Aihe: Jokapaikanhöylä-kitara n.1000€ budjetilla
1 2 3 4 5 6
Campylobacter
05.01.2006 21:39:38
Jatketaan Ibanezeille, eli miten kävis tämmönen: http://www.angelfire.com/bug/kaavio/SZ720esittely.html

Muusikoiden.netin Velli siis myy, kysele häneltä jos kiinnostaa.
"sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband
Ziggy Bubba
05.01.2006 21:43:55

Ennen kuin rupeat ostamaan mitään G:n Lespaa, niin suositan ehdottomasti kokeilemaan. On kuitenkin niin erilainen soittotuntuma lyhyemmällä skaalalla. Esim. mulle se ei ollut "se" juttu, joten olen jättänyt ne väliin. Ainakin toistaiseksi....

Tämäpä onkin kovin kaksipiippuinen homma, sillä esim mulle tuo SG/LP-mallinen lyhyempi skaala on just se juttu. Varsinkin kun en ole mikään erityisen pitkäraajainen yksilö, niin tuo paketti on just kohillaan :)

Makuasioitahan nämä. Eikun testiä, siis.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
oiva tumpeloinen
05.01.2006 21:48:22
Tämäpä onkin kovin kaksipiippuinen homma, sillä esim mulle tuo SG/LP-mallinen lyhyempi skaala on just se juttu. Varsinkin kun en ole mikään erityisen pitkäraajainen yksilö, niin tuo paketti on just kohillaan :)

Makuasioitahan nämä. Eikun testiä, siis.

Niinpä. En mä sitä tarkoittanut miksikään Lespan heikkoudeksi, vaan tarkoitus oli vaan ilmaista, että se 1½" tekee aika ison eron soitettavuuteen.
Ziggy Bubba
05.01.2006 21:53:51

Niinpä. En mä sitä tarkoittanut miksikään Lespan heikkoudeksi, vaan tarkoitus oli vaan ilmaista, että se 1½" tekee aika ison eron soitettavuuteen.

Meikäläinenkin muuten aloitti soittamisen noilla 25.5" kitaroilla, ja oli se aluksi pieni shokki tuo pienentuntuinen skaala.. Nyt molempia testanneena olen lempparini valinnut :)
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
kunnasja
06.01.2006 00:27:26
Vielä varmistuksen vuoksi: Onko saundi helvetin tiukka myös junttasäröllä? Kaikkeen muuhun tää kitara taitaa sopia, mutta jos vielä säröt ovat hyvät, pitää kyllä ottaa vakavasti tämä harkitaan. Löysinkin torilta jo yhden.

Kyllä se potkii aivan riittämiin. Aktiivi-EMG:t ovat meikän makuun semmoiset, että menee vaan buustista soundi tukkoon. Ei ole mulle passiivin voittanutta. Jos ei potki, johtuu sitten muista komponenteista - eli vahvistinkalustosta. Tuu vaikka koittaan mun kamoilla :P

Stratocasterien perustallat ei aina pidä virettä, ja niissä on usein 21 nauhaa, josta en pidä lainkaan. Stratot on kyllä muuten peruspelejä myös. Humbuckerin semmonen tosin vaatii jos junttausta meinaa yhtään soittaa - siihen tarkoitukseen LesPa on kyl paree.

Floyd Rosea tai muutakaan kelluvaa tallaa ei välttämättä tarvitse, jos ei kuulu soittotyyliin olennaisena osana. Huono kelluva on periaatteessa vain heikennys muuten toimivaan pakettiin.
Aki
06.01.2006 10:59:22

se 1½" tekee aika ison eron soitettavuuteen.

Niin, 0,75" jos oikein tarkkoja ollaan. Noin 1,9cm. Mutta se todella tekee paljon, jonka takia itse käytän lähes pelkästään 25,5"-skaalaisia.

Tää yleiskitara-teema on aika mielenkiintoinen, joidenkin mielestä Strato sellaisenaan taipuu kaikkiin musatyyleihin, jonkun mielestä Lespa, vaikka ne on keskenään tyystin erisoundisia. Uskoisin että projektiasteella oleva Roadstar - johon juuri juotin kiinni H-S-H -mikityksen hyvin monipuolisilla kytkennöillä - on monipuolisin kitarani. Vaan eipä sitä tiedä, lopputulos on aina niin paljon enemmän kuin osiensa summa.

Vähän pelkään että sanotaan täällä mitä tahansa, kunkin oma mieltymyskin tarvitsee oman aikansa kehittyä. Mun maku vaihtuu vieläkin jatkuvasti, jonka takia pidänkin suurta määrää kitaroita kotosalla. Oon kuitenkin soitellut jo 18 vuotta, modannut kitaroita noin 13 vuotta. Tää ei lopu koskaan.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
oiva tumpeloinen
06.01.2006 12:37:11
Niin, 0,75" jos oikein tarkkoja ollaan. Noin 1,9cm. Mutta se todella tekee paljon, jonka takia itse käytän lähes pelkästään 25,5"-skaalaisia.

Tästä taas huomaa, ettei tänne pitäis maistissa mitään valuttaa. :)

Mä oon jostain saanut päähäni eilen illalla, että stankuissa on tasan 24" skaala....vaikka illalla porukassa katsottiin Gibbonin sivujakin....
unami
11.01.2006 23:11:10
Ja Lespoilla on ole ikinä soittellut, enkä tiedä miten ne istuvat käteen, ja toisaalta Lespa saattaisi olla ulkonäkönsä puolesta liian vähän hevi, eikä välttämättä hevikeikalla niin uskottava.

Kyllähän metallicassaki ainaki hammetti on soitellu keikoillakii lespalla, tosin hempeilypiisei :D
Pekka K.
12.01.2006 01:53:12
Enpä jaksa uutta topikkia aloittaa, joten kysyn tässä että minkälaisia kokemuksia ihmisillä on ESP LTD:n EC-2005 kitarasta? Itse olen sitä juuri hommaamassa (ja vaikuttaa omaan käteen hyvältä), mutta kertokaa kokemuksia jos löytyy, oli ne sitten negatiivisia tai positiivisia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)