Aihe: Mistä EBSsää?
1 2 3
PnukBassist
24.12.2005 14:08:17

Niin jotta mistä minä voin katsella EBS:n vehkeitä? Kukas muu näitä myy Suomessa kuin soundata? Mulle tarjoteltiin tuossa käytettyä EBSin TD650:sta viiteen sataan niin rupesi vähän kiinnostamaan nuo pelit enemmänkin.. Hyvät joulut vaan kaikille!
koskaan en oo mitään ottanu
Rokkinorsu
24.12.2005 14:29:54
No siis soundata on maahantuoja. Etköhän löytäne noita laitteita soundatan jälleenmyyjistä, joita on taas ympäri suomea.
Basisti.
Niskamies
24.12.2005 15:06:55
Niin jotta mistä minä voin katsella EBS:n vehkeitä? Kukas muu näitä myy Suomessa kuin soundata? Mulle tarjoteltiin tuossa käytettyä EBSin TD650:sta viiteen sataan niin rupesi vähän kiinnostamaan nuo pelit enemmänkin.. Hyvät joulut vaan kaikille!

Häh? Toihan on ihan käsittämätön hinta, uutenahan tuo maksaa n. 2000 euroa. Osta pois, heti.

Mutta ainakin Soundatasta noita saa.
PnukBassist
24.12.2005 15:25:01 (muokattu 24.12.2005 15:29:16)

Sitä minäkin tuossa katsastelin että olisi suht hyvä hinta vuoden vanhasta käytetystä vehkeestä. Sille ei ole vaan mitään kaappia minkä kanssa pääsisin sitä testimään, se tuossa vähän häirää vielä. Joulun jälkeen voisi ruveta hieromaan kauppoja siitä jos vaan pääsen ensin testaamaan sitä ja jos jostain löytyisi kunnon kaappi sille kaveriksi... Katsellaan katsellaan.

minkäslainen kaappi tuohon vehkeeseen olisi hyvä kaveri? tai vaikka kaksikin kaappia...
bize
24.12.2005 15:43:00
Osta nyt ihmeessä jos saat tolla hinnalla ja myy eteenpäin jos ei miellytä. Jos siis on vaan rahaa sijottaa.
The T-500's incredible reserve of power can provide you smooth rich tone from a sweet whisper to a bone crushing 650-watt thunder!
pardy
24.12.2005 15:46:02

Paitsi että nyt alkais mulla hälytyskellot soimaan jos on noin halpa. Ettei olis varastettu? Kannattaa koittaa se selvittää ensin.
PnukBassist
24.12.2005 16:04:24

Niinpä meinasin kysellä ja katsella ensin sen vehkeen. Tosin se vissiin on vaan jääny käyttämättömäksi sikarikkaalta omistajalta. Ja niin voihan se olla jotenkin vaikka rikkikin tms... tai sitten vaan haaveilen siitä nyt niin paljon että en haluaisi edes tietää onko se varastettu,eh eh. Pitää tarkistella sitä vielä kunhan nään sen ja kuulen historiaa vähän...

Niitä kaappisuosituksia....? Liekö tuolle sama ostaa jotain behkun kaappeja pari kaveriksi, vai sijoittaakko sitten suoraan jo johonkin EBS:n kaappiin? (siis sikäli mikäli ylipäätään saan sen vehkeen,hehe). Ja rahaahan tähän operaatioon on käytössä reilu tonni.
pardy
24.12.2005 16:18:45 (muokattu 24.12.2005 16:19:31)

Niinpä meinasin kysellä ja katsella ensin sen vehkeen. Tosin se vissiin on vaan jääny käyttämättömäksi sikarikkaalta omistajalta. Ja niin voihan se olla jotenkin vaikka rikkikin tms... tai sitten vaan haaveilen siitä nyt niin paljon että en haluaisi edes tietää onko se varastettu,eh eh. Pitää tarkistella sitä vielä kunhan nään sen ja kuulen historiaa vähän...

Niitä kaappisuosituksia....? Liekö tuolle sama ostaa jotain behkun kaappeja pari kaveriksi, vai sijoittaakko sitten suoraan jo johonkin EBS:n kaappiin? (siis sikäli mikäli ylipäätään saan sen vehkeen,hehe). Ja rahaahan tähän operaatioon on käytössä reilu tonni.

No jos oletetaan et nyt ton saisit siihen 500e hintaan ni kyllä sillä toisella reilulla mokomalla saa jo melko hyvän kaapin alle.

E: Eli nyt kerralla kunnon kamat ku on kerta huippuvahvariki kiikarissa.

E2: Ts. ei mitään Behringereitä.
Keny
25.12.2005 11:55:38
No jos oletetaan et nyt ton saisit siihen 500e hintaan ni kyllä sillä toisella reilulla mokomalla saa jo melko hyvän kaapin alle.

E: Eli nyt kerralla kunnon kamat ku on kerta huippuvahvariki kiikarissa.

E2: Ts. ei mitään Behringereitä.

Joo toi on ihan super halpa ja ei mitään behkuja.Jos haluut nopeeta hifisoundii niin EBS 4x10 ois just passeli esim.Muita on sitte SWR,Ampeg,Mesa boogie,GK...noitahan riitää vaikka mitä.Riippuu mistä soundista diggaa.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
naigou
25.12.2005 14:09:47
Eiköhön tuossa ole jo kaikki sanottu, mutta;
OSTA HETI! Joku sen vie alta ja sitten harmittaa. Ei ole kyllä syytä jahkailuun. Kaappi kyllä löytyy sitten joskus....

Ja Ristus sentään; Ei niitä Behringereitä!!! Unohtakaa jo prkl!
Jonakin päivänä, jonakin yönä. Ehkä jo tänään...
Mynthor
25.12.2005 14:49:55

Ja Ristus sentään; Ei niitä Behringereitä!!! Unohtakaa jo prkl!

Ne efektipedaalit on ihan kivan näköisiä joulukuusessa.
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
Johannes_t
25.12.2005 22:46:30

.Jos haluut nopeeta hifisoundii

:D

Keny! (tää pitäis sanoo sillain "voi että sun kanssas"-tyyliin).
PnukBassist
11.01.2006 01:21:04

Uppaanpa tätä nyt kun kuulin hassun jutun tuolta maailmalta. Noh, ensinnäkin se EBS:n nuppi kaupattiin jo ennen kuin ehdin kyseistä peliä edes näkemään. Vähänhän se harmitti mutta nyt sitten männäviikolla kuulin juttua että oli poliisisetät tullu kilkuttelemaan ovikelloja sen myyjän ovelle että ootko kuullu semmoisesta EBS:n nupista. Hehheh, eli joo, oli kyseinen peli kiertäny jotakin kautta tälle tyypille joka sitä kaupitteli, vaikkei se itse varsinaisesti sitä tietnnytkään että se oli "realisoitu" peli. Eli oli ihan näköjään hyvä etten osallistunut asiaan, olis vaan jääny kyrsimään kun en olisi saanu pitää sitä nuppia, hehe.

Noh, toisaalta minulla ei nyt vieläkään ole niitä pirun soittokamoja... (ostoilmoitus wink wink)
okabass
13.01.2006 03:00:29
Mun täytyy kyllä sanoa, että en pidä ebs-laitteita kovin hyvinä, tai ainakaan huippulaitteina; siihen heillä on mielestäni vielä matkaa.

Mulla on/on ollut mm. Preamp vs1, Siinä rutisee potikat niin, ettei sitä oikein voi käyttää. Siinä on Sfernicen potikat->helv. kalliit. Mid säätö ei "riitä".Gainia ei saa tarpeeksi pienelle(!). Soundi on mielestäni ok, mutta häviää selvästi Diy- ampeg svt preampille (putkipeli). Ebs-loota on ollut sängyn alla sokeritoukkayhdyskunnan kotina kohta 8 vuotta. Myyn sen hyvin halvallla, jos kiinnostaa (siis preampin).

Sitten mulla oli ebs chorus-petaali (black lbl). Siinä oli pieni särö efektisoundissa. Se oli kaksi(2) kuukautta takuuhuollossa. Kahteen viikkoon huoltomies ei edes huomannut, että petaali oli saapunut. Lienee sanomattakin selvää, että laite tuli samanlaisena (viallisena) takaisin. --> myyntiin ja TC-electronics tilalle :)

Sitten multidrive. Hintaansa nähden huono: kolme soundia, joita ei voi käyttää bändisoitossa: soundi ikään kuin "leviää". (Esim. diy- tubescreamer on parempi)--> myyntiin ja sansamp bddi- kopio behringer tilalle. Voi vetää.

Mulla on multicomp ja octaver.Ne on hyviä laitteita. Tosin niissäkin on rakenteellisia heikkouksia, joita ei pitäisi olla tuon hintaisissa petaaleissa. mm patterijohdoissa ei vedonpoistoa ja kotelon ruuveista meni kierteet.
Niskamies
13.01.2006 06:54:49
Mun täytyy kyllä sanoa, että en pidä ebs-laitteita kovin hyvinä, tai ainakaan huippulaitteina; siihen heillä on mielestäni vielä matkaa.

No jaa. Mun mielestä EBS:n nupit (HD350, TD600 ja TD650) ovat hemmetin hyviä pelejä, verrattuna aivan mihin tahansa. Tehot riittävät kaikissa taatusti, ja saundi on mitä mainioin. Myös NEO-kaapit ovat kerrassaan loistavia vehkeitä, eivätkä ne tavallisetkaan kaapit huonoja ole. Olen nyt melkein 2 vuotta vetänyt omalla HD350:llä ilman mitään ongelmia.
More is more.
Keny
13.01.2006 08:14:17
Hyvä etä selvis ton nupin kohtalo.
Keny, paljonko nopeempi toi EBS on esim.Behringeriä? Puhutaanko milli vai sadasosa sekunneista?
Ei kaa vaan tuhannesosista?
Mikä on nopee HiFi soundi? Kuinka nopee?
Kerro ihmessä mitä toi nopeus tarkottaa?? Onks se mitattu jossain, että EBS on nopeempi ku esim.Behringer?
Mihkä sä perustat ton nopeen soundin?? Millä asteikolla sä mittaat nopeutta??

No niin.Joo lähinnä tarkotin noita kaappeja ja eksyinkin aiheesta mutta yhdistelmä EBS nuppi+kaappi antaa mun korvaan nopeen atakin ja selkeen reagoivan soundin ja esim ampekkin verrattuna on paljon terävämpi ja erottelevampi soundi.
Korostan et nää on makuasioita että miten ne kuule ja minkä tyyppistä kamaa soitta.Ampeg esim on hiton hyvä rokkiin ja muuhun vastaavaan.EBS taas sopi funk ja groove musaan hyvin ja nykyään moni hevy bändikin niitä käyttää.

DBTL viime vuonna turussa niin oli sellanen funk ilta missä soitti 4 bändiä ja kaikki soitt mun kamoilla kun oltiin niin sovittu.Yhen bändin basiti oli juuri ostanu ittellen uudet hienot kamat ja totes vaan että jos ois tienny kuninkä nää soi niin ois miettiny uudemman kerra.

Tää ei oo mikään EBS paisuttelu puhe ja kuten oote mun muistakin kirjotuksista huomannu niin hiton huono ulosanti on mulla joten aina en saa sitä pointtia esille mihin pyrin.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
13.01.2006 09:28:13

Mulla on/on ollut mm. Preamp vs1, Siinä rutisee potikat niin, ettei sitä oikein voi käyttää. Siinä on Sfernicen potikat->helv. kalliit. Mid säätö ei "riitä".Gainia ei saa tarpeeksi pienelle(!). Soundi on mielestäni ok, mutta häviää selvästi Diy- ampeg svt preampille (putkipeli). Ebs-loota on ollut sängyn alla sokeritoukkayhdyskunnan kotina kohta 8 vuotta. Myyn sen hyvin halvallla, jos kiinnostaa (siis preampin).

Sitten mulla oli ebs chorus-petaali (black lbl). Siinä oli pieni särö efektisoundissa. Se oli kaksi(2) kuukautta takuuhuollossa. Kahteen viikkoon huoltomies ei edes huomannut, että petaali oli saapunut. Lienee sanomattakin selvää, että laite tuli samanlaisena (viallisena) takaisin. --> myyntiin ja TC-electronics tilalle :)

Sitten multidrive. Hintaansa nähden huono: kolme soundia, joita ei voi käyttää bändisoitossa: soundi ikään kuin "leviää". (Esim. diy- tubescreamer on parempi)--> myyntiin ja sansamp bddi- kopio behringer tilalle. Voi vetää.

Mulla on multicomp ja octaver.Ne on hyviä laitteita. Tosin niissäkin on rakenteellisia heikkouksia, joita ei pitäisi olla tuon hintaisissa petaaleissa. mm patterijohdoissa ei vedonpoistoa ja kotelon ruuveista meni kierteet.

Olisit sääki vaa suoraa siirtyny Behringerin talliin.
"Mitäs menit pyytämään mut tänne!" -Leif Segerstam
JK
13.01.2006 09:42:18 (muokattu 13.01.2006 15:38:26)
Myös NEO-kaapit ovat kerrassaan loistavia vehkeitä

Sulla kokemus perustuu vissiin kuulopuheisiin.

Hmm..Hiukan tähän kommentoin.

Kun ne NEO- kaapit tuli niin ne oli uutta. Kevyet, paljon tehonkestoa ja ei ne sounditkaan huonot olleet. Helpot roudata ja keikoilla ihan eto pelit. Itsekin niitä suitsuttelin, olihan ne vanhojen isojen poinavien kaappien jälkeen Innovatiivista ja uutta.

Kaksi kappaletta mulla on niitä ollut.

Mutta
Tarkempi tutkiminen osoitti sen mitä jäsen U on myös suuressa viisaudessaan todennut.

Työn laatu ja materiaalit kun ottaa tarkempaan katseluun niin en voi käsittää miksi kaappi maksaa niin paljon.

Esimerkiksi se eturitilän ja elementin kiinnitys puuruuveilla ja KUMIletkun pätkällä on käsittämätön.

Esimerkiksi toi mulla oleva jäsen U:n modaama kaappi B & Cn elementillä ei häviä ominaisuksissa yhtään NEOlle ja hinta on kolmanneksen NEOn hinnasta.

Toisena bassokappina mulla on tällä hetkellä vanha "Road"- merkkinen Pa-kaappi.
Sitä kun katselin sisältä ja päältä niin totesin sen laadukkaasti tehdyksi. Laiton siihen 15" Celestionin ja hyvin toimii.
Soundi Ok, ei resonoi, eikä kokokaan olen mikään liian iso.

Tällasta tällä kertaa.
"Koirani ovat kaikkiruokaisia ja pitävät erityisesti pienistä lapsista"
okabass
13.01.2006 14:51:48 (muokattu 13.01.2006 15:28:02)
MOI
Lainaus:"Olen nyt melkein 2 vuotta vetänyt omalla HD350:llä ilman mitään ongelmia."

Heh. Olen yli kaksikymmentä vuotta vetänyt Trace Elliot AH 500 (vm.-81) päätteellä.Se ei ole ollut huoltoliikkeessä kertaakaan. Pölyt oon puhaltanut kompressorilla pois.
10 vuotta SWR Goliath I kaapilla(Eden ökärit). Sitä ennen n. 10 vuotta Hartke 4x10". Yhteensä n.17 vuotta Wal bassoilla (4 ja 5 kieliset) Ainoa ongelma on ollut 5 kielisessä heti alussa; kaulassa tekovika-> Mr. Stevens lähetti yskimättä uuden kaulan.
Tällaisia laitteita minä kutsuisin laadukkaiksi peleiksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)