Spasi 09.01.2006 03:19:51 | |
---|
Terve vaan kaikille. Mulla on ollut muutaman kuukauden Screamer nuppi, ja sen ongelma on lähinnä ollut liian terävä treble, ja sitä en ole voinut liikaa ottaa pois koska siinä tapauksessa en kuule mitä soitan bänditreeneissä. Toinen ongelma on että kun volyymit on tarpeeksi korkealla (ja me soitetaan KOVAA =), siis master ja se toinen volyymi n.klo 13) niin kuullostaa siltä kuin että ääni tulisi ulos peltitynnyristä. Ongelman ydin voi hyvin olla kaappi tai kitarakin, onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta yhdistelmästä? Mulla on Screamer nuppi, Behringer BG412H kappi ja LTD 100-FM kitara. |
drlecter 09.01.2006 10:22:10 | |
---|
|
Nacher 09.01.2006 11:34:26 | |
---|
Kuten sanottua, ei se oma setti kuulosta tuolta, ja tällä ENGL 2x12 v30 kaapilla ainakin botnet tuntuvat olevan särössä ihan kateissa, ellei nyt luukuta aivan saatanallisen lujaa. Muuten ymmärtäisin, mutta kun cleaneista tulee pehmeät ja tuntuvat bassot jo kotisoittovolumella, ja särön kanssa ei tunnu bassoruuvia ruuvaamallakaan saavan mitään irti. Sitten taas kun käyttää tuota säröspedua cleaniin, niin heti alkavat demppaukset potkia. Niin, ostin Screamerin koska uskoin saavani nopean kokeilun perusteella haluamani metallisäröt pedaalien avulla, ja screamerin säröä ajattelin käyttää vähän kevyempään menoon tai jos on mahis soittaa nupit kaakossa. No, ei se pedaalisoundi vähän pidemmällä kotikokeilulla sitten tuntunutkaan toimivan. Ehkä olin mennyt uskomaan liikaa sitä avointa hehkutusta siitä, kuinka Screamer on todella pätevä metallipeli, ja ajattelin että pitää vain opetella säätämään, mutta eipä se säätämällä muutu. Tulee melkein fiilis kuin ihmiset puhuisivat täällä eri laitteesta..? Tuskin tuossa laitteessa silti vikaakaan on, kun ei etuasteputkia siirtelemällä ainakaan muuttunut? |
mhaarala 09.01.2006 11:53:46 (muokattu 09.01.2006 11:56:04) | |
---|
Kyse saattaa olla myös putkien luonteesta. Sitähän on sanottu että Screamer on kohtalaisen yläkireä laite. JJ:n putkilla ovat ainakin kertoneet soundin tummuneen... Kai se pitää sitten omatkin säädökset laittaa. Tämä pätkä nyt ei ole mitään ahtojunttaa, lainasin bändin rauhallisemmasta demonauhasta, mutta ei tämä särö mikään hirveän epätasainen mielestäni ole. Laitteistona siis Screamer combo, kitarana Jackson Performer PS2 orggismikeillä (mitkä ovat kohtalaisen ponnettomat). Kitararaitoja komppikitarassa muistaakseni kaksi, eri puolille panoroituna + soolo, mikä on vedetty kaulamikillä, neloskanava + VLS-buusti. Äänitetty edellisen kerrostaloasuntoni olohuoneessa, eli volumea ei ole kovin paljon voinut käyttää... http://sitruuna.unk.fi/polkka/screamer_olohuone.mp3Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Dr. Muff 09.01.2006 15:19:28 | |
---|
Mahe taitaa koijata meitä? I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |
Eemil 09.01.2006 16:03:07 | |
---|
Terve vaan kaikille. Mulla on ollut muutaman kuukauden Screamer nuppi, ja sen ongelma on lähinnä ollut liian terävä treble, ja sitä en ole voinut liikaa ottaa pois koska siinä tapauksessa en kuule mitä soitan bänditreeneissä. Toinen ongelma on että kun volyymit on tarpeeksi korkealla (ja me soitetaan KOVAA =), siis master ja se toinen volyymi n.klo 13) niin kuullostaa siltä kuin että ääni tulisi ulos peltitynnyristä. Ongelman ydin voi hyvin olla kaappi tai kitarakin, onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta yhdistelmästä? Mulla on Screamer nuppi, Behringer BG412H kappi ja LTD 100-FM kitara. Jos haluat kuulla mitä soitat reeneissä niin käännä ihan rohkeasti sitä trebleä vaan pois. Middleä ronskisti niin kuulet oman soittosi. Jos käännät trebleä niin kitararasaundisi sekoittuu koskettimien korkeiden äänien, peltejen ja laulun kanssa ja siitä ei saa niin hyvin selvää. Jos taas käännät bassoa niin saundisi sekoittuu basson ja basarin ja koskettimien alataajuuksien kanssa ja käy samoin. Keskialue on kitaran oma alue ja siellä kannattaa pysytellä. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
Boogierooster 09.01.2006 16:23:33 | |
---|
Mahe taitaa koijata meitä? Vai onks tää Krice? (noinkos se kirjotettii?) Mutta niin, niinkuin useammat ovat kertoneet, sinun varmaankin sietäisi käydä testaamassa kaupan tai jonkun muun henkilön screameria, ja jos siinä samat saundit ni sitte... No. Sitten niin. Pastilli? |
villeh 10.01.2006 08:20:19 (muokattu 10.01.2006 08:20:27) | |
---|
|
Spasi 12.01.2006 23:13:52 | |
---|
Jollet pidä Englin soundista, niin kannattaa ehdottomasti kokeilla equalizerin kanssa muokata jollet niin ole tehnyt. Minullakin oli aluksi ongelmia sen soundin kanssa mutta nyt sain EQ:lla muokattua sitä ääntä, ja AIVAN eri soundi heti. Ihan uskomaton ero.=) Mutta kannattaa pistää se siihen effects loopiin koska jos pistää kitaran ja nupin väliin siitä EQ:sta ei saa mitään irti. Multa ei kannata kysyä miksi näin on...=/ Ai niin ja EQ:na mulla on 23euroa maksanut Behringer EQ700! Kyllä oli hintansa väärti! =) |
Jag 12.01.2006 23:51:00 | |
---|
Jollet pidä Englin soundista, niin kannattaa ehdottomasti kokeilla toista vahvistinta. Siis tämä niille, jotka ovat ostamassa itselleen uutta vahvistinta. On helpompi etsiä se itseä miellyttävä vahvistin. Ei kannata uskoa sokeasti muiden ihmisten mielipiteisiin. Eikä myöskään vakuutteluihin siitä kuinka vahvistimesta saa varmasti loistavan kun vaan teet esim. jtn. näistä tai kaiken: vaihdat etuasteputket/hommaat eq-pedaalin/hommaat lisäkaapin. En halua silti sanoa ettei näistä olisi apua. Etsikää joku muu laite jos ei se ominaissoundi miellytä. Mielestäni tämä on se paras vaihtoehto. Itse meinasin tehdä virheen, eli luottaa muiden vakuutteluihin Englin (siis lähinnä thunder/screamer) loistokkuudesta, mutta onneksi pääsin testaamaan Engliä ennen ostopäätöstä. Olin 75% varmuudella tilaamassa jtn. Engliä itselleni. Nyt olen kokeneempi asian suhteen ja osaan suhtautua asioihin myös varauksella. Eli etsikää se omaa korvaa miellyttävä. Eli itse en ostanut Engliä. Säästyinpä vaivalta. Tekstiäni ei ollut osoitettu ketjun avaajalle vaan yleisesti kaikille. Se ei ollut myöskään tarkoitettu haukkumaan Engliä huonoksi vahvistimeksi. Engli ei vaan ollut se minun juttu. (eikä se ole aivan kaikkien muidenkaan). Eli luottakaa korviin. Täältä on hyvä etsiä suuntaa omille kama hankinnoille, mutta lopullisen päätöksen teon yhteydessä olet itse ainut henkilö johon kannattaa luottaa. "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
JuSu 13.01.2006 11:27:44 | |
---|
särön kanssa ei tunnu bassoruuvia ruuvaamallakaan saavan mitään irti... ...Tuskin tuossa laitteessa silti vikaakaan on, kun ei etuasteputkia siirtelemällä ainakaan muuttunut? Kannanpa korteni kekoon tässä asiassa... Mulla on ollut Screamer jo pitkälti kolmatta vuotta, aluksi n. vuoden ajan combo, mutta sitten vaihdoin nuppiin. Kyllä tuo ihan oikeasti kuulostaa siltä, että siinä särökanavassa on jotain vikaa. Screamerissa todellakin on gainia ja botnea (nuppi) tarpeeksi kunnon metallijunttaan saakka. Mulla on etusessa JJ:n ECC83 -putket, ja rankemmissa rutistuksissa gain -potikka on kitarasta, biisitä ja päivän fiiliksestä riippuen jossain klo 12 ja kahden välissä, ja minä sentään tykkään paljosta gainista. Tietenkään en kuulematta voi varmaksi sanoa, mutta voisit kyllä yrittää hyväksyä ainakin mahdollisuuden, että siinä todella on jotain vikaa. Oikeesti. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Eschaton 13.01.2006 12:42:28 | |
---|
On helpompi etsiä se itseä miellyttävä vahvistin. Ei kannata uskoa sokeasti muiden ihmisten mielipiteisiin. Eikä myöskään vakuutteluihin siitä kuinka vahvistimesta saa varmasti loistavan kun vaan teet esim. jtn. näistä tai kaiken: vaihdat etuasteputket/hommaat eq-pedaalin/hommaat lisäkaapin. En halua silti sanoa ettei näistä olisi apua. Etsikää joku muu laite jos ei se ominaissoundi miellytä. Mielestäni tämä on se paras vaihtoehto. Itse meinasin tehdä virheen, eli luottaa muiden vakuutteluihin Englin (siis lähinnä thunder/screamer) loistokkuudesta, mutta onneksi pääsin testaamaan Engliä ennen ostopäätöstä. Olin 75% varmuudella tilaamassa jtn. Engliä itselleni. Nyt olen kokeneempi asian suhteen ja osaan suhtautua asioihin myös varauksella. Eli etsikää se omaa korvaa miellyttävä. Eli itse en ostanut Engliä. Säästyinpä vaivalta. Aivan! Paitsi et onhan noi neuvot paikallaan kun kerta sen vahvarin on ostanut ja jos ei heti halua/ole rahaa uuttakaan ostaa.Itse otin tietoisen riskin ostaessani Englin Thunder nupin sitä itse testaamatta.Noh onhan se ihan Ok vahvari mut ei niin loisteliaalta vaikuta minkä kuvan täältä joistain keskusteluista saa.Tosta säröstä niin kyl tossa Thunderissa on ihan tarpeeksi säröä Black/Death metallin soittoon vaikkakin särö onkin sitten klo 17.00:ssa.Särö soundi ei oo itseänikään ihan täysin miellyttänyt ja riipivä toi yläpää todellakin on mut niinkuin sanoin ihan Ok vahvari silti mut jos nyt kylpisin rahassa niin varmaankin toisen vahvarin ostaisin vaikkakin ehkä pitäisin ton toisena vahvarina. On muuten jännä huomata joiltain näiltä wannabe vahvari guruilta morkkaamis asennetta jos ei heidän uber alles screamerin soundi miellytä joitakin.Tyhmähän sen pitää olla ja miehessä vikaa jos ei screamer oo maailman paras vahvari:D Some people just won´t take fuck you for an answer...it´s just a matter of bullets. |
Mörkö 13.01.2006 12:49:00 | |
---|
Thunderissa on ihan tarpeeksi säröä Black/Death metallin soittoon vaikkakin särö onkin sitten klo 17.00:ssa. Käännätkö oikeasti nupikan 17 asti? Kyllä minä saan death ja black ölinät jo 12 tai 1 kohdalla. Jos käännän 17 asti soundihan muuttuu hirveäksi sirinäksi ja puuroksi. "vinsentti on vihree nyrsijä" |
Eschaton 13.01.2006 12:55:09 | |
---|
Käännätkö oikeasti nupikan 17 asti? Kyllä minä saan death ja black ölinät jo 12 tai 1 kohdalla. Jos käännän 17 asti soundihan muuttuu hirveäksi sirinäksi ja puuroksi. Jeps.Eipä ne nyt mitenkään hirveen puuroks mene ja eipä nyt mikskään hirveeksi sirinäksikään.Mä en soita Stoner rockiakaan et särö on nuin vähillä:) Some people just won´t take fuck you for an answer...it´s just a matter of bullets. |
Jeps.Eipä ne nyt mitenkään hirveen puuroks mene ja eipä nyt mikskään hirveeksi sirinäksikään.Mä en soita Stoner rockiakaan et särö on nuin vähillä:) Jaa. Minä kun olen niitä bläkkisveisuja vedellyt siinä 1 kohdilla. Eikä kenelläkään ole ollut valittamista säröjen määrästä. Tosin voluumiahan on ollut aste enemmän. "vinsentti on vihree nyrsijä" |
JuSu 13.01.2006 13:04:22 (muokattu 13.01.2006 14:14:58) | |
---|
On muuten jännä huomata joiltain näiltä wannabe vahvari guruilta morkkaamis asennetta jos ei heidän uber alles screamerin soundi miellytä joitakin.Tyhmähän sen pitää olla ja miehessä vikaa jos ei screamer oo maailman paras vahvari:D Jos nyt viittasit mm. meikäläiseen, niin eipä ollut tarkoitus mitenkään morkata, kun en soundien miellyttämisestä mitään edes höpötellyt. Totuus vaan on se, että (ehjässä) Screamer -nupissa ihan varmasti on enemmän gainia ja botnea kuin mitä ketjun aloittaja on omasta vehkeestä kuvaillut löytyvän. Itseasiassa, musta on vaan kiva, että ihmiset kyseenalaistavat Screamerin soundia. Rupesi nimittäin jossain vaiheessa tuntumaan, että näitä on jo joka toisella kitaristilla, ja lisää tulee... =) JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Eschaton 13.01.2006 13:11:00 | |
---|
Jos nyt viittasit mm. meikäläiseen, niin eipä ollut tarkoitus mitenkään morkata, kun en soundien miellyttämisestä mitään edes höpötellyt. Joo siis emmä sun tekstistäs mitään morkkaamis asennetta löytänyt joten en viitannut sinuun:) Some people just won´t take fuck you for an answer...it´s just a matter of bullets. |
jussimus 13.01.2006 13:11:58 | |
---|
Itseasiassa, musta on vaan kiva, että ihmiset kyseenalaistavat Screamerin soundia. Rupesi nimittäin jossain vaiheessa tuntumaan, että näitä on jo joka toisella kitaristilla, ja lisää tulee... =) JuSu Engli rupee olemaan pikkuhiljaa out, Kochi on nyt SE juttu :) |
Dr. Muff 13.01.2006 13:13:06 | |
---|
On muuten jännä huomata joiltain näiltä wannabe vahvari guruilta morkkaamis asennetta jos ei heidän uber alles screamerin soundi miellytä joitakin.Tyhmähän sen pitää olla ja miehessä vikaa jos ei screamer oo maailman paras vahvari:D Eikai tommosta asennetta ole? Lähinnä mä näkisin että on laitteessa vikaa jos ei Screamerissa särö riitä. Se muu soundi on sitten ihan makuasia. I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |
JuSu 13.01.2006 14:28:28 | |
---|
I'm afraid of the candle but live for the flame. |