Aihe: resokalvosta
1 2 3
Hulfok
13.01.2006 16:37:46
Sulla on virvelin alakalvossa reikä?

No, kukin taaplaa tavallaan.

No mun rakas veli meni fiksuna miehenä virittämään sitä alakalvoa ja naputteli sitä kapulalla:) "Tomm" "tomm" "tups". No vahinkohan tuo oli. Hassua sinänsä että mun veljellä on soittokokemusta (ja ikää) noin 8 vuotta enemmän kun mulla ja silti rikkoo alakalvon:) No ei se reikä häiritse. Siinä virvelissä on oikein mainio saundi.
Akahito
13.01.2006 16:44:07

No mun rakas veli meni fiksuna miehenä virittämään sitä alakalvoa ja naputteli sitä kapulalla:) "Tomm" "tomm" "tups". No vahinkohan tuo oli. Hassua sinänsä että mun veljellä on soittokokemusta (ja ikää) noin 8 vuotta enemmän kun mulla ja silti rikkoo alakalvon:) No ei se reikä häiritse. Siinä virvelissä on oikein mainio saundi.

...Vaihda nyt se kalvo. :D
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
Olli
13.01.2006 17:28:50

Olen nähnyt mm. Assi Nykäsen soittavan virveliä väärinpäin. En sitten tiedä kuinka järkevää tuo on. (OT)
Missä on vitsipalsta!!!!!
Youni
13.01.2006 17:37:28
Olen nähnyt mm. Assi Nykäsen soittavan virveliä väärinpäin. En sitten tiedä kuinka järkevää tuo on. (OT)

Ei kestä ainakaan puukapuloilla kauaa, jos on resokalvona resokalvo, eikä joku muu.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Olli
13.01.2006 17:44:22

Ei kestä ainakaan puukapuloilla kauaa, jos on resokalvona resokalvo, eikä joku muu.

Ihan perus resokalvo ja puukapulat oli. Hiljaa kyllä soitti. Käänsi sitten jossain vaiheessa "normaaliasentoon"
Missä on vitsipalsta!!!!!
Sa(n)kari
13.01.2006 17:49:12

Samaa teki Joey Baron Abercrombien keikalla.
Simpson, eh?
Ze Kink
13.01.2006 18:24:17
Mulla resonoi virppa kanssa jatkuvasti. En tiedä että mitä sille tulisi tehdä. Koitettu on sekä matto löysällä että matto kireällä, ja alakalvo löysällä ja alakalvo kireällä. Silti pärisee jatkuvasti, löi sitten haikkaa, crashia tai tomeja. Ottaa kyllä päähän.

Neuvoja?

Kyllä pieni särinä kuuluu asiaan, mutta tuo surisee ihan koko ajan. Koulun Premier Cabrioidenkin virveli kuulostaa paaaljon paremmalta, kuopille hakatuilla tehdaskalvoilla vieläpä (myös alakalvo on kuopilla, kyllä meilläkin soitellaan virppa väärin päin välillä).
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
drum_man
13.01.2006 19:39:00 (muokattu 13.01.2006 19:39:31)
Mulla resonoi virppa kanssa jatkuvasti. En tiedä että mitä sille tulisi tehdä. Koitettu on sekä matto löysällä että matto kireällä, ja alakalvo löysällä ja alakalvo kireällä. Silti pärisee jatkuvasti, löi sitten haikkaa, crashia tai tomeja. Ottaa kyllä päähän.

Neuvoja?

Kyllä pieni särinä kuuluu asiaan, mutta tuo surisee ihan koko ajan. Koulun Premier Cabrioidenkin virveli kuulostaa paaaljon paremmalta, kuopille hakatuilla tehdaskalvoilla vieläpä (myös alakalvo on kuopilla, kyllä meilläkin soitellaan virppa väärin päin välillä).

Silloin se virppa tosiaan resonoi aika paljon...:) Siis jos se särisee myös haikkaan, tai muihin symbaaleihin soitettaessa! Jos maton laittaa suht koht kireälle niin ei se virppa niin häiritsevästi soi niihin tomeihin soitettaessa... Mutta silloin virvelistä häviää se herkkyys ja ihan hienoimmat lyönnit saattavat kuulostaa vähän niin kuin tomilta!
Deino
13.01.2006 21:24:30

Silloin se virppa tosiaan resonoi aika paljon...:) Siis jos se särisee myös haikkaan, tai muihin symbaaleihin soitettaessa! Jos maton laittaa suht koht kireälle niin ei se virppa niin häiritsevästi soi niihin tomeihin soitettaessa... Mutta silloin virvelistä häviää se herkkyys ja ihan hienoimmat lyönnit saattavat kuulostaa vähän niin kuin tomilta!

Heitin tänään peltorit maahan. Virppa resonoi siitä. Silloin päätin, että nyt tuli uusi virveli.
'M.net + Sarkasmin tapaista - Hymiö = Viha'
drum_man
13.01.2006 23:43:02
Mulla on matto kyllä jo ihan hiton tiukalla, ja silti pärisee.
Ja tosiaan, toi on noiden vanhempien Stage Customien teräsvirppa, eikä se kyllä kovin hyvältä saundaa millään. Muuten setti soi kyllä ihan hyvin, mutta tuon virpan kanssa menee hermot kun se on niin surkea. Kai sitä pitää ruveta säästämään :(

Hmmh... Levytukussa oli se yksi hieno woodhoopseilla varustettu Tama... Oli tosin muistaakseni 13"

joo... Kylläs se resonointi pitäs saaha poies, tai ainakin hiljasemmaksi huolellisella virityksellä... Mulla ainakin on toiminu! Mutta pitäisi kai sitä itsenikin ruveta säästämään, että saisi torilta jonkun supran, tai acron, mutta kyllähän se joku uusi virppa himottais kanssa!! Onhan virveli rumpusetin tärkein osa... Vähän vaan paska säästää, kun ei oo oikeestaan mitään tulojakaan, vasta sitten kun kesällä..:)
hollmi-5
13.01.2006 23:48:20 (muokattu 13.01.2006 23:48:54)
Matto resonoi aina vähän, jos se on päällä. Tosin halpisvirveleissä matto resonoi muiden soitinten mukan vielä herkemmin. Mistä lie johtuu...
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Davos
14.01.2006 00:15:41
Matto resonoi aina vähän, jos se on päällä. Tosin halpisvirveleissä matto resonoi muiden soitinten mukan vielä herkemmin. Mistä lie johtuu...

Melko varmasti voin sanoa että kelvollisen mattosyvennyksen puutteesta. Tai sen puuttumisesta kokonaan.
Jeltz
14.01.2006 00:37:23
Melko varmasti voin sanoa että kelvollisen mattosyvennyksen puutteesta. Tai sen puuttumisesta kokonaan.

Jep. Nimim. kokemusta on. Kumullakin mattosyvennyksen teettäminen maksaa useamman kympin, joten ei taida kannattaa halpaan virveliin. Itsekään en sellaista viitsi rueta hiomaan, kun ei nuo puutyöhommat ole kovin unelmasti ennenkään sujunut. Taitanee olla uuden virvelin osto edessä.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Hulfok
14.01.2006 15:39:01
Erityisen tyhmä kysymys, mutta millanen on se matto syvennys. Mulla on pieni ajatus mutta en oo varma asiasta. Enkä ole varma edes siitä onko superstarin virvelissäni matosyvennystä:/
tthei
14.01.2006 16:41:28 (muokattu 14.01.2006 16:42:57)

Erityisen tyhmä kysymys, mutta millanen on se matto syvennys. Mulla on pieni ajatus mutta en oo varma asiasta. Enkä ole varma edes siitä onko superstarin virvelissäni matosyvennystä:/

Mä olen kuullu ettei superstarien (kuten ei myöskään "edeltäjissään" rockstaroissa) virpoissa ole mattosyvennyksiä ollenkaan.

Edit: ja niin siis mattosyvennyshän on sellainen "syvennys" reunaviisteessä maton kohdalla ;)
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Hulfok
14.01.2006 18:06:31
Mä olen kuullu ettei superstarien (kuten ei myöskään "edeltäjissään" rockstaroissa) virpoissa ole mattosyvennyksiä ollenkaan.

Edit: ja niin siis mattosyvennyshän on sellainen "syvennys" reunaviisteessä maton kohdalla ;)

Haittaako se jos ei ole mattosyvennystä?
markkuliini
14.01.2006 18:12:03

Haittaako se jos ei ole mattosyvennystä?

Ei haittaa. Ne on laitettu kalliimpiin ja uudempiin rumpuhin vain huvin ja urheilun vuoksi. :P
www.vasamayhtye.com
hollmi-5
14.01.2006 18:15:34 (muokattu 14.01.2006 18:15:48)
Haittaako se jos ei ole mattosyvennystä? Matto ei resonoi oikein, jos syvennystä ei ole. Mulla on opetuskäytössä yksi vanha Swingstarin virveli, jossa syvennystä ei ainakaan näy olevan. Eli jos on, niin todella vähän sitä snarebedia on syvennetty.

Tuossa viikolla huolsin Sonorin D 420 virvelin. Siinnä oli todella leveä ja aika syväkin se snarebed. Voi laittaa vaikka 42-karvaisen maton. Bonzon tyyliin.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Jemo
16.01.2006 01:29:24

Pystyykö metallivirveliin teettämään sellaisen? Ja kuinka iso tuo ero on? Onko näissä klassikkomalleissa, suprafonicissa ja olympicissa ja radio kingeissä yms. syvennyksiä (epäilen), ja onhan niilläkin saatu loistavia soundeja vuosikymmeniä...

-Jemo
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)