Aihe: Harjoittelu ilman kitaraa
1 2 3
Kasu-_-
11.01.2006 16:14:43

Millä tavalla porukka täällä harjoittelee kitaransoittoa vaikkapa töissä tai koulussa, kun ette saa kitaraa tai mahdollisesti muutakaan teoriamateriaalia käsiinne?

Itse kävin mielikuvaharjoitteluna jollain tylsällä junamatkalla läpi kitaran kaulaa päässäni ja opiskelin sitä kautta kaikki E ja A nuotit kohtuullisen hyvin, sekä niiden avulla kaikki muutkin nuotit jotenkuten.
Tuo auttoikin loppujen lopuksi aika paljon oktaavien ja skaalojen hahmotusta eri suuntiin kaulalla.
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry! Turtles FanClub #1
Petrukki
11.01.2006 16:16:53
Harjottele rytmiä.
"pääsiskö teiän komppaajaks, mä on niin paras" -Petrukki, haluaa bändin komppikitaristiksi. "pääsenhän, pääsenhän? jos en, rukutus ei lopu.!
Kasu-_-
11.01.2006 17:16:45

Harjottele rytmiä.

Tuota tulee kyllä tehtyä, kun "ilmarumpuja" tulee hakattua aina jos päässä soi joku biisi ja sitten vielä hampaiden kalistelu rytmien mukana siihen päälle, jos ei muuta keksi :P
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry! Turtles FanClub #1
Jzci
11.01.2006 17:22:02

Ainakin tupakalla käydessä alkaa olla jo aika vakio että siinä päässään keksii jotain juttua, ja sitten kun pääsee takaisin sisälle niin yrittää toteuttaa saman idean kitaralla.
Onkohan tässä sitten mitään järkeä, enpä tiedä.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
Super-Jari
11.01.2006 17:26:38
Ainakin tupakalla käydessä alkaa olla jo aika vakio että siinä päässään keksii jotain juttua, ja sitten kun pääsee takaisin sisälle niin yrittää toteuttaa saman idean kitaralla.

On tuossa paljonkin järkeä, mutta sormet ei tajua aina mitä pää ajattelee.
LamaAjanElvis
11.01.2006 17:29:01

Mulla tulee noita melodiapätkiä paremmin mieleen, kun teen jotain muuta kun soitan tai olen tekemättä yhtään mitään.
In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner. And the mob wanted in. Sormet lähtee soundista.
Thet
11.01.2006 17:44:38
Ilmakitaraa vedät vaan, niin hyvää tulee.
Lets rock
Artist
11.01.2006 17:51:54
Kuuntelen metronomin tikitystä ja yritän rytmittää kaiken toimintani sen mukaan.

Joo-o.
Joees
11.01.2006 17:52:42
On tuossa paljonkin järkeä, mutta sormet ei tajua aina mitä pää ajattelee.

Sempä takia hyräilee sen homman vaikka puhelimeen ja blokkaa sen siitä sitten. Välttyy siltä että se oma tekniikka ei tule esteeksi.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Jzci
11.01.2006 18:01:13

Kuuntelen metronomin tikitystä ja yritän rytmittää kaiken toimintani sen mukaan.

Joo-o.

Kun pitäisi tiskata, niin klikki päälle 260bpm. Homma hoituu käden käänteessä.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
darknet777
11.01.2006 18:41:09

Mulla tulee noita melodiapätkiä paremmin mieleen, kun teen jotain muuta kun soitan tai olen tekemättä yhtään mitään.

Mulla on kans tällain ja sekös ärsyttää. Monesti tulee (omasta mielestä) hyviä melodioita ja riffejä mieleen, mutta yleensä istun sillon autossa (jostain syystä) ja kun pääsen seuraavan kerran kitaran ääreen niin eipä niitä enää muista.

Soittamista harjoittelen monesti juuri naputtelulla/rummuttelulla. Eli rytmijuttuja. Ja jos kuulen musiikkia niin saatan kännykästä kokeilla biisin sävellajin ja miettiä mitä sointuja jossain biisissä on ja sitten tarkistan kännykästä menikö oikeen. Linja-automatkoilla tulee tätä joskus harrastettua.

Tuo oliski hyvä juttu tuo alottajan "neuvoma" juttu, että etsii jonkun/jotkut sävelet joka kohdasta otelautaa. Taidanpa yrittää samaa. Kestikö kuin kauan saada aat ja eet ?
-I like to eat food-
Doomsayer
11.01.2006 18:59:51
Joo, itsellä on kans tota rummutteluu ja muuta rytmitykseen liittyvää juttua.
Eräänä päivänä Jean Sibelius ilmoitti vaimolleen Ainolle aikovansa pistäytyä Kämpissä. Rouva kysyi kireänä, milloinkas herra aikoi palata sieltä kotiin. Tähän Sibelius antoi vastauksensa: - Aino hyvä, en minä tiedä. Minä olen säveltäjä, en ennustaja.
Kasu-_-
11.01.2006 23:04:12

Kestikö kuin kauan saada aat ja eet?

Kyllähän ne aika äkkiä saa päähän kun löytyy vähän mielikuvitusta, mutta välillä pitää vieläkin pikkuisen kertailla että muistaa ne. A ja E on siitä hyvä opetella, että niiden avulla löytää nopeasti kaikki muutkin äänet.
Hyvä puoli tuossa oli ainakin se, että aika kului matkalla nopeasti :)
L4t3
12.01.2006 14:59:43
Monesti saksan tunnilla kun ei oo mitään tekemistä tulee joku melodian pätkä mieleen ja yritän pirtää sitä tabulatuureina paperille. Kyllä se pöytärummutus on edelleen kaikista parasta ajantappoa ja harjoittelua vaikkapa niillä tylsillä ja puuduttavilla saksan tunneilla. Joskus tuli kokeiltua semmosta että piirsin paperille pianon koskettimet ja sitte räpläsin niitä. :D
Miten rummuilla soitetaan ukko-nooa? - Pikkuveli
moottorisaha
12.01.2006 15:35:15 (muokattu 12.01.2006 15:35:51)

Itse mietin yleensä päässä jotain riffejä ja hyräilen ne sitten esim. mp3-soittimeen ja koitan myöhemmin plokata siitä.

Olen tehnyt yhden biisin jo kokonaan ilman kitaraa duunissa. :)
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Nuvola
12.01.2006 17:37:30
Tää on kyl hyvä topic.

Tänään koulussa otin laskimen vasempaan käteen ja soitin sillä N.I.B:n introa.
RokRok!
diabami
12.01.2006 18:03:27
Koulussa tunnilla tulee soitettua ilmakitaraa paljon.
Tietysti Pauligin
13.01.2006 00:18:19
Itse kävin mielikuvaharjoitteluna jollain tylsällä junamatkalla läpi kitaran kaulaa päässäni ja opiskelin sitä kautta kaikki E ja A nuotit kohtuullisen hyvin, sekä niiden avulla kaikki muutkin nuotit jotenkuten.
Tuo auttoikin loppujen lopuksi aika paljon oktaavien ja skaalojen hahmotusta eri suuntiin kaulalla.

Tätähän voisi kokeilla. Epäilyttää vaan että minkälaista jälkeä tulee liikenteessä kun posotan menemään otelauta verkkokalvolle piirtyneenä.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Epi-
13.01.2006 12:56:52

Koulussa/töissä aika paljon tulee harrastettua tota pöytärummuttelua.
Mullekkin tuttu juttu tää että keksii jonku (omasta mielestä) hyvän
melodian/riffin pätkän ja kitaran ku saa käteen ni ei niitä enää muista.

Pääosin siis rytmijuttuja treenaan ilman kitaraa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)