Aihe: Outlaw Country!
1 2 3 4
McNulty
14.01.2006 19:22:31
Innostuin Countrystä ja etenkin Outlaw-sellaisesta jokunen kuukausi sitten.
Johnny Cash, Willie Nelson, David Allan Coe, Hank Williams Jr, Merle Haggard sekä Waylon Jennings ovat tuttuja nimiä ja heidän levyjään olen kirjastosta kohtalaisella menestyksellä poiminut. Vaan.. ketäs muita artisteja ja mitä bändejä kannattaisi kokeilla kun Outlaw Country ja sellainen "honky tonk"-meininki kiehtoo.

Suosiolla voi unohtaa perinteiset cowboy countryt ja western swingit. Samoin myös modernit Shania Twainit ja Garth Brooksit voi jättää listaamatta.

Uskon että täältä m.netistäkin joku outlaw countryn ystävä löytyy, tai ainakin joku joka saattais tietää mistä metsästää ko. artisteja ja orkestereita.

Onko olemassa jotain ShoutCast tms. radiostreamia netissä mistä vois lähteä metsästeleen uusia löytöjä levyhyllyyn?
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
rattledad
14.01.2006 19:51:48 (muokattu 14.01.2006 23:46:09)

Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö nykyisin käytetä pikemminkin termiä 'alternative country'.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alternative_country

Steve Earl veti muuten joskus soolona keikan provinssirokissa. Muistaako kukaan?

E: Lucinda Williams keikalla: http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=4767023
E2: about 28:00 tienoilla tulee herrat Haggard ja Jenningskin mainituksi biisin 'jailhouse tears' spiikissä.
Turder
14.01.2006 19:54:43
Tiistaisin klo 23.03 Radio Suomessa on Teppo Nättilän kantriohjelma. Siellähän tätäkin tyylilajia paljon kuulee. Sieltä bongaamaan parhaat päältä.

Joo, jotain artisteja/bändejä:

- Billie Joe Shaver
- David Allan Coe
- Jerry Jeff Walker
- The Highwaymen
- Shooter Jennings
- Johnny Rodriguez
- Sammi Smith.
There is no sound like the one of a good acoustic guitar.
Jani The Rock
14.01.2006 20:53:24

Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö nykyisin käytetä pikemminkin termiä 'alternative country'.

Outlaw country ja alternative country ei oo toistensa synonyymejä.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
rattledad
14.01.2006 20:55:51

Outlaw country ja alternative country ei oo toistensa synonyymejä.

Joo ei, mutta tehdäänkö nykyään outlaw countrya?
McNulty
14.01.2006 21:30:06
Joo ei, mutta tehdäänkö nykyään outlaw countrya?

Jollei tehdä niin minä rupean tekemään :)
Kiitoksia jo tulleista ehdotuksista ja ei muuta kuin lisää tulemaan.

Tällainen karumpi country on oikeastaan mukavaa vaihtelua sille että soittaa itse metallimusaa päivästä toiseen reeniksellä. Ja jos kerran suosikki bändi ja kitaristi tulevat/tulivat Texasista niin country on ihan luonteva valinta.
monotone
15.01.2006 13:44:14

Vaan.. ketäs muita artisteja ja mitä bändejä kannattaisi kokeilla kun Outlaw Country ja sellainen "honky tonk"-meininki kiehtoo.

Varmaan alan harrastajat näkevät outlaw- ja honky tonk-tyyleissä vissin eron, eivätkä ne aina risteä. Mutta mitäpä siitä piittaamaan jos molemmat miellyttävät.

Näistä uudemmista artisteista Travis Tritt (mielestään) on jatkanut outlaw-perinnettä. Imago onkin ollut usein ainoa yhdistävä tekijä ko. tyyliin, vrt Brooks & Dunn sun muut hattuperkele-keekoilijat. Mutta ehkäpä Hank Williams Jr ja Kentucky Headhunters voisivat olla tutustumisen väärttejä. Tuosta suunnasta alkaa sitten ennen pitkää tulla southern-tyyliä vastaan, esim. Marshall Tucker Band ja Charlie Daniels jne.

Honky tonk onkin sitten jo laajempi käsite ja kun mennään ajassa riittävästi taaksepäin niin edustajiakin löytyy. Alkaen Hank Williamsista ja George Jonesista, Buck Owensin kautta Dwight Yoakamiin. Muita tsekkaamisen arvoisia voisi olla Merle Haggard, George Strait ja Dale Watson. Folkimmasta suunnasta saattaisi kiinnostaa Townes Van Zandt, Guy Clark ja Tom Russell.

Nämä siis edellä mainittujen lisäksi.
All I ask from anyone is that they ask nothing from me.
zekeode
15.01.2006 14:01:58

Outlaw countryn suuri tuntematon on tietenkin Lee Clayton, jonka kappaleesta 'Ladies Love Outlaws' on koko nimitys outlaw county peräisin. Claytonin kappaleita on levyttänyt mm. Waylon Jennings, Willie Nelson, Jerry Jeff Walker... Ehdottomasti tutustumisen arvoinen artisti. Kappaleet on todella henkilökohtaisia ja kaverin historiakin on vähintään tutustumisen arvoinen. Netistä ei paljoa infoa irtoa ja viimeisimmät merkit Claytonin liikkeistä on vuodelta 2000 ja viimeisin levy vuodelta 1990. Olen koittanut metsästää tietoa vanhoilta bändikavereilta jne, mutta eipä kukaan ole hänestä mitään kuullut.

Niin ja täältä kuuntelemaan:

Border Affair/Naked Child
http://www.amazon.com/gp/product/B0 … 234?s=music&v=glance&n=5174
Mäci
15.01.2006 18:28:45
Waylonin poika Shooter Jennings! Put the o back in country on vallan oiva levy!
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter-
elektra
16.01.2006 16:34:24

Steve Earl veti muuten joskus soolona keikan provinssirokissa. Muistaako kukaan?

....Johon liittyy sinänsä hauska tarina: Steve E halusi Suomen keikkansa raideriin Harley Davidsonin, jolla hän sitten ajoikin Vantaan lentoasemalta S-joella ja keikan jälkeen takaisin. Tunnettu baikkeri, hengaili jossakin vaiheessa H.A.-kerholaisten kanssa enemmänkin. Guitar Town parhaimmistoa levyistänsä.
... jos et tiedä mitä olet tekemässä, älä tee mitään...
McNulty
16.01.2006 17:54:05
Hienoa että aihe kiinnostaa tai ainakin pistää muitakin ihmisiä kirjoittelemaan. Paljon on tullut kiinnostavia artisteja ja tutkittavaa riittää. Kiitoksia ja lisää keskustelua vaan...

Ilmeisesti kuitenkaan mitään yksittäistä Outlaw Country-nettiradiota ei ole tiedossa?
Veikko
16.01.2006 20:37:40 (muokattu 16.01.2006 22:28:47)
Ilmeisesti kuitenkaan mitään yksittäistä Outlaw Country-nettiradiota ei ole tiedossa?

Kirjoittelehan noita edellä mainittuja outlaw-artisteja tähän http://www.pandora.com/ näppärään nettiradioon, joka soittaa mitä tahdot(vaatii tosin rekistyröitymisen, mutta se ei liene suuri vaiva). David Allan Coen kanssa uhteistä musaa on ollut muuten tekemässä osa Panteran jäsenistä. Rex taisi soittaa yhdesä vaiheesa oikeen Allan Coen bändissäkin.

Hittolainen, koskas tämä on tapahtunut? Mulla on muuten Steve Earle -dvd, mikä on ihan kelpo dokkari, joka kertoo miehen toiminnasta noin muutenkin enemmän. Toki, dvd:llä on pakollinen vankilakeikka pätkäkin kunnon outlaw-tyyliin, tosin itse musaa voisi dvd:llä olla enemmänkin ja piisejä katkaistaan kesken ikävästi. Earlehan joutui joku vuosi sitten Amerikoissa radiosoitto "pannaan" tehtyään John Walkers Blues -kipaleen, joka kertoo amerikkalaisesta talibansoturista. Tästä linkistä löytyy muuten piisin sanat: http://www.cowboylyrics.com/lyrics/ … -steve/john-walkers-blues-2206.html

EDIT:lisäys
"Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno" (Ef 5:18)
McNulty
17.01.2006 00:04:52
David Allan Coen kanssa uhteistä musaa on ollut muuten tekemässä osa Panteran jäsenistä. Rex taisi soittaa yhdesä vaiheesa oikeen Allan Coen bändissäkin.

Jep, Rebel Meets Rebel CD:n pitäis tulla ulos nyt 2006. Ja Phil Anselmon "uudessa" bändissä Superjoint Ritual on Hank Williams Jr. basistina.

Pitää kokeilla tuota pandorahäsäkkää...
terone
18.01.2006 02:03:50
Tänään tuo Nättilä soitti ohjelmassaan soundtrackiä Johnny Cash -elokuvasta Walk the line. Kylläpä kuulosti vakuuttavalta tämä pääosan esittäjä joka itse laulaa myös leffassa. Missäköhän on hämeenlinnaa lähimpänä oleva teatteri joka tämän leffan tulee esittämään ... tuskin sitä täällä pääsee katsomaan. Tai sitten pitää katsoa vaan dvd joskus.
http://www.fs-film.fi/showPage.php? … d=1004&offset=0&news_id=115
a dj, a dj, let´s get out of here!!
Turder
18.01.2006 21:07:29
Tänään tuo Nättilä soitti ohjelmassaan soundtrackiä Johnny Cash -elokuvasta Walk the line. Kylläpä kuulosti vakuuttavalta tämä pääosan esittäjä joka itse laulaa myös leffassa.

Minä luulin sitä aluksi Johnny Cashiksi, kuulosti vaan soundeiltaan modernimmalta kuin se oikea Ring Of Fire. Yllätyin kyllä positiivisesti Joaquin Phoenixin taidoista.
There is no sound like the one of a good acoustic guitar.
McNulty
19.01.2006 17:03:18
www.rebelmeetsrebel.com löytyy sampleja tuosta Pantera & David Allan Coe yhdistelmästä. 4. huhtikuuta tulee tuo countrymetal lätty pihalle :)
terone
19.01.2006 17:46:05 (muokattu 19.01.2006 17:49:57)
www.rebelmeetsrebel.com löytyy sampleja tuosta Pantera & David Allan Coe yhdistelmästä. 4. huhtikuuta tulee tuo countrymetal lätty pihalle :)
Ei oikein iskenyt minuun noi pläjäykset ... visuaalisesti hienot sivut.
Ja tuosta Phoenixistä vielä että kyllä iloisesti yllätyin minäkin. Kuvittelin että kukaan ei pysty esittämään Cashia laulaen vielä itse mutta onneksi olin väärässä. Ei ihme jos on oscar-ehdokkuus kaverilla .
a dj, a dj, let´s get out of here!!
olazabal
24.01.2006 09:42:52
Kovimpia äijiä tällä saralla on Johny Paycheck. Mies on kerännyt kunnolla outlaw-uskottavuutta mm. istumalla vankilassa. Kannattaa tutustua! Suurin hitti oli "Take This Job and Shove It".
McNulty
25.01.2006 22:52:51
Kovimpia äijiä tällä saralla on Johny Paycheck. Mies on kerännyt kunnolla outlaw-uskottavuutta mm. istumalla vankilassa. Kannattaa tutustua! Suurin hitti oli "Take This Job and Shove It".

Eikös tuo ole D.A.C:n biisi jolla hänkin tuli tunnetuksi?
Pitääpä tutustua tuohon Johnny Paycheckiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)