Aihe: Laney Chrome O Zone
1
rokettirollari
14.01.2006 12:37:26 (muokattu 14.01.2006 12:40:50)
Laney Chrome O Zone-vahvistimesta oon kovin kiinnostunut. Aika vähän siitä löytyy juttua. Harmony Centralissa oli ylistetty mennen tullen poislukien pari kommenttia joissa valitettiin etuasteputkista ja footswichista. Sitä paikkaa kohtaan mulla on liian tehokas suodatin, että voisin ottaa mitään niistä jutuista vakavasti. Nytpä kysynkin täältä, onko kukaan omistanut tai päässyt testaamaan kunnolla?

Specsit ovat seuraavat:

30w / 12w
4x EL84
6x ECC83
2 kanavaa joilla oma eq, kaiku ja fx loop sekä molemmissa kaksi moodia joille erilliset gain ja volume
+muita nippeleitä

Minkähän takia tuote vedettiin pois markkinoilta? Liian paha kilpailija muille omille tuotteille? Specseiltään näyttää aivan unelmavahvistimelta niin kotikäyttöön kuin keikoillekin.

Tässä vielä linkki pdf-manuaaliin: http://www.laney.co.uk/manuals/Chro … zone%20-%201998%20-%20Issue%201.pdf

Edit: Tarkkasilmäisimmät varmaan huomasivat, että toisessa treadissa kyselin hevinupeista, tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa:)
rokettirollari
14.01.2006 16:16:46
Eikö kukaan tiedä?
karik
14.01.2006 17:27:51

Minulla on ollut Crome O Zone, jonka myin vuosia sitten. Taisi olla niitä aikoja kun tuo oli vielä suhteellisen tuore malli. Siinä oli paljon mahdollisuuksia säätöjen suhteen ja sellaisena "kaikille jotakin" - mallina vallan mainio. LC30:n terävyyttä tai purevuutta siitä ei mielestäni löytynyt tai sitten se vain hukkui niihin erilaisiin vaihtoehtoihin.

Jalkakytkin oli normaalia monipuolisempi ja se taisi olla erikoisliitännällä. Efektilooppien erilaisilla kytkennöillä löytyi lisää uusia mahdollisuuksia ja yhä enemmän säätämistä. Tehonpuolitus oli kiva lisäominaisuus, sitä ääntä riitti kyllä puolituksellakin vaikkakin taas hieman eri sävyisenä. Jälkeenpäin ajatellen alkuperäiset elementit (HH) olisi ehkä kannattanut vaihtaa joihinkin toisiin.
rokettirollari
14.01.2006 17:35:46 (muokattu 14.01.2006 17:36:31)
Ei kukaan tiedä... mutta veikkaan sitä että Laney TT oli se joka syrjäytti Chromozonen. Niissähän on paljon samaa.

Itseasiassa Chrome O Zone näyttäisi parilla lisänapilla varustetulta 30 wattiselta comboversiolta VH100R:stä. Etupaneelin toiminnot on triode/pentode-switch ja 2. kanavan gain boost-moodin oma volumepotikka poislukien samanlaiset.

Karik: Miksi luovuit vahvistimesta?
karik
14.01.2006 20:57:27

Karik: Miksi luovuit vahvistimesta?

Koska se "kaikille jotain" ei ollut minun juttu, halusin sitä itselle täydellistä. Jotain, jota saa ehkä hakea loppuelämänsä...

Tällä hetkellä on kylläkin sellainen vahva tunne, että nykyinen Groove Tubesin Single on se joka pysyy mutta eihän sitä tulevaisuudesta koskaan tiedä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)