okoranta 12.10.2005 16:29:55 | |
---|
Jonkin aikaa olen jo haaveillut Gibsonin Les Paul mallien Bassoista, lähinnä Standard..Jos vaan ovat yhtä hyviä laadultaan ja soundiltaan kuin vastaavan mallin kitarat, niin haluaa heti sellaisen! Onko kellään kokemusta yleensä Gibsonin kalliimman hintaluokan bassoista ja sattuuko joku tietämään kuka niitä suomessa myy hyllystä, jotta pääsisi testaamaan..Yritin Googlella etsiä myyjiä suomesta, mutta ei oikein tahtonut löytyä, muutamat kyllä myivät Thunderbirdiä..(Edes Thomanilta ei löytynyt)..:( Ku tuon hintaluoka Bassoa viitsis ruveta tilaileen ilman testiä.. Muse! |
Royal Banzai 13.10.2005 00:14:56 | |
---|
Kitarapajalla taisi yksi olla jokin aikaa sitten. Pekka osaakin kertoa siitä sitten lisää. Take a stand - fuck the man
Make it fucked up
Fuck shit up. |
Maisteri 13.10.2005 01:40:45 | |
---|
No Thunderbirdhan on ainakin ihan kunkku peli, kuten on tullut muissakin threadeissa jo todettua. Sen kun sain hommattua, loppui tyystin basso-GASit. Harvinaisemmasta Les Paulista ei ole kokemuksia. |
fox 13.10.2005 01:55:03 | |
---|
Harvinaisemmasta Les Paulista ei ole kokemuksia. Eipä varmaan monella muullakaan, Giban bassot on ollu aina harvinaisehkoja.. Tosin vanhasta LP Triumphista mulla on kokemusta, se oli se ultralyhytskaalainen, jopa lyhyempi mensuuri kuin meidän basistin EB-3:sessa.. Eli pahoittelenpa. Tuo uus LP on niin paljon tuosta Triumphista poikkeeva, ettei voi sanoa mitään.. Jaa, taitaapa olla ihan tyypit kyllä 10 erilaisesta Giban bassosta, jos lasketaan tuo EB-3 ja EB-3L eri bassoiksi.. :) |
2541 13.10.2005 04:23:49 | |
---|
Kitarapajalla taisi yksi olla jokin aikaa sitten. Pekka osaakin kertoa siitä sitten lisää. Noh, luulenpa kuitenkin, että kysyjä tarkoittaa näitä uudempia Les Paul -bassoja millä ei ole vanhan Les Paulin/Triumphin kanssa juuri mtään tekemistä bodyn muotoa lukuun ottamatta. Omat kokemukset moderneista Les Paul -bassosta rajoittuvat yhteen kokeilukertaan noin 5-6 vuotta sitten ja kieltämättä kokemus oli positiivinen, mutta muistikuvat jo sen verran hämärät, että en uskalla niiden perusteella suositella. Toisaalta jos haluaa jotain perinteistä poikkeavaa vaihtoehtoa esim. Fender Jazz Bassolle niin mikä ettei. |
okoranta 13.10.2005 09:19:16 (muokattu 13.10.2005 10:02:29) | |
---|
Fenderin Jazzbass on kyl kunkku peli, mutta se on henkilökohtaisesti mulle liian iso kooltaan..Hyvä soundi jne..mutta tämmöiselle Persejalalle kuin minä niin jotenkin vaan ei istu..:( Tuota Les Paulia ajattelin vaan, jos se on vaan hyvä peli, niin sellaisen voisi hankkia, ei tulis vastaan ihan joka pojalla..Kaverilla on Gibson Les Paul studio kitara, ja se jotenkin istuu käteen niin hyvin, että sen bassomalli houkuttelee! Ja ois mukava tietää myykö niitä mikään Suomalainen musaliike hyllystä? Elämäni on yhtä monoa, vaikka Stereo haaveissa -Yrtti- |
jjylli 13.10.2005 14:31:12 | |
---|
mulla on ´67 eb0. siinä on lyhyt skaala ja aika vanhahtava soundi. semmonen freestä tai creamista tuttu. kaula painaa bodiin verrattuna aika lailla. kaikista ominaisuuksistaan huolimatta/johtuen aivan loistava basso. niin ja leipälapio grabber on kanssa, mutta se onkin ihan toisenlainen soitin. tykkään gibsoneista. |
fox 13.10.2005 17:54:13 | |
---|
mulla on ´67 eb0. siinä on lyhyt skaala ja aika vanhahtava soundi. semmonen freestä tai creamista tuttu. kaula painaa bodiin verrattuna aika lailla. kaikista ominaisuuksistaan huolimatta/johtuen aivan loistava basso. niin ja leipälapio grabber on kanssa, mutta se onkin ihan toisenlainen soitin. tykkään gibsoneista. Tulee instant Jack Bruce-fiilikset? Tuo meidän basistin EB-3 muuten sama, mutta sehän on 2-mikkinen.. Grabberista on runko meillä treeniksellä, joku soitinrakentaja tehny siihen uuden kaulan. Se on sellasena "hätävarabassona".. Kaikki Giban bassot, mitä oon laitellu tai muuten tyypänny on ollu oikke hyviä, erilaisia kun vaikka Fenkut. Eli toki tykkään.. (ei sen takia et basisti vetäis pataan jos haukkuisin) |
VilleVee 14.11.2005 10:30:31 | |
---|
Itselläni on Thunderbird (jostain 80/90 -lukujen taitteesta) ja EB-3 (vm -70). Thunderbird on todella myräkkä rokkibasso, mutta tuo EB-3 on paras basso ikinä, imho. |
Sijuk 15.01.2006 20:19:04 | |
---|
Niin tietääkö kukaan myykö näitä kukaan suomessa? Ja missäköhän luokassa mahtaa hinnat liikkua? Lähinnä toi Les Paul modelli kiinnostaisi... Minkäslaisia kokemuksia teillä on näistä? You call yourself a Christian,
I think that you're a hypocrite,
You say you are a patriot,
I think that you're a crock of shit |
okoranta 15.01.2006 20:23:35 | |
---|
Niin tietääkö kukaan myykö näitä kukaan suomessa? Ja missäköhän luokassa mahtaa hinnat liikkua? Lähinnä toi Les Paul modelli kiinnostaisi... Minkäslaisia kokemuksia teillä on näistä? Ei vissiin saa suomeen noita Les Paul malleja kuin tilaamalla. Into-Luthmanilta löytyy Les Paul ja Les Paul Double Cut mallia, hinnat 1700€-2100e välillä, muistaakseni. Itekkin olen tuollaista uutta katsellut jo pitemmän aikaa, mutta ei ainakaan vielä ole rahallisuus riittänyt ja sit ku ei pääse testaan, niin on aika hankala. Ja muutenkin voi olla aika tiukassa saada tuollainen mihin tahansa musaliikkeeseen ainoastaan testattavaksi... "Itse sijoittaisin rahaa hyväsoundiseen kaappiin, sillä on kumminkin suurempi vaikutus soundiin kuin sitä ohjaavalla nupilla." - Temppari- |
Ei vissiin saa suomeen noita Les Paul malleja kuin tilaamalla. Into-Luthmanilta löytyy Les Paul ja Les Paul Double Cut mallia, hinnat 1700€-2100e välillä, muistaakseni. Itekkin olen tuollaista uutta katsellut jo pitemmän aikaa, mutta ei ainakaan vielä ole rahallisuus riittänyt ja sit ku ei pääse testaan, niin on aika hankala. Ja muutenkin voi olla aika tiukassa saada tuollainen mihin tahansa musaliikkeeseen ainoastaan testattavaksi... Herran jestas, tuolla hinnallahan saa jo vaikka mitä. Mutta lienee sitten hiukka eri laatua verrattuna johonki halpikseen... No, pitää ruveta penkomaan kaikkia käytettyjä sieltä sun täältä jos vahingossa vaikka nappaisi. Olisi kyllä aika letkeetä päästä edes testaamaa tuota. You call yourself a Christian,
I think that you're a hypocrite,
You say you are a patriot,
I think that you're a crock of shit |
hemmo 15.01.2006 21:48:10 | |
---|
mulla on ´67 eb0. Miulla on -62 EB 0, johon joku molopää on lisännyt P-mikin taakse, mutta tehnyt sen hyvin siististi ja lisännyt samalla basson saundivaihtoehtoja kahdella. Tykkään kovasti molempien mikkien päällä olosta. Muhjua ja narinaa sopivassa kombinaattiossa. "Oot hullu haalija" -hellasärö. |
2541 16.01.2006 00:10:00 | |
---|
Hiukan offtopic, mutta onko kellään tietoa, paljonko tuon ison EB -humbuckerin vastus on? Muistelisin, että ainakin 10K, mutta saattoi olla enempikin. |
fox 16.01.2006 01:01:50 | |
---|
Hiukan offtopic, mutta onko kellään tietoa, paljonko tuon ison EB -humbuckerin vastus on? Muistelisin, että ainakin 10K, mutta saattoi olla enempikin. Kun mä muistasin että se on yllättävänkin pieni, se vastus.. Koitan jostain onkia tietoa, ei pysty meidän basistin vehkeestäkää mittaamaan, vuonna 78 siihen tuli laitettua DiMarzion Ykkönen.. ja tallapositioon G. Sekä 9-asentoinen kiertokytkin sen oman 4-asentoisen tilalle. Skemoissa ei oo arvoa, ainoostaan varaosanumero... :( |
2541 16.01.2006 01:17:20 (muokattu 16.01.2006 01:17:38) | |
---|
Kiitos fox tiedoista. Onko siinä sitten se magneetti niin voimakas? Syy kyselyyn on, että hallussa on yhteen tulevaan projektiin tarvittava EB -mikin kopio, minkä vastus on vain noin 1,4Kohm. Rakenteeltaan se on samanlainen (magneetti keskellä ja kelat "kyljellään" magneetin molemmin puolin). Millbrookista hommattu, merkistä ei tietoa. Allpartsista löytyy (ainakin ulkoisesti) samanlainen, mutta sen arvoksi ilmoittavat 8,0. |
hollstro 16.01.2006 01:21:56 | |
---|
Gibsonin bassojen heikkoon suosioon on ollut yksi syy: ne on huonompia bassoja kuin Fenderit. Jos kuitenkin sieltä suunnalta löytyy se himojen kohde niin Thunderbird on todella hyvä basso Gibsoniksi. Muut ovat lähinnä kuriositeetteja ja "ihan hyviä" niiden mielestä jotka niitä omistavat. |
2541 16.01.2006 01:29:29 | |
---|
Gibsonin bassojen heikkoon suosioon on ollut yksi syy: ne on erilaisia bassoja kuin Fenderit. |
Ylläri 16.01.2006 01:43:10 | |
---|
Olen antanut itseni ymmärtää että nuo Lespa-bassot olisivat melkoisen kaulapainoisia ja se on kyllä helppo uskoa jo ihan laitteen kuvaa katsomalla: siinä missä Fenkkujen hihnatappi sijaitsee melko tarkalleen 12. nauhan kohdalla, Lespassa se on 16. nauhalla. G&L:n ASAT-bassoissa tuppaa tiemmä esiintymään samaa vaivaa. Ei sillä etteikö kaulapainoisenkin basson kanssa voisi elää, mutta kun mainitsit Fenkkujen tuntuvan liian isoilta, niin Les Paul ei välttämätä siinä suhteessa ole yhtään parempi. Kroppa on ehkä pienempi, mutta skaala on sama 34" kuin Fendereissäkin ja kaulapaino saattaa tehdä Gibasta vaikeasoittoisemman. Ja onhan pari tonnia aikas paljon rahnaa, sillä todellakin saa jo vaikka mitä. Epäilemättä LP on ihan hyvin tehty laatusoitin, mutta kokeilematta en missään nimessä ostaisi. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
hemmo 16.01.2006 12:33:21 | |
---|
Gibsonin bassojen heikkoon suosioon on ollut yksi syy: ne on huonompia bassoja kuin Fenderit. Höpöhöpö. Elä höpsi. Jos kuitenkin sieltä suunnalta löytyy se himojen kohde niin Thunderbird on todella hyvä basso Gibsoniksi. Niin, useimmat kokeilemani T-Birdit ovat olleet raakasti kaulapainoisia, en tykkää. Samoin ylärekisterissä tulittaminen on hieman hankalaa kaulaliitoksen vuoksi. Muut ovat lähinnä kuriositeetteja ja "ihan hyviä" niiden mielestä jotka niitä omistavat. Kyllä ainakin miun 62-EB-0 on erinomainen soitin ja kilpailee suosiostani 74-Passon kanssa. "Oot hullu haalija" -hellasärö. |