Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kitaroiden tuunaus, laittaminen.
1 2 3 4 5 6 7
balance
11.01.2006 15:13:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kun ostatte kitaran niin kuinka palijon laitatte sitä?? tai teettekö jostain vanahasta ruoskasta uutuutta uhkuvan rokkitykin? tai jotaki.. mitä teette sille että siitä tullee soittajan näkönen tai kuulonen vai teettekö ylipäätäänsä mittää? laittakaa kuvia mukkaan jos mahollista!
 
frakin balance
Werde
11.01.2006 15:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakkohan sitä jotain on tehdä, kuka sitä nyt ihan stock-mallilla haluaa soitella :)
 
Mikit menee vaihtoon lähes poikkeuksetta, ja joitain pientä ulkonäköjuttua yleensä tulee sorvattua. Omassa kuvassa näkyykin nuo tarrat mitkä olen kepakoihini lätkässyt, kuningas-projektisuunnitelmana on hommata autoihin/moottoripyöriin tarkoitettuja vinyyleitä (kestävyyden vuoksi) ja koristella niillä pian taloon laskeutuva RG. Toisesta kepakostani koversin ylimpiä nauhavälejä kokeeksi kesällä, helppoa hommaa sekin.
 
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
oiva tumpeloinen
11.01.2006 15:33:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus tullut ostettua jotain käytettynä hirveät visiot mielessä. On tarkoitus kaivertaa kaulaa, maalata bodyä, vaihdella mikkejä jne......mitä nyt aina mieleen tuleekaan.
 
Käytännössä laiskana poikana noi tuningit on jäänyt aina poikkeuksetta tekemättä. Ainoa mitä niille on saanut tehtyä, on perussäädöt. Mä lasken perussäätöihin kaulan ja tallan säätämisen, sekä potikoiden ja vipujen kunnon tarkastuksen. Osia tulee vaihdettua vain tarpeessa.
 
Positiivisena puolena käytetyn ostamisessa itsellä on ollut se, ettei ole pahasti takkiin tullut. Tuossa mielessä ostetuissa ei itse asiassa ollenkaan. Mulla kun tuo homma etenee niin päin, että aluksi tulee vastaan joku "hyvän" hintainen soitin ja vasta sitten se tunaus.....toisaalta ehkä juuri siksi ne jää aina tekemättä. =)
 
Dr. Muff
11.01.2006 15:37:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kun ostatte kitaran niin kuinka palijon laitatte sitä??
 
Aika vähän. Ritsat ei sinällään kiinnosta. Mikkejä, potikoita, kytkimiä tulee vaihdeltua, nauhoja vaihdatettua jos siihen on tarvetta ja kitara sen arvoinen. Routtaukset vuoraan yleensä häiriöitä minimoimaan. Siinäpä ne.
 
I can take about an hour on the tower of power 'Long as I get a little golden shower
balance
11.01.2006 15:54:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hehe. monesti on kaikenlaisia visioita mutta ne jää sitte toteutumatta. ja pittäähä siinä kitarasa jotenki näkyä soittajan käen jäläki! tai no sehä on iha mistä tykkää.
 
frakin balance
Lego
11.01.2006 15:56:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikit saatan vaihtaa jos siihen on tarvetta, eipä sitä oikein muuta jaksa tehä.
 
Miikathebest
11.01.2006 16:48:07 (muokattu 11.01.2006 16:48:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otelaudan kovertaminen, kaulan hiominen mattapintaiseksi, mikkien vaihtoa, kelanpuolituksia, maalaus, relic-pelleily, ölkyäminen yms. säätöä.
Pakkohan niitä on laittaa. Tuppaa vaan jäämään kaikki vähän puolitiehen.
 
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Zeni
11.01.2006 17:22:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otelaudan kovertaminen
 
Mitä tämä meinaa ? Olen useaan otteeseen törmännyt.
 
Quu
11.01.2006 17:27:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan mulla ollu jo pitempään mielessä iskeä puolitukset noihin mikkeihin, mutta enpä ole saanut tehtyä :P
 
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Meisseli
11.01.2006 17:30:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teen yleensä uudesta laatukitarasta vanhan ja paskan..
 
www.strangefruit-band.com www.must.fi
tenkainen
11.01.2006 17:31:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä tämä meinaa ? Olen useaan otteeseen törmännyt.
 
http://www.guitar.com/Discuss/readmsg.asp?messageID=4448303&page=1
:D
 
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Fonisoul_
11.01.2006 17:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä tämä meinaa ? Olen useaan otteeseen törmännyt.
 
Käsittääkseni tää on joku Malmsteenin lanseeraama systeemi. Nopeuttaa tilua tai jotain sellaista. Meinasin laittaa karrikoidun esimerkin, mutta tossahan se jo yllä tulikin. =)
 
Soul with the capital "S"...
oiva tumpeloinen
11.01.2006 17:34:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.guitar.com/Discuss/readmsg.asp?messageID=4448303&page=1
:D

 
=)
 
Ehkä tästä sais vähän paremman kuvan:
 
http://www.projectguitar.com/tut/scal1.htm
 
oiva tumpeloinen
11.01.2006 17:39:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni tää on joku Malmsteenin lanseeraama systeemi. Nopeuttaa tilua tai jotain sellaista. Meinasin laittaa karrikoidun esimerkin, mutta tossahan se jo yllä tulikin. =)
 
Malmsteenin lanseeraamasta en tiedä, mutta Malmsteenin käyttämä kyllä.
 
Kaiverrukset auttavat saamaan paremmin kielen "alle", mikä helpottaa bendauksia.
Kaiverruksissa on myös huonoja puolia: kieltä tulee painettua helposti liian kovaa, jolloin sävelen korkeus muuttuu, samalla liian kova tatsi pilaa kielet. Jotkut valittavat myös ongelmista slidejä tehdessä.
 
Kaiverrukset on ihan jännä juttu, tosin ei kaikkien mielestä. Itse en välttämättä ainoaan kitaraani sellaista tekisi.
 
Skebaristi
11.01.2006 17:46:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokaihin vaihdoin beigen mikkikytkimen nupin tilalle mustan. Pimp my skeba ja sillee.
Aki
11.01.2006 17:52:44 (muokattu 11.01.2006 17:53:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perussäädöt on se ensimmäinen asia, myös uusissa kitaroissa. Sitten ne hauskat asiat:
 
-Kaula karheaksi takaa, ellei jo ole
-2x HB kitaroissa vola ja tone nostopotikoiksi, kaulamikille puolitus, tallamikille rinnankytkentä
-HSS-kitaroihin 1vol, 1tone, + kytkin. Kytkimestä kakkosmoodi jolla mikitykset:
--Talla puolitettuna
--Talla humpparina + keskimikki (tässä kohtaa normaalimoodissa tallamikki puolitettu)
--keskimikki
--Kaikki mikit
--Kaula ja talla puolitettuna (hurinaton)
-Tonen konkka 22-nanoiseksi
-Volapotikkaan diskantinsäilytysjärjestelmä, 2 vastusta ja 1 konkka.
 
EDIT: Monesti myös koko johdotus uusiksi, jos piuha on kovin ruipeloa.
 
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
MasK oF SaNiTY
11.01.2006 17:56:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miltä näyttäis jos hiois värin pois kaulasta..
 
Skitta: ESPin LTD MMv SN
 
Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä!
Aki
11.01.2006 17:58:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miltä näyttäis jos hiois värin pois kaulasta..
 
Luultavasti rumalta.
 
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
oiva tumpeloinen
11.01.2006 18:00:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miltä näyttäis jos hiois värin pois kaulasta..
 
Skitta: ESPin LTD MMv SN

 
Puun väriseltä kaulalta, luultavasti????
 
Joees
11.01.2006 18:03:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Tonen konkka 22-nanoiseksi
 
Mikä tuon idea oli? Joskus törmännyt jossain mutta en muista.
 
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «