Aihe: Mistä sitä onkaan lähdetty, eli setit jotka olet omistanut
1 2 3 4 5 6 712 13 14 15 16
fabarm
14.01.2006 14:44:48
Jaahas....

Isi osti ekan oman setin,taisi olla Aria,ja maksoi 300mk vuonna -87.Sitten seuraavana kesänä ostin Lehdon Samilta Gretschit (muistaakseni),ja niin oli tuplasetti valmis!Ja voi sitä intoa!

Vuonna -89 kesätyörahoilla oli aika hankkia Pearl WX:t Chrome mirror-viimeistelyllä ja Zildjianin Z- ja A-sarjan pelleillä.Nämä olivat hyvät rummut.Setti kasvoi myöhemmin tuplasetiksi,pelleiksi tulivat K-sarjalaiset.Bänditouhut kuivuivat kokoon,ja rummut myin pois tilapäisessä mielenhäiriössä vuonna -96 (ja halvalla!),josta sitten kestikin rummutonta aikaa viime syksyyn,kunnes näin valon pilvien takaa.

Nyt on settinä Pearlin EX 90-luvun alusta,symbaaleina A-customia,Z:taa,K-Customia,ZXT titaniumia ja onpa Scimitar-bronzeakin.Ostin tarkistaakseni soittamisen vakavuustason.Ja kyllä,maistuu!

Olen aloittanut ihan uusin asentein,määrätietoista treenausta nuottien avulla,tunteja Lehdolta,ja paljon malttia.

Kamakuume on kyllä ollut päällä,ja setti vaihtuu Pearlin Masters-sarjaan,tai Session-sarjaan,katsotaan rauhassa.

Tällainen historia,on kiva lukea muiden tarinoita.Hyvä topic!
Hullulta ei voi paljon vaatia.
Noma
14.01.2006 14:52:36

. Luonnollisesti puolet pikaklipeistä oli irronnut ja kalvot oli puolivillaisesti kiinni itse rummussa. Ja snaressa ei ollu alakalvoa, joten matto oli siinä lyöntikalvon päällä

Hell Yeah!
Masta
14.01.2006 14:57:42

Ensimmäinen setti oli RMIF (Made in Latvia) settiin kuuluvine pelteineen, jotka olivat vielä hirveämmät kuin itse rummut. Pelleiksi löyty jotain kautta ilmaiseksi Paisteen vintageosastoa, jotka nekin ovat jo jonnekin hävinneet, sääli. Virpaksi vaihtui New Soundin perus kakkavirppa. Mutta sekin oli parempi kuin soikea orginaali. Vielä kun vaihto basarin pedaalin ja kalvot, niin soundi ei ollut enään hirveä, ainoastaan todella huono.

Nykyään Taman Swingstarit, jotka nekin kuulostavat yllättävän hyviltä latvialaisten jälkeen, ainakin silloin kun pysyvät vireessä. Pellit sentään nykyään ihan ok.
Hasta la Masta, baby!
LaKu
15.01.2006 00:01:10
Heh... hauska aihe, ja vielä hauskempi foorumin lukijoille kun kerron kaikki settini: 1. Joskus 1977 ostettu ja jo silloin wanha Pearl moposetti. 2. N.1978 uutena ostettu Pearlin lähinnä EX-vastaava setti. 3.Sitten n. 1979 (tai -80) hankittu Pearlin erittäin äänekäs setti missä lasikuitua runkojen sisäpuolella. Ja vuonna 1981 setti myyntiin koska ajokorttihan piti maksaa! Sitten 22 vuotta breikkiä... 4. Vuonna 2003 lopussa ostettu uusi Pearlin Forum-setti. 5. Marraskuu 2004: Forumit myyntiin ja tilalle Pearlin SBX-setti. Joka on myynnissä tälläkin hetkellä...! Ja arvatkaa minkä merkkinen setti seuraavaksi :)
Pearl Masterworks-setti tähtäimessä...
vernie
15.01.2006 00:11:23
Mustat New Soundit, todella kuluneet pinstripet ja v*tusti teippiä. Siinä ensimmäinen settini pähkinänkuoressa. Sen jälkeen tuli natural wood-pintaiset Yamahan Stage Customit. Nykyään soitan Starclassicin koivusetillä, joka myös omakuvassa näkyy. G.A.S. alkaa hiljalleen, mutta sitäkin varmemmin nostaa päätään, joten saapa nähdä koska tulee hankittua seuraava kattaus.
Youni
15.01.2006 00:33:46
Mustat New Soundit, vanha Meinl-haikka ja InVader ride. Kyllähän niillä harrastuksessa pääsi alkuun. Nyt voin nostalgisoida, kun treeniksellä on samanmoinen setti tosin huonommilla pelleillä.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
mr_b
15.01.2006 03:17:45 (muokattu 15.01.2006 03:19:52)

Kirjoitin eilen:

En itse asiassa tarkasti tiedä missä nämä Tamat nykyään piilevät, lainasin ne joskus tuttaville tarpeeseen ja nyt ne ovat ilmeisesti tuttavan tuttavan varastossa ja minun on pari vuotta pitänyt joskus alkaa metsästää näitä. Tosin ovat ihan kauheassa kunnossa, myyntiarvo varmaan nolla, eikä ole ollut käyttöä ja ullakko ja kellarikin ovat jo ihan täynnä muuta roinaa, joten what the hell...

Ja sitten tämä tuttavan tuttava soittaa minulle tänään ja vähän ehdoittaa että haluaisinko setin itselleni takaisin, kun miehellä on jo kolme settiä jossain kämpän nurkassa pyörimässä tehden asunnon sisustuksen turhan yksipuoliseksi. Hassu yhteensattuma. Tai sitten mies luki tuon, vaikka ei paljastanut. (Hei Anssi!?)

Täytyy alkaa raivata tilaa kellariin. Ja ne olivatkin Royalstarit, ehkä voisivat käydä kaupaksikin...
Higgle-dy Piggle-dy. Let's do it!
AP
15.01.2006 13:09:48

Ja ne olivatkin Royalstarit, ehkä voisivat käydä kaupaksikin...

Ihan käyttökelpoiset rummut soitettavaksikin.
K100 #7 Ärlä #011
Jänö
16.01.2006 10:27:38
Ensimmäinen setti oli joku Maxtonen halpis, jonka faija aikoinaan osti. Setissä oli basari, snare, yksi tomi + tigerin haitsunpellit ja splash. Setti maksoi muistaakseni tuhat markkaa. Erikoisuutena tuosta setistä on jäänyt mieleen se, että snaren sisälle oli jostain eksynyt kuollut kärpänen. Eihän se silti mitään haitannut. Oikeastaan sehän oli aika siistiä, kun soittaessa kärpänen diskoili mukana.

Toinen setti Maxwin by Pearl oli astetta edellistä parempi, mutta sijoittui silti halpisten sarjaan. Kokoonpano oli melko tavallinen: kolme tomia, basari ja snare, symbaaleina oli halpissarja Invaderilta. Tällä mentiin muutama vuosi, kunnes teini-iän "viisaudessa" myin setin ja lopetin soittamisen. Hiljaiseloa kesti noin seitsemän vuotta, kunnes innostus heräsi jälleen uudelleen.

Tämän hetkinen setti on Premier clubkit (kts. omakuva). Se sattui olla myynnissä eräässä liikkeessä ja pitkän tinkaamisen jälkeen tajusin ostaneeni rummut. Tällä setillä mennään todennäköisesti aika pitkälle. Soittamisessakaan ei ole minkäälaisia tavoitteita, vaan se perustuu hengailuun, ajanvietteeseen, terapiaan ja niin edelleen. Oon mä kuitenkin treenipädinkin hommannu. Jos vaikka joskus olis aikaa ja intoa treenata paradidleja sun muita rudimentteja :)
KaljaPakki
16.01.2006 15:07:25
Eka setti mikä on (ikävä kyllä) vieläkin käytössä on milleniumin bx222 setti jonka ostin kesällä 2005 thomanista... tosin olen ostanut niihin uudet kalvot (remo) ja pellit (pst3)...
Epämuusikko
16.01.2006 19:35:00
Tämän hetkinen setti on Premier clubkit (kts. omakuva).

Tuossa setissä koko hämää. Erittäin käyttökelpoinen setti, soitin mm. I-kurssini sellaisella.
You have to persist, and out of the sheer frustration of what you've been doing or you haven't been doing you come out the other side. Of course, when you come out the other side, you find that there's an even bigger hill to climb than the last one
lethus1
17.01.2006 09:06:09
Milleeniuuuummm .. milleeniuuu-uum...

Nyt Premier Signiat eikä vaihtoa tarvii tehä aikoihin. Sanotaan näin että eron Milleeniumeihin huomasi kun vaihdoin setin.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
Rumba-Ali
17.01.2006 09:18:48

Milleeniuuuummm .. milleeniuuu-uum...

Nyt Premier Signiat eikä vaihtoa tarvii tehä aikoihin. Sanotaan näin että eron Milleeniumeihin huomasi kun vaihdoin setin.

Jos ei tässä harppauksessa huomaa eroa, täytyy olla Hollmin mainostama puukorva.
Se kyllä kyrsii, kun persettä kutittaa syvemmältä kuin mitä sormi yltää.
lethus1
17.01.2006 10:10:52 (muokattu 17.01.2006 10:11:58)
Jos ei tässä harppauksessa huomaa eroa, täytyy olla Hollmin mainostama puukorva.

:D

Joo, kyllä sen tosiaan huomas. Mutta Milleniumien puolesta puhun sen verran, että ei ne IHAN sysipaskat ollut. Kyllä niillä soitti siinä missä muillakin kannuilla. Ei se vaan ollut kovin kivaa: soundit oli kauheat, tatsi helvetistä ja hardware kusi jatkuvasti. Basarin vanteet oli kierot kuin korkkiruuvit joten virityskään ei ollut helpoimmasta päästä. Mitä hirvemmät soundit treenikämpällä, sitä vähemmän rumpujen paskuus tuntuu haittaavan.
Rumba-Ali
17.01.2006 12:05:00

:D

Joo, kyllä sen tosiaan huomas. Mutta Milleniumien puolesta puhun sen verran, että ei ne IHAN sysipaskat ollut. Kyllä niillä soitti siinä missä muillakin kannuilla. Ei se vaan ollut kovin kivaa: soundit oli kauheat, tatsi helvetistä ja hardware kusi jatkuvasti. Basarin vanteet oli kierot kuin korkkiruuvit joten virityskään ei ollut helpoimmasta päästä. Mitä hirvemmät soundit treenikämpällä, sitä vähemmän rumpujen paskuus tuntuu haittaavan.

Oikeastaan minä en halua edes sitten tietää käsitystäsi sysipaskoista rummuista.:D
Se kyllä kyrsii, kun persettä kutittaa syvemmältä kuin mitä sormi yltää.
lethus1
17.01.2006 12:23:38
Oikeastaan minä en halua edes sitten tietää käsitystäsi sysipaskoista rummuista.:D

Sellaiset josta ei saa minkään näköistä rummulta kuulostavaa ääntä joka hajoaa käsiin eikä pysy pystyssä. Paskat nuo Millet oli eipä siinä mitään.
khm
17.01.2006 13:35:02 (muokattu 18.01.2006 17:01:09)
Harrastus lähti taman swingstar setillä. tomit oli: 12" 13" ja 16" basari 22"
Paisteen 302 pelti setillä.
Näillä oli hyvä aloittaa ja pari kuukautta sitten vasta vaihdoin nykyiseen settiin.

"editointia"
Eli nykyään on nuo yamahan stage custom advantage setti tomeilla:10", 12" ja 16" basari 22"
Pellit on tilauksessa ja ne tulee olemaan nyt aluksi sabian b8, mutta vaihtuvat kevään myötä yksitellen hhx laatuun.
Olé!
khm
17.01.2006 17:38:42
Olé!
moderndrummer88
17.01.2006 20:52:53
ai niin olihan mulla ne masters customit parisen viikkoa!
Zed is dead, baby...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)