Aihe: haitsut?
1
Jaska
05.08.2003 21:31:42
meneppä kauppaan (matkusta jos ei lähellä oo isoa) ja koittelet sieltä niitä monia vaihtoehtoja, tietysti haet netistä sellasta yleisvaikutelmaa minkä perusteella osais kaupan hyllyllä suunnistaa, mutta siihen en osaa sanoa mitään ku en tiedä millasta soundia haet
akik
05.08.2003 21:37:43 (muokattu 05.08.2003 21:38:39)
paiste signature medium/heavy..mediumit hieman nopeammat ja ehkä vähän hiljasemmat,kuin tosi kirkkaat heavyt
paiste rude...15 tuumaset tälläset ja kyllä kohisee korkealta,massiivinen soundi auki soitettuna
zildjian z....kova ja hyvä soundi näissäkin,pikku crashit jää alle,ei syty pikku tikutuksesta,raskaat
zildjian a custom....kirkas soundi,hyvät
sabian hhx groove...tumma mutta kuitenkin kirkas (öö?),erittäin hyvä chick ja kapulasoundi
paiste 2002 sound edge...erittäin mukava suhina,kirkas.hyvä chick
zildjian k...hyvät perus haitsut kaikkeen.tummahko.

pienemmät ja kevyemmät on nopeammat ja hiljaisemmat.kikkailuihin.isot ärjyy auki soitettuna.
soundiin vaikuttaa tuhat juttua..uurteet,materiaali,valmistusmenetelmä,ylä/ala pellin paksuudet jne

siis kaikki noista on helvetin hyviä haitsuja.
siinä kaikki millä olen soittanut.. nyt on signature medium 14 ja tyyli raskas

siis hyviä haitsuja on miljardi..mene ja kokeile.
Joku vaa
05.08.2003 22:16:33

Zildjian a new beat. Ei tosin hirveen kirkas ääniset. Yks olis kaa A Custom Projection. Siinä vähä kirkkaammat. Meeppä www.zildjian.com ja katto sieltä ääni näytteitä. Ja ei kannata unohtaa paistetta ja sabiania.
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
KoRn88.
06.08.2003 14:50:55
kiitos teille kaikille. olen tässä tuota zildjian z-customia miettinyt. ehkä 13":sta. Mutta mitäs täällä jengi ajattelee tuosta z-customista? onko liian luja/koliseva ääni? Oon ajatellu tota 13":sta sen takia jos se ei kolise aivan niin paljon kuin tuo 14". mutta tiedä sitten.
olisi hyvä kun itse pääsisi testaamaan, mutta harmi vaan ku paikallisissa kaupoissa ei tätä z-customia ole. pitäisi käydä tilaamassa.
------------Stampeden rumpali---------------
Joku vaa
06.08.2003 15:29:50

kiitos teille kaikille. olen tässä tuota zildjian z-customia miettinyt. ehkä 13":sta. Mutta mitäs täällä jengi ajattelee tuosta z-customista? onko liian luja/koliseva ääni? Oon ajatellu tota 13":sta sen takia jos se ei kolise aivan niin paljon kuin tuo 14". mutta tiedä sitten.
olisi hyvä kun itse pääsisi testaamaan, mutta harmi vaan ku paikallisissa kaupoissa ei tätä z-customia ole. pitäisi käydä tilaamassa.

http://www.zildjian.com/sounds/ZC_HH_Z40713_13_2.mp3

Siinä on Z-Custom 13 hihat. Ei kuuleman mukaa kauheesti kolise. Mutta voi olla kyllä aika kova äänine. Kannattaa harkita jotai vähä vähemmä kova äänistä että ei mahdollinen yleisö/bändi kaverit aivan hikeentyisi. Se new beat on kestävä ja ihan riittävän kova äänine. Käy muuhunki musaa paremmin ku toi...
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
akik
06.08.2003 16:17:46

ei se kolise niinkuin kyseisen sarjan crasheista voisi sanoa mutta ääni siis on tosi voimakas auki soitettuna ja tosiaan jos sulla on jotain 14 medium crasheja niin ei kyllä kuulu ne mihinkään, riden pitäisi kanssa olla jossain tasapainossa haitsun kanssa..
hyvät haitsut ne on eikä edes ihan kalleimmat
welho
06.08.2003 23:47:45

Eli voisiko antaa jotain suosituksia, että minkälaista kannattaisi lähtä hommaamaan..

Makuasioitahan nuo mutta, kun sulla on lempibändejä/levyjä niin selvittele mitä ukot on siellä käyttänyt ja lähde vaikka testailemaan samaa osastoa. Sieltähän voisi jo löytyä?

Heti ei kannata ostaa. Testaa mahdollisimman monta vaihtoehtoa ja tee päätös vasta sitten!

Itse suosittelisin jotain med. paksuista allround haitsua jota ei tarvisi koskaan vaihtaa/myydä.

Joskus voisi sitten hommata sille kaverin jos tarvii jotain spessumpaa mutta, tuollaisella laadukkaalla perusvärkillä hoituu keikka kun keikka!
Setit kuntoon, setit kunnossa!! Omakuvassa uusi setti keikalta 13.7.2003
JeeVes
07.08.2003 00:35:20
Tänään soitin nu-metallia omilla rummuilla ja huomasin siinä Joe Otton perässä soittaessani, että mulla on ihan saman saundinen haikka kun sillä. Elikkä homma Istanbul Alchemyä vaan!
-Join me in bed-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)