mll 12.01.2006 17:05:30 | |
---|
En haulla löytänyt mitään. Jos jollain löytyisi tietoa Jos on normaalin akustisen piirustukset, niin paljonkohan tarvitsee tehdä rakenteellisia muutoksia, jotta kitara kestäisi ylimääräisten 6 kielen jännityksen? Ajattelin lähinnä kaulaa. Täytyisiköhän tallan kiinnityksen kanssa tehdä myös jotain spesiaalia, ettei talla lähde irti. Tai rimotusten kanssa, ettei taasen kansi repeä sijoiltaan. Jos joku osaisi vastata niin olisin erittäin kiitollinen ja tietysti jos jostain löytyisi jotain suuntaa antavia piirustuksia 12-kielisestä. Markus |
Johnny99 12.01.2006 18:53:39 | |
---|
Onhan noissa 12-kielisissä kaulakin paksumpi tai siis leveämpi kuin 6-kielisissä. Myykää mulle pink paisley tele/strato |
RaakaRane 12.01.2006 20:35:11 | |
---|
Lahden kaupunginkirjaston musiikkiosastolta löytyy ainakin yhdet 12-kielisen piirustukset, kaukolainalla sieltä. |
Sanoisin notta kannen (ja pohjankin) rimoitusta kannattaa ainakin vahvistaa ja kaulaan valita jäykät puut. Ja varmaankin pinta-alaltaan isompi talla on 12-kielisen rakentamisesta ei ole kauhiasti tietoa löytynyt, Cumpianon tiiliskivikään ei sisällä siitä mit'n. Kerro ihmeessä jos löydät jotain linkkejä tms. asiaan liittyen. Aihe kiinnostaa muakin (niinkuin nyt kaikki hiukankin kitaraan liittyvät asiat muutenkin). Tollanen löytyi: http://www.beyondthetrees.com/kalicons.html .Ei välttämättä kovin perinteinen tapa lähestyä 12-kielistä, mutta melko mielenkiintoinen. Mää sano. |
mll 13.01.2006 11:31:25 | |
---|
Lahden kaupunginkirjaston musiikkiosastolta löytyy ainakin yhdet 12-kielisen piirustukset, kaukolainalla sieltä. Onko tietoa että, onko piirustukset jossain kirjassa vai onko siellä erikseen lainattavissa olevia piirustuksia? |
mll 13.01.2006 11:33:46 | |
---|
Sanoisin notta kannen (ja pohjankin) rimoitusta kannattaa ainakin vahvistaa ja kaulaan valita jäykät puut. Ja varmaankin pinta-alaltaan isompi talla on 12-kielisen rakentamisesta ei ole kauhiasti tietoa löytynyt, Cumpianon tiiliskivikään ei sisällä siitä mit'n. Kerro ihmeessä jos löydät jotain linkkejä tms. asiaan liittyen. Aihe kiinnostaa muakin (niinkuin nyt kaikki hiukankin kitaraan liittyvät asiat muutenkin). Tollanen löytyi: http://www.beyondthetrees.com/kalicons.html .Ei välttämättä kovin perinteinen tapa lähestyä 12-kielistä, mutta melko mielenkiintoinen. Yritän löytää jostain informaatiota ja välitän ne kyllä mielelläni eteenpäinkin. Aika hurja peli tuo 14-kielinen. En ehkä ensimmäiseksi lähtisi tuollaista rakentamaan. Ei näillä taidoilla. |
RaakaRane 13.01.2006 12:18:53 | |
---|
Onko tietoa että, onko piirustukset jossain kirjassa vai onko siellä erikseen lainattavissa olevia piirustuksia? Ne ovat erillisiä piirustuksia, Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksen työpajalla tehtyjä. Tällä hetkellä on hyllyssä ainakin netin mukaan. Olen itse lainannut sieltä hyvinkin monenlaisia soitinpiirustuksia. |
mll 13.01.2006 15:24:37 | |
---|
Ne ovat erillisiä piirustuksia, Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksen työpajalla tehtyjä. Tällä hetkellä on hyllyssä ainakin netin mukaan. Olen itse lainannut sieltä hyvinkin monenlaisia soitinpiirustuksia. Kiitoksia paljon. Täytyypi tilata piirustukset sieltä. |