Aihe: Mikä näistä 212 kaapeista!!
1 2
NoPainNoGain
09.01.2006 14:13:14 (muokattu 09.01.2006 14:13:56)
Eli siis kaappi on hakusessa ja 2*12 mallista olen miettinyt. Budjetti ei ole kovin suuri ja listasin jo muutamia vaihtoehtoja:

Peavey XXL212
Blue Marvel Speakers
Hinta: 299€ (musik-produktiv)

Tech21 TM212
Elementeistä en tiedä sillä Thomannin sivujen mukaan sisältää jotkin tech21 omat elementit, kun taas kotisivujen mukaan sisällä on Eminencen tonkerit? Kellään varmennusta tähän asiaan?
Hinta: 350-400€

Framus CS212
Vintage 30
Hinta: reilu 300€

Nuppina toimii Laneyn GH50L ja heviä yllätys yllätys soittelen. Tyyliin In Flames, Mokoma jne.

Varsinkin tuosta Peaveystä kaipaisin kommentteja sillä niitä tuntuu suht nihkeästi löytyvän.
sofakingwatt
09.01.2006 14:36:18
Varsinkin tuosta Peaveystä kaipaisin kommentteja sillä niitä tuntuu suht nihkeästi löytyvän.

Mulla on tuo XXL 212 ollu nyt pari viikkoa ja hyvin toimii. En oikeen osaa vertailla noihin muihin, mutta ei mulla mitään valittamista ole tuosta. Mesan rectifier standard 412 kaappiin vertasin, ja mesa oli melko paljo parempi, mutta ei tuo mun mielestä huono ole. Soittelen XXL-nupilla.
NoPainNoGain
09.01.2006 14:39:46
Mulla on tuo XXL 212 ollu nyt pari viikkoa ja hyvin toimii. En oikeen osaa vertailla noihin muihin, mutta ei mulla mitään valittamista ole tuosta. Mesan rectifier standard 412 kaappiin vertasin, ja mesa oli melko paljo parempi, mutta ei tuo mun mielestä huono ole. Soittelen XXL-nupilla.

Mistä oikein ostit tuon kaapin? Thomannilla noita oli joku kuukausi takaperin mutta nyt niitä ei enää näy.
sofakingwatt
09.01.2006 14:46:22
Mistä oikein ostit tuon kaapin? Thomannilla noita oli joku kuukausi takaperin mutta nyt niitä ei enää näy.

Thomanilta tilasin lokakuun lopulla ja tuli pari päivää ennen joulua. Toimitus piti alunperin olla 1-2 viikkoa, ja sitä lykättiin muistaakseni neljään kertaan. Viimein koko kaappi poistui thomanin valikoimista (?) ja pelkäsin että ei se sieltä koskaa tulekaan... no tuli sitten kuitenkin. En tosiaan tiedä mikä homman nimi tuon kanssa on, huomasin vaan myös, että ainakaan nettisivuilla tuota ei tarjota thomanilla enää.
Black Liquid
09.01.2006 15:17:21
Suosittelisin käytettyä kaappia tai mikäli hinku antaa myöten, niin säästämistä.
Mesa, Rivera ja VHT ovat elinikäisiä ystäviä, jos haluaa vähän edullisemmalla, niin Englin kaapit saattaisivat olla ihan jämäköitä.

Kun testasin yhtä nuppia musamaailmassa niin tarvitsin testikaapiksi laadukkaan
V30:llä ladatun yksilön, sillä itselläni on ihanan kallis Riveran kaappi.

Myyjä samantien kiskaisi Framuksen kaapista johdon irti ja laittoi Englin vintage- kaappiin. Jotain taisi mainita framuksesta ja Kiinasta samassa lauseessa :)
Rehellisesti sanottuna Framuksen kaapit eivät näytä siltä, että ne paljoa kestävät roudaamista.

Silti saattaa olla, että Framus olisi paras nuista kolmesta, mene ja tiedä...
Minä menen nyt...
SH1THEAD
09.01.2006 15:43:33 (muokattu 09.01.2006 15:45:08)
Jos tuo tech21 todellakin sisältää Tonkerit, niin kyllä kelpaa kaapilla soitella. Ei ole omaa kokemusta, mutta väitetään että olisivat v30:ia kovinkin lähellä saundiltaan. Itselläni on omatekekaapissa (omakuva) tonkereita kaksi kappaletta, ja valinta niiden ja v30:nten välillä oli tonkereiden eduksi siksi, että ne olivat halvemmat ja sietivät enemmän tehoa. Jytäkkä on saundi, liekö ylikoon kaapilla siihen mitään tekemistä. Ainoa minus elementeillä on se, että niitä ei ainakaan uraltonella ollut kuin 8ohm, joten luonnollisesti kaapistakin tuli 4ohm.

Kannattaa katsella muutenkin noissa kaapeissa muuten oomeja ja tarkastaa, että ne varmasti käyvät nupin ulostuloihin. Tosin, nuppihan sulta löytyy jo etukäteen, eli taisi tulla turhia neuvoja tuon kanssa, mutta kuitenkin.

edit:

Thomanilta tilasin lokakuun lopulla ja tuli pari päivää ennen joulua. Toimitus piti alunperin olla 1-2 viikkoa, ja sitä lykättiin muistaakseni neljään kertaan. Viimein koko kaappi poistui thomanin valikoimista (?) ja pelkäsin että ei se sieltä koskaa tulekaan... no tuli sitten kuitenkin. En tosiaan tiedä mikä homman nimi tuon kanssa on, huomasin vaan myös, että ainakaan nettisivuilla tuota ei tarjota thomanilla enää.

Peaveyllä on muutenkin ollut toimitusongelmia kuluneen vuoden ajan. Kolme kuukautta meni nuppia odotellessa.
äsh :/
oiva tumpeloinen
09.01.2006 15:59:31

Eikös tuossa ole samat elementit kuin Classic 3kymppisessä?

Jos on niin ainakaan tuon Classicin jatkeena ne ei oikein vakuuttanut, varsinkaan HEVI MEDAL!!!!!1:ia soittaessa. Tosin eipä tuo combo ole siihen muutenkaan suunnattu....mutta V30:llä varustettuna sillä pääsi jo huomattavasti lähemmäksi metallitotuutta. Mutta eipä mulla tuosta kaapista mitään käytännön kokemusta ole, joten se siitä.....
jjl87
09.01.2006 16:24:49
Peaveyn XXL 212 kaappi on toiminu hyvin. Soundi XXL kaapis on erittäin jämäkkä ja niin yläpäät ku alapäätkin toistuu kivasti, unohtamatta niitä keskiääniä. Ei mitään suurempaa valitettavaa, aluks tuntu että kaappi on liian tukkosen kuulonen, mut pienet säädöt vahvistimesta ja kaapin nostaminen pään korkuudelle poisti tämän ongelman ja nykyään oon erittäin tyytyväinen XXL:ään. Noista muista kaapeista ei löydy kokemusta.......
Metallia, mitä muutakaan?
NoPainNoGain
09.01.2006 16:45:44
Peaveyn XXL 212 kaappi on toiminu hyvin. Soundi XXL kaapis on erittäin jämäkkä ja niin yläpäät ku alapäätkin toistuu kivasti, unohtamatta niitä keskiääniä. Ei mitään suurempaa valitettavaa, aluks tuntu että kaappi on liian tukkosen kuulonen, mut pienet säädöt vahvistimesta ja kaapin nostaminen pään korkuudelle poisti tämän ongelman ja nykyään oon erittäin tyytyväinen XXL:ään. Noista muista kaapeista ei löydy kokemusta.......

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun tuolta sun kuvauksesta huomasin että sulla on myös tuo Behkun 4*12 kaappi, että kumpaa käyttelet enemmän. Ja kumpi on yksinkertasesti mielestäs parempi, jos näin voi sanoa?
NoPainNoGain
11.01.2006 17:38:32
Eikös tuossa ole samat elementit kuin Classic 3kymppisessä?

Jos on niin ainakaan tuon Classicin jatkeena ne ei oikein vakuuttanut, varsinkaan HEVI MEDAL!!!!!1:ia soittaessa. Tosin eipä tuo combo ole siihen muutenkaan suunnattu....mutta V30:llä varustettuna sillä pääsi jo huomattavasti lähemmäksi metallitotuutta. Mutta eipä mulla tuosta kaapista mitään käytännön kokemusta ole, joten se siitä.....

Eikös tuo ole muutenkin takaa avoin?
tommi_899
11.01.2006 18:56:33

Nuppina toimii Laneyn GH50L ja heviä yllätys yllätys soittelen. Tyyliin In Flames, Mokoma jne.

Hyvä valinta! itselläni kanssa tuo sama! :). kaappina mulla on Marsun tslc2x12" eli G12heritage + V30 elementeillä. hyvä soundinen laite on tämä!
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
Jag
11.01.2006 19:01:12

Eikös tuo ole muutenkin takaa avoin?

classicco on...Eli hevin soitossa tuollakin on suurta vaikutusta
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
tommi_899
11.01.2006 20:53:35

classicco on...Eli hevin soitossa tuollakin on suurta vaikutusta

tuleehan suljetusta kaapista vähän tanakampi alapää, vai muistanko väärin.
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
Ze Kink
11.01.2006 20:58:20 (muokattu 11.01.2006 21:01:59)
Itse en ainakaan tosta Blue Marvelista kauheasti tykkää. Puhtailla ja rosoilla ihan kiva, mutta isommalla säröllä menee aika tukkoon. Vähän liian honottava saundi siinä on mun makuun, Greenbackin ajattelin vaihtaa tohon omaan Classic30:seen jahka budjetti sallii.

Itse varmaan ostaisin jonkun Marsun 1936:sen käytettynä, niitä liikkuu aika halvalla. Eipä tuo Tech21 myöskään huonolta näytä. Mutta Peaveytä en siis suosittele tuon Blue Marvelien takia. Framuskaan tuskin on huono, mutta nuo V30:set jakavat mielipiteitä.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
NoPainNoGain
12.01.2006 15:12:51
Olen nyt saanut selville, että ainakin musamaailmassa myytävissä Tech21 kaapeissa on nuo eminencet.

Mutta ikävä kyllä niiden tilausaika on 1-2kk : (
Hanok
12.01.2006 15:22:35
Olen nyt saanut selville, että ainakin musamaailmassa myytävissä Tech21 kaapeissa on nuo eminencet.

Testasin pari vuotta sitten rinnakkain Englin pystymallista 212-kaappia (V30) ja Tech21:n vaaka-212:ta. Tuossa testissä Tech21:n soundi vaikutti todella ohuelta ja räikeältä verrattuna Engliin. Ylämiddle oli karkean ja epämiellyttävän kuuloinen jopa verrattuna kaappiin jossa oli v30:t. Ero oli todella huomattava, enkä tuon testin perusteella edes harkitsisi Techin kaappia. En suosittele ostamaan ainakaan testaamatta. Sitä en tosin tiedä oliko testaamassani kaapissa samat elementit kuin firman nykyisissä kaapeissa.
jonsku1
12.01.2006 19:19:13
Itsellä on kanssa sydäntä lähellä nyt tämä aihe, kun olen kaappia hommaamassa. Harmi kun noita 1936 kaappeja pyörii käytettynä niin vähän *vink, vink*
Lord of the strings
12.01.2006 19:23:47
Voinko käyttää muuten mun 4x10" - Labseries-comboani kaappina Classicille?
Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa.
tenkainen
12.01.2006 19:44:36

Voinko käyttää muuten mun 4x10" - Labseries-comboani kaappina Classicille?

Ilman muuta. Tosin johdon saatat joutua katkaisemaan sieltä combon sisältä...
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)