Aihe: 5-asentoinen kytkin ja HSS-mikitys, Charvel 650
1
Jormaz
13.01.2006 01:19:29
Charvelin elektroniikat pitäis palauttaa entiselleen mutta kytkimen toiminta on hämärän peitossa. Tossa on siis 8 tommosta "väkästä" rivissä, ja niistä on alunperin ollut käsittääkseni käytössä ainoastaan toisen puolen neljä väkästä eli jortikkaa vai miksi noita kutsutaankaan. Mikitys siis (passiivi-) HSS ja midboosteripiiri (JE-1200) pakkaa sotkemassa.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Aki
13.01.2006 01:31:14

Noi nastojen järjestys on satunnaisgeneraattorin heiniä, eli tarttet yleismittarin saadaksesi selville, miten juuri tuo kytkin käyttäytyy.

Perusperiaate:

Kytkimessä on 2 "kanavaa". Sulle riittää niistä yksi kanava, eli 4 (reunimmaista) nastaa, ei väliä kummasta päästä. 3 niistä (yleensä uloimmat kolme) on mikeille, neljäs ulostulolle, eli volumepotikalle (vai meneekö signaali ennen volumea boosterille, en tiedä).

Yksi tapa selvittää nastojen järjestys on kytkeä neljännestä nastasta piuha ulostulojakkiin, laittaa piuha kiinni ja vahvistin päälle. Sitten eri mikkivalitsimen asennoissa kosket terävällä metalliesineellä noita kolmea ensimmäistä nastaa yksitellen. Se mistä kuuluu kulloinkin ääni on siinä asennossa käytössä (ylläri).
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Jormaz
13.01.2006 03:27:19
Tuo selvensikin jonkin verran. Sen verran olenkin pystynyt päättelemään että uloin olisi humbuckerin nasta ja neljäs ulostulo, ihmetyttää vain kun en ole noita singlecoileja saanut skulaamaan mitenkään. Lisäksi pitää maadotusjuttuihin perehtyä. Testauksen suoritan kännykän ja MacGyver-soittoäänen avulla kun ei ole kieliä kiinni :)
In Goth We Trust!
SirElwood
13.01.2006 05:50:44
Testauksen suoritan kännykän ja MacGyver-soittoäänen avulla kun ei ole kieliä kiinni :)

Omaperäistä ja kätevää! Näitä niksejä pitäs kerätä johonkin. :)
Aki
13.01.2006 13:41:25

Testauksen suoritan kännykän ja MacGyver-soittoäänen avulla kun ei ole kieliä kiinni :)

Hä? Soitat kännykästä biisiä kitaramikrofoneihin ja kuuntelet kuuluuko kitaravahvistimesta? Ei kai.
SirElwood
13.01.2006 14:14:20
Hä? Soitat kännykästä biisiä kitaramikrofoneihin ja kuuntelet kuuluuko kitaravahvistimesta? Ei kai.

Minusta tuntuu että tuo aiheuttaa vaan jonkinlaisen häiriön mikin magneettikenttään.
Jormaz
13.01.2006 18:35:22

Jep.
In Goth We Trust!
Aki
13.01.2006 18:53:34

Jep.

Tuota noin. Siihen on syynsä miksi kitaramikrofoni ei englanniksi ole mikrofoni. Kitaramikrofoni ei reagoi äänenpaineen vaihteluun millään tavalla. Jos ton takia luulet ettei mikit toimi, ni kokeilepa jollain toisella tavalla, esim kevyellä metalliesineellä koputtelemalla.

Wikipedia osaa varmasti kertoa perusteet kitaramikrofonin (pickup) toimintaperiaatteesta.

Minusta tuntuu että tuo aiheuttaa vaan jonkinlaisen häiriön mikin magneettikenttään.

Jos kännykkä hakee verkkoa, niin kyllä, mutta eipä tolla pysty yksittäisejä mikkejä erottelemaan.
Gypsy
13.01.2006 18:55:48 (muokattu 13.01.2006 18:56:14)
Tuota noin. Siihen on syynsä miksi kitaramikrofoni ei englanniksi ole mikrofoni. Kitaramikrofoni ei reagoi äänenpaineen vaihteluun millään tavalla.

Mutta ehkäpä se ei ookkaan kännykän elementistä tuleva äänenpaine, vaan puhekelan liike/sen magneettisuuden muutokset, jotka vaikuttaa kitaramikin magneettikenttään ja näin kitaramikki toistaa kännykän soittoäänen.

Kunhan arvailen.
Puavali
13.01.2006 19:12:04
Mutta ehkäpä se ei ookkaan kännykän elementistä tuleva äänenpaine, vaan puhekelan liike/sen magneettisuuden muutokset, jotka vaikuttaa kitaramikin magneettikenttään ja näin kitaramikki toistaa kännykän soittoäänen.

Kunhan arvailen.

Näin arvelen minäkin.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
mobel
13.01.2006 20:21:25
Kyllähän tuo näkkyy toimivan.
http://koti.mbnet.fi/mobel/soittoaeaeni.mp3
leather rebel
13.01.2006 21:18:20
Kyllä huutokin tulee kitaramikeistä läpi kun tarpeeksi kovaa huutaa säröt päällä. Äänenpaine saa kielet värähtelemään? Tiiä sitten...
"I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
mobel
13.01.2006 21:25:36
Hi-Fi!! Uteliaisuudesta, onko särökanava päällä?

Kysseisessä pätkässä on mutta kliinilläki kuulu.

Miten lähellä tarttee puhelinta pitää?

Semmonen vajaa sentti. Tosin riippuu varmaa mikistäki, tuo nyt oli tommonen squierin paskamikki. :P
Aki
13.01.2006 22:10:26

Kyllä huutokin tulee kitaramikeistä läpi kun tarpeeksi kovaa huutaa säröt päällä. Äänenpaine saa kielet värähtelemään? Tiiä sitten...

Mä oon yrittäny laulaa taustastemmoja, mutta oon dorka dempannu kielet ni ei oo mitään kuulunu. Nyt voidaankin pistää laulumikit myyntiin kun käytettynä saa hyviä kitaramikkejä jo viidelläkympillä!!

Eli joo, kielet siinä lähtee värähtelemään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)