Feggy 13.01.2006 16:14:27 | |
---|
Mulle ei mene jakeluun, kuinka tällaisenkaan sitten pitäisi estää, rajoittaa tai edes hidastaa kopiointia, laittomiin tai laillisiin tarkoituksiin. Kun ottaa yhden cd-r -kopion, voi tehdä siitä niin monta kopiota kuin suinkin jaksaa. Kun kerran rippaa levyn koneelle, sen voi jakaa vaikka koko maailmalle. No, väärässä paikassa mä tätä ihmettelen. Varmaan siksi, että kuluttajan oikeus kuunnella levyä myös tietokoneella ja autosoittimessa turvataan. Jos kuluttaja tämän jälkeen syyllistyy laittomaan kopiointiin, niin se tuskin on levyn julkaisijan vika. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
petrutsi 13.01.2006 16:17:04 | |
---|
Ja Yrjö Kekkonen Mikäs tässä on vikana. Oikea nimihän tuo on? My balls and the end of humanity..how the hell are they related? |
ruuvimeisseli 13.01.2006 16:29:29 | |
---|
Mikäs tässä on vikana. Oikea nimihän tuo on? mutta kun kenenkään sukunimi ei voi olla kekkonen................................................................se oli se pressa,,...., |
mutta kun kenenkään sukunimi ei voi olla kekkonen................................................................se oli se pressa,,...., Eikä kenenkään sukunimi voi olla Koivisto tai Halonen. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
Härski 13.01.2006 16:36:03 | |
---|
Mikäs tässä on vikana. Oikea nimihän tuo on? Se oli Perseestä, ei esim. Turusta. |
PomppoK 13.01.2006 16:41:00 | |
---|
Varmaan siksi, että kuluttajan oikeus kuunnella levyä myös tietokoneella ja autosoittimessa turvataan. Jos kuluttaja tämän jälkeen syyllistyy laittomaan kopiointiin, niin se tuskin on levyn julkaisijan vika. Eikös tuo julkiseksi levittämiseksi laskettava toiminta, joka käsittää ehkäpä kopioiden myyntiä (laajalti), ollut yhtä lailla laitonta ennen kuin kopiosuojauksista ryhdittiin vouhottamaan. Kuluttajan oma valintahan se toki on, mitä ostamillaan levyillä tekee, mutta kopiosuojauksella käsittääkseni pyritään julkaisevan osapuolen taholta vähentämään lieveilmiöitä ja kaikkein korkealentoisimmissa ajatuksissa kai jopa edistämään myyntiä. Näinköhän sitten on käynyt. "Once black, you never come back." |
Feggy 13.01.2006 17:58:29 | |
---|
Eikös tuo julkiseksi levittämiseksi laskettava toiminta, joka käsittää ehkäpä kopioiden myyntiä (laajalti), ollut yhtä lailla laitonta ennen kuin kopiosuojauksista ryhdittiin vouhottamaan. Kuluttajan oma valintahan se toki on, mitä ostamillaan levyillä tekee, mutta kopiosuojauksella käsittääkseni pyritään julkaisevan osapuolen taholta vähentämään lieveilmiöitä ja kaikkein korkealentoisimmissa ajatuksissa kai jopa edistämään myyntiä. Näinköhän sitten on käynyt. Joo. Eikä nykylainkaan mukaan saa kopioida kuin kohtullinen määrä perhepiiriin, ei esim. työkäyttöön. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
rockrules 13.01.2006 19:24:51 | |
---|
Itse kuuntelen suurimman osan cdeistäni tietokoneen kautta, koska äänentoistojärjestelmäni on siinä kiinni (käytän tietokonetta myös kotistudiona). Ja kyllähän se ärsyttää, kun jotkut levyt eivät toimi tietokoneen kautta. Jos niitä haluan kuunnella, niin joutuu "tyytymään" esim. telkkarin omiin kaiuttimiin. Näin tulee harvemmin tehtyä, ja ikävä kyllä se kuka tässä häviää on artisti, jonka tekele jää kuuntelematta (tosin pennit ovat jo levystä kilahtaneet pussiin, mutta näinköhän tulee enää seuraavasta levystä?) Offtopic.. ostin viime vuonna 17 levyä ja 11 niistä oli tavalla tai toisella laittoman latauksen seurauksena. Eli tänä vuonna luultavasti jäädään luultavasti noin kuuteen levyyn. |
Thomy 13.01.2006 20:00:10 | |
---|
Mielenkiintoista tässä keräyksessä on se, että ainakaan itse sivulla ei millään tavalla kerrota miten kerääjät varmistavat nimenkirjoittajien aitouden. Lienee niin, että kuka vaan voi mistä tahansa nettipäätteeltä laittaa listaan aivan kenen tahansa nimen...? Varsin uskottavaa. |
Jag 13.01.2006 20:36:49 | |
---|
Mielestäni koko kopiosuojaus hässäkkä on ihan turha. Kuinkakohan monta piraatti levitys kappaletta on saatu ehkäistyä tuolla? Entä moniko on sitten jättänyt levyn ostamatta kopiosuojauksen vuoksi? Ei noilla kopiosuojauksilla estetä mitään. Riittää kun yksi henkilö missä puolen maailmaa tahansa rippaa levyn koneelle ja laittaa jakoon. Sen jälkeen kyseinen levy leviää potenssin potensseina ympäri maailmaa ja on pian kaikkien saatavilla laittomasti (oletetaan että kyseessä nyt sitten olisi maailmanlaajuinen bändi). Olennaista ei ole se kuinka monta eri rippausta levystä on tehty. Mielestäni haittoihin nähden ei ole hyötyä laittaa kopiosuojausta. "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
gösplstorm 13.01.2006 20:47:20 | |
---|
5809 Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! Ei, minussa ei ole mitään ruotsalaista vaikka nimimerkissäni lukee "ström" :)
www.TheZippyWackos.com SAFBSRIYA #1 |
Janus 13.01.2006 20:58:45 | |
---|
Jep.Ja aika vähän muuten naisia. Montakohan prosenttia noista allekirjoittaneista on täysi-ikäisiä? Eikö senkin pitäisi olla jonkunlainen kriteeri, varsinkin jos lista aiotaan viedä eduskunnan käsittelyyn? |
Landola59 13.01.2006 22:59:10 | |
---|
Tuo lista mihinkään mene. Sielläkun alkavat nimiä lueskella niin viimistään siinä vaiheessa se menee eduskuntatalon vessapaperi-palautteisiin. Ihmiset jotka eivät ymmärrä ironiaa, ovat kuin hiekkaa juomalasissa. Kuivaa ja vaikeasti nieltävää.
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
Makkari 13.01.2006 23:04:12 | |
---|
Mun nimeni meni sinne jotenkin kaksi kertaa.. Kerran mä sitä nappia painoin. I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
ruuvimeisseli 13.01.2006 23:12:48 | |
---|
Eikä kenenkään sukunimi voi olla Koivisto tai Halonen. et kai sä oikeesti nyt :( luulin että pisteiden määrä ja pilkut niiden välissä meinais sarkasmia |
rso 13.01.2006 23:21:38 (muokattu 13.01.2006 23:29:48) | |
---|
Mielenkiintoista tässä keräyksessä on se, että ainakaan itse sivulla ei millään tavalla kerrota miten kerääjät varmistavat nimenkirjoittajien aitouden. Lienee niin, että kuka vaan voi mistä tahansa nettipäätteeltä laittaa listaan aivan kenen tahansa nimen...? Varsin uskottavaa. Miten todistetaan perinteisten paperinimilistojen kirjoittajien aitous. Jokainen voi allekirjoittaa, esiintyä toisena henkilönä. Internetissä ja tietotekniikassa sähköinen lista on yhtä painava arvoltaan. Keinot on olemassa varsin tyydyttävään tunnistamiseen. Se, onko joku henkilö täyttänyt 18v on vaikeata todistaa. Tuo lista tullaan tutkimaan ja seulomaan monien tahojen toimesta keräyksen loputtua. Tuo osallistuneiden lukumäärä ei siis täysin pidä paikkaansa (muutaman prosentin heitto). |
Thomy 14.01.2006 10:31:53 | |
---|
Miten todistetaan perinteisten paperinimilistojen kirjoittajien aitous. Jokainen voi allekirjoittaa, esiintyä toisena henkilönä. Internetissä ja tietotekniikassa sähköinen lista on yhtä painava arvoltaan. Höpö höpö höpö. Elävässä elämässä nimien kerääminen vaatii kuitenkin aivan eri määrän ihmisten välistä kanssakäyntiä. Toki joku voi ihan livenäkin esiintyä vääränä henkilönä, mutta harvalla on pokkaa/taitoa väärentää tuhansittain allekirjoituksia jne. Tuollaisen nettilistan pystyy laatimaan kuka tahansa jolla on puhelinluettelo. Jos kyseessä olisi edes sähköpostitse tehtävä keräys, hommassa voisi olla hitunen uskottavuutta. |
Diablero 14.01.2006 11:11:18 | |
---|
Eiköhän toi laki nyt sen verran ole närää aiheuttanut että ei kenenkään tarvitse ruveta mitään nimilistoja väärentämään. Nimeä sinne sekaan vaan, jos haluaa että asioille tehdäänkin jotain. Meissä suomalaisissa on usein juuri se vika, että me vaan naristaan kaikesta mutta ei tehdä mitään asioiden eteen. Meikäläinen ei aio ostaa yhtäkään kopiosuojattua levyä, koska mielestäni minun velvollisuuteni ei ole, uusien susilakien astuessa voimaan, ostaa itselleni kallista CD-soitinta, koska en enää voi kaikkia levyjä kuunnella DVD-soittimeni kautta tai autossa. Myöskään en mitään haittaohjelmia halua asentaa tietokoneeseeni. Suomessa maksaa levyt muutenkin aivan liikaa, välistävetäjiä löytyy. En todellakaan rupea vähillä rahoillani kannattamaan tällaista toimintaa. Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä |
rso 14.01.2006 11:21:19 | |
---|
Höpö höpö höpö. Elävässä elämässä nimien kerääminen vaatii kuitenkin aivan eri määrän ihmisten välistä kanssakäyntiä. Toki joku voi ihan livenäkin esiintyä vääränä henkilönä, mutta harvalla on pokkaa/taitoa väärentää tuhansittain allekirjoituksia jne. Tuollaisen nettilistan pystyy laatimaan kuka tahansa jolla on puhelinluettelo. Jos kyseessä olisi edes sähköpostitse tehtävä keräys, hommassa voisi olla hitunen uskottavuutta. Kuten sanoin, tarpeeksi tyydyttävät keinot on käytössä tässä listassa. Pelkästään Kirjoittajien lukumäärä ja muu julkaisematon tieto kielii tarpeeksi eri henkilöiden vastustamisesta asiaa kohtaan, vaikka sitä 100% tietoa kaikkien henkilöiden aitoudesta ei pystytä osoittamaan. Listan tarkoitus on lähinnä toimia aktiivisena mielenilmauksen paikkana. Joskin listalla tullaan osoittamaan tietyille tahoille yleinen vastalause. |
Diablero 14.01.2006 11:28:25 | |
---|
Kuten sanoin, tarpeeksi tyydyttävät keinot on käytössä tässä listassa. Pelkästään Kirjoittajien lukumäärä ja muu julkaisematon tieto kielii tarpeeksi eri henkilöiden vastustamisesta asiaa kohtaan, vaikka sitä 100% tietoa kaikkien henkilöiden aitoudesta ei pystytä osoittamaan. Listan tarkoitus on lähinnä toimia aktiivisena mielenilmauksen paikkana. Joskin listalla tullaan osoittamaan tietyille tahoille yleinen vastalause. Niinpä. Ja lista toimii myös kannustimena. Mitä enemmän sinne tulee nimiä, sitä alempana on kynnys lisätä sinne oma nimi. Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä |