Aihe: Bändikavereiden ärsyttävät tavat
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Migo
02.11.2005 23:17:19
Meillä on reenit kerran 2kk. Hiukan ärsyttää. Kai se pitäisi pistää poikki koko homma. En ainakaan itse jaksa tämmöstä. Kokeillaan muissa bändeissä, josko reenitkin maistuisivat.
Terve kaikille.
Ilez885
03.11.2005 16:12:30 (muokattu 29.01.2006 18:20:26)

-Basisti: -Joskus tuntuu ettei sitä kiinnosta koko bändi. Ei opettele biisejä edes keikalle, ei selvästikään haluis soittaa sellasta musaa kun me muut, mut kuitenkin aina vaan sanoo: "joo, on tää ihan ok, kelpaa mulle". Ajattelee tosi harvoin ääneen, jumittaa treeneissä enimmäkseen. Outoja ristiriitoja on kaverin kohdalla: kuitenkin hirveän mieluusti tulossa aina treeneihin, mutta tuntuu että enemminkin kavereiden näkemisen ja jossain muualla kuin kotona ajan viettämisen kuin soiton, biisien tekemisen ym. takia.

-Kitaristi (minä): -Asettaa aika paljon kaikkea muuta bändin edelle (musiikkiopisto, lukio, muut sosiaaliset suhteet kuin bändi ym.). Aika ajoin vaatimattoman tyypin esittäminen peittelee todellisuudessa ylpeyttä, joka on mun vikojani.

-Rumpali: -3 tunnin treenivuorolla, joka meille on annettu, kaveri jaksaa soittaa noin puoli tuntia, sen jälkeen aina sama laulu: "Jalat ei kestä tuplien polkemista, ei jaksa soittaa". Aina noin 20 minuuttia treeneistä myöhässä. Vähän liian hätäinen joka suhteessa

-Laulaja/kitaristi (eronnut jonkin aikaa sitten): -Todella dominoiva, tuntui joskus että olis jotenkin palkannu meidät sen bändiin. "Mä oon tän bändin perustanu mä tän vittu päätän!" Välillä myös ihan älyttömän ylimielinen kaikkeen musaan liittyvässä. Sai aina aivan käsittämättömiä raivareita treeneissä.
Murmeli
10.01.2006 20:41:16
No ei siinä mortal kombatissa ole mitään pahaa..
Jätkät vetää meillä teletappeja ja tohtori sykeröä :D
Ja kitaralla vielä..
Ratkaisu ärsyttäviin bändikavereihin oli Virallisen Paskantärkeän Palaverin pito, jossa valutin "emmä jaksa enää"-angstiani kaikkien kuultavaksi.
Pari kertaa nyrkkiä pöytään ja "hei jätkät oikiasti ny turvat KII!" Porukka hämmentyi ja otti itseään niskasta kiinni.
Nyt treeneissä mennyt helkkarin hyvin, pari uutta kipalettakin saatiin väännettyä.
Boltsa
11.01.2006 20:57:42
Se kun sovitaan reenit kello xx.xx ja pari tyyppiä soittaa "ei päästä vielä sillon, meillä on sauna, lykätään tunnilla" ja sit ottaa päähän kun itekkin on lykännyt menoa että pääsee juuri tiettyyn aikaan reenaamaan.
Toinen on se, että melkein aina muut ovat myöhässä. Oltiin menossa nauhottamaan niin piti olla kello 10.00 paikalla niin vielä 9.45 rumpali pakkas autoa reenikämpällä ja "studiolla" ajoi 30min. Eikä ole ainut tapaus.
Boltsa
oo-p
14.01.2006 16:45:58

Meijän pändin rumpali haluais välttämättä jatkuvasti hiplata ja rämpyttää mun kitaraa.. Vittumaista, ja vielä vittumaisempaa on se jos joku menee soittaan toisen kitaraa ilman lupaa..
Terve, ja kiitos kaloista!
Jööhannes
15.01.2006 02:11:48
Siis tosta Iron Maiden tribuutti bändistä mut en omasta.

Aijaha.
Eikö päivä luista? Tuntuuko kaikki menevän pieleen? Ei hätää, sillä meillä on ratkaisu. Painat vain tuota pientä nuotin kuvaa ylläolevan kirjoituksen ylänurkasta, ja saat päätähuimaavaa masennuslääkettä joka lopettaa kaikki vaivasi!
Samppa90
15.01.2006 21:53:11
Kitaristi tuppaa joka reeneissä keksimään uusia nimi-ehdotuksia...Wsim. trio Runkkaavat suntiot... kyllä ottaa pattiin lopuks, aluks ihan hauskaa mut neljäs kerta ku kuu saman jutun alkaa ottamaan todella pattiin....

Repesin ota +:D
Hevi-Mies on eri mies.
Super-Jari
16.01.2006 06:57:36
Mikä idea siinä on että omia biisejä ei vielä osata soittaa kunnolla läpi niin pitää kinuta koko ajan kovereita soitettavaksi kun muiden biiseihin tuhlatun ajan voisi käyttää niiden omien treenaamiseen?

Vittu.
wyldeclone
21.01.2006 11:29:01 (muokattu 21.01.2006 11:44:52)
Aika tutulta kuulostaa.Meiän rumpali tai todennäköisesti ex-rumpali ei viitti treenata biisejä ja on ihan pihal aina reeneissä.Ollaa biisejä mitä tullaa soittaa poltettu cd:lle et voi näppärästi treenata siitä mut ei.Treenikämppä oli rumpalin liikkeen yläkerras et ei voinu kenkästä pihalkaa.Kesken treenien saattoi mennä alakertaa AUTOA PESEMÄÄN!!!Lukuisia kertoja ollaa odoteltu kaverin liikkeen edes et koska maestro mahtais saapua paikal.Vaihtoi liiketilaa et treenikämppä meni siinä.Myi rummut ja on vuoden verran KATELLU???Olla muiden jannujen kans soiteltu kitaristin alakerras ja otettu rumpupohjia mist sattuu,guitar pro,lehticdt,pandorasta.Mukavampaa on ollu ku rumpali on ajois JA TAIMIS.Yllättävää ettei olla oltu paljoa rumpaliin yhteydes.Samat ärsyttävät tavat kun koskee muutakin ku soittamista...
Zl z
26.01.2006 12:38:01
Toinen kitaristi ja rumpali soittavat joululauluja ja jotain muita hemmetin erikoisia veisuja vaikkaa bm:ää olisi tarkoitus rapsutella.

Tuommonen lisää kyllä tupakankulutusta, koska kun Varpunen jouluaamuna kappaleen ensitahdit löytävät tiensä tärykalvolleni, sitä alkaa käsi täristen etsiä askia taskusta.
Puolukoita, mustikoita, hillaa, vattua ja mansikkaa on kaksi pakastinta täynnä.
Moimies
27.01.2006 19:45:18
Mikä idea siinä on että omia biisejä ei vielä osata soittaa kunnolla läpi niin pitää kinuta koko ajan kovereita soitettavaksi kun muiden biiseihin tuhlatun ajan voisi käyttää niiden omien treenaamiseen?

Vittu.

.
Heviä Perkele! Niijoo, moi.
clyde
27.01.2006 23:55:28

rumpalille saa huutaa 10 kertaa ennenku lopettaa soittamisen, että saadaan aloitettua biisi jota oikeasti piti soittaa :D

Jokke jos sä luet tän nii ei se mitää :D mehä ollaa kaikki samanlaisii
ROCK ´N´ ROLL EI KUOLE NII KAUAN KU TEINI-IKÄISET RAKASTUU TOISIINSA! /Andy McCoy
Ville A.
01.02.2006 12:44:44
(en nyt tiedä että puhunko nykyisestä bändistä vai ex-bändistä..?)

1. Rumpali: Asenne perseellään. Mitään muuta kun hanoita ei voida soittaa, koska GNR:n biisit ovat kuulemma liian vaikeita, ja kaikki loppu onkin sitten P*skaa. On myös kehittänyt varsin omatyylisen tavan soittaa: heppu osti tuplapedaalin bassariin ja polkee sillä fillejä. Arvatkaapa vaan kuinka hyvältä Tragedy kuulostaa?:D

2. Komppikitaristi/Basisti. Ei sen kummempia syitä valittaa, välillä sekoilee soinnuissa sun muissa, mutta en pidä sitä itse niin vakavana kun tarkoitus lähinnä pitää hauskaa ja purkaa kiukkua.

3.Soolokitara/laulu(Eli MiinÄ): Hmm.. No eikö tuo jo kerro aika paljon? Eli minä olen se joka pitää kunnon natsikuria, mukavinta on soittaa The offspringin Kids Aren´t All Rightia siten, että rumpali saa tehdä töitä tosissaan pysyäkseen kompissa (sillä on kai tekniikka poskellaan) ja katsoa kun se hikoaa ja kädet sattuu ja täytyy päästä tupakille ja munkapulattippuu jne. Pahinta on kuitenkin se kun koitan laulaa. Jos olisin joku muu bändijäsen, nyrkki olisi varmasti heilunut monta kertaa
Up and down that road in our worn out shoes, talkin' 'bout good things and singin' the blues
Ari-77
03.02.2006 21:37:28
Runkkaaminen keikkabussissa,takahuoneessa,hotellihuoneessa.
Everybody Needs Dancemusic , sometimes...
Da Make
04.02.2006 00:07:55
Päivittelyä:

Minä (kitaristi): soitan liian kasarimaisia ja "itsestään selviä" riffejä (luulisin), pakkaan kitaran liian hitaasti ja räplään soundeja ja korvatulppia.
Kitaristi: laittaa oman 100w marsunsa aina vähän kovemmalle... ja minä tietysti perässä omaani.. soittaa liian metallica maisia riffejä usein (myös itsestään selviä juttuja)
Basisti: ei tule aina treeneihin, eikä ymmärrä mitä tarkoittaa droppi vire, eikä myöskään tajua käsimerkeistäni "lisää volumea sinulle".
Rumpali: Irroittaa korvatulpat heti kun soittaminen taukoaa puolta minuuttia pidemmäksi aikaa, särkee juttujaan ja sotkee nurkkansa.

Eli ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
Jarrari
03.04.2006 00:44:27
Jahas..

Soolokitaristi:
Soittaa usein yli taitojensa. Ei malta olla esittelemättä soittotaitoaan. Varmaan jotain egojen kolinaa toisen kitaran kanssa

Rumpali(minä):
Kiilaa temmoissa liikaa, eikä opettele jotain tekniikka juttuja kunnolla. Suuttuu pienistä asioista ja vittuuntuu nopeasti.

Laulu/komppikitara:
Koittaa päteä minulle(olen siis myös kitaristi, tässä bändissä rumpali) ja soolokitaristillemme kaikista mahollisista kitarajutuista. Skaaloista, malleista/merkeistä, tekniikoista... Tunkee niitä joka lauseeseensa, jotta varmasti huomattais, että sekin tietää jotain.

Basisti:
Hiljanen kaveri, vitun paskaa läppää. Jos sanoo vaikka, että "Oon ajatellu ostaa sen ja sen kitaran"(mitä oikeesti on ajatellu), ni heti alkaa "No vittu, aina sä vaan aattelet, et vois blaablaablaa".. Rasittavaa.

Ei siinä mitään, helvetin hyviä ja rakastettavia tyyppejä muuten.
Ronsto
03.04.2006 09:28:15

Toinen kitaristimme: Viikolla ei ole aikaa mennä soittamaan, kun kaikki ovat töissä ja kamat on reeniksellä, joten viikonloppuna pitäisi mennä aina soittamaan. Mutta ei, nämä tämä mulukku lähtee ryypiskelemään koko viikonlopuksi. AINA sama juttu.

Rumpali: Lahjakas kaveri, mutta sama ongelma kuin tossa yllä.

Basisti: Sama.

Laulaja: Hyvä laulaja ja treenaa minun kanssani paljon. Sitten taas hänellä on todella huonot hermot. Jos ei saa laulua kulkemaan heti treenien alussa, niin sitten lentää veri ja suolet.

Viimeksi treenattiin koko bändin kanssa varmaan 2kk sitte. Ei näin.
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
wyldeclone
11.02.2007 21:56:10
Aika tutulta kuulostaa.Meiän rumpali tai todennäköisesti ex-rumpali ei viitti treenata biisejä ja on ihan pihal aina reeneissä.Ollaa biisejä mitä tullaa soittaa poltettu cd:lle et voi näppärästi treenata siitä mut ei.Treenikämppä oli rumpalin liikkeen yläkerras et ei voinu kenkästä pihalkaa.Kesken treenien saattoi mennä alakertaa AUTOA PESEMÄÄN!!!Lukuisia kertoja ollaa odoteltu kaverin liikkeen edes et koska maestro mahtais saapua paikal.Vaihtoi liiketilaa et treenikämppä meni siinä.Myi rummut ja on vuoden verran KATELLU???Olla muiden jannujen kans soiteltu kitaristin alakerras ja otettu rumpupohjia mist sattuu,guitar pro,lehticdt,pandorasta.Mukavampaa on ollu ku rumpali on ajois JA TAIMIS.Yllättävää ettei olla oltu paljoa rumpaliin yhteydes.Samat ärsyttävät tavat kun koskee muutakin ku soittamista...

Rumpali on nyt ex-rumpali.Tuttu kaveri tuli kannuihin.Hienosti pyyhkii ja bändi ottanut jättiloikan eteenpäin.Nyt on rumpali joka jopa treenaa biisejä OMALLA AJALLAAN.Sekä etsii potentiaalisia uusia biisiehdokkaita.
" Functionless art is simply tolerated vandalism "
Black_Adder
12.02.2007 17:17:39
Basisti ei voi soittaa jos ei koko ajan nää guitar prolta miten biisi etenee. Voitte siis kuvitella, että homma on hieman hankalaa.
Kitaristin kotona on reenailtu koska ei bändikämpällekkään voi mennä kun pitäisi se helkutin tietokone olla aina mukana!
Josta sit seuraakin se, että vaikka rumpali kuulemma kitaristin sanojen mukaan olis tiedossa, niin ei voida rumpalia ottaa reeneihin kun ei sinne kämpälle voida millää mennä. Vuokrakin olis huimaavat 20e/vuosi.

Ärsyttää vaan kun ei vaivauduta opetteleen biisejä kunnolla ja sit kuitenki vaaditaan, että opeteltais biisejä joihin ei kellään bändin jäsenistä taidot riitä.
Putosin kellarista vinttiin, polveen meni roska ja silmään tuli haava.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)