Aihe: Rush
1 2 3 4 5 6 7 8122 123 124 125 126
Fortune
13.01.2006 22:40:52
Just katellaan kaverin kanssa pienesä pöhnäsä R30 DVD:tä... ihan liikuttuu

Äähhh, mulla ei oo rahaa...

Tai on, mutta ei levyihin.

Mutta tuohan onkin dvd, sitä ei lasketa (huomenna levykauppaan).
Look behind you, a three-necked guitar!
dada
14.01.2006 12:36:47
Oli muuten eilen rush telkkarissa! håhå .. en oikeen ehtinyt ees tajuamaan miks(??) Joo rushihan on paras, mutta kyllä se mun mielestä enemmänkin on aina progea edustanut kuin taiderokkia, vaikka kyllähän täytyy tunnustaa 80-luvulta alkava rushin poppiutuminen. Sama ilmiöhän on toistunut muissakin progen pioneereissä kuten. Yes, Genesis etc. Kyllä sen kaiken arenarokin takaakin voi löytää progressiivisen sielun. Itse olen oppinut pitämään pitkälti kaikesta rushin matskusta. rush - on - bändi - joka - pitää - vielä - nähdä - livenä!

p.s. (edit)presto(/edit) kuulostaa hassulta kun sillä levyllä alexi käytti galliel kruegerin trankku vahvareita :)

E. Joo kappas niimpä olikin. Hyvä levy se kylläkin on. Ja tämähän oli sitä aikaa kun alex ja geddy molemmat olivat galliel krueger endorsareita, joten tähän lähinnä viittasin. Ei mulla trankkuja vastaan mitään ole..
p.g.
16.01.2006 01:19:34

kuinkas moni täällä oikein on bändin kanssa soittanut Rushia?

Ollaan yleensä soiteltu useampiakin biisejä(ilman syntikoita),olen myös hommannut Rolandin spd pädiin asiaan kuuluvat efektit jotka tuo kyllä kivasti fiilistä mukaan.

Biisit joita on soiteltu:

Distant early warning
Animate
Dreamline
A passage to bangkok
Yyz
Closer to the heart
Leave that thing alone
Limelight
The temples of syrinx

Eivät nuo kaikki mitenkään yksi yhteen mene mutta sillälailla kohtuullisesti kuitenkin.

Monesti olen pohtinut että olisi kiva saada pystyyn Rush cover pumppu,ja veivata vähän enemmän tosissaan,ei veren maku suussa mutta kuitenkin.. : )
18is9
16.01.2006 10:21:35

Monesti olen pohtinut että olisi kiva saada pystyyn Rush cover pumppu,ja veivata vähän enemmän tosissaan,ei veren maku suussa mutta kuitenkin.. : )

Samaa olen miettinyt itsekin, mutta ainakaan Oulusta ei ole sopivia soittajia löytynyt. Geddyn hommat nyt voisi jakaa vaikka kolmelle muusikolle.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Capman
16.01.2006 15:56:58
Samaa olen miettinyt itsekin, mutta ainakaan Oulusta ei ole sopivia soittajia löytynyt. Geddyn hommat nyt voisi jakaa vaikka kolmelle muusikolle.

Joskus tuli todistettua Tavastialla jotain Rushia soittanutta cover-bändiä. Lauluhommiin oli pestattu naispuolinen henkilö ja ainakin sillee homma oli saatu kuulostamaan suht koht aidolta :-P

Eiks Suburban Triben rumpali aloitellut uransa joskus jossain Rush-cover -bändissä?
p.g.
16.01.2006 23:52:30

ainakaan Oulusta ei ole sopivia soittajia löytynyt.

Itse en ole edes sen kummemmin etsiskellytkään,"haaveillut" vain mielessäni moisesta.

Täältä pääkaupunkiseudulta nyt luulisi löytyvän innokkaita,pitäisi vain saada itseään niskasta kiinni ja alkaa huhuilemaan...
timppis
18.01.2006 09:15:52

Sama vika kaikkialla. Kitaristeja on taas vaikka muille jakaa, mutta muut soittajat puuttuu, erityisesti laulajat.

Joskus 15 vuotiaina soitettiin koulun bändikatselmuksessa Subdivisionsia ja ja La Villa Strangiatoa. Eipä se post-kasarikaudella (91) paljon sympatiaa herättänyt. Koulun talkkari taisi olla ainoa joka tykkäsi, armoton Rush fani kun sattui olemaan.
Artturi
30.01.2006 11:44:22
Neilin nettisivuilla on herra kirjoitellut kuulumisiaan.. Uus Rush-levy sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin.. ;-) Mut tänä vuonna ei kiertuetta kuitenkaan...

http://www.neilpeart.net/
Progressor
30.01.2006 15:28:13
Olen vahvasti sitä mieltä, että ne idiootit, jotka ovat suunnitelleet Rushin ja Neil Peartin nettisivut, pitäisi ampua tai ainakin eristää kaikista tietokoneista. Rasittavampia sivuja saa hakea. Siellä on jokseenkin kaikki, mitä inhoan nettisivuissa: vilkkuvia valoja ja mainoksia, taustamusiikkia, sitä kirottua Flashia jokaisessa mahdollisessa rakosessa, uuteen ikkunaan aukeavia linkkejä. Lisäksi sivujen informaatioarvo on jokseenkin nollassa. Neilin juttuja on tietysti mukava lukea, mutta kun yrittää etsiä esimerkiksi jotain nippelitietoa jostakin levystä tai bändin jäsenten saavutuksista, niin vesiperä on luvassa. On jotenkin ironista, että loistavalle bändille epäilemättä varsin isolla rahalla teetetyt sivut ovat tuollaista aivan käsittämätöntä kuraa. Onneksi on sentään muitakin tietolähteitä.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Deino
30.01.2006 17:16:58

Rasittavampia sivuja saa hakea.

Joo, tuolla sivulla on kaikki mahdollinen mennyt pieleen.
"Hää hä hä häähää!" -Bacchus
carnation
30.01.2006 18:31:57
Samaa mieltä parin yllä olevan kanssa. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ne hyörivät ja pyörivät flashit ja yhtäkkiä korviasärkevällä voluumilla kajareista tulvivat taustamusiikit ynnä muut kikkailut. Ilmeisesti joku neropatti on ajatellut että progebändille pitää saada myös niin saatanan proget sivut.
"Jumala antoi minulle arpakuutiot elämään, niillä heitän kutoset heti ensikättelyssä."
OSTAKAA LEVYJÄ!
EML
30.01.2006 21:54:22
Nyt kun ollaan muusikoden.netissä liikeellä niin pitääpä sitten kysellä että kuinkas moni täällä oikein on bändin kanssa soittanut Rushia?

Kyllä on kokeiltu ja pari pikku keikkaakin heitettiin Rush tribuuttibändinä. Oli mielenkiintoista kokeilla lauluosuuksia kun satun olemaan naispuolinen solisti - useimmissa biiseissä ääniala meni ihan nappiin, joissakin sitten ei ...

Itse bändiin tutustuin Tom Sawyerin myötä ja Signals on eka ostamani levy, sen jälkeen on pitänyt hankkia kaikki uudet sitä mukaa kun ovat ilmestyneet. Vanhempaa matskua aloin hankkia vasta 90 - luvulla ja viimeisimmät vasta pari vuotta sitten. Yksi iso haave oli päästä näkemään porukka edes kerran livenä ja sehän toteutui R30 kiertueen myötä, kun kävin katsastamassa keikat sekä Briteissä että Tukholmassa.
Progressor
30.01.2006 23:43:59
Kyllä on kokeiltu ja pari pikku keikkaakin heitettiin Rush tribuuttibändinä. Oli mielenkiintoista kokeilla lauluosuuksia kun satun olemaan naispuolinen solisti - useimmissa biiseissä ääniala meni ihan nappiin, joissakin sitten ei ...

Kas, naispuolinen Rush-fani. Se ei siis olekaan pelkkää urbaanilegendaa ;-) En ole tähän mennessä henkilökohtaisesti tavannut ainuttakaan. Jotenkin Rush ei yleisesti tunnu olevan naisten suosiossa. Tai ehkä en vain ole liikkunut oikeissa piireissä.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
PekkaM
31.01.2006 07:42:26
Kas, naispuolinen Rush-fani. Se ei siis olekaan pelkkää urbaanilegendaa ;-) En ole tähän mennessä henkilökohtaisesti tavannut ainuttakaan. Jotenkin Rush ei yleisesti tunnu olevan naisten suosiossa. Tai ehkä en vain ole liikkunut oikeissa piireissä.

Minulla on kaveri joka omien sanojensa mukaan oppi naiselta kuuntelemaan Rushia. Harvassa ne silti on, oma vaimoni jaksaa aina vinoilla Geddyn äänestä, erityisesti Cygnus X-1 on ilmeisen vaikeaa kuunneltavaksi vakavalla naamalla.
pahala
31.01.2006 10:46:01
Naisista puheen ollen, en varmaan ole ainoa joka luuli ensikuulemalta että bändissä laulaa nainen? ;)
8)
Jarkko G.
31.01.2006 12:55:56
Naisista puheen ollen, en varmaan ole ainoa joka luuli ensikuulemalta että bändissä laulaa nainen? ;)

Syyllinen samaan :)
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
Deino
31.01.2006 15:46:46

en varmaan ole ainoa joka luuli ensikuulemalta että bändissä laulaa nainen? ;)

Et.
"Hää hä hä häähää!" -Bacchus
PeeKoo
03.02.2006 23:39:05

No kun kattoo Rush in Rio -liveä niin löytyyhän sieltä cariocakaunottaria eturivistä diggailemasta...;)
'En mie tiiä, mie vaan vejän'- Anssi Nykänen
Progressor
04.02.2006 09:02:22
No kun kattoo Rush in Rio -liveä niin löytyyhän sieltä cariocakaunottaria eturivistä diggailemasta...;)

Veikkaan, että huomattavan suuri osa niistäkin on tullut paikalle poikaystävän painostuksesta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)