Sinap 12.01.2006 15:56:16 | |
---|
Halvoista laajakalvoisista on puhuttu, mutta nyt tarttis niistä vähän parempi laatusista laulumikeistä tietoa ja mielipiteitä. Klassikot ja useamman tonnin mikit voidaan budjetin takia unohtaa ellei jollain ole tehdä tarjousta vuokraamisesta. Kertokaa mikeistä ja hyvistä etusista niille! Kiitos. |
Marzi 12.01.2006 16:25:03 | |
---|
Röden 2000:sta mulle suositeltiin, se on kuulemma hyväksi havaittu. Riittävästi säätöjä ja soundi kohtuullisen luonnollinen. Etuasteista esim SPL:m Channel One. Siinä on kaikenlaista mukavaa. Oon räplännyt sitä trankkuversiota, Track Onea, mutta kehuvat tuota putkipeliä paremmaksi. Kelpaa vissiin vähän joka paikkaan/soittimelle. Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |
Halvoista laajakalvoisista on puhuttu, mutta nyt tarttis niistä vähän parempi laatusista laulumikeistä tietoa ja mielipiteitä. Klassikot ja useamman tonnin mikit voidaan budjetin takia unohtaa ellei jollain ole tehdä tarjousta vuokraamisesta. Kertokaa mikeistä ja hyvistä etusista niille! Kiitos. RODE K2 ja eturiksi kelpaa vallanhyvin jokin ihan peruspalikka, esim. Rme:n omat on kohtuuhyviä. Jos rahaa olis niin Neven Portico 5012 ja Neumann U-47 :o) |
Vilhelmus 12.01.2006 23:19:05 | |
---|
Röden 2000:sta mulle suositeltiin, se on kuulemma hyväksi havaittu. Riittävästi säätöjä ja soundi kohtuullisen luonnollinen. Etuasteista esim SPL:m Channel One. Siinä on kaikenlaista mukavaa. Oon räplännyt sitä trankkuversiota, Track Onea, mutta kehuvat tuota putkipeliä paremmaksi. Kelpaa vissiin vähän joka paikkaan/soittimelle. Missäs ny mennään kun Marzi heittää pelkkää toisen käden tietoa? ;) Lienet hieman. |
PL 13.01.2006 09:01:41 | |
---|
Miten olisi mikiksi Shure KSM 44, itselläni on pelkkiä hyviä kokemuksia moisista. |
Mikael 13.01.2006 09:41:18 (muokattu 13.01.2006 09:50:41) | |
---|
Mä suosittelen Røde NTK:ta josta on omakohtaisia hyviä kokemuksia monen eri lauljan kanssa. K2 on varmaan kans hyvä ja useamman suuntakuvion myötä monikäyttöisempi. Etuseksi vaikkapa: FMR Audio RNP 8380. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Mikael 13.01.2006 09:51:53 | |
---|
Miten olisi mikiksi Shure KSM 44, itselläni on pelkkiä hyviä kokemuksia moisista. Nää Shuren konkat on kans juu hyviä mikkejä, mut Suomessa ovat jostain syystä jääneet vähän varjoon. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Sinap 13.01.2006 09:59:36 | |
---|
Röden 2000:sta mulle suositeltiin, se on kuulemma hyväksi havaittu. Riittävästi säätöjä ja soundi kohtuullisen luonnollinen. Etuasteista esim SPL:m Channel One. Siinä on kaikenlaista mukavaa. Oon räplännyt sitä trankkuversiota, Track Onea, mutta kehuvat tuota putkipeliä paremmaksi. Kelpaa vissiin vähän joka paikkaan/soittimelle. Tätä ollaan jo kyseisellä laulajalla kokeiltu ja toimi hyvin. Laulajan ääni on vähän semmonen että jos saundista ei saa läheistä ja jos laulu ei o tarpeeks pinnassa ni se kuulostaa heti ohuelta ja ihan paskalta laulajalta. Ollaan laulettu yleensä turpa melkeen mikissä kiinni että alataajuudet korostuu. Röden kakstonninen on yks vaihtoehto. Niin...ja musatyyli on poprock ja mies laulaja. Semmonen samuli edelman -saundi kiitos! neuvokaa! :) |
Daunt 13.01.2006 10:13:19 | |
---|
Shuren SM7B ei ole välttämättä huono vaihtoehto, vaikka onkin dynaaminen. Bob Rock ja Andy Sneap tykkäävät käyttää tätä laulussa. Kuuntele Metallican Load ja Reload. Hommasin itse vähän aikaa sitten ja täytyy todeta, että vähänkin rankemmassa laulussa tämä on ykkönen. Mikki on suunniteltu radiokäyttöön, joten presenssiä löytyy. Lisää saa vielä kytkimellä. http://www.shure.com/microphones/models/sm7.asp Huom! Katso mallinumero tarkkaan. Nyt ei ole kyse SM57:sta. Suomen hintaa ei kannata maksaa, koska se on kohtuuton. |
hannu666 13.01.2006 12:51:16 | |
---|
Shuren SM7B ei ole välttämättä huono vaihtoehto, vaikka onkin dynaaminen. Bob Rock ja Andy Sneap tykkäävät käyttää tätä laulussa. Kuuntele Metallican Load ja Reload. Hommasin itse vähän aikaa sitten ja täytyy todeta, että vähänkin rankemmassa laulussa tämä on ykkönen. Mikki on suunniteltu radiokäyttöön, joten presenssiä löytyy. Lisää saa vielä kytkimellä. http://www.shure.com/microphones/models/sm7.asp Huom! Katso mallinumero tarkkaan. Nyt ei ole kyse SM57:sta. Suomen hintaa ei kannata maksaa, koska se on kohtuuton. Mistä muuten ostit? T-kaupasta? Oon miettinyt tota kans joskus huutokäyttöön. |
Daunt 13.01.2006 14:49:00 | |
---|
Mistä muuten ostit? T-kaupasta? Oon miettinyt tota kans joskus huutokäyttöön. Liian kallis se on sielläkin. Ostin käytettynä Ebaysta. Ranskasta tuli. Briteissä on joku firma, joka myy Ebayn kautta edullisesti uusia. |
Säätäjä 13.01.2006 19:37:56 | |
---|
Liian kallis se on sielläkin. Ostin käytettynä Ebaysta. Ranskasta tuli. Briteissä on joku firma, joka myy Ebayn kautta edullisesti uusia. Paljonko köyhdyit? Kaupallinen=Paskaa |
Roberto 13.01.2006 21:04:01 | |
---|
Shuren SM7B ei ole välttämättä huono vaihtoehto, vaikka onkin dynaaminen. Toi on mainio myös kuusari-putkisaturaatiolaulun tekoon. |
Daunt 13.01.2006 23:06:17 | |
---|
Paljonko köyhdyit? Taisi olla 321 euroa toimituskuluineen (UPS, 55 €). |
milcoin 14.01.2006 00:17:51 | |
---|
Taisi olla 321 euroa toimituskuluineen (UPS, 55 €). Ei paha todellakaan. Mulla on RE20 toiminut samoihin käyttötarkoituksiin. Basari, tomit ja huutolaulu (rääkyminen/röyhtäily). Yleisesti kannattais kokeilla dynaamista lauluun useammin. Jos etunen on kohtuullinen niin siinä on ihan eri ulottuvuus saavutettavissa. Melkein ennemmin SM7/Re20/421 kuin joku halpa, ylikirkas rodekonkka rokkihommiin. Mutta etunen kyllä ratkaisee tässä asiassa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Sinap 14.01.2006 11:55:24 | |
---|
Mutta etunen kyllä ratkaisee tässä asiassa. Nyt olis vissii focusriteä tarjolla projektiimme...kokemuksia/mielipiteitä! Track master/voice master? |
Mikael 14.01.2006 19:32:11 | |
---|
Nyt olis vissii focusriteä tarjolla projektiimme...kokemuksia/mielipiteitä! Track master/voice master? Perus ok-vehkeitä - ei mitään erikoisia, mut hommat noilla kyllä hoituu. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
milcoin 14.01.2006 23:38:33 | |
---|
Perus ok-vehkeitä - ei mitään erikoisia, mut hommat noilla kyllä hoituu. Juurikin näin. Kato vaan ettei mee muroille. Aika ilkeen kuuloista noissa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Sinap 15.01.2006 09:50:04 (muokattu 15.01.2006 09:53:50) | |
---|
Juurikin näin. Kato vaan ettei mee muroille. Aika ilkeen kuuloista noissa. Eiks ne ole aika laiskoja vääntää dynamiikkaa...lauluäänityksen kompressointi on niin pirun vaikea homma, eikä focusritet helpota yhtään. Laulajamme on aina kehunu laulusaundiamme mutta valittanu digitaalisuuden kuuluvan läpi. Pitäs vissii hankkia joku kelamankka ja kokeilla laulaa siihen. Nauhakompressio vois ehkä tuoda sitä haluttua läheistä edelman-saundia. Edit: Miten muuten focusrite verrattuna tohon FMR Audio RNP 8380:een? Oisko lopputulos parempi jos FMR Audioon laittaa Focusriten peruskompuran(kun niitäkin löytyy) inserttiin kuin et äänittäis vaikka voicemasterilla? |
Mikael 15.01.2006 13:13:51 | |
---|
Jos et oo täysin varma siitä mitä teet, niin äänitä ilman kompuraa. Kompressoinnin voi sit aina hoitaa jälkikäteen, mut pos sitä ei saa. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |