Aihe: Pikku G:n tupakkaräpin sanat..
1 2 3 4 5
JeeVes
03.08.2003 22:15:12
Musiikkia se on tuokin. En ole itsekkään mikään Pikku-G fani, enkä diggaa siitä musasta itse yhtään, mutta enpä mene sanomaan siitä siltikään mitään negatiivista.

Asiahan on niin, että toiset tykkää äidistä toiset siskosta. Samoin on asiat musiikissa. Kaippa kaikelle musiikille on kuuntelijansa. Ja jos se on vielä listoille sijoittunut, niin kait sitä sitten jotkut kuuntelee.
-Join me in bed-
Nimismies
03.08.2003 23:11:31
Eli kaikki suomiräppilevyt on siis tullut kuunneltua?

Hyvä, Vilhelmus.

Ei Pikku-G:ssä sinällään mitään vikaa ole tyyppinä, ja esiintynyt haastatteluissa aika ujona(puuttuu tyypillinen rapstarauho) ja yhdessä biisissä sillä oli ihan hyvät sanatkin(siis todellakin "ihan hyvät"). Silti raivostuttaa kaverin esittämä veltto lätinä, siitä puuttuu kaikki tempo, asenne ja vauhti. Riimit ovat helkkarin tylsiä ja pääasiassa tekstit yleensäkin.
"Rockmusiikissakin on voimaa" - Petri Anjalankoskelta
Jaska
03.08.2003 23:27:30
kyllä sellasta hauskaa räppiä kuuntelee(ehkä), sellasta jotain vanhempaa RunDMCtä tai jotai, mut ku joku saatanan narkkari vääntää jotain "jou, ammuin mun koiran ja mun kotinurkilla on nii helvetin kovaa et mummoillakin on tatskat ja lapset saa kastelahjaks aseen, jou jou mutafuka". Ja takana tulee wiik zikiziki wiik wiik pum pum pum wiiik ziki ziki wiik ja sitä samaa kokopiisinajan ni tule mieleen että eikö ne siellä radiossa osaa soittaa vaikka edes vanilla iceä
Iron maiden
03.08.2003 23:29:00
Eli kaikki suomiräppilevyt on siis tullut kuunneltua?

Ei oo mut paljon on tullu kuultua.
Mitä mulkkaat!?
Jaska
03.08.2003 23:30:50
ja suomiräppi... mitä siitäkin sanois. eikä sitä touhua nyt vaan vois jättää sille ketä sitä osaa. se oli sitten pahin virhe formuloitten jälkeen. eihän siinä oo mitään järkee. joku sossulla elävä juoppo kuuntelee sitä radiosta ja mitä saadaan, lisää sitä huonoa kamaa. ne sossulla elävät juopot sais kyllä jäädä sinne rockin ja progen puolelle.
vaiktutus
03.08.2003 23:36:14
ja suomiräppi... mitä siitäkin sanois. eikä sitä touhua nyt vaan vois jättää sille ketä sitä osaa.

En kyllä ole ollenkaan perehtynyt suomalaisen räpin perimmäiseen olemukseen, mutta ne biisit, jotka radiossa soi, kuulostavat aivan helvetin huonoilta. Eipä se ulkomainenkaan kovin hyvältä kuulosta, mutta niitä sanoja ei aina ymmärrä ja silloin voi yrittää kuunnella musiikkia siinä ympärillä ja löytää ehkä jotain kivaakin. Suomalaisten räppilyriikat ovat usein niin naurettavia, ettei tosiaan voi muuta kuin nauraa.
"Moninkertaiset huutomerkit ovat selvä sairaan mielen merkki" -velho Rincewind
Prome
04.08.2003 12:55:04
pikku g=gay

Taidat olla aika kova pikku g fani, kun ihan noin henkilökohtasia asioita siittä tiedät.

Niin, tai samalle tasolle alentuu kuin se..
bedlam
04.08.2003 14:34:29

Siis suomiräpin kunkuthan oli Pääkköset. Siitä ei päästä mihkään.
http://www.mikseri.net/kiasma
Conrad Lant
05.08.2003 19:06:29

Digitaalipiano kuitenkin kuulostaa pianolta. MIDI-keyboard ja kitarasynavehkeet ovat vain välineitä, jotka eivät itsesään kuulosta yhtään miltään. Ei, vaikka miten lähelle korvasi niitä veisit. Texas Instrumentsin graafiset laskimetkin ovat tietokoneita. Samoin pankkiautomaatit. Minusta niitä on silti hölmöä ruveta vängällä rinnastamaan siihen, mitä tuossa yhteydessä tarkoitin tietokoneilla. Vai leikitkö typerää?

Lainaus profiilistasi: "Soitetaanhan mieluummin itse ja jätetään ne tietokoneet vaikka Ekselin ja Vördin käyttäjille"

Eli ajoin takaa sitä, että puheistasi huolimatta *teet musiikkia* tietokoneilla tai niiden avustuksella. Kaikki luettelemasi laitteet perustuvat ihan yhtä lailla mikroprosessoriin, ovat ihan yhtä "keinotekoisia" (vrt. akustinen, perinteinen) soittovälineitä kuin samplerit tai kotitietokoneet ja loppukädessä ulostulevan äänen takana piilevän logiikan on joku jannu jossain tehtaalla ohjelmoinut (todennäköisesti jollain sopivalla sulautettuihin järjestelmiin kehitetyllä kielellä, vrt. kännykät ja symbian).

Sillä, että digitaalipianosta lähtevä ääni muistuttaa akustista pianoa ei ole yhtään eriyttävää vaikutusta - yhtä laillahan saadaan sampleristä, kotitietokoneen MIDI-ohjelmasta tai rumpukoneesta "aidon" kuuloisen soittimen ääni. Tai että digitaaliset efektilaitteesi vain muokkaavat akustisesti synnytettyä "oikean soittimen" ääntä - niinhän tekevät pääsääntöisesti, herra isä, parjaamasi "tietokonemuusikotkin".

Ps. HTH:n ja HAND:in saat suomentaa minulle. Jälkimmäinen tarkoittanee kättä, mutta varmasti paljon muutakin.

Hope This Helps. Have A Nice Day. Tulevaisuudessa vaikkapa http://www.acronymfinder.com/ auttanee nuorisoa.
No one prayed for Sodom
Saami
06.08.2003 01:49:27
Ainakaan noissa _kappaleissa_, mitä olen Pikku G:tä kuullut, ei mitään erikoista ollut.
Blenderhead
06.08.2003 05:44:18 (muokattu 06.08.2003 05:45:15)

Musiikkia se on tuokin. En ole itsekkään mikään Pikku-G fani, enkä diggaa siitä musasta itse yhtään, mutta enpä mene sanomaan siitä siltikään mitään negatiivista.

Asiahan on niin, että toiset tykkää äidistä toiset siskosta. Samoin on asiat musiikissa. Kaippa kaikelle musiikille on kuuntelijansa. Ja jos se on vielä listoille sijoittunut, niin kait sitä sitten jotkut kuuntelee.

Se on muuten, että toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä.

Ai...oliskohan tässä pitänyt ite aihettaki kommetoida. Ja paskat. Jos jotain sanon niin kommentit on todennäkösesti sitä samaa sontaa mitä aikasemminkin joten olenpa hiljaa.

EDIT: typotypotypo
Punk is the personal expression of uniqueness that comes from the experiences of growing up in touch with our human ability to reason and ask questions." -Greg Graffin
Jucciz
06.08.2003 08:26:27
Hope This Helps. Have A Nice Day. Tulevaisuudessa vaikkapa http://www.acronymfinder.com/ auttanee nuorisoa.

Suosittelisin pitäytymään akronyymeissä, jotka ovat edes suurimmalle osalle porukkaa tuttuja. Yritän silti painaa nuo mieleeni siltä varalta, että törmään niihin toiste.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
JulGubbe
10.08.2003 14:39:41 (muokattu 10.08.2003 14:41:12)
Pikku G:n tupakkaräp:

Mä poltan tupakkaa
mun mutsilta salaa
Nurkan takanaa
Mun keuhkot palaa

Mul' ei oo fyrkkaa
ostaa tupakkaa
mun pitää nysii
mun fatsin manii

mä hengaan
r-kiskan edustallaaa
kerjään ohikulkijoiltaa
"voiks' ostaa tupakkaa"

Chorus:
Joo Joo, mä kovajätkä oon
Joo Joo, mulla sätkähuules on!
Joo joo, mä kova naistenmies on
joo joo, vaik' mullei munankarvoi oo!

Mä vedän tupakkaa
jengi mua respektaa
mut mutsi dissaa
en saa viikkorahaa

fade out:
en saa viikkorahaa
en saa viikkorahaa
en saa viikkorahaa
en saa viikkorahaa
en saa viikkorahaa

EDIT: tuottaja käski hieman hioa textii. -p. G
Kyllä pukki tietää!
sunless
18.08.2003 15:04:49
JähFak
jesus is death but I´m still alive
Definhel
18.08.2003 17:52:48
Raptorilla oli aika mukavia sanoja, vaikka en yleensä rappivali(s)tuksesta niin piittaakaan
I've been here and I've been there I've been in between...
Nimismies
18.08.2003 19:09:02
Raptorilla oli aika mukavia sanoja, vaikka en yleensä rappivali(s)tuksesta niin piittaakaan

No ei todellakaan ole. Hirveää kikkelihuumoria ja vieläpä harvinaisen epähauskaa.
Vihaan Jorma Melleriä.
Definhel
18.08.2003 20:50:16
No ei todellakaan ole. Hirveää kikkelihuumoria ja vieläpä harvinaisen epähauskaa.

Selvä, myönnän, olen kuulut vaan kun kaveri laulaa joitakin ei kikkeli huumoreita, en ole kuulut yhtään oikeasti, perkele.
I've been here and I've been there I've been in between...
Kivivuori
18.08.2003 21:37:36 (muokattu 18.08.2003 21:41:06)
Pikku G(ei) on just se mikä lukee mun allekirjoituksessa!!!!

(Ilman viimestä t:tä) =)
Vitun Pellet!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)