Aihe: 1500-2500 Eukon studio?
1 2 3
Teijo K.
11.01.2006 14:23:27

Kiitos säätäjä tosta! Ja eikös tämä palsta/keskustelu ole juuri sitä varten että täällä kysytään asiantuntevilta tietoja. Älkää käsittäkö väärin sanaa tehkää lista mitä tarvitsen. Kuhan vaa oisitte kertonu minkälaisia tarvitaan juttuja kuten kompura, monitorit, efektit ja dynamiikkaprosessorit.

Tässä on nyt se ongelma, että ei ole olemassa mitään universaalia 'tämän kaikki aloittelevat äänittelijät tarvitsevat' -listaa. Kaikki riippuu siitä mitä haluat tehdä ja miten sen haluat tehdä. Se itselle sopivin totuus löytyy sitten testailemalla.

Tuo kirjasuositus oli minusta tähän mennessä viisain veto. Toinen kätevä kirjanen olisi Rokkibändin ABC- vähemmän varsinaisesti siitä studiosta, mutta paljon kaikkea muuta kätevää.
Munsta.
Pieni rumpalipoika
11.01.2006 14:25:25

Kiitos säätäjä tosta! Ja eikös tämä palsta/keskustelu ole juuri sitä varten että täällä kysytään asiantuntevilta tietoja.

Ei tietenkään ole. Tää on sitä varten, että asiantuntijat on vastaamatta itse kysymykseen ja kyseenalaistaa kysyjän tarpeet sekä statuksen. Ja ne, jotka ei tiedä kysyttävästä asiasta mitään, käskevät käyttämään hakua. Hoho.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
JazzFromHell
11.01.2006 14:28:03
Onpas täällä ystävällistä purukkaa...
Hevi on paskimmillaankin parasta!!!
passe
11.01.2006 14:31:29
Itellä säästämisen jälkeen menee ostoon tämä:

http://www.m-audio.com/products/en_us/ProjectMixIO-main.html

ja läppäri. Nami nami...
aimotuska
11.01.2006 14:33:40 (muokattu 11.01.2006 14:39:10)
Ei tietenkään ole. Tää on sitä varten, että asiantuntijat on vastaamatta itse kysymykseen ja kyseenalaistaa kysyjän tarpeet sekä statuksen. Ja ne, jotka ei tiedä kysyttävästä asiasta mitään, käskevät käyttämään hakua. Hoho.

No vittu anteeksi kun yritin kysellä lisäinformaatiota.

ChiLLin asenne oli ihan käsittämättömän huono, kehtasikin tuhlata omaa aikaansa etsiessään keskusteluita samasta aihepiiristä.

Ja Mikael. Voi hirvityksen kauhistus, painukoon nurkkaan häpeämään! Eihän kenenkään tarvitse tietää studiotyöskentelystä mitään, varsinkaan niin huonon kirjan perusteella. LAITTEITA studiossa tarvitaan, eikä mitään taitoa.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
Teijo K.
11.01.2006 14:38:06

Muuten kannattaisko noille mikeille hankkii tälläset telineet?

K&M
21060
http://www.thomann.de/thoiw3_km_21060_prodinfo.html

Minä ostaisin muutaman tällaisen, yleismalli toimii missä vain. Sitten myöhemmin kun asiat vähän selkiintyvät voisi katsella noita erikoismalleja kuten tuo lyhyt puomiteline, jonka olen aina mieltänyt enemmänkin bassarimikille kuuluvaksi kuin kitaroille.
Munsta.
aimotuska
11.01.2006 14:40:08
DBX 166 XL

Erittäinkin hyvä vaihtoehto.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
aimotuska
11.01.2006 14:43:14
Minä ostaisin muutaman tällaisen, yleismalli toimii missä vain. Sitten myöhemmin kun asiat vähän selkiintyvät voisi katsella noita erikoismalleja kuten tuo lyhyt puomiteline, jonka olen aina mieltänyt enemmänkin bassarimikille kuuluvaksi kuin kitaroille.

Kyllä se pikkuständi toimii kitaroillekin oikein hyvin. Siinä on just sopivan verran sitä tikkua, että mikin saa nostettua ämyrin kohdalle. Mutta sitä ei sitten pysty käyttään esim. lauluun, ellei solisti ole hommannu itteään konttauskuntoon.
JazzFromHell
11.01.2006 14:43:46
joo mietin justiinsa kans, että ei tota pientä tartteta ku on tulossa sellane 4x12 kaappi parempi sitte siihe.
Teijo K.
11.01.2006 14:46:56

Kyllä se pikkuständi toimii kitaroillekin oikein hyvin. Siinä on just sopivan verran sitä tikkua, että mikin saa nostettua ämyrin kohdalle. Mutta sitä ei sitten pysty käyttään esim. lauluun, ellei solisti ole hommannu itteään konttauskuntoon.

Jep, pitkän ständin kanssa saa mikin puomilla vaikka lattianrajaan, mutta lyhyellä ständillä ei saa mikkiä sinne ylös millään.

Minullakin on kyllä yksi tuollainen lyhyt ständi, käytän sitä kontran mikittämiseen keikalla just sopiva siihen. Mutta en mie sitä lyhyttä heti ensimmäiseen satsiin ostanut.
Munsta.
Pieni rumpalipoika
11.01.2006 14:47:13

Hoho. Ei nyt leikistä tarvii suuttuu...Mut vakavasti ottaen, niin kyllä tätä palstaa osittain vaivaa tuo karrikoidusti esitetty kommentti koko m.netistä. Rauhaa.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
Teijo K.
11.01.2006 14:49:36

Erittäinkin hyvä vaihtoehto.

Olikos tuo 166XL sitä mallia missä oli ne over easy -automatiikat? Jotain sellaista olen joskus käytellyt ja oli ihan ok. ne automaattiasetukset. Voisi ajatella niiden pystyvän pelastamaan aloittelijan pulasta jos se kompurankäyttö ei heti automaattisesti onnistukaan, tai kun se...
Munsta.
varakeef
11.01.2006 14:50:02
Kuhan vaa oisitte kertonu minkälaisia tarvitaan juttuja kuten kompura, monitorit, efektit ja dynamiikkaprosessorit.

Sää ny vaan et oo sanonu käyttötarpeistas muuta kuin että hevanderia olisi tarkoitus soitella.

Että onko esimerkiksi tarkoitus äänittää oikeaa hevanderirumpusettiä, ehkäpä äänittää kokonaista hevanderiorkesteria livemeiningillä purkkiin vaiko vain soitella hevanderikitaroita toistakymmentä peräkkäin ominpäin rumpukoneen säestyksellä?

Ootko mahdollisesti ajatellut rakentaa äänityksiisi midikoskettimien avulla esimerkiksi hevanderisyntetisaattori- tai hevanderijousiorkesterimattoja?

Budjetin esittämisestä kuitenkin plussaa (noin niinkuin kuvaannollisesti).
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Teijo K.
11.01.2006 14:50:53

Hoho. Ei nyt leikistä tarvii suuttuu...Mut vakavasti ottaen, niin kyllä tätä palstaa osittain vaivaa tuo karrikoidusti esitetty kommentti koko m.netistä. Rauhaa.

Eikös tuo vaivaa kaikkea inhimillistä, siis myös sitä tosielämää.
Munsta.
aimotuska
11.01.2006 14:53:59 (muokattu 11.01.2006 15:17:54)

Kyllä se paska lentää tuulettimeen ilmankin. Usenet ja web-foorumit on jo ihan tarpeeksi täynnä idiootteja, ei niitä tarvitse kenenkään enää emuloida.

E: Onhan se tietysti totta, että tietyntyyppiset kysymykset saa osakseen lisäkysymyksiä, mutta kyllä ne on IMHO yleensä perusteltuja. Jos oma asenne ei riitä myöntämään omaa tietämättömyyttään tai antamaan sitä kaivattua lisätietoa, niin mun puolesta saa olla.
JazzFromHell
11.01.2006 15:01:07 (muokattu 11.01.2006 15:04:28)
No tässä on sitä tarvittua lisäinformaatiota.

Eli monta kitaraa ois tarkotus äänitää päällekkäin, tehä demoja, rumpuja ei ole tarkoitus äänittää tässä studiossa, bassoa äänittää, duunaa laulua, syntikoita ja
äänittää 2 raitaa päällekkäin (vähintään). Kaikkea mahollista musatyyliä, mutta enimmäkseen kuitenkin sitä heviä.

E: ja sitä midiä luultavasti kyllä.
aimotuska
11.01.2006 15:17:26
No tässä on sitä tarvittua lisäinformaatiota.

Kerropa vielä yksi juttu: Joko oot lukenut ne ihan ensimmäisessä vastauksessa saamasi keskustelut läpi?
JazzFromHell
11.01.2006 15:19:18
Olen.
aimotuska
11.01.2006 15:28:03
Olen.

Ja tästä ketjusta:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=16&t=60805&o=0#p1178282

ei ollut mitään apua?

Tuollahan on sitä kauan kaivattua kamalistaa, käytännön vinkkejä, mikkisuosituksia ja kehoitus hankkia J. Pekka Mäkelän Kotistudio-kirja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)