Aihe: Parit Koch Powertone -samplet
1
Vilhelmus
12.01.2006 13:00:46

Pykäsin tuossa vihdoin parit samplet tuosta Kochin Powertone-nupista omistamastani ykkösversiosta, mikäli joku sitä haluaa kuulla. Heti alkuun kootut selitykset, elikä nuppi ei todellakaan pääse oikeuksiinsa testissä käytetyn Laneyn TF412 -halpiskaapin kanssa. "Oikeaa" keikkakaappiani ei vaan ole ollut mahdollisuus äänityslaitteistoni ääreen raahata. Tällä kaapilla soundi on pahvisempi ja nyanssittomampi.

Mikkinä toimi AKG D3700 lähes keskellä kartiota, tästä signaali kulki suoraan Hoontechin äänikorttiin ja Cubaseen. Hifisteille kerrottakoon, että G-major-efekti oli efektilenkissä bypass-tilassa. 120-wattinen nuppi oli äänitettäessä "semi-kovalla".

Kyseessä ei sitten ole soittotaito- tai virenäyte :D

Puhdas kanava:
http://www.thecoveralls.org/vili/aania/kochpowertone/clean.mp3
- kitarana Fender Stratocaster Big Apple kaulahumpparin puolituksella
- EQ-säädöt: bass klo 11, mid klo 15, treble klo 13
- alkupuoli kuiva, laitteen omaa jousikaikua lead-osastossa

Gain-kanava:
http://www.thecoveralls.org/vili/aania/kochpowertone/crunch.mp3
- kitarana Fender Stratocaster Big Apple kaulahumpparin puolituksella
- lopussa tallahumppari päällä, muut säädöt samat
- EQ-säädöt: suht suorat, hieman keskialuekorostetusti
- säröpotikka noin klo 11
- jousikaiku koko ajan hieman mukana

Ultra Gain -kanava
http://www.thecoveralls.org/vili/aania/kochpowertone/higain.mp3
- kitarana ESP Eclipse EMG81-tallamikki käytössä
- EQ-säädöt: suht suorat, hieman keskialuekorostetusti
- kahdessa ekassa riffissä särö hieman alle puolivälin, siitä eteenpäin noin klo 13.30, lopun dropped D -virepätkässä klo 15
- lead-pätkässä jousikaikua
Lienet hieman.
oiva tumpeloinen
12.01.2006 13:41:53
Eihän tuo pahalta kuulostanut ollenkaan.

Olisiko kuitenkin joskus paremmalla ajalla mahdollista tehdä nuo samplet käyttäen samaa kokoonpanoa koko ajan? Kertoisi mielestäni enemmän tuon vahvistimen luonteesta. Vaihtelemalla kitaroita tulee vähän semmoinen valmistajan myyntikikka mieleen, millä saada yhdestä vahvistimesta kaikki mahdollinen irti. Useimmat kuitenkin käyttävät varsinkin livenä soittaessaan yhtä kitaraa.
JuSu
12.01.2006 13:49:54
Kiitokset klipeistä Vilhelmukselle! Pikkuisen mun mielestä soundia tosiaan vaivasi mainittu pahvisuus, lisäksi särösoundit oli equtettu mun makuun liian kirkkaiksi, mutta makuasia...

Useimmat kuitenkin käyttävät varsinkin livenä soittaessaan yhtä kitaraa.

Jaa'a, voipi ollakin..? Tästäpä täytyykin laittaa ihan oma topikki...

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
oiva tumpeloinen
12.01.2006 13:57:08 (muokattu 12.01.2006 13:58:29)
Jaa'a, voipi ollakin..? Tästäpä täytyykin laittaa ihan oma topikki...

JuSu

Tarkoitin sanoa, että useimmilla vähemmän keikkaa tekevillä on mukanaan yleensä kaksi kitaraa. Toinen on mukana yleensä ihan vain varalle. Jos mitään ongelmia ei ykköskitarassa ilmene, niin keikka menee sillä läpi. Voipi se olla, että moni enemmänkin keikkaa heittävä tekee samoin.....

DIT: Jottei nyt jää epäselväksi, niin en tarkoita tällä kaikkia. Tämä on lähinnä omaa havainnointia keikoilta ja saattaa hyvinkin olla, että olen täysin väärässä.
JuSu
12.01.2006 14:04:11
Tarkoitin sanoa, että useimmilla vähemmän keikkaa tekevillä on mukanaan yleensä kaksi kitaraa. Toinen on mukana yleensä ihan vain varalle. Jos mitään ongelmia ei ykköskitarassa ilmene, niin keikka menee sillä läpi. Voipi se olla, että moni enemmänkin keikkaa heittävä tekee samoin.....

DIT: Jottei nyt jää epäselväksi, niin en tarkoita tällä kaikkia. Tämä on lähinnä omaa havainnointia keikoilta ja saattaa hyvinkin olla, että olen täysin väärässä.

Oletkos ikinä harkinnut ryhtyväsi politiikkaan..? =)

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
oiva tumpeloinen
12.01.2006 14:16:05
Oletkos ikinä harkinnut ryhtyväsi politiikkaan..? =)

JuSu

Mä oon liian tyhmä ja ruma. =) Tosin mä tunnen muutaman sellaisen ja sitten juristeja enemmänkin. Saattaapi nuo mitäänsanomattomat lauseet olla tarttunu sieltä.....tai sitten ei. ;)
-K-
12.01.2006 14:31:30
Eipä tullut tarvetta vaihtaa vahvistinta. Mielestäni dragonin hi gain ja puhdas puoli ovat parempia. Rokkirunttauksessa koch taas tuntui tietävän että mistä kuuluu olla kyse. Dragonissa kuitenkin tuntuu olevan puhdas, higainisti käyttäytyvä rokkisärö ja hi gain.

Mutta hyviä pätkiä ja kiitos näistä. Ei näistä toki vielä sitä täyttä totuutta saa irti mutta hyvin nauhoiteltu.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
rosberg
12.01.2006 14:44:03
öbaut tolta se kuulostaa. mutta saa siitä siis vielä paljon enemmän gainia jos haluaa.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
Kapane
12.01.2006 15:42:57

Missäs maassa noi kochhit on suunniteltu? Olin kuulevinani hieman mesan ja englin risteytystä tuossa viimeisessä pätkässä.

Alankomaissa, ellen ole nyt aivan väärässä.
Dillinger - talossa ja puutarhassa
Imper
12.01.2006 16:15:29

Hyvin samanlaiset soundit kyllä kun Kochin Multitonessa! Ostakaahan minulta sellainen torilta halvalla!:)
Everyone is a per-son
Joees
13.01.2006 10:40:09
Kyllähän se namia oli. Vielä kun saisit kunnon kaapin tuohon. Jos mulla olis tarvetta tuollaselle vahvistimelle ja fyrkkaa semmosen hommaamiseen niin tollasen mä ottasin. Tosin ei oo kumpaakaan. Multitone riittäs mut ei oo fyrkkaa ja siinäkin on hieman liikaa säädettävää :/
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Tomtom
13.01.2006 11:01:35
Multitone riittäs mut ei oo fyrkkaa ja siinäkin on hieman liikaa säädettävää :/

Eikä oo. ; )
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Joees
13.01.2006 11:06:20
Eikä oo. ; )

Heh. Verrattuna tohon mun Buddaan niin on siinä :P Kaveri osti Mesan Dual Recton ja hitto siinä on nappuloita.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
zeme
13.01.2006 11:47:26
Hitto kukuulosti hyvältä nupilta... Prkl, ku ois rahaa, ostaisin heti... Vähän tollasta soundia hakisin ja tossa nykysessä marsussa ei oo sitä ihan, mitä haen ;D...
No problem.
Eemil
13.01.2006 12:18:49
Jeejee. Toi puhdaskanava oli eniten sen kuulonen mitä se on "oikeesti", nuo säröt oli hiukan ponnettomia verrattuna aitoon mörinään, mutta luonteesta kertoo sen verran että selkeys on tuota luokkaa saundissa. Toki pienemmillä gain-asetuksilla se kuulostaa tuolta aika pitkälti. Kuulosti että tuossa ei gainia lisäämällä saundiin tullut muuta kuin lisää säröä, joten se meni vähän harakoille.
Japanilaiset koulutytöt liimaa pihevejä päähän ja komodo syö ne. K100 #2
mokes
22.01.2006 19:56:27
Muuten mitä Kaappia käytätte ton kochin kanssa ku mul on toi multitone combo ja saundaa niin pirun hyvältä ton alkuperäsen jenssenin kanssa. Haluisin vähä tietää et miltä saundaa muitten kanssa, jopa paremmalta ?
kimurantti1
22.01.2006 20:47:17 (muokattu 22.01.2006 21:32:57)
Mun mielestä kovemmilla gaineilla oli joku yläpäänsirinä mistä en ollenkaan tykännyt. Cleanit oli aika hyvät. Ylipäätään ihan hyvän kuuloista, mutta ei ollenkaan mun juttu. Turhan "perus" soundi.

Ehkä mulla oli vaan odotukset liian korkealla kun tässä taannoin oli se treadi missä Powertone (ja Koch) ylistettiin aivan maasta taivaisiin.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Vousku
22.01.2006 20:58:17

Muuten mitä Kaappia käytätte ton kochin kanssa ku mul on toi multitone combo ja saundaa niin pirun hyvältä ton alkuperäsen jenssenin kanssa. Haluisin vähä tietää et miltä saundaa muitten kanssa, jopa paremmalta ?

Ite koitin Multitonea (nuppi) ensin Kochin oman 4x12:n kanssa, sitten Marsun 1960AV:n kanssa, ja kyllä nuo custom Vintage 30:set vei voiton + oli halvempikin. Jotenkin pääsee nupin artikulointi vielä enemmän esiin tuolla Marsulla. Eipä niillä nyt ihan älytöntä eroa ollut tällaiselle multakorvalle, mutta snadi kuitenkin.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)