Aihe: Ibanez 2006 @ Levytukku
1 2
Aki
09.01.2006 05:08:12

Kyllä leuka loksahti. Ibanezin nettisivut ei kerro asiasta vielä mitään, Levytukun etusivulla useita uusia jollain tavalla hävyttömän retrohienoja malleja, ARC ja ARX.

http://www.levytukku.fi/

Yritän maanantaina keretä käymään hypistelemässä, kommentteja odotettavissa samaan lepakkothreadiin.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
welde
13.01.2006 14:20:01
Kukaan käyny testaamassa?
Lisätietoa,speksejä,hintaa missään?
Aki
13.01.2006 18:58:25

Kukaan käyny testaamassa?
Lisätietoa,speksejä,hintaa missään?

ARC300, hinta olisko ollut 349€, löytyi eilen jo Espoon Musiikistakin. Kitara on pienempi mitä luulin, mutta ihan asiallinen. Kaulassa oli matkaväsymyksen takia kielet korkealla, mutta kyllä sillä soittamaan pystyi. Ei mitään suurensuurta elämystä tarjonnut, mutta esim ton hintaluokan Tokaille kehvelinmoinen haastaja.

ARX:ää haluan päästä testaamaan. Sen ulkonäössä on jotain todella hienoa.
LaXu
13.01.2006 19:12:29
ARC muistuttaa minusta jotenkin epäilyttävästi Yamahan AES-sarjaa. En ihmettelisi yhtään, jos samasta Korean tehtaasta tulisivat. ARX:n runkomuodot olen muistaakseni myöskin nähnyt jossain aiemmin...

Ibanez näemmä jatkaa samaa linjaa viimeistelypuolella: tasan samat pari hassua värivalintaa kuin melkein joka ikisessä lafkan mallissa ja niistäkin iso osa mustia.
SiwamieS
13.01.2006 19:14:32
Mukavan näköisiä nuo ARC:t.. Pitääpä tutkia speksejä tarkemmin joskus.. Vois vaikka.. Ainiin, ei oo rahaa. Ehkä joskus..
You are sleeping - You do not want to believe
LaXu
13.01.2006 20:50:35
Tulee tai ei, ei se samalla paletilla ole tehty, tää ARC taitaa olla aika reilustikin pienempi.

Ei liene iso homma vähän editoida CNC-jyrsimen ohjelmaa. Laitoin tuossa vierekkäin kuvat AES:sta ja ARC:sta ja kyllä oli tosi lähellä rungon muoto, kannen pyöristykset ja viisteet lähinnä erilaiset. Ei sillä, että AES olisi maailman omaperäisin muoto, mutta jotenkin tuli sellainen fiilis, ettei ainakaan Ibanezin suunnitteluosastolla hirveästi tuohon käytetty vaivaa...

Ibanezin Maxxas-sarjalaisissa oli jotain samaa 18 vuotta sitten.

Hieman on juu, mutta muistelen nähneeni vastaavaa runkomuotoa jossain tuoreemmassa mallissa, todennäköisesti Kiina/Korea/Japani akselilta kotoisin olevassa.

Joo, mutta fiksuja värejä, jotka tuskin hidastavat myyntiä. Onhan se nähty että jos malli menee kaupaksi (kuten SZ, RD basso, BTB basso taannoin) niin värejä ja lisämalleja tulee lähivuosina, ja rutkasti.

Minusta Ibanezin värivalikoima on todella suppea. Esim. monet mallit tarjoillaan vain sillä yhdellä värillä ja jos se ei miellytä niin tough luck. Vertailukohtana esim. Jackson tarjoaa halvintakin malliaan vaikka kuinka monella värillä.
PIM
13.01.2006 20:55:46 (muokattu 13.01.2006 20:56:02)
Mä ostin eilen heräteostoksena tollasen B-bandilla varustetun akustisen, mallia EW20ASENT. Hävyttömän hienon näköinen livenä, valmistusvirheitä saa suurennuslasilla hakea. Akustinen soundi on hyvä eikä sähköisessäkään pikaisen kokeilun perusteella pahoja vikoja ollut ja kitara on todella helpposoittonen ja säädöissään suoraan paketista eikä hintakaan todellakaan ollut paha, n. 300 euron nurkilla.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Aki
13.01.2006 21:54:48

Minusta Ibanezin värivalikoima on todella suppea.

On uusissa malleissa, kyllä. Pari vuotta myynnissä olevia malleja sitten jo saakin laajemmalla väripaletilla. Käsittääkseni tähän osin liittyy Ibanezin mainio laatu hintaan nähden, valmistetaan isompia eriä, ja seurataan myyntiä, ei jää soittimia varastoon. Kun SZ-malli tuli markkinoille, Levytukun piti pistää ennakkotilaus summassa, ennenkuin yhtäkään myyntiin tarkoitettua oli valmistettu.

Vertailukohtana esim. Jackson tarjoaa halvintakin malliaan vaikka kuinka monella värillä.

Niin, myös Opelia saa monenvärisenä. Jackson ei ole mallistoltaan eikä etenkään edullisten kitaroiden laadussa lähimainkaan Ibanezia. Väriskaalan kapeus on kurja asia, mutta mielestäni vallan pieni hinta niin hyvästä tarjonnasta kaikilta muilta osin. Ja mun silmään jokaisesta mallista on aina löytynyt vähintään yksi hyvä, yleensä jopa mainio väri.
edgehill
13.01.2006 22:15:51
AS103, joka on mulla juuri nyt kokeiltavana kuuluu myös vuoden 2006 uutuuksiin.
Mietteitä täältä:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=113885
(sieltä toiselta sivulta)
Black Star
13.01.2006 22:19:54

Tuo ARX olisi oikein kivan näköinen peli. Eipä muuta...
Svidulla päähän.
Ze Kink
13.01.2006 22:54:26
AS103, joka on mulla juuri nyt kokeiltavana kuuluu myös vuoden 2006 uutuuksiin.
Mietteitä täältä:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=113885
(sieltä toiselta sivulta)

Ja edelleen ihan hirveä GAS.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
McNulty
14.01.2006 00:02:45
Minä testasin HML:n TV-Sävelessä ARX300-mallia... ja oikeasti olin ällikällä lyöty. Kerrassaan MAINIO skeba. Elektroniikka oli todella loistava... ei hurinoita, volumet ja master tone toimivat ihanan portaattomasti ja pehmeesti. Kaula, nauhat ja itseasiassa kaikki olivat todella loistavasti viimeisteltyjä.

Enää ei tarvitse miettiä haluaako Epiphonen vaiko Ibanezin jos pitää 2xHumbuckereilla varustettu kitara hommata. Ibanez ARX300 vei mennen tullen jokaista korealaista Tokaita ja Ibanezia mitä on tullut tähän mennessä testailtua. Ei voi mitään... toiset osaa homman!
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
McNulty
14.01.2006 00:03:54
Mä ostin eilen heräteostoksena tollasen B-bandilla varustetun akustisen, mallia EW20ASENT. Hävyttömän hienon näköinen livenä, valmistusvirheitä saa suurennuslasilla hakea. Akustinen soundi on hyvä eikä sähköisessäkään pikaisen kokeilun perusteella pahoja vikoja ollut ja kitara on todella helpposoittonen ja säädöissään suoraan paketista eikä hintakaan todellakaan ollut paha, n. 300 euron nurkilla.

Ai se olit sinä joka sen Tevarin ikkunalta nappasit? Minä sitä testasin silloin kun se paketista repästiin ulos. Hintaisekseen hyvä härveli!
Ze Kink
14.01.2006 00:13:14

Auuh, tuo on kyllä hieno, varsinkin se tumma. Pitänee käydä Levytukussa tässä piakkoin. Cutaway varmasti jakaa mielipiteitä, itse kuitenkin tykkään.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
McNulty
14.01.2006 00:26:07
Cutaway varmasti jakaa mielipiteitä, itse kuitenkin tykkään.

Hehe, jep jep... minä haluan Jumbon ilman soololovea ja 12-kielisenä kiitos :)
-septimisti-
14.01.2006 00:38:32
Sanokaas nyt joku että noissa sähköisissä on ihan törkeän ruma lapa.

Millasissa hintaluokissa nuo pyörivät? Tuo bursti-ARX on kyllä ihan kivannäköinen.
Härski
14.01.2006 00:43:31
Heh, Ibanez se vaan jaksaa todistella, ettei osaa tehdä edes hyvä näköistä kitaraa. Noo, kyllähän noita ostetaan, kun klapien myynti loppuu, haahahahaa!!
McNulty
14.01.2006 00:44:44 (muokattu 14.01.2006 00:45:53)
ARX300:n hinta oli Tevarin Timpan mukaan siellä 450e paikkeilla... eli varmaan jollain 390e lähtee mukaan kun kauppoja lähtee hieromaan.

Heh, Ibanez se vaan jaksaa todistella, ettei osaa tehdä edes hyvä näköistä kitaraa. Noo, kyllähän noita ostetaan, kun klapien myynti loppuu, haahahahaa!!

Onneksi kitaraa ei soitella ulkonäöllä... vai vissiin siinäkin on vikaa kun Grönholmin lasissa on kärpäsenpaskaa. Pakko pyyhkiä ja kiillottaa tuulilasi ennenkö ralli voi alkaa...
Härski
14.01.2006 00:49:54
Onneksi kitaraa ei soitella ulkonäöllä... vai vissiin siinäkin on vikaa kun Grönholmin lasissa on kärpäsenpaskaa. Pakko pyyhkiä ja kiillottaa tuulilasi ennenkö ralli voi alkaa...

Siis, _edes_ hyvän näköistä kitaraa..

Mut onhan niilläkin ostajansa, niinkuin aromipesilläkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)