Aihe: Symbaalien puhdistus
1 2 3 4 5
markkuliini
08.01.2006 12:13:47

Ei tarvi, noi muut vaan haluu viettää aikaa rumpujensa kanssa soittamista monipuolisemmin, myös vapaa-ajalla.

Minä vien virvelini elokuviin aina säännöllisin väliajoin... :)
www.vasamayhtye.com
Niq
09.01.2006 09:29:48

Minä vien virvelini elokuviin aina säännöllisin väliajoin... :)

Minäpä olin tuossa männäviikolla basarikalvon kanssa ravintolassa syömässä.
"I have a cunning plan" -Baldrick
hahuusko
09.01.2006 10:00:41
Mitens saundi?

Kyllä se soundikin taisi kirkastua uuden veroiseksi sillä Zildjianin litkulla.
Bobana
09.01.2006 10:05:33
Ei niitä peltejä mitään tiskata tartte.
Omissa olen joskus kokeillut ja en juurikaan eroa huomannut. Taitaa olla ulkonäkökysymys tämä bling bling.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
gh n
09.01.2006 10:06:29
Lähteekö sormenjäljet Fairylla?
..Päärynäjuoma on parasta huumetta..
ruff
09.01.2006 15:04:09
Unohtakaa kiillottelu!! Se on turhanpäiväistä neppailua. saundi vaa paranee ku pinnassa on paskaa!
VeeKoo
09.01.2006 15:20:21

Ei tarvi, noi muut vaan haluu viettää aikaa rumpujensa kanssa soittamista monipuolisemmin, myös vapaa-ajalla.

Tää on totta. Monesti menen kämpälle vaan hiplaileen rumpuja. Virittelen niitä ja kokeilen uusia settiasetteluja.. Mukavaa hommaa!
Ruman ei oo varaa nirsoilla.
hollmi-5
09.01.2006 16:13:54
Unohtakaa kiillottelu!! Se on turhanpäiväistä neppailua. saundi vaa paranee ku pinnassa on paskaa! Ei sinun symbaalisi kovin likaisilta näytä. Itse en enää kiillottele symbaaleja. Joskus sitäkin tuli tehtyä. Kuitenkin pesu silloin tällöin on paikallaan.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Ratloz
09.01.2006 17:08:59
Itelläni melkein kaikki pellit tuota Zildjianin ZXT Titaniumia ja niitä pitäs kyllä kiillotella vähän väliä, ettei olis mitään jälkiä. Ne pitää omasta mielestä puhistaa vielä ilman mitään ihme tököttejä.. Mut on ne ihan komeet kun pitää puhtaina.
Vasaralla naamaan!
Youni
09.01.2006 17:40:11
Unohtakaa kiillottelu!! Se on turhanpäiväistä neppailua. saundi vaa paranee ku pinnassa on paskaa!

Juu siis tämä on sinun mielipiteesi. Anna muiden hinkata, jos hinkatuttaa.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Duro
11.01.2006 22:56:09
itse oon tykkäillyt kovin tuosta joskus ostamastani paisteen cymbal cleanerista. tehokas se on ku mikä, ainoona huonona puolena oikeastaan se et tekstit saattaa lähteä pellin pinnast pois vähän helposti :) mut noh, jotku tykkää tästäkin ja itteäni se ei hirveesti haittaa.
o.O
Bobana
12.01.2006 09:13:31 (muokattu 12.01.2006 09:16:42)
Muistakaa niitä peltejä kiillottaessanne myös tämä:

Pro-pellit säilyttää paremmin arvonsa mikäli niissä on leimat tallella, vaikka paskaisia ovatkin.
Paljon vaikeampi saada kaupaksi sellaista peltiä josta leimat puuttuu vaikka se kiiltäisikin kuin neekerin mulkku kuutamöyössä.

Edit:

Olen törmännyt sellaiseenkin Paisteen peltiin jota oli kiillotettu niin ankarasti että stanssitkin oli kulunu olemattomiin eikä siitä todellakaan olis ottanu selvää että minkä merkkinen se pelti edes olisi ollut.
3000:n ainutlaatuinen kuparin punertava väri ainoastaan paljasti tämän yksilön. Sitä ei vieläkään tiedetä että minkä mallin ride on. Eli EI näin!
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Bonzo_
12.01.2006 10:29:23
jotkunhan väittää että jos niitä ei puhdista ja antaa pölyn mennä pieniin rakoihin, niin että se vähentää ylä-ääniä symbaalin soidessa
Akahito
12.01.2006 12:17:43 (muokattu 12.01.2006 12:22:12)

Putsailin juuri viime viikonloppuna peltejäni Zildjianin pellinpuhdistuslitkulla. Sain aika vaihtelevia tuloksia pellistä riippuen. Istanbul Alchemy Rideni ja Sabian HHX Crashini (molemmat brilliant-viimeistelyllä) ovat nyt kiiltävämmät kuin uutena ja Paiste 502:ni tulivat myös varsin siistin näköisiksi. Traditional-viimeistellyt Zildjian A -haitsuni taas muuttuivat litkulla harmaiksi ja niistä tarttuu nyt mustaa möhnää kapuloihin.

Aika hassua vain, kun Zildjianin puhdistusaine tuntuu toimivan hyvin muiden peltien paitsi Zildjianien kanssa...

Siplianilla on erikseen litkut brillianteille ja traditionaleille, eli jos käytit brilliant-litkua traditional-viimeisteltyihin pelteihisi, ilmankos tulos oli välttävä. En tosin ymmärrä mikä järki tässä on, ihan varmasti ne olis voinu kehittää litkun joka puhdistaa kummatkin.

Itse käytän lämmintä vettä ja GNLD Super-10 -yleispuhdistusainetta, laimennettuna ofkoors. Jos tällä ei lähde, niin sitten valmistajan oma aine käyttöön. Paisteita kun enimmäkseen on, Paisteen puhdistusmönjä toimii niihin kyllä erinomaisen hyvin.

jotkunhan väittää että jos niitä ei puhdista ja antaa pölyn mennä pieniin rakoihin, niin että se vähentää ylä-ääniä symbaalin soidessa

Ihan totta. Hienon yläpään pehmenemisen voi kenties huomata, mutta mun mielestä se kuulostaa huonolta. Lika kun vaikuttaa pellin atakkiinkin ronskisti. Vintagehifistelijät ei koskaan pese peltejään koska väittävät että se tuo peltiin vintagesoundia. Itse olen sitä mieltä, että puhtaana pelti soi parhaiten, ja jos se on vintagepelti, siinä on vintagesoundi kun se metalli on vähän väsähtäny. Siinä on silti sen lisäpainottoman, vapaasti soivan symbaalin atakki ja heleys, kun se on puhdas.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
Simbe
12.01.2006 12:21:49 (muokattu 12.01.2006 12:25:21)

Kyllä mun uudet New Beat haitsut ainakin tuli paljon sweetimmän (ei karkeita ylä-ääniä) kuuloiseksi noin jossain 4 vuodessa. En mikään siivousihme ole ja lähinnä tuli vaan taottua kerääntynyt pöly tiiviimmin kiinni pelteihin kapulalla.

Itse olen sitä mieltä, että puhtaana pelti soi parhaiten, ja jos se on vintagepelti, siinä on vintagesoundi kun se metalli on vähän väsähtäny. Siinä on silti sen lisäpainottoman, vapaasti soivan symbaalin atakki ja heleys.

Joo, johonkin pelteihin se sopii toisiin ei. K Custom Darkiin olin tyytyväinen puhdistuksen jälkeen, New Beatteja en olisi puhdistanut ikinä. Nyt on toi 1973 22" A ride, mikä melkein kiiltelee uutuuttaan. Siinä on kuitenkin semmosta sisäänsoitettua "trashia". En sitä varmaan koskaan pese, mutta pyyhin jopa pölyt joskus, mikä on paljon multa.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga!
markkuliini
12.01.2006 12:29:22

Paska siinä symbaalin pinnassa demppaa yläpäätä. Meitsi tykkää siitä efektistä, koska koen että symbaalit ovat uutena usein liian kirkaan kuuloisia. Oli pelti vanha tai uusi niin sen putsaaminen/likaantuminen vaikuttaa soundiin yllättävän paljon. Esim.ride peltiin kun laittaa peinen palan roudarin teippiä niin soundi muuttuu heti dempatummaksi.
www.vasamayhtye.com
hahuusko
12.01.2006 12:45:29
Siplianilla on erikseen litkut brillianteille ja traditionaleille, eli jos käytit brilliant-litkua traditional-viimeisteltyihin pelteihisi, ilmankos tulos oli välttävä. En tosin ymmärrä mikä järki tässä on, ihan varmasti ne olis voinu kehittää litkun joka puhdistaa kummatkin.

Tuon minulla olevan Zildjian-litkun kyllä pitäisi toimia sekä traditionaleilla että brillianteilla: http://www.zildjian.com/EN-US/produ … 042&typeID=0&productID=2098

Ehkäpä niitä traditional-peltejäni olisi vain pitänyt jaksaa hinkata kauemmin, jotta mustat möhnät olisi saanut pois, mutta kärsivällisyys loppui.
fabarm
14.01.2006 15:09:39

Niin,ja kirjoitella typeryyksiä täällä Mnetissä soittamisen sijaan...
Hullulta ei voi paljon vaatia.
Niskamies
14.01.2006 15:54:59
Mitenkäs muuten nuo vihertävät hapettumat kannattaisi poistaa parhaiten? En ollut koskenut rumpuihini viiteen kuukauteen ja ottaessani tänään symbaaleja pois laukusta totesin, että haikka ja yksi crash vihersivät huomattavasti enemmän kuin aiemmin.

Älä turhaan ota niitä pois, ei niistä mitään haittaa ole.
More is more.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)