Aihe: hyvä virveli?
1 2 3 4 5 6
Velli
11.01.2006 14:55:09
Mulla on Yamaha Power V Special-virveli ja aiemmin oli pari New Soundia. Onko nämä hyviä vai huonoja?
moottorisaha
11.01.2006 15:09:14 (muokattu 11.01.2006 15:10:28)

Ei vittu mikä sössö. Mene nyt kokeilemaan niitä hyviä virveleitä, niin kyllä se siitä. Ota hyllystä mikä vaan kalliimpi ludari ja kokeile, tai mikä vaan käytetty vastaava. Ei enää tartte tulla mutuilemaan. Hyvät on _aina_ hyviä.

Kannattaisiko lukea myös se viesti jota lainasin ensimmäisessä vastauksessani? Vai onko ymmärryksessä vikaa? Kyse ei tainnut olla siitä että mitä minä olen kokeillut, tai mitä mieltä minä olen jostain soundista, vaan siitä että hollmi-5:sen mielestä kyseisistä rummuista ei voi sanoa mitään, jos on testannut vain kahta yksilöä. Sen jälkeen totesin että mielestäni laadukkaan rummun merkki on tasalaatuisuus. Se ei ole tasalaatuisuutta, että vain tiettyjen yksilöiden perusteella saa muodostaa mielipiteensä jostakin rummusta. Mieluummin ostan soittimia jotka soundaavat hyvältä yleisesti, eikä niin että "no ehkä se seuraava sitten kuulostaa jo hyvältä".
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
moottorisaha
11.01.2006 15:32:18

Sä et varmaan ole Supraphonicia nähnytkään, joten käy kokeilemassa, ja tule sitten mielipiteesi kanssa.

Sinulle ei sitten tunnu menevän mikään kirveelläkään päähän. Juuri edellisessä viestissähän sanoin että ei ole kyse siitä mitä olen testannut tai mitä mieltä olen jostakin soundista. Kaikki pohjautui hollmi-5:sen selitykseen.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Niskamies
11.01.2006 15:39:31
Sinulle ei sitten tunnu menevän mikään kirveelläkään päähän. Juuri edellisessä viestissähän sanoin että ei ole kyse siitä mitä olen testannut tai mitä mieltä olen jostakin soundista. Kaikki pohjautui hollmi-5:sen selitykseen.

Hollmi-5 puhuu pelkkää asiaa. 2 virvelin perusteella ei voi muodostaa mielipidettä, ellei sitten itse pääse säätämään niitä. Se voi olla käsittämättömässä paskavireessä, eikä sen takia virveliä voi paskaksi haukkua. Jos sitten virittää sitä ja vaihtaa kalvot, eikä vieläkään saa mieluisaa saundia, sitten voi sanoa virveliä huonoksi.

Ja jos kokeilee vanhempaa soitinta, ei voi tietää miten siitä on pidetty huolta tai kuinka paskassa kunnossa se on.

Vastaatko nyt kysymykseen että montaa Supraa olet testannut? Tai monta olet edes nähnyt? Noilla Harley Benton-vertauksilla et anna itsestäsi muutakuin kusipää-vaikutelman.
More is more.
Keppikeksi
11.01.2006 15:46:08
Hollmi-5 puhuu pelkkää asiaa. 2 virvelin perusteella ei voi muodostaa mielipidettä, ellei sitten itse pääse säätämään niitä. Se voi olla käsittämättömässä paskavireessä, eikä sen takia virveliä voi paskaksi haukkua. Jos sitten virittää sitä ja vaihtaa kalvot, eikä vieläkään saa mieluisaa saundia, sitten voi sanoa virveliä huonoksi.

Ja jos kokeilee vanhempaa soitinta, ei voi tietää miten siitä on pidetty huolta tai kuinka paskassa kunnossa se on.

Vastaatko nyt kysymykseen että montaa Supraa olet testannut? Tai monta olet edes nähnyt? Noilla Harley Benton-vertauksilla et anna itsestäsi muutakuin kusipää-vaikutelman.

Onko mitenkään mahdollista että herra ei oikeasti pidä niistä? Legendoja ja minun mielestäni loistava saundisia pelejä nuo Acrot ja Suprat, mutta onko se mitenkään mahdollista, että joku ei oikeasti pidä niiden saundista?

Tietysti jos niitä ei ole edes vähänkään säätänyt ja kalvot ovat olleet käytännössä pelkkää roudarinteippiä niin sitten on kyllä paha sanoa.
"I will die for the love of the mermaid Her seduction beauty and scorn Welcome to the end of your life - Hail the Oceanborn!"
Niskamies
11.01.2006 15:47:27
Onko mitenkään mahdollista että herra ei oikeasti pidä niistä? Legendoja ja minun mielestäni loistava saundisia pelejä nuo Acrot ja Suprat, mutta onko se mitenkään mahdollista, että joku ei oikeasti pidä niiden saundista?

Tietysti jos niitä ei ole edes vähänkään säätänyt ja kalvot ovat olleet käytännössä pelkkää roudarinteippiä niin sitten on kyllä paha sanoa.

Onhan se hyvin mahdollista että kys. jätkä ei pidä niistä. Mutta sitten se on toinen asia että joku jätkä tulee vertaamaan niitä Harley bentoihin, koska kuuli että joku ei tykännyt niistä, ja pro-jätkä sanoi ettei kahden perusteella voi muodostaa mielipidettä.
More is more.
ddrum54
11.01.2006 15:51:00
Kannattaisiko lukea myös se viesti jota lainasin ensimmäisessä vastauksessani? Vai onko ymmärryksessä vikaa? Kyse ei tainnut olla siitä että mitä minä olen kokeillut, tai mitä mieltä minä olen jostain soundista, vaan siitä että hollmi-5:sen mielestä kyseisistä rummuista ei voi sanoa mitään, jos on testannut vain kahta yksilöä. Sen jälkeen totesin että mielestäni laadukkaan rummun merkki on tasalaatuisuus. Se ei ole tasalaatuisuutta, että vain tiettyjen yksilöiden perusteella saa muodostaa mielipiteensä jostakin rummusta. Mieluummin ostan soittimia jotka soundaavat hyvältä yleisesti, eikä niin että "no ehkä se seuraava sitten kuulostaa jo hyvältä".

Ihan on kuule kaikki luettu. Ymmärrän myös hyvin kirjoitettua tekstiä. Kyse on siitä, että sinä et ymmärrä rumpusoundista hölkäsen pöläystä. Sitäpaitsi koko kirjoituksesi perustuu kuulopuheisiin, ei omakohtaiseen kokemukseen. Toisinsanoen mielipiteesi on arvoton.

Minä kerroin alkuperäisen kysymyksen esittäjälle mielipiteeni ko. rummusta. Mielipiteeni perustuu omakohtaiseen kokemukseen. Olen omistanut ko. rummun. Jos se olisi ollut hyvä, niin miksi ihmeessä olisin sen vaihtanut yli kolmekymmentä vuotta vanhaan Ludwigiin? Aivan, ihan vaan soundin takia.

Pointtini on se, että esim. torilta saa loistavakuntoisia Acroliteja yli 100 euroa halvemmalla, kuin tuo Sensitone. Laatu ja soundi Acrolitessa hakkaa Sensitonen kirkkaasti, missä ja milloin tahansa.

Vertauksesi Harley Bentoniin antaa hyvän kuvan siitä, kuinka vähän tunnet soittimia yleensäkään. Jos tehdään vertailuja, niin silloin verrataan saman hintaluokan tuotteita. Siinäkin tosin pitää vielä pystyä erottamaan rumpu jostakin toisesta soittimesta. Kuvia katselemalla pystyt tuonkin asian ehkä vielä joskus oppimaan.
2`n 4
Kesukka
11.01.2006 15:52:45
Sinulle ei sitten tunnu menevän mikään kirveelläkään päähän.

Raakaa touhua: Moottorisaha ei mene kirveelläkään päähän!
Vanhassa vara parempi
Niskamies
11.01.2006 15:56:33
Ihan on kuule kaikki....

Loistavasti sanottu sieltä takarivistä! +
More is more.
moottorisaha
11.01.2006 16:02:21 (muokattu 11.01.2006 16:02:49)

Vertauksesi Harley Bentoniin antaa hyvän kuvan siitä, kuinka vähän tunnet soittimia yleensäkään. Jos tehdään vertailuja, niin silloin verrataan saman hintaluokan tuotteita.

Ei ole mitän uutta että paskasta pyydetään paljon rahaa. Sen takia vertailenkin mieluummin soittimien laatua kuin hintaa.

Harley Benton ei ole tasalaatuinen, kuten ei sitten ilmeisesti nuo mainitsemanne virvelitkään, jos kerran kahden yksilön testaaminen ei riitä. Täysin kelpo vertaus tuossa suhteessa siis.
PeteHon
11.01.2006 16:02:35
Tällaiset keskustelut olisivat vallan mielenkiintoisia mikäli kaikki vaan kertoisivat sen oman mielipiteensä (omasta mielestään) parhaasta virvelistä. Itseäni kun kiinnostaa kuitenkin enemmän (kamoista kiistelemisen sijaan) tuo soittotekniikka millä huonommastakin rummusta saa siedettävän soundin. Eihän juoksulenkkikään taitu nopeammin vaikka sulla olis Adidas-tossujen sijasta jaloissa Niket.

Mulla on Yamahan Maple Custom Absolute 14" * 5,5" virveli joka on hyvä mutta en ole varsinaista valaistumista sen kautta kokenut. Toisaalta ei ole tarvetta vaihtaakaan. Hevi ja humppa kulkee sillä kivasti. Toisena virvelinä mulla on Premierin APK-rumpusetin mukana tullut 14" * 6,5" teräsvirveli. Siitä täytyy sanoa että vaikka onkin varmaan yli puolet halvempi Yamahasta, niin soundi ei hirveästi jälkeen jää. On myös helpompi viritettävä (saattaa johtua että siinä on 8 virityspesää kymmenen sijaan). Kolmantena virvelinä mulla on Premierin 10" * 6,5 soprano (vai sopranino?) joka on koivun ja eukalyptuksen sekoitusta. Toimii kivasti "kakkosvirvelinä" joissakin projekteissa mutta saa aika helposti viritettyä tukkoon.
Niskamies
11.01.2006 16:10:19
Ei ole mitän uutta että paskasta pyydetään paljon rahaa. Sen takia vertailenkin mieluummin soittimien laatua kuin hintaa.

Harley Benton ei ole tasalaatuinen, kuten ei sitten ilmeisesti nuo mainitsemanne virvelitkään, jos kerran kahden yksilön testaaminen ei riitä. Täysin kelpo vertaus tuossa suhteessa siis.

Voi vittu sun kanssa. Etkö sä oikeasti tajua kuinka naurettava sä olet?

Siis voi hyvä sylvi. Supraphonic on saatanan hyvä virveli. kaikki ovat olleet, ja tulevat aina olemaan. Se että sun kaverisi tai sä olette puukorvia eivät tee laatusoittimista paskaa.
More is more.
moottorisaha
11.01.2006 16:13:27

Siis voi hyvä sylvi. Supraphonic on saatanan hyvä virveli. kaikki ovat olleet, ja tulevat aina olemaan.

Sininen on taas mun lempiväri.
drumm
11.01.2006 16:29:34
Voi vittu sun kanssa. Etkö sä oikeasti tajua kuinka naurettava sä olet?

Siis voi hyvä sylvi. Supraphonic on saatanan hyvä virveli. kaikki ovat olleet, ja tulevat aina olemaan. Se että sun kaverisi tai sä olette puukorvia eivät tee laatusoittimista paskaa.

Turhaanpa näköjään puolustin sua tuolla toisessa keskustelussa. Ethän sä mitään kasvanut ole.
Dr.Rubber
11.01.2006 16:41:22 (muokattu 11.01.2006 16:41:45)
Hommahan on niin, että Moottorisahalla on pointtinsakin, joka nyt tuntuu hukkuvan provoamisen, keuhkoamisen ja muiden suuttumuksen alle. Se on sitten kokonaan eri asia, tietääkö moottorisaha oikeasti Ludareista mitään, mutta sillä ei tunnu tässä kontekstissa olevan edes oikeastaan väliä.
Lopun viimein minusta tuntuu, että Moottorisaha nautiskelee, kun jengi saa hirveän astman tuosta provoilusta ja nimen omaan siitä tässä on kyse.

Ai niin... laittakaas mulle pikaviestiä, jos kuulette jossain myytävänä olevasta edullisesta Acrolitesta.
Mutta oikeasti haluaisin olla pilluamiraali. - Järvihirviö 22.09.2005 12:32:22
Deino
11.01.2006 16:42:37

Ai niin... laittakaas mulle pikaviestiä, jos kuulette jossain myytävänä olevasta edullisesta Acrolitesta tai Suprasta.
'M.net + Sarkasmin tapaista - Hymiö = Viha'
Dr.Rubber
11.01.2006 16:47:28
tai Suprasta.

Niinno, no niin.
Mutta oikeasti haluaisin olla pilluamiraali. - Järvihirviö 22.09.2005 12:32:22
MikkoV
11.01.2006 16:50:16 (muokattu 11.01.2006 16:51:47)

Eihän tässä voi kuin myhäillä tyytyväisyyttään, onnistuinhan saamaan yksinkertaisella mielipiteelläni aikaansaamaan kunnon flametusta tänne. Taino, minähän vain esitin mielipiteeni ja muut hoitivat flametuksen. Niin m.net-maista.

Drummin virppa taisi olla yksi niistä, joita kävin kokeilemassa ennen CMX:n keikkaa. Suprako se oli, 5,5" syvä? Anyway, hyvä soundihan siinä oli eikä hintaakaan ihan hirvittävästi. Lupasin vielä soitella, jos meinaan ostaa pois. Testasin vielä yhtä syvemmän luokan supraa suhtkoht samanlaisella soundilla, mitä nyt tietysti syvyyttä oli soundissakin lisää. Tulin kuitenkin toisiin aatoksiin testailtuani tuolla F-musan alakerrassa noita Yamahan Maapeleita, oli niissä sen verran parempi soundi minun korviini. _Minun_ korviini.

Se on sitten aivan sama, onko minulla jonkun mielestä puukorvat tai vastaavaa, mutta helvetti soikoon - minähän sillä virvelillä soitan etkä sinä. Ennen kaikkea minä myös ostan sen virvelin, etkä sinä. Viimeksi kun tarkistin, sai Suomessa tykätä myös muistakin soundeista.
hollmi-5
11.01.2006 17:01:11
Eiköhän julisteta kunnon neuvostoliittolaisella meiningillä ainoaksi viralliseksi virvelirummuksi Ludwig Supraphonic. Supraphonic liiviä saa pitää, jos omistaa 402-mallin (6,5x14"). Muilla Suprilla saa Prospect-liivin ja sitten Acrolitella Wanna-bee-liivin. Presidentti on se, jolla on eniten noita Ludwigin virveleitä.

Kerholehteen kuva aina samanlaisesta virvelistä:
Tässä Mikan 1971, Tässä Jorman 1960 tässä Jufon 1980...

Tanskalaiset Suprakerholaiset tulisivat sitten kesäpäiville, mutta koska tappelevat ruotsalaisten Yamaha-kerholaisten kanssa, niin kolmasosa käännytetään ja lopuille työnnetään kumihanskaa hanuriin. Lehdet kirjoittelisivat. Ja lahtelaisessa pitseriassa olisi kova kahina: Export-jengi kävisi kostamassa...
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)