Aihe: Kyselen kun en vastatakkaan osaa! Eli kitararomppeistani..
1
jenssi
11.01.2006 13:26:03
Hunkka Tsaa! Tämmöistä lähdin miettimään tylsyyden estämiseksi, notta minulla on Marshallin jcm 900 50 w nupiska, trace elliotin kaappi 2x12 (painaa pienestä koostaan vallan prkleesti eli roudaus perseestä) ja kitaroina tai nyttemmin oikestaan kitarana käytän Fenderin Jazzmasteria myös Epiphonen zephyr regentiä (semmonen fätti jazz-keppi) ja tarttis pikkusen jytkympää soundia.. Soittelemma semmoista rock pop hässäkkää (menoa ja melodiaa tyylin posies, megacity four..) ja tuntuu että jotain uupuu. Oon ajatellu Fenderin twin reverbiä tai hot rod de villeä, muttan ku se opiskelijalle tietää puolen vuoden syömättömyyttä, juomattomuuta ja vallan paskamaisia päiviä niin en oo raaskinu/viittiny tappaa itteäni materian takia.
Joten kannattaisko tuosta jo olemasta pinkasta laittaa jotain myyntiin, esim nupin tai kaapin vaihto? Soundi on jotenki niin keskiääni voittonen.. Toisella kitaristilla on tommonen fenderi ntwinreverb ja joku 4x10 kaappi ja bräiskäle että potkii ja erottelee hienosti!
Oisko kenties jotain "edullista" nuppia fenderin riveissä?
Putkea sen jokatapauksessa täytyy olla, rouheutta ,lämpöä, pehmeyttä mutta ei mitään tunkkasta tuhkakuppi meininkiä!
Auttakaa tietämätöntä mäessä.. Alas päin päästään vaikkei tahtoskaan mutta ku ylämäki on nii korkealla ja pirun jyrkkä!
Aki
11.01.2006 13:31:04

Suosittelen testaamaan Vox AC30CC2 -combon, hintaa jotain 1150€, soundia mun makuun reilusti enemmän.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
rytilahti
11.01.2006 14:25:26
Jytkyhän löytyy 4x12 tai 4x10 kaapista..
No itselläni on Gibsonin SG, Peavey 50w classic nuppi ja itsetehty 4x12 kaappi greenbackeillä, ja nuista saa kyllä jytkyä aivan tarpeeksi rokin poljentoon.

Vaihda kaappi vaikka 4x10:iin ja tottakai kitaroillakin on oma roolinsa. Kyllä tosta marsusta pitäis ainakin periaatetasolla saada jonkinlainen saundi pihalle. Mutta sen saa varmaan vaihdettuakin aika helposti johonkin muuhun, mikäli ei halua säilyttää kaikkea ostamaansa.
Itse vaihdan vahvistimen heti jos rupeaa kyllästyttämään, usein ei tarvitse edes pistää rahaa juurikaan, tai sitten vähän..

Jos on pokkaa niin pistä koko kattaus uusiksi: nupiksi orange tai jotain, hyvä 4x12 ja Gibson tai vastaava narun jatkeeksi
Feggy
11.01.2006 14:31:30 (muokattu 11.01.2006 14:42:11)

Marsussa on munkin korvaan liian nasaali soundi. Fenkkuja on monenlaisia kaikenmoisille kukkaroille ja kantsii katella käytettyinä - ainakin vanhemmat fenkut on kestäviä vehkeitä. Mutta eipä niissä uudemmissakaan kauheasti susia ole (paitsi Lead 75, joka mulla joskus oli). Jos vaihdat nuo vehkeet johonkin comboon, niin eiköhän soundi parane - esimerkiksi mulla on Twin-combo ja kyllä se mun tarpeisiin potkii tarpeeksi.

Esim. Soitin-Huttusella on tälläinen 1250e:

http://www.soitin-huttunen.com/uploads/fevibro.JPG

Kitarapajasta saa toisaalta perin antiikkisen vox-nupin hintaan 1100e

http://www.kitarapaja.com/pics/ampvoxac501.jpg
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Aki
11.01.2006 14:37:46 (muokattu 11.01.2006 14:39:04)

Marsussa on munkin korvaan liian nasaali soundi.

Ympäristöönsä liitettynä luulen että Marsut ei sulle parhautta ole, joten Fender, Vox, jopa Hughes&Kettner saattaa löytyä uudeksi suosikiksi.

Mitä tuohon potkimiseen tulee, tuttuni oli taannoin harmistunut kun mun silloisessa 1x12" Carvin XV112 -combossa oli tukevampi ja potkivampi soundi kun sen Mesa-stäkissä (joku Recto ja 4x12"). Eli ei todellakaan se määrä, vaan ihan muut asiat.

EDIT: Eli juuri kuten Jusu tuossa edellä fiksusti asian ilmaisi. :o)
Feggy
11.01.2006 14:41:35

Ympäristöönsä liitettynä luulen että Marsut ei sulle parhautta ole, joten Fender, Vox, jopa Hughes&Kettner saattaa löytyä uudeksi suosikiksi.

Juu, kiitos, mutta tuli just 15 v. täyteen twinini kanssa eikä vaihtoaikeita ole ;)
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Aki
11.01.2006 16:32:08

Juu, kiitos, mutta tuli just 15 v. täyteen twinini kanssa eikä vaihtoaikeita ole ;)

Varmasti. Viestini oli pääosin suunnattu aiheen aloittajalle, mutta hyvä että olet löytänyt omasi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)