Aihe: Viimeistelemättömän kaulan hoito
1 2
Ben_D
14.01.2006 17:53:19

Mulla kun on tossa Tokaissa nyt viimeistelemätön öljykäsitelty kaula niin kumpi sille olis parempaa; Warwickin vaha vai (kiinanpuu??)öljy? Warwickin vaha on tarkotettu bassoille, mutta soveltuu varsin hyvin myös kitaran kaulaan.
apuri
14.01.2006 18:29:19
Asetukkiöljyä käytetään usein. Yllättäen saa asekaupoista.
Musamaailmasta voi tietty kysyä että millä öljyllä ne tokain kaulat on käsitelty.
Skebaristi
14.01.2006 19:00:29

Pitäisikö niihin sitten laittaa jotain evästä? En minä ainakaan ole tuohon omaan laittanut mitään, eikö ole ollut ongelmia. Voisi kyllä kokeilla...
P2
14.01.2006 19:06:30
Jos kaula on öljytty/vahattu, ei sitä ihan heti tarvitse käsitellä. Kosteahkolla rätillä oon yleensä pyyhkinyt isoimmat kakat pois.
villeh
14.01.2006 20:29:45

Mulla kun on tossa Tokaissa nyt viimeistelemätön öljykäsitelty kaula niin kumpi sille olis parempaa; Warwickin vaha vai (kiinanpuu??)öljy? Warwickin vaha on tarkotettu bassoille, mutta soveltuu varsin hyvin myös kitaran kaulaan.

siis tuohan on käsitelty öljyllä. eli se ei periaatteessa ime mitään paskaa itseensä , riippuen kuka sen öljyn on vetässyt ja koska. jos meet uittaan sitä öljyllä niin saattaa jäädä liikaa pintaan ja kun ei enää ime niin siitä tulee tahraava. jos tehtaan jäljiltä ja uus niin hoitona toimii kun kosteella pyyhkii. jos itte vetäisty öljy niin laita lisä valaistusta
Neverest
14.01.2006 20:33:44
Kyllä ne musamaailmassa sano mulle ostaessa, et kerran pari vuodessa ois hyvä käsitellä öljyllä. Mulla on nyt reilu vuoden vanha toi kitara ja en oo vielä käsitelly. Pitäs kyllä nytte hankkia joku käsittelyaine ja ottaa hommaks. Samalla ois hyvä hankkia otelaudallekin joku aine. Ei vissiin käy sama molemmille? Onko kellään tietoa, esim se sitruunaöljy?
Tyhmä eläin!
poppamies
14.01.2006 21:02:52

... Warwickin vaha on tarkotettu bassoille, mutta soveltuu varsin hyvin myös kitaran kaulaan.

Hetkinen! Eikai bassovahaa voi laittaa kitaraan...
G-strings are for strippers
Skebaristi
14.01.2006 21:37:43

Miksei voi? Samanlaista käsittelemätöntä puutahan ne Warwickin bassotkin ovat. Kyselin Eugelta, millä se käsittelee ko. kitaransa ja hän käyttää tuota Warwickin vahaa.

Ehkä se oli vitsi.
Ben_D
14.01.2006 21:48:36 (muokattu 14.01.2006 21:49:25)

Ehkä se oli vitsi.

Mikä? Musamaailmasta mä ton vahapurkin sain. Sitä he kitaraan suosittelivat. Oesch taas suositteli öljyä.
Skebaristi
14.01.2006 21:56:07

Mikä? Musamaailmasta mä ton vahapurkin sain. Sitä he kitaraan suosittelivat. Oesch taas suositteli öljyä.

No voi jumalauta! :D Tämä: "Eikai bassovahaa voi laittaa kitaraan..."

Niin, tietysti sitä voi käyttää myös kitarassa, puutahan nekin ovat ja pinnoite on luultavasti suht. samanlainen. Ja jos kerta asiantuntiatkin niin neuvovat, niin khyylla.
Ben_D
14.01.2006 22:05:04 (muokattu 14.01.2006 22:06:03)

No voi jumalauta! :D Tämä: "Eikai bassovahaa voi laittaa kitaraan..."

Niin, tietysti sitä voi käyttää myös kitarassa, puutahan nekin ovat ja pinnoite on luultavasti suht. samanlainen. Ja jos kerta asiantuntiatkin niin neuvovat, niin khyylla.

No asiantuntija neuvovat niin...kysymys kuuluukiin; kumpi on soveltuvampaa? Toi helvetin viiksivaha vai öljy?

EDIT: Eipä tainnu olla vitsi...
Skebaristi
14.01.2006 22:10:38 (muokattu 14.01.2006 22:12:37)

No asiantuntija neuvovat niin...kysymys kuuluukiin; kumpi on soveltuvampaa? Toi helvetin viiksivaha vai öljy?

EDIT: Eipä tainnu olla vitsi...

Minä kyllä laittaisin öljyä, mutta eiköhän kumpikin käy.

E: Ja miksi siihen mitään ainetta pitäisi laittaa, kun pinta kerta on öljytty?
koponen
14.01.2006 22:16:44
No ei öljyttyyn kaulaan kyllä mitään vahaa pidä laittaa. Esim D'Andrean Lemon Oil Cleaner & Conditioner toimii loistavasti ja pari, kolme käsittelyä vuodessa riittää.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
Ben_D
14.01.2006 22:19:44 (muokattu 14.01.2006 22:20:37)

No ei öljyttyyn kaulaan kyllä mitään vahaa pidä laittaa.

Mikäs absoluuttinen totuus tää on? Jos jälleenmyyjä suosittelee vahaa niin ei kai se nyt ihan paskapuhetta ole.

E: Ja miksi siihen mitään ainetta pitäisi laittaa, kun pinta kerta on öljytty?

No ei siihen vielä pidä, mutta kun sillä aktiivisesti puolivuottakin soittelee niin voi olla kaula jonkunverran paskanen.
oiva tumpeloinen
14.01.2006 22:22:26
Mikäs absoluuttinen totuus tää on? Jos jälleenmyyjä suosittelee vahaa niin ei kai se nyt ihan paskapuhetta ole.

Mulla ei ole koskaan ollut lakkaamatonta kaulaa, mutta pientä veikkausta tähän kohtaan.....;)

Tekisiköhän se vaha tatsin vähän erilaiseksi? Onko se sitten parempivai huonompi, riippuu soittajasta.
Skebaristi
14.01.2006 22:22:50

No ei siihen vielä pidä, mutta kun sillä aktiivisesti puolivuottakin soittelee niin voi olla kaula jonkunverran paskanen.

No minä olen tuolla omalla soittanut aktiivisesti nyt reilut 1½ vuotta, eikä tuohon mitään paskaa ole jäänyt. Joskus olen vain märällä rätillä vähän pyyhkinyt.
koponen
14.01.2006 22:25:10 (muokattu 14.01.2006 22:30:28)

No jos haluaa vahatun kaulan niin sitten vahaa, mutta öljykaulaan vain öljyä. Myyjät saa suositella ihan mitä vaan, mutta vahauksen jälkeen se ei ole enää öljykaula. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää?

EDIT: Mulla on USA Wolfgangissa linnunsilmävaahtera öljykaula enkä ja kerran pari vuoteen pyyhkäisen tuolla lemon oililla ja hyvässä kunnossa on pysynyt. Juuri tälläistä hoitoa valmistajakin tuolle suosittelee.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
Ben_D
14.01.2006 22:30:39 (muokattu 14.01.2006 22:31:46)

No jos haluaa vahatun kaulan niin sitten vahaa, mutta öljykaulaan vain öljyä. Myyjät saa suositella ihan mitä vaan, mutta vahauksen jälkeen se ei ole enää ölykaula. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää?

EDIT: Mulla on USA Wolfgangissa linnunsilmävaahtera öljykaula enkä ja kerran pari vuoteen pyyhkäisen tuolla lemon oililla ja hyvässä kunnossa on pysynyt. Juuri tälläistä hoitoa valmiustajakin tuolle suosittelee.

Ei ole ollenkaan vaikea ymmärtää kun perustelee ne jorinansa kuten yllä. Pelkkä ei sitä vahaa kannata laittaa kommentti ei paljo persettä lämmitä.

No minä olen tuolla omalla soittanut aktiivisesti nyt reilut 1½ vuotta, eikä tuohon mitään paskaa ole jäänyt. Joskus olen vain märällä rätillä vähän pyyhkinyt.

Mites 5 tai 10 vuoden jälkeen?
Skebaristi
14.01.2006 22:35:54

Ei ole ollenkaan vaikea ymmärtää kun perustelee ne jorinansa kuten yllä. Pelkkä ei sitä vahaa kannata laittaa kommentti ei paljo persettä lämmitä.

Mites 5 tai 10 vuoden jälkeen?

Jaa'a, kuluminenkin riippuu paljon myös soittajasta. Ja ei minua ainakaan haittaa, vaikka se kaula vähän kuluisikin, siitähän tulee vaan kitkattomampi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)