Aihe: Kitara, joka sopii melkein jokaiseen musiikkityyliin
1 2
hjukke
21.06.2003 14:46:41

...voit saada jo varsin erinomaisen Straton, kuten esim Blade, joka hakkaa jo helposti vastaavan hintaiset Fenderit.
mikä helvetin blade? tehty missä?
Melkein kaikilla on allekirjoitus. Minulla ei. Ja olen siitä ylpeä!
Makuupussimies
21.06.2003 15:54:59
Tokai/Epiphone Les Paul

Eikös se ole Gibsonin?
"Stay out of the road if you wanna grow old" -Pink Floyd
Kossu
22.06.2003 14:58:19 (muokattu 22.06.2003 14:59:36)
Niin, että kertokaa joku kitara, joka sopii ainakin punk/rock/heavy -soittoon

Kitaran hinta ei saa olla yli 700€..

Oikeasti jos haluta olla punk-uskottava hankit jostain - aivan sama mistä - jonkin kepin joka kuulostaa mielestäsi rankalta. Mieluiten tietenkin sellaisen jota ei ole kellään muulla, eikä varsinkaan kellään kuuluisalla. Uskottavan kitaran on ehdottomasti oltava käytetty.

Jos ensimmäinen kitara, joka kohdalle osuu on esimerkiksi Ibanez RG tai joku muu tavallistakin tavallisempi lukion poikien ja kristillisten illanviettojen suosikkikitara, voit pelastaa tilanteen spray-maalilla ja merkkaustusseilla, joilla piirtelet kitaraan alatyylisiä kuvia ja iskulauseita. Ai niin irroita kaikki ylimääräiset osat, eli jätä vai yksi mikki, potikoita ei tarvita myöskään mihinkään - punk-rokissa kitara on kokoajan täysillä - tämä on absoluuttinen totuus.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
gitarisat
22.06.2003 17:00:47
mikä helvetin blade? tehty missä?

www.bladeguitars.com
Tehtiinköhän nuo nyt sitten Englannissa. Minulla on ollut Bladen Texas Vintage nyt reilun 1½ vuotta. Aivan uskomattoman monipuolinen kitara ja sopii ainakin minulle, koska tykkään sekaantua vähän joka tyylilajiin.

Tuollainen liike Hesassa myy Bladea:
www.millbrook.fi
Muita suomalaisia jäällenmyyjiä en äkkiseltään löytänyt/tiedä. Omani ostin käytettynä Oulusta ja hinta taisi olla jossain 600-700 euron välillä.
Pertsa
23.06.2003 10:06:43
www.bladeguitars.com
Tehtiinköhän nuo nyt sitten Englannissa.

Halvemmat tehdään Koreassa ja kalliimmat Jaappanissa. Laatu on hyvää myös noissa Korealaisissa. Jonkin aikaa niitä tehtiin kyllä myös Englannissa, mutta ei enää ihan vähään aikaan.
Jucciz
05.08.2003 10:18:23
Strato tallahumpalla.

Aamen.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Fortune
05.08.2003 10:35:58
Halvemmat tehdään Koreassa ja kalliimmat Jaappanissa. Laatu on hyvää myös noissa Korealaisissa. Jonkin aikaa niitä tehtiin kyllä myös Englannissa, mutta ei enää ihan vähään aikaan.

Ööh, eikös Blade ole alunperin Sveitsissä tehty kitaramerkki?
"Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks"
Pertsa
05.08.2003 11:25:44
Ööh, eikös Blade ole alunperin Sveitsissä tehty kitaramerkki?

Juu, ihan alunperin ne tehtiin kyllä siellä.
makoskela
05.08.2003 11:38:44 (muokattu 05.08.2003 11:39:30)
Juu, ihan alunperin ne tehtiin kyllä siellä.

Muttei koskaan sarjatuotantona. Levinsonin yhtiön päämaja
on aina ollut Sveitsissä, niin myös tuotekehitys ja
quality control.
pimp
08.08.2003 16:33:18
Joo-o, mutta tyylillisesti tuo ei toimi yhtään punkbändissä eikä tanssiorkesterissa. Yhtä hyvin voisi mennä keikalle pukeutuneena purjehduskenkiin, suoriin housuihin ja ylös asti napitettuun pastelliväriseen pikee -paitaan. Joku villaslipoveri vielä ehkä siihen päälle.

;-)

äääääääääääää eikö se strato nyt ole kaikkein eniten tyylittömin kitara päällä maan?
hyvää kesää, anna pesää Perustakaa joku mun kanssa bändi, pliis!
Gypsy
08.08.2003 16:36:35
Uskottavan kitaran on ehdottomasti oltava käytetty.

Eikä pidä. Clashin basistikin hakkas vasaralla bassostaan palasia ja johan tuli uskottava.
Farski
08.08.2003 16:37:46
B. C. Rich Warlock M7 Special Signature
mun tollanen toimii mahtavasti hevissä. rockissa ihan ok mutta vähän raskaasti=) mut raskas soundi pitää olla. ja mun kepillä oli hintaa 395 mut se lähti hintaan 320 ja sit ku varustaa EMG mikeillä ni kyllä se on mahtava. ainakin Metal/hevi soittoon.
np: Cradle Of Filth - Suicide And Other Comforts
Sintti
09.08.2003 09:09:45
B. C. Rich Warlock M7 Special Signature
mun tollanen toimii mahtavasti hevissä. rockissa ihan ok mutta vähän raskaasti=) mut raskas soundi pitää olla. ja mun kepillä oli hintaa 395 mut se lähti hintaan 320 ja sit ku varustaa EMG mikeillä ni kyllä se on mahtava. ainakin Metal/hevi soittoon.

nuo bc richit ne on kyllä niin teinejä kitaroita kun vaan voi olla...perke...sais työntää suohon...oon yhellä soittanu ja se oli kyllä aivan kamala... joku mockinbird tais olla...tai jotain sinnepäin. vinkki: osta kitara...
Sintti
09.08.2003 09:11:34
no stratocaster nyt ei ainakaan ole kovin omaperäinen kitara... voihan sitä tosiaan hakata jollain vasaralla ja maalata vähän spray maalilla niin tulee vähän omaperäisempi... :)
PekkaM
09.08.2003 10:50:14
Joo-o, mutta tyylillisesti tuo ei toimi yhtään punkbändissä eikä tanssiorkesterissa. Yhtä hyvin voisi mennä keikalle pukeutuneena purjehduskenkiin, suoriin housuihin ja ylös asti napitettuun pastelliväriseen pikee -paitaan. Joku villaslipoveri vielä ehkä siihen päälle.

Noilla Tallinkin ja vastaavien laivojen "humppabändeillähän" on usenikin joku kirkkaansininen RG kitaristilla. Olenpa joskus tainnut jopa JEMin nähdä ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)