Aihe: Proco Rat 2 ja Vintage Rat
1 2
dfloreno
07.01.2006 13:50:34

Yksi "parannusehdotus" kummankin piiriin olisi myös. 2000-luvun Rateissa on oparina TI:n piiri. Se kannattaa mielestäni vaihtaa Motorolan LM308:aan (alkuperäinen Rat-opari). Myös National Instrumentsin vastaava käy. Soundista tulee erottelevampi. Ero on paljon selkeämpi, kuin erilaisten 4558-piirien vaikutus tubescreamer-tyylisissä piireissä IMHO.

Miten noi muuten käytännössä vaihdetaan? Tarviiko purkaa ja kolvaa koko rotta uusiksi? Missä hinnoissa liikkuu? Vois joskus ihan mielenkiinnosta kokeilla.
God made me funky
Jungleman
07.01.2006 13:51:20
Mutta siis koska näihin on tullut se LEDi mukaan kuvioihin? Mun omassa, joka on iiihanan soundinen, ja paukkuu (niinkuin kuuluukin;)) poljettaessa, ei ole LEDiä... Ja siis Rat 2 käsittääkseni kyseessä.

Rat 2 oli ensimmäinen malli jossa oli led, tuli markkinoille... öö, hatusta vetäistynä n. -86-87. Ensimmäisissä Rateissa oli samantapainen iso laatikko kuin nykyisissä Vintage Rateissa, seuraava malli oli suunnilleen saman mallinen ja kokoinen kuin Rat 2, mutta ilman lediä. Tunnetaan kansainvälisillä foorumeilla mm. Jeff Beck -mallina. Veikkaan että sinulla on juuri tuo - se on aivan ihana todellakin ;-) Jos haluat täyden varmuuden, pistä kuva!
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
Andy J.
08.01.2006 00:51:00
Ensimmäisissä Rateissa oli samantapainen iso laatikko kuin nykyisissä Vintage Rateissa, seuraava malli oli suunnilleen saman mallinen ja kokoinen kuin Rat 2, mutta ilman lediä. Tunnetaan kansainvälisillä foorumeilla mm. Jeff Beck -mallina. Veikkaan että sinulla on juuri tuo - se on aivan ihana todellakin ;-) Jos haluat täyden varmuuden, pistä kuva!
Juu, ulkonäkö ja logoteksti on kutakuinkin sama, kuin Rat 2:sessa, eli tod. näk. mulla on just tuo MkII... Hassua, mä oon luullut sitä 2:seksi. Kiitos infosta, kuvaa ei valitettavasti tähän hätään ole.
Latee
09.01.2006 20:07:44
Pääsin tänään testaamaan Vintage Ratia. Hyvin pehmeä ja selkeä saundi. Testasin myös Visual Soundin Jekyll&Hyde pedaalia enkä pitänyt yhtään. Onko Rat 2 sitten vähä hevimpi?
mloyttyn
10.01.2006 12:21:07
Mulla on ollut Rat2 jostain 80-luvun lopulta. Hyvä laite, mutta ei oikein sovi komppailuun, tai varsinkin useammalla kielellä soitettaessa menee vähän möykyksi. Bossin OD-3 tai Tubescreamer kestävät sointusoitonkin. Mutta ovat tietenkin erityyppisiä laitteitakin ja jäävät sitten tuossa lead-soundissa...
Latee
11.01.2006 14:50:47 (muokattu 13.01.2006 23:41:27)
Tein just kaupat Vintage Ratista.
placebo
11.01.2006 19:25:04 (muokattu 11.01.2006 19:37:24)
Miten noi muuten käytännössä vaihdetaan? Tarviiko purkaa ja kolvaa koko rotta uusiksi? Missä hinnoissa liikkuu? Vois joskus ihan mielenkiinnosta kokeilla.

Rattien piirilevyyn on hankala päästä käsiksi - Kaikki mutterit täytyy irroittaa (jakkien, potikoiden ja jalkakytkimen) ja "koko hoito" täytyy ottaa ulos boksista. Itse piirin vaihto on helppo homma. Tinaimunauhalla vanha opari pois (kolvia unohtamatta ;)), IC-kanta sen tilalle ja uusi opari kantaan (helppo testailla eri opareita, kun on kanta). Kustantaa euron kaksi.

Vintage Rat soundaa hyvältä TI:n oparillakin, mutta Rat2:seen kyllä vaihtaisin oparin empimättä (jos on sellainen olo, että erottelukykyä tms jää uupumaan).

EDIT: Tarkentelua.
Latee
13.01.2006 21:36:24
Sain nyt Vintage Ratin.

http://kotisivu.dnainternet.fi/lassi36/minun.jpg
http://kotisivu.dnainternet.fi/lassi36/toinen.jpg

Huomatkaa potikoiden ero. Toinen.jpg kuva on Vintage Ratista jota kaupassa uutena myydään. Mitähän tuotantoo tuo minun mahtaa olla kun erillaiset potikat?
fridgebuzz
15.01.2006 17:36:30

Tulin siihen tulokseen pedaalilautaani uudelleen viritellessä, että hommaan tuolle Rat 2:lleni, joka on ollut mulla ykkössärönä vuosia, toisen samanlaisen kaveriksi. Eli etsin tuollaista vanhempaa Rat 2:sta, jos joltain löytyy.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)