enfermero 10.01.2006 21:20:39 | |
---|
Minkähänlainen USB Tai firewire toimintainen äänikortti olis soppeli äänityshommiin? En halua midiä, vaan ihan "kunnon" stereoplugiliitännän. Ja pitäis synkata hyvin macin ja prootoolsin kanssa. Olen näissä jutuissa vasta-alkaja, joten bare with me. |
Risk 10.01.2006 22:03:01 | |
---|
Pro Tools -softat vaativat yleensä Digidesignin oman interfacen toimiakseen, edullisin niistä tällä hetkellä on Mbox2. Pro Tools M-powered toimii joidenkin M-Audion tuotteiden kanssa. Mitä tarkkaan ottaen haluat äänittää? |
Rummut, kitarat, bassot ja laulun.. Siis se riittää, vaikka siinä ois yksi inputii, koska erikseen tehdään. |
BenGlenton 12.01.2006 01:23:18 | |
---|
www.supremecourtband.fi |
hape 12.01.2006 08:58:49 | |
---|
Rummut, kitarat, bassot ja laulun.. Siis se riittää, vaikka siinä ois yksi inputii, koska erikseen tehdään. Eli aiotko äänittää rummut yhdellä mikillä vai äänitätkö eka bassarin, sitte virpan jne? :) Sitä vaan että jos rumpuja meinaat äänittää niin inputteja ois hyvä olla enemmän. Ei sillä, kyllähän se yhelläki onnistuu. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
enfermero 12.01.2006 10:51:28 | |
---|
no laitan ne kuitenkin ensin mikserin kautta, mutta olishan se hyvä, jos siinä ois vähän enemmän kun yks niitä inputteja |
hape 12.01.2006 10:55:09 | |
---|
Budjetti? Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
enfermero 12.01.2006 11:13:48 | |
---|
No budjetti on ehkä semmosta 150-300€ ite oon jotain tällästä http://www.midiman.de/pictures/fw410.jpg katellut, mutta kun en tosiaan näistä jutuista hirmuisesti tiedä. Eli oon suunnitellut, että rummut meins kahdesta eri mikseristä koneeseen.. Toiseen lähimikit, ja toiseen sitten överit. Mutta kun käytännön kokemusta ei kovin ole niin tarviin neuvoja.. Eli jos joku on tollasella tavalaa, niin kertokaa ihmeessä |
enfermero 12.01.2006 11:17:12 | |
---|
|
Teijo K. 12.01.2006 11:47:48 | |
---|
miten olisi tämä: http://m-audio.com/products/en_us/FireWireSolo-main.html M-audiolta löytyy muitakin, sekä USB- että FW-liitännöillä. Minulla on M-audion Quatro usb kortti. Ajuriongelmia jonkinverran ja epävakaa kannettavan kanssa käytettäessä. Pöytäkoneessa toimii ihan kivasti. Soundi riittävä ja pöytäkoneen kanssa äänittää kivuitta niitä maksimia neljää raitaa kerralla. Munsta. |
enfermero 21.03.2006 12:59:52 | |
---|
Minulla on M-audion Quatro usb kortti. Ajuriongelmia jonkinverran ja epävakaa kannettavan kanssa käytettäessä. Pöytäkoneessa toimii ihan kivasti. Soundi riittävä ja pöytäkoneen kanssa äänittää kivuitta niitä maksimia neljää raitaa kerralla. Eli ymmärsinköhän mä nyt ihan oiken, että vaikka tuossa on nuo kaksi inputtia tossa etupuolella, niin saako niitä raitoja myös noiden takapuolella olevien inputtien kautta lisää? |
enfermero 21.03.2006 13:02:24 | |
---|
http://www.midiman.de/pictures/fw18142.jpg Yritän nyt selventää omaa kysymystäni.. :D Yllä olevassa vempeleessä on siis kaksi mikkietuastetta? Oletetaan, että laitan basarin toisesta ja vaikkapa virvelin toisesta sisään. Loppuuko nyt raidat, vai voinko laittaa myös tuolla takapuolella oleviin inputteihin esim. tomit ja pellit, ja saada ne uusille raidoille? Kestäkää. Olen hyyvin aloittelija. Mutta kiitos |
enfermero 21.03.2006 13:04:52 | |
---|
http://www.midiman.de/pictures/fw18142.jpg Yritän nyt selventää omaa kysymystäni.. :D Yllä olevassa vempeleessä on siis kaksi mikkietuastetta? Oletetaan, että laitan basarin toisesta ja vaikkapa virvelin toisesta sisään. Loppuuko nyt raidat, vai voinko laittaa myös tuolla takapuolella oleviin inputteihin esim. tomit ja pellit, ja saada ne uusille raidoille? Kestäkää. Olen hyyvin aloittelija. Mutta kiitos EDIT: Eli vielä täysin yksinkertaistettuna: kuinka montaa raitaa voin nauhoittaa kuvassa olevalla laiteella samaan aikaan? |
Roki 21.03.2006 13:52:05 | |
---|
http://www.midiman.de/pictures/fw18142.jpg Yllä olevassa vempeleessä on siis kaksi mikkietuastetta? Oletetaan, että laitan basarin toisesta ja vaikkapa virvelin toisesta sisään. Loppuuko nyt raidat, vai voinko laittaa myös tuolla takapuolella oleviin inputteihin esim. tomit ja pellit, ja saada ne uusille raidoille? 2 mikkiä tuohon suoraan saa kiinni. 6 seuraavaa vaatii erilliset etuasteet. Niistä seuraavat 8 saa mukaan ADAT-muuntimella ja etusilla. Ja vielä lopuksi 2 S/PDIF-muuntimella ja etusilla. Yhteensä minun laskuopin mukaan 18 raitaa kerralla sisään. Been there - done that - don't ask. |
Danko 21.03.2006 14:22:35 | |
---|
Yhteensä minun laskuopin mukaan 18 raitaa kerralla sisään. Mutta hähähää, digitaalisisäänmenot onkin näköjään joko adat tai s/pdif! romantikkoitkijät #37 "Mhh..Mitä toi Hemmo tuos tekee?? Totuushan on, että rumpalit skoree, mutta Hemmo on basisti... Sidekick ehkä?? 8)" -fox |
kivi 21.03.2006 14:31:21 | |
---|
Eli oon suunnitellut, että rummut meins kahdesta eri mikseristä koneeseen.. Toiseen lähimikit, ja toiseen sitten överit. Täh? :-| Pitäisiköhän tässä vaiheessa viheltää peli poikki, ja "back to the old drawing board" kuten Wily E. Coyote eli Kelju K. Kojootti tapasi todeta? Suosittelen hankkimaan ensin peruskokemusta äänityksestä vaikkapa demostudioissa vierailemalla ennen kuin pistetään euroakaan kiinni äänityskalustoon, jos tietämys on tällä pohjalla. Ihan totta. Laitteet ja ohjelmat eivät tee työtä sun puolestasi, eikä tekemällä opi ilman jonkinlaisia perustietoja. Saattaa tuntua kalliilta, mutta kyse on oikeasti rahansäästöstä. |
Roki 21.03.2006 14:55:34 | |
---|
Mutta hähähää, digitaalisisäänmenot onkin näköjään joko adat tai s/pdif! Optiset juu, mutta tuossa kun on vielä ne coaxit erikseen. Been there - done that - don't ask. |
Teijo K. 21.03.2006 15:38:47 (muokattu 21.03.2006 15:39:37) | |
---|
Eli ymmärsinköhän mä nyt ihan oiken, että vaikka tuossa on nuo kaksi inputtia tossa etupuolella, niin saako niitä raitoja myös noiden takapuolella olevien inputtien kautta lisää? Ymmärsit väärin, minulla on MAudio _Quattro_ USB Interface. Siinä on neljä linjatasoista sisäänmenoa takana, mutta ei yhtään mikkietusta. Lähinnä siis vastasin tuosta viestistä tähän "M-audiolta löytyy muitakin, sekä USB- että FW-liitännöillä" Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
ch LL 21.03.2006 15:48:07 (muokattu 21.03.2006 16:33:01) | |
---|
Täh? :-| Pitäisiköhän tässä vaiheessa viheltää peli poikki, ja "back to the old drawing board" kuten Wily E. Coyote eli Kelju K. Kojootti tapasi todeta? Suosittelen hankkimaan ensin peruskokemusta äänityksestä vaikkapa demostudioissa vierailemalla ennen kuin pistetään euroakaan kiinni äänityskalustoon, jos tietämys on tällä pohjalla. Ihan totta. Laitteet ja ohjelmat eivät tee työtä sun puolestasi, eikä tekemällä opi ilman jonkinlaisia perustietoja. Saattaa tuntua kalliilta, mutta kyse on oikeasti rahansäästöstä. Mikäs tossa nyt on outoa? Jos sillä on kaks pikkumikseriä, jotka yhdistämällä saadaan tarvittava määrä kanavia käyttöön. Sitten vaan ettii jonkunlaisen balanssin niihin rumpuihin ja vetää purkkiin yhdelle raidalle. Ja loput soittimet erikseen. Kyllä tollainkin vääntää jonkunlaisia kotidemoja. |
Krister 21.03.2006 15:55:55 | |
---|
Pitäisiköhän tässä vaiheessa viheltää peli poikki, ja "back to the old drawing board" kuten Wily E. Coyote eli Kelju K. Kojootti tapasi todeta? Kannatetaan! Helpoin tapa lässäyttää homma alkuunsa on hankkia ensin helkatin kalliit kamat,ja ruveta sitten olemattomalla tietotaitopohjalla pähkäilemään miksei lopputulos kuulostakkaan "siltäjasiltä silläjasillä levyllä". Perusasiat kannattaa ihan oikeesti ottaa haltuun heti alussa,vaikka sitten kasettineliraiturilla jos niikseen tulee. |