Aihe: Gibson Explorer Cream '84 Custom Factory Graphics
1
Visakoivu
05.08.2003 23:37:11
Eli ostin tällaisen Explorerin vähän aikaa sitten. Koska en saa kuvaa tänne omastani, laitan linkin mistä näkee toisen melkeinpä identtisen kitaran, ainoa ero on, että kuvan kitarassa olevien mustan, harmaan ja hopeisen raidan sijaan omassani on ruskea, pronssinen ja kultainen, sekä metalli osat ovat kullatut. Niin eli tietääkö joku onko tällaiset "kuvioidut" mallit jotenkin erikoisia ja/tai harvinaisia? Kitara on tehty 26.9.1984 Nashvillessä, jos sillä on jotain merkitystä. En ainakaan itse ole ennen tätä kuullut yhdestäkään. Yritin kysyä Gibsonin sivuilla asiasta, mutta ei ole ainakaan vielä vastattu.

www.southernguitars.com/explore.jpg
fox
06.08.2003 01:48:15

Niin eli tietääkö joku onko tällaiset "kuvioidut" mallit jotenkin erikoisia ja/tai harvinaisia? Kitara on tehty 26.9.1984 Nashvillessä, jos sillä on jotain merkitystä. En ainakaan itse ole ennen tätä kuullut yhdestäkään. Yritin kysyä Gibsonin sivuilla asiasta, mutta ei ole ainakaan vielä vastattu.

Malttia, malttia. Tuo on tosiaan oikee paikka kysäistä, saattaapi olla että joku joka tietää jopa tuon mallin valmistusmääristä, vastaa. Suomestako ostit vaiko muualta Euroopasta? Nimittäin, tuskin niitä "autokuormaa" PSO Suomeen toi, ehkä määrä jopa alta parikymmentä.. Niin muistaakseni PSO oli tuolloin maahantuoja - oikaiskaa jos olen väärässä..
PIM
06.08.2003 08:12:44
Kyllä noita ainakin kovasti mainostettiin sen aikaisissa Guitar Playereissa, mutta kuinka hyvin ne meni kaupaksi on sitten taas toinen juttu. Uskaltaako kysyä paljonko maksoit?
Peten KesäAle jatkuu, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari puoliakustista, strato, putkikombo ja uutta tavaraa tulossa
Visakoivu
06.08.2003 13:08:36
Kyllä noita ainakin kovasti mainostettiin sen aikaisissa Guitar Playereissa, mutta kuinka hyvin ne meni kaupaksi on sitten taas toinen juttu. Uskaltaako kysyä paljonko maksoit?

Vanhoissa mummoissa 2800 mk aika huonolla laukulla panttilainaamosta. En kyllä miettinyt sekuntttiakaan kun hinnan kuulin. Muuta en ollut kitaralle tehnyt kuin tarkastanut sarja numerosta tekopäivän ja maan. Muuten aivan mahtava, mutta mikit taitaa olla vaihtokunnossa. Olisiko jotain ehdotuksia, mitkä olisi hyvät mikit semmosen hard rock/blues/folk ja ehkä vähän punkimmankin musan soittoon. Seymour Duncaneita olen harkinnut.
outo_O
06.08.2003 13:13:06
Voi v*tun onnenpekka. Nyt on haikee olo koko päivän ku kaveri löys halvan explon, ja vielä sattumalta.

Tosta noi raidat pois ni avot, rokken rollii.
olen kitaristi jolla on piileviä kykyjä, joita en ole vielä löytänyt.
Juzzu
06.08.2003 13:15:11
Olisiko jotain ehdotuksia, mitkä olisi hyvät mikit semmosen hard rock/blues/folk ja ehkä vähän punkimmankin musan soittoon. Seymour Duncaneita olen harkinnut.

Jos nyt ostaisin Duncanit Gibson-tyylin keppiin, hommaisin nelipiuhaisina Alnico II Pron kaulaan ja Custom 5:n tallaan.

Duncanilta löytyy kyllä paljon "kaikenlaisia kivoja kombinaatioita", joista on myös täällä M.netissä jauhettu ties kuinka paljon, kokeile haulla. Itselläni on Duncanilta Jazz ja JB, joista kummastakin kyllä pidän, vaikka varsinkin JB tuntuu olevan joidenkin mielestä Duncanin heikompaa osastoa. Mahongin kanssa kyllä luulisi toimivan erinomaisesti!
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
p130
06.08.2003 13:31:29 (muokattu 06.08.2003 14:05:29)

Pakkohan sitä on olla ihan vähän kateellinen jos Explorerin saa tuohon hintaan! Mutta onnittelut hyvistä kaupoista :)

Juzzulta tuli kyllä aika perusvarmat kombinaatiot. Molempiin sopii kyllä myös esimerkiksi '59 kaulamikiksi.

JB tuntuu tosiaankin jakavan mielipiteitä eniten Duncaneista. Itse pidän siitä erittäin paljon, mutta yleensä tosiaan vain mahonkikitaroissa. Esim. leppäbodyiseen kitaraan laittaisin jotain muuta humbuckeriksi. Mutta mahonkiahan Explorer on eli uskallan suositella...

Jazz ja JB on muuten itsensä Seymour Duncanin suosikkiyhdistelmä...
HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta.
Juzzu
06.08.2003 13:57:35
'59 kaulamikiksi.

On vaan nelipiuhaisena valitettavan kallis. Toisaalta, ehkei puolituksille ole tarvettakaan monen 'Gibsoniin uudet mikit' tyypin mielestä.
Insane Kane
06.08.2003 14:33:45
Mulla on gibson expossa jazz kaula/puolitus ja jb... hyvin toimii.
Vitusti säröä perkele!!! Myy mulle Boss CE-5!!!
Keppi
06.08.2003 15:26:24 (muokattu 06.08.2003 15:28:05)
Vanhoissa mummoissa 2800 mk aika huonolla laukulla panttilainaamosta. En kyllä miettinyt sekuntttiakaan kun hinnan kuulin. Muuta en ollut kitaralle tehnyt kuin tarkastanut sarja numerosta tekopäivän ja maan. Muuten aivan mahtava, mutta mikit taitaa olla vaihtokunnossa. Olisiko jotain ehdotuksia, mitkä olisi hyvät mikit semmosen hard rock/blues/folk ja ehkä vähän punkimmankin musan soittoon. Seymour Duncaneita olen harkinnut.

http://www.musaporssi.fi/asp/default.asp

Tuolla näkyy olevan "samanlainen". Muistan myös nähneeni tollasen eräässä Tamperelaisessa panttilainaamossa. Lieneeköhän kyse samasta kitarasta?;)

Korjaus: Käytettyjen kitaroiden sivulla
Juuup!
Juzzu
06.08.2003 15:28:31
http://www.musaporssi.fi/asp/tuoteinfo.asp?tuote=24297

En kyllä muista ko. kepukkaa siellä vähään aikaan nähneeni.
Visakoivu
06.08.2003 22:30:36

Tuolla näkyy olevan "samanlainen". Muistan myös nähneeni tollasen eräässä Tamperelaisessa panttilainaamossa. Lieneeköhän kyse samasta kitarasta?;)

Olikohan panttilainaamo tuossa Hämeenpuistossa? Ostin Kyllä tuon Explorerin jo kohta kolme vuotta sitten, mutta kun rupesin sitä vasta hiljan kunnolla käyttämään ja heräsi kiinnostus tietää enemmänkin ko. tyyppisistä Explorereista.
Keppi
07.08.2003 08:08:54
Olikohan panttilainaamo tuossa Hämeenpuistossa? Ostin Kyllä tuon Explorerin jo kohta kolme vuotta sitten, mutta kun rupesin sitä vasta hiljan kunnolla käyttämään ja heräsi kiinnostus tietää enemmänkin ko. tyyppisistä Explorereista.

Joo...no sitt se on ollu siellä aika pitkään. Oisko ollu joskus 96-97, kun näin sen siellä ikkunassa?
Juuup!
Juzzu
07.08.2003 08:13:24
Panttilainaamot kannattaa aina välillä tsekata, itse olin jo melkein Gibson LP:n omistaja vaivaisella 800 ekun panoksella, mutta omistaja kävi puolihuolimattoman vahingossa hakemassa kepin pois viimeisen mahdollisen päivän iltapäivänä. Piti viedä käteinen takaisin pankkiin :o)
PIM
07.08.2003 08:31:18
Panttilainaamot kannattaa aina välillä tsekata,

No ei ainakaa Satapantin konttoreita. Ainakin Hämeenlinnan konttorissa soittimien hinnat on niin järjettömiä että yleensä saman tavaran saa musiikkiliikkeestä ainakin yhtä havalla ja yleensä paljon edullisemminkin.
Peten KesäAle jatkuu, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari, eiku enää yks puoliakustinen, strato, putkikombo ja uutta tavaraa tulossa
Juzzu
07.08.2003 08:55:53
No ei ainakaa Satapantin konttoreita. Ainakin Hämeenlinnan konttorissa soittimien hinnat on niin järjettömiä että yleensä saman tavaran saa musiikkiliikkeestä ainakin yhtä havalla ja yleensä paljon edullisemminkin.

Tjuuh, Satapantti yrittää jkl:ssä myydä sitä halvinta epin Paulis (thomanilta n. 200 euroa) muistaakseni melkein 400 ekun hintaan. Sinänsä tuntuukin oudolta nähdä samassa paikassa Gibsonin LP mainitsemaani hintaan...
Visakoivu
07.08.2003 11:42:03
Ei tunnu olevan kauhean aktiivisia siellä Gibsonilla. Kysyin tosta Explorerista jo vähän aikaa sitten mutta ei ole vielä vastanneet. No eihän niillä ole kuin koko muailman Gibsonistit kyselemässä ;).
Juzzu
07.08.2003 11:55:42 (muokattu 07.08.2003 11:56:30)
Kysy Les Paul -foorumilta, siellä lienee palstat myös muille Gibsonin kitaroille.

http://www.lespaulforum.com/finalframes/frameset.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)