Aihe: Hartke Kickbackit vs. Laney R-sarja
1 2
Reddie
19.07.2003 17:21:56
Elikkä olen ostamassa uutta bassocomboa itselleni ja maksimi hinta sais olla se 700-800€. Soitan nu-metallia bändissä joten combon tarkoitus olisi toimia ainakin treeneissä ja mikä ettei keikallakin. Aikaisempia kirjoituksia selailemalla olen nytten kiinnostunut noista kahdesta.

Laneystä olen lähinnnä kattellut tota R5sta (679€ Thomann)ja Hartkelta tota 12" (635€ Thomann) vehjettä.

Kun noita aikaisempia kirjoituksia selailin niin tosta Laneyn R-sarjasta en juuri mitään löytänyt, onko se vastaava kun toi RBW-sarja? Ja onko ne Hartken alumiinikartiot nyt joku varma sudenkuoppa? Ja mikä on Kickback MX? Kertokaa vaan aivan vapautuneesti aivan kaikkea mitä tiedätte noista kyseistä laitteista

http://www.laney.co.uk/html/products/richter/r5.htm
http://www.samsontech.com/products/ … uctpage.cfm?prodID=30&brandID=3
Tilanne on traagisuudessaan koominen
Pallisti
19.07.2003 17:58:27
Noista Hartken alumiinikaartioiden soundeista jotkut diggailevat, mutta itse en sellasista liian kolisevista hartke-soundeista lämpeä.

Millanen basso sulla on?
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
Karlsson
19.07.2003 18:21:41
Ei mitään tietoa tuosta Laneysta, mutta ehkäpä voisin turista omia kokemuksiani tuosta Kickbackistä.

Omani on tuo 12" elementillä varustettu malli. Itselläni on bändi käytössä usein jäänyt tuo 120W vähän alakanttiin, joten lähinnä sitä olen käyttänyt tilanteissa joissa ei ole live rumpalia ja sitä kautta hiljaisempi volyymi. Lisäksi se on ihan käypä kontrabasson vahvistimena.

Eniten tuohon kaipaisi erillisiä gain ja mastervolymeja, sillä omalla EMG:n aktiivimikeillä boostatulla presarillani tuosta vahvarista ei saa kuin pelkkää rupea ja turinaa irti. Tosin useampi kollega sitä on lainaillut ja kovasti pitänyt ja muilla bassoillani toimii ihan hyvin.

Ja sitten niistä elementeistä. Lähinnä noita ongelmia on ymmärtääkseni ollut Transporter sarjan kaappien elementtien kanssa. Ovat kai heppoisempaa tekoa kuin muissa ja tuon kickbackin elementti on ainakin kestänyt hyvin. Tosin vahvistinosassa on nyt tullut joku häikkä ja sieltä kuuluu vain hillitöntä suhinaa. Kele.
Ei pitäis lainata kamojaan.
"Luuletsä et sä osaat laulaa?" -Känninen Pekka Pohjola Robert Plantille
Reddie
19.07.2003 20:12:37
Millanen basso sulla on?

Tää on tää mun ylpeydenaihe elikäs mulla ei ole mitään hajua mikä se on. Kaverilta ostin, Ibanezi, ainakin 4-5v vanha mutta erittäin hyvä ja helppo soittaa. Mä ainakin tykkään. Muotoilultaan erittäin identtinen Ibanezin rg-skebojen kanssa.

Eniten tuohon kaipaisi erillisiä gain ja mastervolymeja, sillä omalla EMG:n aktiivimikeillä boostatulla presarillani tuosta vahvarista ei saa kuin pelkkää rupea ja turinaa irti.

Se mitä mä kattelin sen R5n speksejä niin näytti aika hyvältä ainakin noi säätovarat verrattuna siihen Hartkeen.
Pallisti
19.07.2003 22:17:45 (muokattu 19.07.2003 22:17:59)
Tää on tää mun ylpeydenaihe elikäs mulla ei ole mitään hajua mikä se on. Kaverilta ostin, Ibanezi, ainakin 4-5v vanha mutta erittäin hyvä ja helppo soittaa. Mä ainakin tykkään. Muotoilultaan erittäin identtinen Ibanezin rg-skebojen kanssa.

Ilmeisesti neli-kielinen??
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
Reddie
20.07.2003 04:22:27 (muokattu 20.07.2003 05:17:47)
Ilmeisesti neli-kielinen??

Joo kyllä on. Siinä on muuten toi "perinteinen" Ibanez headstock muotoilu eikä se uudempi pyöreä muotoilu. Tossa on kuvakin musta ja mun rakkaasta bassosta:

http://www.pajalahti.net/formed/images2/ville_pose.JPG

EDIT: lisätty linkki
Pitsa
20.07.2003 11:34:28
Itse olen parï kertaa soitellut tuolla kickbackilla, eikä se alumiinikartio tuota minun korvaani mitään kamalaa ääntä, päinvastoin. Ihan hyvä soundi siinä muistini mukaan oli.
Ei me tämmösiä
SirElwood
20.07.2003 14:21:13
Itse olin taannoin samanlaisessa tilanteessa. Päädyin ostamaan Laney:n. En oikein tiedä miksi. Miellytti enemmän.
doaf
05.08.2003 09:52:35
Itse olin taannoin samanlaisessa tilanteessa. Päädyin ostamaan Laney:n. En oikein tiedä miksi. Miellytti enemmän.

Vieläkö mielyttää Laney R5? Oon itekki aika lähellä R5:sen ostoa. Mitenhän mahtaa soija 5-kielisellä?
Basso on joku Tunen 5-kielinen. Mallinku ku tietäs niin ois kivaa. Aikalailla lähellä noita TB ja STB malleja.

www.tunebass.com
Bassballs
06.08.2003 15:13:07

Olen jo useamman vuoden joutunut turvautumaan Hartken Kickbackeihin(koska niitä tuntuu olevan aina käsillä), enkä ole kovin vaikuttunut. Soundista ei saa sopivan nasevaa, vaikka miten ruuvaa. Aina on joko liian kuiva tai turhan puuroinen. Tämän makuasian lisäksi ainakin tuo mainittu 120w combo on pettänyt minut keikalla muutaman kerran.

Laneysta on kokemuksia vain tuosta R3combosta, enkä keksi mitään valittamista.
Ei sekuntiakaan liian aikaisin.
Juhani Järvisalo
10.08.2003 19:02:47
Jep, PassoPallot on oikeassa, sillä mielipuolisesta ruuvaamisesta huolimatta Kickbackin soundi ei koskaan miellytä. Viimeksi Laneylla soittaessani minäkin olin tyytyväinen.
Anna, sydämeni särki.
Reddie
11.08.2003 10:34:06
Noh mulle on tulossa yhteen liikkeeseen tällä viikolla toi R5 joten pääsee kokeilemään. Kävin tossa viikonloppuna niitä Kickbackejä kokeilemassa niin ei vaan jotenkin vakuuttanut. Kuten sanottua, en saanut siitä mitenkään miellytävää soundia ulos. Mut Laneysta oon testannut niita aikaisempia Richtereitä ja ne kyllä miellytti ja paljon joten uskon että toi uus tekee saman tempun. Kunhan se hinta pysyis nyt alle 800€..
Cornflake
11.08.2003 10:48:54
Heitetään oma mututus soppaan.

Itse ottaisin noista Laneyn. Hartken pienet kombot eivät vakuuta.

Itselläni on ollut Laneyn RBW-300 kombo, joka vastannee nykyistä R3:sta aika pitkälle ( http://www.laney.co.uk/html/products/richter/images/R3.jpg ).

Tuo oli varsin mainio peli hintaluokassaan. En epäile etteikö tämän isoveljet R4 (ja 5) ole ihan kelpo pelejä nekin.
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Reddie
27.08.2003 19:23:37
Noh mulle on tulossa yhteen liikkeeseen tällä viikolla toi R5 joten pääsee kokeilemään.

Pah pah! Toi on sitä kun kauppiaat antaa turhia lupauksia. Nyt sanottiin että kestää 1½kk ja että R4 olis kyl nyt tarjolla. Tietääkö kukaan että mistä noita R5sia oikein löytää?
Aukikco
27.08.2003 21:19:58

Tietääkö kukaan että mistä noita R5sia oikein löytää?

Thomannilta?
doaf
28.08.2003 09:10:20
Thomanilta löytyy 679.-. Tilausvahvistuksessa 6.8 oli merkitty R5:n toimitusajaks 2-3 viikkoa. 25.8 tuli e-mail että paketti on lähteny saksasta ja on perillä noin 6 työpäivän kuluttua. Vähän yli 3 viikkoa taitaa yhteensä mennä, mutta ihan hyvä suoritus.
Reddie
28.08.2003 20:19:00
No tänään tilasin sitten oman kappaaleeni tota parin piuhan ja kielisatsin höystämänä. Piti soittaa Saksaan kun kämmäsin vahingossa sen nettilomakkeen kanssa vähän mutta nyt jännitetään että millon tulee..
doaf
02.09.2003 12:09:29
No eilen se sitte tuli R5 ja yhet treenit takana. Soundeja en kerynny vielä paljon ruuvailemaan mutta ihan kivalta kuulosti.Ääntä tuli ihan tarpeeks vaikka ei vielä tullu oikein luukutettuakaan ja 15":n lisäkaappi on vielä kaverilla lainassa. ,,
Maisteri
04.09.2003 09:17:49
Noista Hartken alumiinikaartioiden soundeista jotkut diggailevat, mutta itse en sellasista liian kolisevista hartke-soundeista lämpeä.

Sama vika. Ostaisin Laneyn jo pelkästään sen takia, että Hartkessa on alumiinikartiot ja Laneyssä ei.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)