Guitar Hero 14.12.2005 12:14:19 | |
---|
joo kyllä se keskivero yleisä on ollut kattelemassa kun soitetaan vaikkakin kyllä en ehkä itse olis:) toivottavasti ne on oppinut ottamaan tulpat:) pitää katsoa mutta vähän epäilen tuota pölyä koska edellinen omistaja vaihto konkat ja varmaan silloin pölytkin tajus poistaa? kimi no mun "ammattitaito" ei riitä sen pidemmälle :/ Net, kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja. |
Dr. Muff 14.12.2005 12:29:32 | |
---|
ja luulen kyllä että me soitetaan niin lujaa ttä tuo 100w on parempi kuin 50e;) Jumalauta te vedätte kovaa jos ei 50w riitä, jos nyt puhutaan noista wanhaliiton vehkeistä. Carlsbron TOP50n oon vääntänyt täysille 4x12" kaappiin ja ei ole kyllä mitään toivoa että semmosella voi soittaa muitten kanssa. Linnut saa pihalla paskahalvauksen. Rutisi kyllä kivasti, ei siinä mitään. Kyllä vahvarissa on jotain vikaa jos vahvistin täytyy vääntää noinkun isolle kun väännät. Tai sitten te tosiaan olette The Whon kanssa samassa kategoriassa. Voi se olla niinkin. I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |
Flash 14.12.2005 12:36:42 (muokattu 14.12.2005 12:38:51) | |
---|
Mutta oikeasti, edes re-issuet eivät ole sama juttu, mikään 1970-luvun alkupuolen jälkeen ei ole (PTP-tekniikasta siirryttiin piirilevyihin asteittain niillä main). Paitsi uusimmat Handwired sarjan re-issuet ovat PTP ja varsin uskollisia alkuperäisille: http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=3 Noiden hinnat ovat tietty aika suolaiset, mutta silti verraten asialliset verrattuna moniin ns. boutique merkkeihin. 1959 HW nupin ovh taisi olla jotain päälle 2000 euroa. E: Tarkistin T-kaupan hinnan: 2175 euroa. E2: Ja vanha linkki vielä kehiin: http://www.legendarytones.com/Marshall_Shoppers_Guide.htm Live Music Is Better! |
Gypsy 14.12.2005 15:00:22 | |
---|
Ja mähän nimen omaan sanoin, että tuo EI ole "oikean" Juben tasoinen. Juu, ei tarkotus ollu mitään muuta tehäkkään kun vahvistaa sun epäilys. |
kiminukkumatti 14.12.2005 19:43:03 | |
---|
The Whon taitaa kyllä jäädä jalkoihin kun meijän rumpali laittaa menemään. se ei vaan mun mielestä ole ylpeyden aihe vaan ennemminkin ottaa päähän kun joutuu soittamaan niin helvetin lujaa:) en tietenkään tiedä kuinka paljon otsta top 100 tai top 50 lähtee mökää mutta ainakin mitä olen kokeillut noita putkipelejä jotka liikkuu tossa 50w kohdilla niin niitä on joutunut pitämään niin kovalla että on alkanut saundit vähän kärsimään. |
kiminukkumatti 15.12.2005 09:54:39 (muokattu 15.12.2005 09:57:33) | |
---|
no niin nyt on kai sit top 100w kunnossa. eilen avasin ja ja ei siellä pölyä näkynyt mutta kokeiltuani päättelin että volume potikassa on ainakin p!#"€kaa niin paljon että varmasti rutisee:) laitoin elekroniikan puhdistus ainetta potikoihin ja pyörittelin muutaman minuutin niitä ja kokeilin uudestaan niin eipä enään rutissut:) eli suht helppo vika:) tosin viellä vähän on semmosta hurinaa ,samanlaista kun viet kitaran liian lähelle vahvistinta ja tulee semmosta kierto suhinaa. tosin kokeilin yhellä huonolla elementillä ja ilman kaappia. mutta putket pitäs vaihtaa silti varmaan ja konkat liimata liinni koska heiluvat nyt juotoksistaan vaan kinni:) eli saattaa ajan kanssa rikkoa juotokset. putkia vahvistimessa oli 4kpl pääte putkia(olisko ollut joku34 jotain??) ja etu putkina 81 ja 83. yllätyin vähän kun luulin että etuputkia olis ollut enempi?:) no kaipa se noilla toimii. nyt olis sit semmonen juttu että mulla on siihen sähköpiirrustukset ja haluun tuohon kyllä sen master volumen tehä. eli osaisko joku kertoa miten se tehdään tuohon? ilmeisesti todella pieni juttu jos vain tietää mitä tekee:) onko tuo top 100 tarkoitettu kitaralla vai bassolle? vai sekä että? entä miten on tuon keräily jutun kanssa koska jos vahvistin ei miellytä mua niin laitan kiertoon niin miten on sen kanssa että jos siihen on tehty master volume niin tiputtaako hintaa? eli onko näillä semmosta keräily arvoa että näihin ei kannata mennä sorkkimaan semmosia muutoksia mitä ei sit saa pois? eli kannattaako mun tehä esim. ledin reikään tuo master volume ja ledi pois. ja muutenkin tuo keltainen etu maski on rumin mitä olen ikinä nähnyt:) aattelin että jos olis tilannut siihen ihan oman eloksoidun maskin testeillä ja repinyt vanhan pois. ja en muista kertoiko joku jo mitä eroa saundillisesti tällä top 100 on tuohon vanhaan marsun 100w nuppiin? ja olisko helposti modattavissa vastaavaksi kuin marshall? ja kannattaako tosiaan tehä mitään? taas muutamia tyhmiä kysymyksiä:) |
balzary 15.12.2005 10:15:02 | |
---|
tosin kokeilin yhellä huonolla elementillä ja ilman kaappia. Ilman kaappia? Toppia käytetään myös basson kanssa, eli soveltuu molemmille. |
kiminukkumatti 15.12.2005 10:45:20 | |
---|
siis elementti makas vain pöydällä. ei ollut kaapissa kiinni:) |
Rinneto 15.12.2005 14:18:04 | |
---|
|
Omistan jcm-800 2203 mallin, mutta silmäni ovat suuntautuneet tuohon jubilee malliin,sen clean-kanavan takia. Haluaisin tietää,miten tuo jubilee ottaa säröpedaaleja vastaan? Kun en itse saanut tuosta jcm-800sesta itseäni miellyttäviä soundeja irti. itselleni ehkä liian karkeat murinat siitä irtoaa. Kiinnostaisi myös tietää,mikä olisi tuon jcm800sen kauppa-arvo? ja sitten myös tuon jubileen (25/50 2553 nuppi) arvo? kiinostaisiko ketään muuten ostaa multa tuo nuppi? "Jos se et oo sie, ni sitten se on joku muu."
Máuf? |
Kalm 14.01.2006 15:05:27 | |
---|
Omistan jcm-800 2203 mallin, mutta silmäni ovat suuntautuneet tuohon jubilee malliin,sen clean-kanavan takia. Haluaisin tietää,miten tuo jubilee ottaa säröpedaaleja vastaan?... Ottaahan se toki vastaan mutta on sen verran "viritetty", että ensimmäisenä putkena kannattaa ehdottomasti pitää jotain miedompaa sorttia olevaa tuubia. Tehoputkella ja voimakkailla signaaleilla se kliiniosastokin siirtyy muuten helposti crunchin puolelle ja clippikanavien gainin dynamiikka kusee melko totaalisesti (esim. niin että 2/3 gainilla ollaan jo surinan puolella ja loppusäätö ei enää vaikuta..). Miedommilla etuputkilla myös kanavien keskinäisen gainisuhteen säätö on helpompaa, jolloin laitteen omasta kanavanvaihtimestakin on enemmän iloa. Kytkentämielessä laitteen inputti on ihan perinteinen "suoraan putkelle" -tyyppinen, eli tarjoaa myös boostipedaaleille sen oikeanlaisen ympäristön. Varsinaista Low -inputtia tuossa ei ole, mutta efektilooppi on hieman poikkeuksellisesti otettu ulos aika aikaisessa vaiheessa jo toisen etuputken "puolivälistä", eli syöttämällä pedaalia suoraan loopin returniin päästään hieman samoille sfääreille kuin vanhempien JCM-mallien low inputin kanssa. Oma yksilöni syö yleensä säröpedaalit parhaiten puhtaalla kanavalla gain täysin auki, tai sitten suoraan loopin paluusta syötettynä hieman pedaalin outputista riippuen. ...mutta älä ihmeessä myy vanhaa pois vaan osta sille mielummin jubilee kaveriksi ja tee esim joku syväluotaava 2203 Vs. 2553 vertailu tänne palstoille ;) Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
...And Justice For All 14.01.2006 17:47:51 | |
---|
Marshalleista nyt tuli mieleen, että kun olen Adrian Smithin kamalistaa tutkinut, ja siellä mainitaan 80-luvulla käytössä olleen "Marshall 50w head", niin tietääkö kukaan mikä nuppi sillä oli, kerta tuo ei paljoakaan kerro? Lähinnä keräilen tietoa idolini kamoista,.(vittu mitäfanityttömeininkiä. :D) Napoleon roikottaa figuuria bussin ikkunasta, saa pihvistä naamaansa, heittää jonkun vaalipinssin ja juoksee pakoon! |
Tinippa84 05.06.2009 12:21:05 | |
---|
Heps! Meikäläistä on jo pitkään kiinnostanut Marshallin 1959 superlead. Minkälaisilla volumeilla siitä alkaa rokki/hevi saundi irtoamaan? Eikös tässä pysty myös jotenkin palaamaan sen inputtien välisen hyppykaapelin avulla, että laitteeseen saadaan tavallaan toinen volume? |
tommiot 05.06.2009 12:24:39 | |
---|
Tinippa84: Heps! Meikäläistä on jo pitkään kiinnostanut Marshallin 1959 superlead. Minkälaisilla volumeilla siitä alkaa rokki/hevi saundi irtoamaan? Sen verran kovilla, että mä tekisin siihen kyllä mastervolumen. Eikös tässä pysty myös jotenkin palaamaan sen inputtien välisen hyppykaapelin avulla, että laitteeseen saadaan tavallaan toinen volume? Joo. Tai siis pystyt miksaamaan kahta erisaundista rinnakkaista vahvistusastetta. Ei se vola siitä putoa tippaakaan. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
koponen 05.06.2009 12:38:51 (muokattu 05.06.2009 12:41:17) | |
---|
Tinippa84: Heps! Meikäläistä on jo pitkään kiinnostanut Marshallin 1959 superlead. Minkälaisilla volumeilla siitä alkaa rokki/hevi saundi irtoamaan? Eikös tässä pysty myös jotenkin palaamaan sen inputtien välisen hyppykaapelin avulla, että laitteeseen saadaan tavallaan toinen volume? No juuh.. mulla on muunmuassa mk2 Superlead stäkki ja meteli on kunnon soundilla infernaalinen. Laite on täysin käyttökelvoton 99% ajasta, mutta kun kuu ja tähdet on oikeassa asennossa niin voi äiti :) Jos rouheaa käyttöpeliä etsii, niin jostain 2204:n JMP kuorlla. I'm endorsed by Marshall |
Tinippa84 05.06.2009 12:58:42 | |
---|
koponen: No juuh.. mulla on muunmuassa mk2 Superlead stäkki ja meteli on kunnon soundilla infernaalinen. Laite on täysin käyttökelvoton 99% ajasta, mutta kun kuu ja tähdet on oikeassa asennossa niin voi äiti :) Jos rouheaa käyttöpeliä etsii, niin jostain 2204:n JMP kuorlla. Jeps, olikin kyllä tiedossa, että ääntä on paljon. Ilmeisesti sitä on liikaa...sanotaan "normi" käyttöön. Ehkä tietenkin voisi ajatella MV lisäämistä. Tuo JMP 2203/2204 on kaiketi suurinpiirtein SPL, mutta mastervolumella. Ennenkun muuttui sitten JCM:ksi? |
svilo 05.06.2009 13:44:38 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
tommiot 05.06.2009 13:57:23 | |
---|
Tinippa84: Jeps, olikin kyllä tiedossa, että ääntä on paljon. Ilmeisesti sitä on liikaa...sanotaan "normi" käyttöön. Ehkä tietenkin voisi ajatella MV lisäämistä. Tuo JMP 2203/2204 on kaiketi suurinpiirtein SPL, mutta mastervolumella. Ennenkun muuttui sitten JCM:ksi? Ihan eri kytkentä se on. Yksi vahvistusaste enemmän (tai siis sama määrä mutta kaksi ensimmäistä on sarjassa eikä rinnakkain). How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
Tinippa84 05.06.2009 13:57:48 | |
---|
svilo: Kaikki vanhat marsut paskaks vaan ;) Ei kait ny sentään. Käsitykseni mukaan tuo mastervolume on helppo asentaa (ja samoiten purkaa) tuohon JMP:hen. Ylimääräisen volumen voinee tyrkätä vaikka tarpeettomaan kaappilähtöön taakse tai etupaneelin inputin tilalle. |
Tinippa84 05.06.2009 13:59:15 | |
---|
Moridin: Ihan eri kytkentä se on. Yksi vahvistusaste enemmän (tai siis sama määrä mutta kaksi ensimmäistä on sarjassa eikä rinnakkain). Justjust... No mites nämä kaksi JMP ja JMP 2203 sitten eroaa JCM800:sta? |