Aihe: Matti-elokuva
1 2 3
Jkob
14.01.2006 12:13:15
"Elokuva on elokuvaa ja kun tehdään elokuvaa, se on elokuvaa."
"Jahas, kortsuja ja punaviiniä. En käytä kumpaakaan." - RR4E Ranskasta
jatrzan
14.01.2006 13:05:09
Jos Irwinistä niin miks ei Matistakin?

eiköhän tuo matti sentään ole jotakin joskus tehnytkin,on kohtuutonta verrata mattia irwiniin,irwiniä yhtään väheksymättä ,jotenkin tuntuu että porukka ei muista niitä matin mäkiaikoja ja leffassakaan niitä ei ilmeisesti korosteta?? en oo nähny) ite arvostan mattia mäkihyppääjänä kovasti,ihmisenä en niinkään...näin juuri vanhan video missä matti hyppäsi lentomäessä uuden pituusennätyksen 185m olihan hurjemman näköstä toimintaa kuin mitä lentomäkihyppääminen nykyään..ylämäessä ei juuri latua ollut,ainakaan suoraa:) muistutetaan nyt vielä että matti on mm. nelinkertainen olympiavoittaja
..........
anttipoeka
14.01.2006 15:30:16 (muokattu 14.01.2006 17:29:08)
Kyllä mua vähän kiinnostaa minkälainen leffa tuosta oman kylän pienestä suuresta keskikokoisesta miehestä on tehty.

Mulla on aika sama homma, Jyväskylän maisemat kiinnostaa. Menee silti luultavasti videovuokraamo hommiksi, ellei tule samaa 2 euron kampanjaa kuin Pahoissa Pojissa (joka tosin jäi silti katsomatta).

Erit: Ei pitäisi kohmelossa kirjottaa, kun ei siitä mitään tule
Ei tässä sen kummempaa.
Jkob
14.01.2006 15:36:48
Mulla on aika homma, Jyväskylän maisemat kiinnostaa. Menee silti luultavasti videovuokraamo hommiksi, ellei tule samaa 2 euron kampanjaa kuin Pahoissa Pojissa (joka tosin jäi silti katsomatta).

Offtopiccina mainittakoon että mulla on vieläkin Pahat Pojat katsomatta vaikka kertoo oman kylän pojista. Tosin siinä silloin kyrpi se, ettei täälläpäin kuvat lain. Kuvitteellisempi on kaiketi kuitenkin PP kuin Matti.

Itse ajattelin kyllä Mattia katsoa. Kyrpii vaan se, ettei Matilla rahastus ole vieläkään loppunut. Jonkinlaista ristiriitaa havaittavissa Pääkkösen & co:n kommenteissa kun puhuvat että media on tehnyt Matista pellen jne. Mitäköhän itse tekevät.
"Jahas, kortsuja ja punaviiniä. En käytä kumpaakaan." - RR4E Ranskasta
zeplin song
14.01.2006 15:52:31
olisivat tehneet mielummin elokuvan sillon ku se äijä on kuollu,olisivat enemmän rahaa repineet siitä.
music in the cafes at night and revolution in the air.
ozz3
14.01.2006 16:54:35
Katsoin eilen ja oli vähän kaksijakoinen kokemus. Elokuva oli hauska ja viihdyttävä, mutta varsinaista punaista lankaa ei ollut nähtävissä. Tilanteesta ja kohtauksesta hypittiin toiseen lähes ilman järkeä. Mutta viihdyttävä kyllä, kannattaa katsoa.
Killed by death MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 Päivän video
Veco
14.01.2006 17:11:34 (muokattu 15.01.2006 00:28:27)
Jotenkin tuntu Matin maineenpuhdistus -leffalta.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Kimmo72
14.01.2006 23:06:59
Kaikkien aikojen katsotuin kotimainen ensi-ilta elokuva.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Kemppilä
14.01.2006 23:10:26
Tulihan tuo käytyä kattomassa, kun oli kaks vapaalippua. Ihan hyvä kuvaus mun mielestä Matin elämästä. En kyllä olis maksanu siitä elämyksestä, mutta tulipahan kahtottua.
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi."
Chrissie
15.01.2006 00:17:41
Mä ymmärrän miksi sä et ymmärrä miksi joku haluaa mennä katsomaan tuon lehvan. Mutta mä varmaankin haluan mennä katsomaan. Oman kylän poika, monesti paarissa nähnyt, omilla nurkilla toilaillut, naapurissa asunut, melkein olen autollakin yli ajanut. Kyllä mua vähän kiinnostaa minkälainen leffa tuosta oman kylän pienestä suuresta keskikokoisesta miehestä on tehty.

Oman kylän poika, niinpä. Sen takia voisi rahaa jopa tuhlatakin, tai noita vapaalippuja pikemminkin. Muistan kun ala-asteella oltiin pienimuotoisella luokkaretkellä Laajavuoressa niin paluumatkalla linkkikuski vei meitä vartavasten erään asuinalueen läpi ja huusi sitten mikkiin "Tuolla se Nykäsen Matti asuu!"

Ja oltiinhan me äidin ja joidenkin muidenkin kanssa kattomassa, kun Matti hyppää :) Ei sitä silloin tajunnut. Nykyisin tuntuu vain hassulta. No, onpahan Jyväskylä päässyt nyt edes yhteen leffaan...
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. "If I am the storm, if I am the wonder will I have flashlights, nightmares and sudden explosions?" Röyksopp - What Else Is There?
Mechanizm
15.01.2006 09:59:51
Oli yllättävän mainio ja viihdyttävä leffa. Mäkelä ohjaajana epäilytti eniten, mutta hyvin tehty elokuvahan tuo oli.
You still think swastikas look cool? In a real fourth reich you'll be the first to go!
DJKaaos
15.01.2006 12:25:51
"Jollei takaportti näillä puheilla olympialaisiin aukene ni meikäläinen meinaa muuttaa Kööpenhaminaan ja hakea ruotsin kansalaisuutta."
Aita on vihreämpää ruohon toisella puolella
KTULU
15.01.2006 17:32:13
ai onko

No sori...
Pinaattikeitto on pahaa...
Jäärä
16.01.2006 15:46:07
... muistutetaan nyt vielä että matti on mm. nelinkertainen olympiavoittaja

Matti Nykänen oli meikäläisen lapsuudensankareita. Lähes Elmomainen hahmo, joka voitti mäkikisat melkein jo ensimmäisellä kierroksella ja vasemmalla kädellä siinä muun toiminnan ohessa, ylivoimaisesti vieläpä. Telkkarin välityksellä melkein voi kuulla Jens Weissflogin hampaiden kiristyksen.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Mättöpiiska
16.01.2006 17:53:08
Matti Nykänen oli meikäläisen lapsuudensankareita. Lähes Elmomainen hahmo, joka voitti mäkikisat melkein jo ensimmäisellä kierroksella ja vasemmalla kädellä siinä muun toiminnan ohessa, ylivoimaisesti vieläpä.

Sama. Meikäläinen puhui 6-vuotiaaksi asti, että minusta tulee isona mäkihyppääjä. Sitten tuli onneksi W.A.S.P., joka pelasti minut urheilulta. :)

"Ai wona pii sampadi, pii sampadi suun!"
Brian May jr.
16.01.2006 21:04:26
muistutetaan nyt vielä että matti on mm. nelinkertainen olympiavoittaja

...46 voitettua maailmancupin osakilpailua, 4 maailmancupin kokonaisvoittoa, 2 keski-euroopan mäkiviikon voittoa, 5 mm-pronssia, 2 mm-hopaa, 7 mm-kultaa, 1 olympiahopea, neljä olympiakultaa(kolme samoista Calgaryn olympialaisista) ja rikottuja maailmanennätyksiä alle 20-vuotiaana. On spekuloitu, että jos Matti ei olisi antanut tasotusta muille hyppääjille viinalla, niin mies olisi voittanut kaiken johon ryhtyi. Niin ylivoimainen oli tämä mäkikotka.

En ole elokuvaa käynyt katsomassa, mutta sen aiheuttama "häly" sai minut kiinnostumaan Matin paremmista saavutuksista :)
-Mickill-
16.01.2006 22:09:26
Juuri äsken kävin leffan katsomassa ja yllätti kyllä positiivisesti. Monet naurut tarjosi tämä pätkä. Suosittelen.
There's nothing left to say but fuck you anyway.
nikomati
16.01.2006 22:22:06

Juuri äsken kävin leffan katsomassa ja yllätti kyllä positiivisesti. Monet naurut tarjosi tämä pätkä. Suosittelen.

joo, varsin viihdyttävä ainakin, joskaan ei suuri taidepläjäys. Mutta sitä nyt tuskin kukaan odottikaan. Varsinkin Peter Franzen oli mielestäni hyvä roolissaan.
pöllö-öljyä oli maisteltu
AP
16.01.2006 22:45:14
...46 voitettua maailmancupin osakilpailua, 4 maailmancupin kokonaisvoittoa, 2 keski-euroopan mäkiviikon voittoa, 5 mm-pronssia, 2 mm-hopaa, 7 mm-kultaa, 1 olympiahopea, neljä olympiakultaa(kolme samoista Calgaryn olympialaisista) ja rikottuja maailmanennätyksiä alle 20-vuotiaana.

Lienen sitten ainoa, joka on sitä mieltä että laadukas dokkarihan matista näillä meriiteillä olisi pitänyt, eikä jotain joka ennakkoluetun perusteella vaikuttaa pahojen poikien ja levottomien (saa valita) jatko-osalta vol 29.
K100 #7 Ärlä #011
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)