Aihe: Jotain suorastaan järkyttävää/pelottavaa musiikkia?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
mikasays
11.01.2006 13:46:06
Joskus vuonna 89 talvella tulin koulusta täysillä polkien kotiin kun kotona odotti kaverilta lainaamani venomin live nauha, ja tilaisuus katsoa se rauhassa..hyvän lihapiirakan ja maidon kera.. Jossain vaiheessa mulle tuli ihan sairaan huono olo ja yökin samalla katsoessa sitä mahtavaa meinkiä, kunnes oli pakko pistää pause ja mennä laattaan vessan. Silloin ajattelin:" Jee. Vähänkö tää venomi toimii..". Itse vannoutunut hevidille. Musasta tykkäsin. Joku siinä livenauhassa ton reaktion teki. Ei ollu mitään mikä vois selittää sen. Lihis tuore, maito tuore ja live hyvä.
LexaR
12.01.2006 22:47:57
kyllä potin taitaa korjaa Strapping Young Lad - Satan's Ice Cream Truck
You live and you learn. At any rate, you live.
muulipetteri
13.01.2006 06:23:59 (muokattu 13.01.2006 06:24:28)

En ite noista norjabläkistä ym. mitään tiedä mutta minulle väristyksiä aiheuttava biisi on Soundgardenin 4 th of july. Vaikka onkin melodiaa ja kaikkee mutta kitarat möyrii aika apokalyptisissa tunnelmissa.

Toinen mitä kukaan ei ole vielä maininnu on Toolin Mantra. HRRRR....
VarastoN
13.01.2006 19:14:04

Kuulostaa kliseeltä, mut festareiden jälkeen 4 päivän ryyppäyksen jälkeen meet kotiiis ja Black Sabbathin nimikkopiisi soimaan ja makaat huoneen lattialla puoliunessa/valveilla, sitten heräät että ilta tulee ja yöllä oli pelottavaa, hämäriä unia! AIni olin festareille! No siitähän se sit..
Mut Burzum ja se filosofem-lp:n 24 min ambient juttu alkaa talvella häiritseen jos laittaa valot pois ja menee makaamaan lattialle. plib-plub-uuummmm-plib-plub-uuuum.
Venomin IN LEAGUE WITH SATAN!!! tai rip ride... "run like hell, in hell" UUH vithöö!! sillon on meinaa gänääÄÄÄ!!!111
Tahdon olla Tarvajärvi, näin menen piiloon laatikkoon!
Sen Yhren Äijän Kerho!!11 #2
routa
13.01.2006 19:15:48
Shining
Saatanan valtakunta !
Anttichrist
16.01.2006 08:56:16
Carpathian Forest - The Good Ol' Enema Treatment aiheuttaa kyllä allekirjoittaneessa enemmän tai vähemmän fyysitä kuvotusta (kuten ´ko. yhtyeen lähes kaikki musiikki,vain hieman "eri" tavalla=))
routa
16.01.2006 11:24:29
CF on paskaa pelleilyä
Deino
16.01.2006 11:29:28 (muokattu 16.01.2006 11:29:46)

Unohtakaa.
"Hää hä hä häähää!" -Bacchus
Da Make
16.01.2006 11:32:27
Fantômas... huh, Suspended Animation aiheuttaa pakkoliikkeitä ja hengenahdistusta.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
Super-Jari
16.01.2006 16:39:51
CF on paskaa pelleilyä

Jätkä se jaksaa.
Anttichrist
17.01.2006 08:50:50
Fantomas pieksee tässä kastissa kyllä jokaisen burzumin ja mayhemin!

Oikeaan osuit, Fantômas menee kyllä jo niin sairaan puolelle, että olen melkein kateellinen. Kunnon taidetta. Mayhemista puheenollen Attilan "laulu"suoritukset DMDSlla ovat kyllä sitä luokkaa, että hiljaiseksi vetää. Kuullostaa lähinnä kehitysvialliselta, mutta esim. Funeral Fogissa on niin sairas tunnelma, ettei sille äänelle edes voi nauraa. Kunnioitettavaa. DMDS muutenkin yleistunnelmaltaan yksi ahdistavimpia (ja parhaita) levyjä ikinä.
Surreal
17.01.2006 18:10:58
Jos tässä nyt etsitään bändejä, jotka tunnelmaltaan ovat oikeasti ahdistavia, niin voiton minun kohdallani vie Esoteric. Mielipuolista avaruusmusiikkia.
UG musick
Ze Kink
18.01.2006 23:58:47 (muokattu 19.01.2006 00:13:05)
Itse koen henkilökohtaisesti pelottavaksi Teuwo Lomanin ja kaikki Spice Girls -tyyliset bändit.

Unohtamatta toki Michael Jacksonia.

Spaissarit ja Maikkoli on iha vitun hyviä!

Sunn O))) on aika hämärää. Kuuntelin sitä yöllä valot pois päältä, oli aika ihme tunnelma.

Mutta jos laittaa Mr. Bunglen Disco Volanten soimaan ja menee päiväunille, niin näkee psykedeelisiä painajaisia. Lähes joka kerta.

En ole kokeillut, mutta olen nukkununt nimikkolevyn soidessa. En nähnyt outoja unia tms.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
lethus1
19.01.2006 13:53:06 (muokattu 19.01.2006 13:53:48)
Shining

Ei saa kummoisia säväreitä aikaiseksi. Kuten ei mikään näistä Suisaid -BM bändeistä jota jossain vaiheessa pursu yhtäkkiä ihan hullun paljon joka tuutista.

No vastaanpa jotain fiksua. Aghast on aika hienoa mölyä pimeässä yksin kuunneltavaksi. Disco Volante on tosiaan melko häiriintynyttä kamaa paikoitellen.. uuh hiihih.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
routa
20.01.2006 10:28:16
Itsellä juurikin tuo Shining ja Mütiilation ovat sellaisia että alkaa haulikko tuntumaan houkuttelevalta kun kuuntelee 2-3aikaa yöllä tuolla miun vinttihuoneessa ja tuuli paukuttaa lasia ja peltikattoa.
Spike
20.01.2006 11:33:58
Mutta jos laittaa Mr. Bunglen Disco Volanten soimaan ja menee päiväunille, niin näkee psykedeelisiä painajaisia. Lähes joka kerta.

En ole kokeillut, mutta olen nukkununt nimikkolevyn soidessa. En nähnyt outoja unia tms

Disco Volante on psykedeelisempi. Tosin siitä mitään painajaisia tule.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
valje
21.01.2006 17:42:01

HC-trance on oikeasti pelottavaa musiikkia, ainakin asiaan vihkiytymättömälle. Rupeaa ahdistamaan aika nopeasti.

Komppaan ehdottomasti. Ei tarvi montaa minuuttia kuunnella, että alkaa häiriintymätönkin mieli seota ja murhasuunnitelmat pyöriä päässä. Valmiiksi häiriintyneelläkin kurkkua kuristaa ja päässä heittää tuplanopeudella. Todella tuskallista kuunneltavaa.
*Singers -blind, ignorant beasts of habit* -Boethius (475-524)
carnation
21.01.2006 18:00:13
Tuli tässä mieleen. Eilen kuuntelin kuulokkeilla Hectorin Kadonneitten lasten marssi -kappaletta ja kylmiä väreitä aiheutti seuraava kohta: "He pitävät kädestä toisiansa ja seisovat vierekkäin / kun kuningas paljastaa kasvonsa: ne kasvot on väärinpäin". Erityisen hyvin mieleen jäi "kun kuningas paljastaa kasvonsa" -kohdan jälkeen tuleva ääniefekti ja sen jälkeen laulettu "ne kasvot on väärinpäin". Ei nyt välttämättä järkyttävää ja pelottavaa musiikkia sen varsinaisessa merkityksessä, mutta joskus tällaiset pienetkin yksityiskohdat onnistuvat olemaan suht karmaisevia.
"haista sinä paskahäntä kuule vittu!!!" (Negatiivinen palaute Huuto.netissä)
OSTAKAA LEVYJÄ!
Spike
21.01.2006 19:29:59
Komppaan ehdottomasti. Ei tarvi montaa minuuttia kuunnella, että alkaa häiriintymätönkin mieli seota ja murhasuunnitelmat pyöriä päässä. Valmiiksi häiriintyneelläkin kurkkua kuristaa ja päässä heittää tuplanopeudella. Todella tuskallista kuunneltavaa.

Esimerkkejä? Vai tarkoititteko itsemurhasuunnitelmia :)
Kyllä jotain parasensea tai schponglea kuuntelee ilman sen kummempia kohtauksia. En kyllä sitten tiedä missä tilassa kuuntelette.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)