JPQ 12.01.2006 17:07:42 | |
---|
Arvaanko oikein ettei musa tyyli vaikuta studiomonitori valintaan mitään? saako kukaan sanoa millaisia soundi eroja eri studiomonitoreissa on ? olisihan näitä kiva etukäteis tutkiskella mutta siinä ongelmansa. |
aimotuska 12.01.2006 17:18:22 | |
---|
Arvaanko oikein, ettei musatyyli vaikuta studiomonitoreiden valintaan mitään? Osaako kukaan sanoa millaisia soundieroja eri studiomonitoreissa on? Olisihan näitä kiva tutkiskella etukäteen, mutta siinä on ongelmansa. Noin yleensä ottaen monitori on monitori on monitori. Jotain tinapilliorkesteria varten ei välttämättä tarvi hommata mitään kovin alas pääseviä kailottimia. Homma on lähinnä kiinni siitä, minkälaisilla saippuarasioilla kukakin saa haluamaansa lopputulosta aikaan. Jotkut ei saa edes tsiljoonan geneleceillä aikaan mikään järkevän kuuloista. Homma riippuu suurimmaksi osaksi siitä, miten kajareita osaa kuunnella ja miten hyvin omansa oppii tuntemaan. Periaatteessa multimediakajareillakin pitäisi saada aikaan ihan kaupallista laatua, jos vain osaa ajatella että "nyt kun nuo matopurkit rätisee tälleen, niin passo on just kohillaan". P.S. Hieno otsikko. :) My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
Risk 12.01.2006 17:27:22 | |
---|
Arvaanko oikein ettei musa tyyli vaikuta studiomonitori valintaan mitään? saako kukaan sanoa millaisia soundi eroja eri studiomonitoreissa on ? olisihan näitä kiva etukäteis tutkiskella mutta siinä ongelmansa. Eh... Kiintoisa otsikko. Mielestäni hyvä kaiutin toimii hyvin kaikella musiikilla, joskin eri tyyleissä saattavat korostua kaiuttimen eri ominaisuudet. Elektronisessa musiikissa saattaa olla merkittävää sisältöä hyvinkin matalilla taajuuksilla jolloin on erityisen tärkeää että bassotoisto on ulottuva, neutraali ja tarkka. |
JPQ 12.01.2006 17:52:06 | |
---|
Voi miten väsynyt voikin olla joku eli minä eli otsikko on ihan keturalla. |
JPQ 12.01.2006 17:53:43 | |
---|
Mun tyylissä keskiäänet ehkäpä ne jotka tärkeimmät. Eli tietäis minkä monitorit ostaisi kun Behringeriä ei oikein halua.:) (tullut kammo koko tuotemerkkiä kohtaan) |
aimotuska 12.01.2006 19:39:29 | |
---|
B2030A:t on hintaisekseen yllättävän hyvät, jos ei satu huono tuuri arpajaisissa. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
Pieni rumpalipoika 12.01.2006 21:56:05 | |
---|
B2030A:t on hintaisekseen yllättävän hyvät, jos ei satu huono tuuri arpajaisissa. Kantsii ostaa 10 arpaa niin hetelmäkorit ja risteilyt c-hytissä ovat jo käden ulottuvilla! Hoho. Mutta tosiaan. Kaikkien hyvien kaiuttimien tarkoitus on toistaa kaikki mahdollisimman värittymättömänä. Syynähän varsinkin monitorikäytössä on se, että voitaisiin kuulla miltä joku kuulostaa. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
Pieni rumpalipoika 12.01.2006 22:06:35 | |
---|
...jatkoa...Koti-hifissä kyse on ihan samasta asiasta, joskin useilla ulkolaisilla merkeillä on tapana lisätä "persoonaa" soundiin kuluttajan "iloksi" vaikka osattaisiinkin tasaista taajuusvastetta pömpeleihin rakentaa. hjunnilan ajatus muovipurkeilla monitoroinnista oli vähintään hmm...KIIHOTTAVA ;-D "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
Säätäjä 12.01.2006 23:16:36 | |
---|
Kantsii ostaa 10 arpaa niin hetelmäkorit ja risteilyt c-hytissä ovat jo käden ulottuvilla! Hoho. Eiku kantsii ostaa ennemmin kymmenen hedelmäkoria, kun kaksi Behkun pönttöä, saa todennäköisesti näin kaksi parempaa kaiutinta. MEGAhoho, ja jätkälle rojaltit! Kaupallinen=Paskaa |
JPQ 12.01.2006 23:23:51 | |
---|
Eiku kantsii ostaa ennemmin kymmenen hedelmäkoria, kun kaksi Behkun pönttöä, saa todennäköisesti näin kaksi parempaa kaiutinta. MEGAhoho, ja jätkälle rojaltit! Mitä ihmettä tarkoitat eli kuulutko behkun vastustajiin vaiko puoltajiin ? ja täällähän kait joku oli Alesis Monitor Onea vastaan mikähän se ongelman nimi oli ? |
JPQ 12.01.2006 23:23:51 | |
---|
Eiku kantsii ostaa ennemmin kymmenen hedelmäkoria, kun kaksi Behkun pönttöä, saa todennäköisesti näin kaksi parempaa kaiutinta. MEGAhoho, ja jätkälle rojaltit! Mitä ihmettä tarkoitat eli kuulutko behkun vastustajiin vaiko puoltajiin ? ja täällähän kait joku oli Alesis Monitor Onea vastaan mikähän se ongelman nimi oli ? |
Säätäjä 12.01.2006 23:36:48 | |
---|
Mitä ihmettä tarkoitat eli kuulutko behkun vastustajiin vaiko puoltajiin ? Kuulun, ehdottomasti! Kaupallinen=Paskaa |
JPQ 13.01.2006 00:56:49 | |
---|
Kuulun, ehdottomasti! Mauton vastaus. |
aimotuska 13.01.2006 09:20:45 (muokattu 13.01.2006 09:23:02) | |
---|
Minä taas yleensä kiemurtelen tuskissani jos pitää tehdä behringereillä hommia. Mut nuo mainitut monitorit toimii silti vallan mainiosti. Joo, värittäähän ne ääntä, mutta yllättävän vähän kun vertaa esmes behringerin tiskeihin. Toisistaankaan ne ei -- yllättävää kyllä -- poikkea siinä määrin, että minä sen kuulisin, mutta enpä ole panorointipotikan kääntelyä kummempaa testiä tehnyt. Tjaa, mainittakoon vielä, että vaihdoin tosiaan Genelecin 1029A:t noihin behringereihin, kun tuo studiopelleily on jääny vähän taka-alalle nykyisellään ja nyt tuntuu itseasiassa vähän paremmalta. Geneissä oli vähän turhan paljon rahaa kiinni, eikä niistä lähtenyt tarpeeksi beissiä. Kyllähän nuokin todennäköisesti laukeaa siinä vaiheessa kun genelecit olis vasta ajettu sisään. Mut noilla (ei tosin juuri näillä mun yksilöillä) on kyllä tehty onnistuneesti monet levyt. Mut jos vähänkään meinaa vakavampaan hommaan laittaa, niin nykyään genelecin pikkulootat ei niin paljoa maksa, etteikö niihin kannattais ennemmin satsata kuin näihin. Arpajaisonni kun pelaa silti liian merkittävässä roolissa behringerin kanssa. Kaveri hommasi Alesiksen Monitor Onet, kun joku toinen oli niitä kehuskellut. Ihan ookoo soundi, mutta ei mitään ihmeellistä. Toimii ehkä himpun verran paremmin kotisterkkakäytössä kuin nuo behringerit (jotka kuulostaa kauempaa kuunneltuina kummalliselta). Venäläisen näköiset ne Alesikset ainakin on jos ei muuta. Kaveri tykkäsi, että entisissä amphioneissa oli liikaa hilloa kiinni hänen tarpeisiin, möi pois ja osti tilalle alesikset ja ampegin bassonupin. :) My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
Puavali 13.01.2006 09:25:11 | |
---|
Mauton vastaus. Mau, ehdottomasti! kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
hannu666 13.01.2006 12:46:53 | |
---|
Eiku kantsii ostaa ennemmin kymmenen hedelmäkoria, kun kaksi Behkun pönttöä, saa todennäköisesti näin kaksi parempaa kaiutinta. MEGAhoho, ja jätkälle rojaltit! Ootko kuule edes kokeillut noita behkuja??? Mä vihaan yleisesti kaikkea elektroniikkaa missä lukee Behringer, ja itse teen Geneleceillä, mutta voin sanoa kokemuksesta että yllätyin ku kuulin noita behkun monitoreja, oli kyllä yllättävän järkevän kuuloset, suosittelen ehdottomasti jos budjetti ei anna periksi ostaa joitain muita. |
Arvaanko oikein ettei musa tyyli vaikuta studiomonitori valintaan mitään? saako kukaan sanoa millaisia soundi eroja eri studiomonitoreissa on ? olisihan näitä kiva etukäteis tutkiskella mutta siinä ongelmansa. Mun mielestä musatyyli ei vaikuta sinänsä milläänlailla, se että jos kuuntelet mättömetallia helvetin hyvillä kaiuttimilla niin ne kaiuttimet ei pääse siinä vaan oikeuksiinsa, jos taas kuuntelet klassista samoilla kajareilla niin saat paljon isomman kuuntelunautinnon siitä ja huomaat helpommin kuinka erottelevat kaiuttimet ovat ja millainen dynamiikka niissä on jne... Rumaa sanoa mutta yleensä (varsinkin suomessa) käytetyt studiomonitorit on aika surkeita, lasken samaan sarjaan genelecit, vaikka itsellänikin on sekkaiset, on enemmänkin kyse siitä millä on oppinut tekemään ja mitä ihmiset on tottunut kuulemaan, oikeat hifi-kaiuttimet on taas asia aivan erikseen. |
Säätäjä 13.01.2006 13:28:21 | |
---|
Ootko kuule edes kokeillut noita behkuja??? Elä ny suutu. Se oli pientä huumoria/provoa, mikäli et huomannut. En ole kokeillut kyseisiä hedelmäkoreja. Mulla nyt vaan sattuu olemaan joku henkilökohtainen ongelma tota merkkiä kohtaan (vaikkakin on mullakin pari palikkaa, missä lukee Behringer, kuulokevahvistin ja ada8000), sori. Kaupallinen=Paskaa |
koopop 13.01.2006 13:29:38 | |
---|
Suomi = Gennelecland. ulkomailta kuultua...:) |
lurkki 13.01.2006 13:40:05 | |
---|
Genelec on vähän kuin mp3. "Ihan hyvä", mutta jotain puuttuu. Paitsi 80-luvun Genelecit joita voi verrata vinyyliin ,-) "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |