Aihe: A-kieli särähtää
1
juh4
16.01.2006 13:54:21
En ole aivan varman kuuluuko tämä varsinaisesti tälle alueelle, mutta moderaattorit siirtäköön jos näkevät tarpeellisesksi.

Eli ongelmani on, että eilen kun otin kitaran käteeni ja aloin soittamaan niin usein kuului särähtävä ääni. Kun tutkin nopeasti niin huomasin, että A-kieli pääsee särähtämään kun se soittaa vapaana. Kieli on kiristetty ja olen varma ettei syy ole se , että viritysnuppi pääse resonoimaan. Minulle jäi kaksi vaihtoehtoa. Eli joko kieli pääsee jostain syystä koskemaan ensimmäiseen nauhaan tai satulassa on vikaa. Olisiko joku keino jolla voisin olla varma viasta? Voiko satulan vaihtaa? Kielet eivät ole alkuperäiset mutta ovat ennen toimineet mallikkaasti. Kielen paksuus on .036(siis A-kielen). Kitara on niitä aria:n halpoja. XD Kaikki ehdotukset otetaan huomioon!
juh4
16.01.2006 14:52:59
Liikutin satulaa hieman ylöspäin jolloin särähdys oli huomattavasti pienempi. Jos painan kielen joltain väliltä ja soitan sen niin värähdystä ei tule. Viittaavatko nämä vikaan satulassa? Onko tietoa satulan noin hinnasta?
J.Hollström
16.01.2006 15:09:14
Satula on väljä. Laita pikaliimaa uraan niin poistuu jos on. Samoin voit kokeilla aluksi lisätä kielen kulmaa tapin ja satulan välillä siten että punos menee alaspäin.
LassiÖ
16.01.2006 15:36:28
Onko nyt aivan varmaa että tarkoitat satulaa etkä tallaa?
IMIK #26 kalamies#17 >-)))>
juh4
16.01.2006 17:11:24
Onko nyt aivan varmaa että tarkoitat satulaa etkä tallaa?

Kyllä. Tarkoitin satulaa. Ongelman sain korjattua tuolla pikaliima jutulla. Kiitos paljon.
Jake24-25
16.01.2006 17:27:49 (muokattu 16.01.2006 17:30:00)
Minulla on Telessäni D-kielellä samalta kuulostava ongelma. Liekö kyse samasta asiasta ja tepsivätkö samat ohjeet kuin tässä A-kielen tapauksessa siihen? Eli kun soitan D-kieltä vapaana se särisee, mutta kun soitan sitä painamalla mistä tahansa nauhalta ei särinää kuulu. Tuossa D-kielen ongelma lyhykäisyydessään. Mikäli kyse on samasta ongelmasta niin täytyykö D-kieli tai useampi kielistä irroittaa jotta satulaa voi korjata? Ajattelin vähän aikaa sitten avata asiasta ketjun täällä, mutta vastaava olikin jo valmiina.:) Kiitokset minunkin puolestani kaikille vastanneille!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)