Dr. Love 04.08.2003 17:49:21 | |
---|
Eli epiphone g-400seen uusi kaulamikki kun toi vakio on aika rosvo. tallassa on mikiksi vaihtunut Gibsonin Dirty Fingers 16,4K ohm ja ainakin se toimii kuin hirvi. pitäisikö kaulamikiksi hankkia samanlainen vai joku muu? entäs Seymour Duncanin Jazz Neck?(vai mikä olikaan). sooloihin ja muihin melodianpätkiin ois kiva saada vähän kirkkautta ja voimaa(eli kunnon lead-soundi), ja varsinkin harmonisten vingutusten pitäis saada kuulua ja hyvin. tallamikkiä käytän lähinnä komppauksessa. ja vahvistimena toimii Marshallin Master volume Lead ja sitä ennen Bossin SD-1 rouhimassa. ja Boss GE-7 sooloboostina. ja musiikkityylinä semmonen rankka tukkahevi.(80's hard rock&metal) Jack Daniel's, it's what's for dinner. |
HS 04.08.2003 18:01:53 | |
---|
Terve Tuo Jazz on mielestäni melko bassovoittoinen, joten kirkkautta hakevalle ehkä väärä valinta. Itse käytän pääasiassa toisinpäin; tallamikkiä sooloissa ja kaulamikkiä komppipuolella ja siinä tuo Jazz toimii kyllä hyvin, mutta kuten sanottu, melko bassorikas :) |
Juzzu 04.08.2003 18:27:04 | |
---|
Terve Tuo Jazz on mielestäni melko bassovoittoinen, joten kirkkautta hakevalle ehkä väärä valinta. Itse käytän pääasiassa toisinpäin; tallamikkiä sooloissa ja kaulamikkiä komppipuolella ja siinä tuo Jazz toimii kyllä hyvin, mutta kuten sanottu, melko bassorikas :) Tjaah, mulla on ollut tuo Jazz Epissä ja leppä-vaahtera-pulttikaula PRS:ssä, ja kyllä se mun mielestä antaa yläpäätäkin aika hyvin, tosin onhan siellä bassoakin. Ehkä sellaista vähän kuoppasoundia sieltä tulee, joka saattaa olla osasyynä, että soundi on sitten erittäin erotteleva ja hyvässä balanssissa isoimmillakin säröillä. Mutta en mä kyllä sitä oikein tahtoisi suositella Gary Moore/Slash -tyyppiseen kaulamikkisoolotteluun, enkä oikein perinnne-Bluesiinkaan. Aika roge-mikki mun mielestä ainakin luonnostaankin kirkkaassa PRS:ssä, tiedä sitten miten toimisi jazzimmassa kepissä - isossa hollow bodyssä tms. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Dr. Love 04.08.2003 21:37:26 (muokattu 04.08.2003 21:42:17) | |
---|
Gary Moore/Slash -tyyppiseen kaulamikkisoolotteluun tämmöstä mää niinku just haen... mikä kaulamikki soveltuis just tollaiseen? eiks Slashin Les Paulissa ole Seymour Duncan Alnico Pro II mikit? kellään kokemusta noista Slashin mikeistä?? Jack Daniel's, it's what's for dinner. |
Insane Kane 05.08.2003 07:57:19 | |
---|
No ei tuo kyllä basso voittonen ole tuo Jazz... Erottelee hyvin ja toimii liideissä. Vitusti säröä perkele!!! |
HS 05.08.2003 08:27:27 | |
---|
Terve Jos kysyjä hakee kunnon lead-soundia niin ei tuo (Jazz) mielestäni kuitenkaan ole paras valinta. "Ultra clean and clear for articulating jazz runs" sanotaan Duncanin "lyhyt kuvaus" kohdassa ja jos katsoo "Tone Guide" taulukkoa niin jep, onhan siellä yläpäätä, runsaastikin, mutta samoin bassoja. Jos voimaa ja "Kunnon" lead-soundia haetaan, pitää keskialuetta olla runsaammin. Keskialueella on tässä aika vahva kuoppa, mikä ainakin omassa kitara/vahvistin yhdistelmässäni kuuluu selvästi. Kevyessä "rosossa" kyllä, mutta kunnon lead-soundiin vähän niin ja näin ja jos musatyyli on rankka tukkahevi.(80's hard rock&metal) niin katselisin kyllä jotain muuta. |
tämmöstä mää niinku just haen... mikä kaulamikki soveltuis just tollaiseen? eiks Slashin Les Paulissa ole Seymour Duncan Alnico Pro II mikit? kellään kokemusta noista Slashin mikeistä?? Mulla on LPSsä ja hyvä mikkihän se kaulassa on, no siis sehän on oikeastaan "vintage"-mikki ja taitaa olla SDn toiseksi alhaisimmalla tulostulolla jos kaksikelaisista puhutaan. Mutta aivan loistava mikki säröllä, ei mene tukkoon ja sopii juuri tuollaiseen Slash/Mooren Gary särömäärällä soitettuu musaan. Mutta kannattaa huomata, että toimii myös puhtaalla loistavasti, tosin esim. joskus tuntuu että voisi olla vähän kirkkaampi, no sitä varten on strato...tai Jazz... |
p130 05.08.2003 08:57:25 | |
---|
Randy Rhoads muuten käytti Jazzia usein kaulamikkinä, eli toiminee myös tukkahevissä! HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
Insane Kane 05.08.2003 09:00:39 | |
---|
Mulla oli kiinni gibsonin lespassa tuo jazzi, kun lespat omat mikit on kehnot, talla ohut ja kaula tukkonen. Jazzista saa todella hyvät särö soundit (kannattas kokeilla eikä lukea taulukkoja) Ja jos lähtee hakeen slashin tai mooren soundia niin pelkkä mikki sitä ei tuo. Vitusti säröä perkele!!! |
HS 05.08.2003 10:02:39 | |
---|
Terve Jazzista saa todella hyvät särö soundit (kannattas kokeilla eikä lukea taulukkoja) -Kannattaa kokeilla ja lukea taulukkoja. Ja jos lähtee hakeen slashin tai mooren soundia niin pelkkä mikki sitä ei tuo. -Hmm... ...eiköhän tämä ollut sitten minun osaltani tässä :) |
Insane Kane 05.08.2003 10:05:03 | |
---|
Älä veä herneitä nokkaan ;) Vitusti säröä perkele!!!
Myy mulle Boss CE-5!!! |
Dr. Love 05.08.2003 16:20:59 | |
---|
Gibson 500T Super Ceramic nyt saattoi löytyä sopiva... ulostulo on ainakin tarpeeksi kuuma, mutta entäs muuten? jotkut väittävät että liikaa bassoa mutta mene ja tiedä... Jack Daniel's, it's what's for dinner. |
Shaft 05.08.2003 17:57:19 | |
---|
Ruokankaan Dukebucker on loistava, mutta Epiin ehkä turhan kallis vaihtoehto? Yleisesti ottaen kaulamikiksi kannattaa valita joku aika maltillisen tehoinen mikki. |
Dr. Love 11.08.2003 14:46:25 | |
---|
no entäs Seymour Duncanin Jeff Beck? saksalaisilta sais ihan kohtuuhintaan. Jack Daniel's, it's what's for dinner. |
Juzzu 11.08.2003 14:56:30 | |
---|
JB ei ole varsinaisesti kaulamikki, ja siitä on noin yleensäkin ottaen ollut sen verran puhetta että hakua kannattaa kokeilla. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |