Aihe: Paras Zappa alkajalle
1 2 3 4 5 6 7 8
MK73
11.01.2005 16:29:32
Siis Viiskulma on kuuluisa viiden kadun risteys Helsingin Punavuoressa, Fredrikinkadun eteläpäässä. Siellä ovat mm. tunnetut levykaupat Digelius ja Popparin Enkeli. Digelius on erikoistunut varsinkin jatsiin & maailmanmusiikkiin - aivan tolkuttoman runsaat valikoimat ! (myös vinyylejä) ja palvelu ihan eri luokkaa kuin "massamyymälöissä".
Popparin enkelissä on kai aika paljon progea...
Roger Waters
20.01.2005 13:58:13
We're Only In It For The Money. Kunnolllista kuvaahan Zapan tuotannosta on yhden levyn perusteella lähes mahdotonta saada, mutta tuolla itse aloitin. Ja kovasti pidin.
Pande
27.01.2005 18:58:26

"Broadway the Hard Way" on herkku.
If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit.
Socialite
30.01.2005 15:03:15
Strickly Commercial
Are you reeling in the beers?
Nobeastsofierce
02.02.2005 13:48:05
Eikö se satumaa vetäsy löydy ainaki You cant do that on stage anymore vol. 2:lta eli helsinki liveltä..
Is she really going out with him?
micetzhu
04.02.2005 09:31:44
Zappaan en aiemmin ollut kovin paljoa tutustunut, mutta kuullessani cheap thrills-levyn oli aivan myyty ja kun levyllä soitti vielä Steve Vai:kin niin halusin vain kuulla lisää.... Suosittelen kaikille hieman monimutkaisemmasta musiikista pitäville.
"Let´s ROCK"
PoLFus
06.02.2005 16:16:29

Eikö se satumaa vetäsy löydy ainaki You cant do that on stage anymore vol. 2:lta eli helsinki liveltä..

Kyllä vain.Hieno veto.
"Hippi mieheksi." - Mirrinsane
AlexG
07.02.2005 12:28:21
Absolutely Free on aivan loistava sekä Bongo Fury live-levy jossa soittaa myös Captain Beefhart:) Sisältää legendaarisen Muffin Manin.
El Condor
15.09.2005 13:49:30
Ei mitään asiaa. Nostinpa tämän vain ihan piruuttani, kun ei ollu muuten tarpeeksi Zappa-keskustelua tässä etusivulla.
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
aksiom
17.09.2005 01:57:49
Ei mitään asiaa. Nostinpa tämän vain ihan piruuttani, kun ei ollu muuten tarpeeksi Zappa-keskustelua tässä etusivulla.

Se oli hyvin tehty. Vähintään viisi Zappa-topikkia täytyy olla ensimmäisellä sivulla tällä foorumilla ;)
Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08)
Jake.e
08.01.2006 11:08:23
Mä en tykkää yleensä kuunnella studiolevyjä livenä se taika jotenki iskee kovaa.
..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::..
randy
08.01.2006 20:26:30
Zappaa on joka lähtöön, sanottiin eräässä lehtijutussa. Ja niinkuin jo on mainittu, niin helposti tulee tutustuttua ns. huonoon materiaaliin ja tulee leimattua ukko aivan paskaksi. Zappaa on todella vaikea lähestyä ilman että kuuntelisi useampaa levyä. Itselläni onneksi eka biisi mitä kuulin oli Zoot Allures ja näin ollen levyjä kuunnellessa tiesin että niiden vitsien lomassa voi kuulla hyvää musisointia (itse kun en niistä kullivitseistä oikein välitä). Noh, Zappaa on tosiaan joka lähtöön. Tutkimusmatka Zappan tuotantoon poikii varmasti joitain mielenkiintoista, sen voin luvata. Onnea matkaan :)
Kitara on jazz-musiikissa aivan turha soitin.
Dr. Muff
08.01.2006 22:09:52
Stricly Commercial oli mun mielestä todella hyvä kokoelma. Helppoa matskua, hyviä biisejä. Over-nite Sensation on timanttia ja myös Sheik Yerbouti. Hot Ratsista en ole vielä lämmennyt. Hyvä tutustumispaketti voisi olla myös Best Band You Never Heard In Your Life, siitä aloitin itse kaverin suosituksesta.
I can take about an hour on the tower of power 'Long as I get a little golden shower
Capman
08.01.2006 22:29:33
Hot Rats on loistava, mutta siitä ei ehkä kuitenkaan kannata aloittaa.

Toi kokoelma vois olla hyvä aloittelijalle. Samoin just toi Overnite Sensation/Apostrophe 3 pac. Suosittelen kuitenkin lainaamaan kirjastosta pinon ja tutustumaan sitä kautta...
öl m
12.01.2006 11:45:50
Myös hlökohtainen suosikki olisi Absolutely Free (hanki vaikka pelkästään Brown Shoes Don't Make It:n takia).
"A way a lone a last a loved a long the (...) riverrun, past Eve and Adam's, from swerve of shore to bend of bay, brings us by a commodius vicus of recirculation back to Howth Castle and Environs."
ydinaukio
12.01.2006 11:50:17
Hyvä tutustumispaketti voisi olla myös Best Band You Never Heard In Your Life, siitä aloitin itse kaverin suosituksesta.

Kyllä. Tämä on aivan käsittämättömän kova livelevy.
Big Swifty
14.01.2006 14:06:15
Hienoa aihetta kannattaa jatkaa joten laajennetaanpas vähän tätäkin kyselyä niin saadaan pidettyä ylhäällä...Kertokaapa, millä biisillä/biiseillä Zappa on kiskaissut mielestänne parhaat kitarasoolonsa. Täällä kun on paljon muusikkoja niin olisi mukava lukea muidenkin mielipiteitä. Ja saavat toki ei-muusikotkin (joihin lasken itsenikin) vastata. Tosin mielipiteen muodostaminen voi materiaalin laajuuden johdosta olla vaikeata, joten....

1. Black Napkins (Zoot Allures-levyltä)

2. Muffin man ( Bongo Fury)

3. Republicans, Sexual Harrassment In The Workplace jne jne...

Näillä lähdetään...
ydinaukio
14.01.2006 17:25:36
Kertokaapa, millä biisillä/biiseillä Zappa on kiskaissut mielestänne parhaat kitarasoolonsa.

1. Black Napkins (Zoot Allures-levyltä)

2. Muffin man ( Bongo Fury)

3. Republicans

Nämähän ne ovat ne parhaat. Kaikki soolot aivan uskomattomia. Fifty-fiftyssä on myös loistava (ja helvetin nopea!) soolo.
P2
15.01.2006 12:05:07
Nämähän ne ovat ne parhaat. Kaikki soolot aivan uskomattomia. Fifty-fiftyssä on myös loistava (ja helvetin nopea!) soolo.

Samaa mieltä, älyttömän hyvä soolo!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)