Aihe: Huomiota rumpalien seteistä
1 2 3 4
hanipai
04.08.2003 18:27:54 (muokattu 04.08.2003 18:31:15)
Olin tossa viime viikonloppuna Ankkarockissa ja kiinnitin huomiota rumpalien setteihin. Ensimmäinen kummastukseni oli, kun rumpalit käyttivät vain yhtä pikkutomia, jollain 2, siis kun takavuosina saattoi olla 4 kpl! Olihan niillä sitten 1-2 lattiatomia, mutta kyllä oli aika ruppanan kokoset setit. Aatteli, että jospa Amorphis yllättäisi, mutta ei sekään. Vain yksi ns.räkkitomi kaikilla. Ja räkkejä ei ollut muilla käytössä kuin Hanoi Rocksilla. Niillä oli Pearlin Icon DR-503. Hetken mietin itsekseni, että tulikohan sitä hommattua näin alkuun hiukan liikaa tomeja:) Tuli mieleen, että onko nyt joku muotivirtaus, että ei räkkiä ja pikkutomeja vaan yksi. Tuplabasareita oli vain Scorppareilla. No tuplapedaaleja sentään oli vielä muutamalla. kommentoikaas:)
Olin siis sunnantaina kattelemassa enkä tiedä Himin setistä, mutta ainakin Ville oli "kondiksessa", kun kieli ei oikein kulkenut. Täällä on varmaan siitä jo puhuttukin? :)

T: Hannu
Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin.
jomppa82
04.08.2003 18:38:24
En mä kyllä ole aikoihin enää tajunnut, mitä useammalla pikkutomilla tekee. :P Kahdella nyt voi vielä olla käyttöä.
Joni
Mikko A
04.08.2003 20:00:48
Olin tossa viime viikonloppuna Ankkarockissa ja kiinnitin huomiota rumpalien setteihin. Ensimmäinen kummastukseni oli, kun rumpalit käyttivät vain yhtä pikkutomia, jollain 2, siis kun takavuosina saattoi olla 4 kpl! Olihan niillä sitten 1-2 lattiatomia, mutta kyllä oli aika ruppanan kokoset setit. Aatteli, että jospa Amorphis yllättäisi, mutta ei sekään. Vain yksi ns.räkkitomi kaikilla. Ja räkkejä ei ollut muilla käytössä kuin Hanoi Rocksilla. Niillä oli Pearlin Icon DR-503. Hetken mietin itsekseni, että tulikohan sitä hommattua näin alkuun hiukan liikaa tomeja:) Tuli mieleen, että onko nyt joku muotivirtaus, että ei räkkiä ja pikkutomeja vaan yksi. Tuplabasareita oli vain Scorppareilla. No tuplapedaaleja sentään oli vielä muutamalla. kommentoikaas:)
Olin siis sunnantaina kattelemassa enkä tiedä Himin setistä, mutta ainakin Ville oli "kondiksessa", kun kieli ei oikein kulkenut. Täällä on varmaan siitä jo puhuttukin? :)

T: Hannu

Kyllähän se vähän semmoinen muotivirtaus näyttäis olevan, että on vain yks pikkutomi. Vähän tylsän näköistähän se on (ellei sitten ole kahta lattiatomia), mutta kyllähän tuon ymmärtää, itsekin käytän vain yhtä =) Toisaalta kyllä mulle ainakin niillä tomeilla olis käyttöä, neljälle tai viidelle, vaikka kahdellakin pärjää.
Ensin huvi, sitten nukkumaan.
Mikko A
04.08.2003 20:00:49 (muokattu 04.08.2003 20:01:27)
tuplat tuli.
Ensin huvi, sitten nukkumaan.
Jaska
04.08.2003 20:06:04
kai ne on nyt tajunnu et ei tartte olla kuutta etutomia ja viittä lattiatomia että saa soitettua
jussiohman
04.08.2003 21:06:29
En mä kyllä ole aikoihin enää tajunnut, mitä useammalla pikkutomilla tekee. :P Kahdella nyt voi vielä olla käyttöä.

Mulla on kaksi: 10" ja 12" ja vielä olisi tarkoitus hankkia 8" kolmanneksi etutomiksi. Mun mielestä etutomeilla on hyvinkin käyttöä filleissä kun ei tartte kurottaa lattia tomeille. Olenko ainoa kurja joka pitää etutomeista:)
Keep the beat going. Make the world a funkier place.
Dr. Funkenstein
04.08.2003 21:28:27
Kukapa nyt jaksaisi keikalle roudata kahta tomia enemmän. Jää enemmän aikaa juoda kaljaakin, kun virittäminen sujuu nopeammin.
akik
04.08.2003 21:52:05
käytän myös yhtä etutomia..pärjään erittäin hyvin sillä.
uusi setti tosin on hankinnassa ihan lähiaikoina...
Baroquean
04.08.2003 22:18:52 (muokattu 04.08.2003 22:26:32)
Tuli mieleen, että onko nyt joku muotivirtaus, että ei räkkiä ja pikkutomeja vaan yksi.

Saattaa olla, että tuollainen virtaus on meneillään. Jokatapauksessa se on aika syvältä. Ehkä hirvittävin viritys, mitä noi tosi "pop" bändit käyttää, on virveliständi pikkutomiständinä! Jotain rajaa noihin viritelmiin. =)

Niin, ja sitä piti vielä sanomani, että ei nyt muutaman lisätomin roudaaminen keikalle ole ylivoimainen tehtävä, varsinkaan vähän suuremman luokan bändeille. Se on sitten asia erikseen, että haluaako rumpali käyttää suurta ja näyttävää settiä. Itse en heti keksi syytä, miksen itse käyttäisi (Varsinkin joillain suuremmilla keikoilla, esim. festareilla.). Niin, siis jos soittaisin jossain isommassa pumpussa.
Arbeit macht frei.
HulluSimo
04.08.2003 22:25:54
Et sitten tainnut nähdä Sweatmasterin settiä? Ei muita tomeja kun yks lattiatomi. Ja yks peltikin vaan oli.
...or still alive! Katsokaa wanted!
Wiitala
04.08.2003 22:29:15 (muokattu 04.08.2003 22:30:00)
Yhden parhaista keikoistani soitin semmoisella setillä jossa oli virvelin, haikan ja basarin lisäksi vain 14" lattiatomi ja ride.

Nykyisin olen siirtynyt tuosta yhden pikkutomin käytöstä "normaaliin". 10" ja 12" edessä, 14" lattialla.
Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä.
Baroquean
04.08.2003 22:29:37
Et sitten tainnut nähdä Sweatmasterin settiä? Ei muita tomeja kun yks lattiatomi. Ja yks peltikin vaan oli.

Tarkoititko meikäläistä? Juu, en nähnyt Sweatmasteria Ruisrockissa tänä kesänä. Soittivatko muuten la vai su? Ei kyllä ne la tais soittaa. Noh, meni vähän ohi. =) Viime Ruisrockissa näin.
Arbeit macht frei.
Baroquean
04.08.2003 22:32:20
Yhden parhaista keikoistani soitin semmoisella setillä jossa oli virvelin, haikan ja basarin lisäksi vain 14" lattiatomi ja ride.

Nykyisin olen siirtynyt tuosta yhden pikkutomin käytöstä "normaaliin". 10" ja 12" edessä, 14" lattialla.

Niin, no voihan keikka olla hyvä ja fiilis katossa vaikka olisi pelkkä virveli ja haikka. Riippuu ihan musiikkityylistä. Mitään powermetallia ei nyt ehkä tollasella setillä kannattais ruveta takomaan. =)
Arbeit macht frei.
Wiitala
04.08.2003 22:32:50 (muokattu 04.08.2003 22:33:16)
Riippuu ihan musiikkityylistä. Mitään powermetallia ei nyt ehkä tollasella setillä kannattais ruveta takomaan.

Bluesia. ; )
Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä.
jomppa82
04.08.2003 22:35:28
Minä katsastin Mokoman Provinssirockissa ja kyllä hymy tuli tyytyväisyydestä suupieliin, kun rumpalin setissä oli vain yksi pikkutomi. Se riitti täysin, vaikka kyseessä olikin 80-luvulta peräisin olevaa genreä ammentava poppoo. :)
Joni
Baroquean
04.08.2003 22:36:32
Bluesia. ; )

Jees, no siinä toimii varmasti. Varmaan jazzissa ja monessa muussakin. Oli pakko taas kuittailla takasin, näin suurien tomirivien ja räkkien ystävänä. Joo... =)
Arbeit macht frei.
Baroquean
04.08.2003 22:42:42 (muokattu 04.08.2003 22:43:22)
Tuolla on muutamia ihan nättejä settejä menneiltä vuosilta (Saxonin entisen rumpalin settejä.):
http://www.nigelglockler.com/

Ei sentään yhtä mauttomia kuin DT:n Portnoylla. =)
Arbeit macht frei.
Liver-Box
04.08.2003 22:44:34

Mäkin diggaan tällä hetkellä vain yhdestä etutomista .. 12 "
Sitten 14 ja 16 " maatomit .... Mutta toi 16" on jo mulle suurin mitä haluisin settiiini.... Seuraavaan settiin hommaan kyllä räkin ja 8 - 10 - 12 tuumaiset etutomit.... ja ehkä joku 15 maatomi... 4 tomia alkaa olla maximi määrä ...
"Space Monkey´s Cosmos"
Jombe
04.08.2003 23:10:21
Mulla on kaksi: 10" ja 12" ja vielä olisi tarkoitus hankkia 8" kolmanneksi etutomiksi. Mun mielestä etutomeilla on hyvinkin käyttöä filleissä kun ei tartte kurottaa lattia tomeille. Olenko ainoa kurja joka pitää etutomeista:)Mulla on kolme pikkutomia ja syynä on juuri toi. Fillejä on mukavampi soittaa.
Tuplat ne olla pitää!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)