Aihe: Viritinnuppi paikalleen.
1
Bumbarr
13.01.2006 16:51:31
Elikkäs, ongelmanani on seuraava.
Omasta beibestäni, (les paul mallinen sähkökitara) on viritys nuppi irrallaan. Ongelma ei sinäänsä ole takaisin saaminen vaan se, että vuosien saatossa kummatkin ruuvipaikat ovat suurentuneet niin suuriksi, että ruuvit ovat joko turhia tai tekevät vain enemmän tuhoa kielen ollessa jännityksenä. Toiselta puolelta on lähtenyt reilun kokoinen pala puuta, toinen on ainoastaan suurentunut reikä. Toinen reikä on sen verran oikean kokoinen, että se pitää kyllä virittimen kiinni kielen ollessa kireällä, mutta en uskalla sitä kiristää..
Itse en uskalla ruveta kitaraa sörkkimään, sillä kyseessä on varsin hintava soitin. En kuitenkaan haluaisi kääntyä tyyriin soitinrakentajan puoleen. Jos siis löytyy hyviä korjaus ehdotuksia, kuuntelen niitä mielelläni, sillä omaan ystäviä jotka ovat minua näppärämpiä tämän tyyppisissä asioissa mutta eivät ymmärrä soittimista hönkäsen pöläystä..
Sitten vielä kysyisin että onko puun laadulla ja iällä tässä asiassa merkitystä, sillä kitara on 74 gibson lp deluxe mallia. Jos joku tietää tarkemmin mitä puuta on käytetty ja mitä pitäisi tehdä nyt on aika aukaista suunsa.

PS:Kuvaa en voi tänne laittaa, sillä en omaa digi kameraa. Ja ylä e kielestä on kyse.
Kilpikonnat rockkaa!
Puavali
13.01.2006 17:06:17
Puutikkuja liimaten ruuvinreikään. Sitten hieman hiomista tms tasoittelua ja viritin paikoilleen ja ruuvit kiinni.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)