Blaize Vicious 12.01.2006 21:33:40 | |
---|
Eli itelläni on tollane BOSSin bassosärö pedu. Millai siit sais semmmose kunno "repivä" ja semose paksun soundi, semmosen rouheen, jos ymmärrätte mitä tarkotan.. ;) |
TommiW. 13.01.2006 14:31:59 | |
---|
Eli itelläni on tollane BOSSin bassosärö pedu. Millai siit sais semmmose kunno "repivä" ja semose paksun soundi, semmosen rouheen, jos ymmärrätte mitä tarkotan.. ;) Se saundi riippu myös jonkun verran sun käyttämästä vahvistinkalustosta. Putkimaista säröä on aika huono lähtä hakemaan jos sulla on trankkunuppi, ja ainakin munsta siitä Bossin-ODB3:sta on aika vaikeaa löytää rouheaa soundia. Hyvä lähtökohta hyvän särösoundin löytämiseen on laittaa kaikki säädöt kello kahteentoista ja lähtä siitä muokkaamaan niitä asetuksia, jos ei flattina tunnu soundi miellyttävän. Paljon sanoja, mutta hyvin vähän asiaa :) "Wasara on kävelevä GAS
" -kaake |
Hughes 13.01.2006 15:57:21 | |
---|
Eli itelläni on tollane BOSSin bassosärö pedu. Millai siit sais semmmose kunno "repivä" ja semose paksun soundi, semmosen rouheen, jos ymmärrätte mitä tarkotan.. ;) Ota vauhtia, pari sivuttaisaskelta ja paiskaa se niin pitkälle pusikkoon kuin saat. Ja osta putkivahvistin. MoParin saa kiinni vain toinen MoPar. |
juici 13.01.2006 18:39:54 | |
---|
Mulla oli ensin Big Muff, sitten Ibanezin PD-7. Ja totuus löytyikin sitten halvimmasta vaihtoehdosta, eli Behringerin BDI 21:stä saan just sopivan särösoundin. Ja repiihän se kun luukuttaa oikein kovalla. "Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu! |
TommiW. 13.01.2006 18:41:27 | |
---|
..Behringerin BDI 21:stä saan just sopivan särösoundin Sitä muuten kannattaa oikeesti kokeilla, ei huono vaihtoehto ollenkaan. "särö lähtee sormista", sano. "Jaco Pastorius on ihan homo jätkä" - Cavalera |
Thain 14.01.2006 00:22:48 | |
---|
Ota vauhtia, pari sivuttaisaskelta ja paiskaa se niin pitkälle pusikkoon kuin saat. Ja osta putkivahvistin. Komppaan. En tosta Bossista saanut kunnon soundia. Putkivahvarin hankinnan jälkeen en ole speduja kaivannut säröä varten. Don't break the groove. |
ahdistuska 14.01.2006 00:30:38 | |
---|
Komppaan. En tosta Bossista saanut kunnon soundia. Putkivahvarin hankinnan jälkeen en ole speduja kaivannut säröä varten. Veit sanat suustani!!(tein ite samat) Eli heitä Bossilla Kuikkaa ja osta vahvistin mallia putki. (et tule katumaan) Mistä se menee? |
Dropped C 14.01.2006 02:28:27 | |
---|
PD-7 on todella syvältä... En voi suositella. Kihinää ja pihinää. Minkä tahansa vahvistimen gain potikka hoitaa homman paremmin kotiin. Ryssän muffi on hyvä, ainakin Iban ja Bossin pedaaliin verrattuna..... |
hemmo 14.01.2006 08:05:26 | |
---|
Munsta tuntuu, että kaikki Bossin ja Ibanezin bassosäröjen dissaajat eivät vain osaa säätää niitä potikoita. Mulla on pari bassoputkinuppia_ja_molemmat ko. säröt vakikäytössä ja varsin tyytyväinen olen ollut, paitsi Ibanezin reistaavaan jalkakytkimeen. (8-=) "Oot hullu haalija" -hellasärö. |
Teijo K. 14.01.2006 10:35:07 | |
---|
Munsta tuntuu, että kaikki Bossin ja Ibanezin bassosäröjen dissaajat eivät vain osaa säätää niitä potikoita. Mulla on pari bassoputkinuppia_ja_molemmat ko. säröt vakikäytössä ja varsin tyytyväinen olen ollut, paitsi Ibanezin reistaavaan jalkakytkimeen. (8-=) Pari putkinuppia = 4kpl? Munsta. |
hemmo 14.01.2006 11:12:41 | |
---|
Pari putkinuppia = 4kpl? Vakikäytössä. "Oot hullu haalija" -hellasärö. |
Jesus Muerte 14.01.2006 15:48:23 (muokattu 14.01.2006 15:48:34) | |
---|
Munsta tuntuu, että kaikki Bossin ja Ibanezin bassosäröjen dissaajat eivät vain osaa säätää niitä potikoita. Mulla on pari bassoputkinuppia_ja_molemmat ko. säröt vakikäytössä ja varsin tyytyväinen olen ollut, paitsi Ibanezin reistaavaan jalkakytkimeen. Mulla ei putkinuppia ole koskaan ollutkaan, joten vertailukohdat ovat sen takia ehkä vähän heikommat, mutta kyllähän tuosta Ibanezin säröstä saa vähän kaikenlaista ulos kun niitä nuppeja jaksaa pyöritellä. No sitä putkisäröä nyt ei, mutta eipä se aina ainoa oikea olekaan. Tuon jalkakytkinjutun voin muuten allekirjoittaa. Ärsyttävää kun pitäisi lennossa vaihtaa säröstä cleaniin tai toisinpäin, niin on sellainen 33% mahdollisuus ettei se kytkin reagoikaan. Siinä sitä sitten sekoillaan ja poljetaan sitä pedaalia apinan raivolla. |
Dropped C 14.01.2006 15:58:15 | |
---|
Itse en kyllä saanut kuin sirinää tai kolinaa tuosta pedaalista (PD-7) ulos vaikka kuinka väänteli ja käänteli. Aivan kauhean kuuloinen, mutta jos joku tuosta tykkää, niin yritänpä taas myydä omaani tuolla torilla.... |
Jesus Muerte 14.01.2006 17:18:43 | |
---|
Itse en kyllä saanut kuin sirinää tai kolinaa tuosta pedaalista (PD-7) ulos vaikka kuinka väänteli ja käänteli. Aivan kauhean kuuloinen, mutta jos joku tuosta tykkää, niin yritänpä taas myydä omaani tuolla torilla.... Käytitkö niitä attack-asetuksia? Niillä nimittäin ainakin saa basson oman soundin pilattua ihan totaalisesti, alkaa mikä tahansa keppi kuulostaa ihan kitaralta. Yleisesti ottaen olen itse käyttänyt aika maltilla sitä gainia siinä, se kun kuitenkin alkaa särkemään jo pienillä asetuksilla pirun paljon. Johtuu tosin osittain bassostakin, siinä kun on sekä mikit että elektroniikka aktiivisia, niin sitä signaalia tulee aika lailla ulos. |
Dropped C 14.01.2006 17:40:03 | |
---|
Juu, se attack ominaisuus vasta kauhea onkin. Mutta omasta mielestäni tuosta toosasta ei saanut siis kunnollista säröä ulos jyrkemmillä asetuksilla, tuli vain tuota kolinaa, sirinää, pihinää, yms. ulos. Pikku pörinöihin tuo oli ihan OK, mutta isompiin säröihin aika surkea yritys. |
Jesus Muerte 14.01.2006 19:46:54 | |
---|
Metka juttu, mulla kun nuo kokemukset on aika tasan päinvastaiset. Kunnon sirkkeliä kyllä lähtee, mutta sellaista pikkurosoa ei oikein millään. Minkälaisella bassolla soittelet? |
Siis sitä sirkkeliä juuri lähtee, ja paskaa sellaista ja liikaa. Eli paskaa sirkkeliä, ei kunnon sirkkeliä. Kihinää, kohinaa, pihinää, miten sen sanoisi. Scheissea kuitenkin. Siis tarkoitus oli sanoa että kevyemmät säröt mitä tästä saa ovat vielä ihan OK. Mutta jos kunnollista, rankempaa säröä hakee, niin sitä ei löydä. Ainoastaan noita edellä mainittuja attribuutteja sisältävää roskaa. Tuskin on bassolla välia, muutamalla ritsalla on tullut jo kokeiltua.... Ostakee tuo toosa poies ettei siitä tarvi enää jauhaa.... |
Blaize Vicious 16.01.2006 15:34:42 | |
---|
No onko kokemusta että minkä merkkises pedus ois paras soundi? Parhaalla soundilla viittaan ekaan viestiini |
balzary 16.01.2006 15:38:09 | |
---|
No onko kokemusta että minkä merkkises pedus ois paras soundi? Parhaalla soundilla viittaan ekaan viestiini Syö vuosi kaurapuuroa ja osta Sansampin PSA-1 (ei ole pedaali). Lähtee repivät, pierevät, pörisevät, röpöttävät jne säröt vakuuttavasti. |
JTS 16.01.2006 17:16:53 (muokattu 16.01.2006 17:18:02) | |
---|
Mulla oli ensin Big Muff, sitten Ibanezin PD-7. Ja totuus löytyikin sitten halvimmasta vaihtoehdosta, eli Behringerin BDI 21:stä saan just sopivan särösoundin. Ja repiihän se kun luukuttaa oikein kovalla. Meidän hardcore-pumpun basistilla on tuollainen Behkun purkki ja kuulostaa muuten todella hyvältä hintaisekseen. Täytynee laittaa itsekin hankintaan. Itänaapurin Big Muffista on myös hyviä kokemuksia, sitä olen pääasiassa käyttänyt vaikka löytyy minulta tuollainen PD7kin. - |