Ben_D 11.01.2006 12:10:24 (muokattu 11.01.2006 12:10:33) | |
---|
Miksei kukaan ole kertonut mulle, että näin loistavia plektroja on olemassa? ;=) Tilasin Thomannilta krääsää ja otin kokeeksi yhden pussin 1mm paksusia Big Stubbyja. Pikasen testin jälkeen olen ekstaasissa. Vihdoinkin plektra, joka ei muljahtele sormissa . Tähän asti olen käyttänyt perus 0.88mm ja 1.00mm Tortexeja. Mistä näitä saa Helsingissä kun ei ole ikinä pistänyt silmään? |
Mrezzye 11.01.2006 12:16:09 (muokattu 11.01.2006 12:16:42) | |
---|
Kokeiltu on. Tuolla en kyllä saanut oikein erilaisia pikkaustyylejä soitettua (esim. funkkia). Tykitykseen sopinee ihan hyvin, kun plektraan tottuu. Ja onhan noita Stubbyja myynnissä normaalisti liikkeissä. En nyt just muista, että missä olen viimeksi nähnyt, mutta kyllä niitä saa pääkaupunkiseudultakin. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
|
Carpenter 11.01.2006 12:19:12 | |
---|
Onhan tuo ihan hyvä plektra rockin ja hevin soittamiseen. Mutta Jazz 3 on mielestäni vielä hieman tota parempi. Se punainen siis. |
Ze Kink 11.01.2006 12:19:46 | |
---|
Mistä näitä saa Helsingissä kun ei ole ikinä pistänyt silmään? Levytukusta saa. Itse en noista tykkää (lähinnä se terävä kärki häiritsee), mutta yksi kaveri soitteli noilla vaikka kuinka kauan. Vaikuttavat aika kestäviltä. Itsekin juuri löysin mahtavia plekuja. Ostin eilen Levytukusta paketillisen Ibanezin Steve Vai -plekuja, joissa on kumigrippi. Eipä putoile sormista, ja tuntuu mukavammalta sormissa kuin Sand Gripit (vaikka nekään ei kyllä putoile). Harmi että noita sai vain valkoisina. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Onhan tuo ihan hyvä plektra rockin ja hevin soittamiseen. Mutta Jazz 3 on mielestäni vielä hieman tota parempi. Se punainen siis. Jos JazzIII:sta pitää käyttää, niin musta XL on ylivoimaisesti paras :) WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Pnctocn 11.01.2006 12:25:09 | |
---|
Miksei kukaan ole kertonut mulle, että näin loistavia plektroja on olemassa? ;=) Tilasin Thomannilta krääsää ja otin kokeeksi yhden pussin 1mm paksusia Big Stubbyja. Pikasen testin jälkeen olen ekstaasissa. Vihdoinkin plektra, joka ei muljahtele sormissa . Tähän asti olen käyttänyt perus 0.88mm ja 1.00mm Tortexeja. Mistä näitä saa Helsingissä kun ei ole ikinä pistänyt silmään? Soittelin joskus n. 10v. sitten pidemmän aikaa kyseisillä vermeillä. Saatavuus oli silloin pienoinen ongelma. Noillahan on hauska leikkiä (esim. 2mm) pystyy täppäämään ja sitten slidettelemään portaattomasti ilman tavannomaisia puolisävelaskel tökkäilyjä (vrt. plekukäden sormet). Ja pysyivät hyvin käsissä. Paksummilla alkaa attacki olla vaan vähän muhjua kun ne kulmat on niin pyöreät. Sittemin siirryin dunlopin perusvihreisiin, mutta pitäisi kai hankkia nostalgiamielessäkin yksi. Sitäpaitsi nimikin on kuin 70-luvun parittajaelokuvasta. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Ben_D 11.01.2006 12:45:17 | |
---|
Siis noi yli 1mm:n paksuset on ihan järkyttäviä kapistuksia. Noi mun Stubbyt ovat 1mm paksusia samoin kun tähänasti käyttämäni Dunlop Tortexit. Tosin olen käyttänyt satunnaisesti myös 0.88mm paksuutta. Meikäläisen soitosta ei kyllä tule mitään niillä Jazzeilla. |
gator 11.01.2006 12:58:00 | |
---|
Meikä on soittanut melko pitkän aikaa 3mm biglstubbyillä. Nykyään en enää treeneissä noilla kylläkään soita kun ovat melko herkkiä kulumaan. Hemmetin hyviä plektroja kyllä. Gatoreilla treenit. |
Ben_D 11.01.2006 13:01:22 | |
---|
Meikä on soittanut melko pitkän aikaa 3mm biglstubbyillä. Nykyään en enää treeneissä noilla kylläkään soita kun ovat melko herkkiä kulumaan. Hemmetin hyviä plektroja kyllä. Gatoreilla treenit. Ovat helppoja kulumaan? Just sen takia mä näitä otin testiin, että eivät olisi niin helppoja kulumaan ja toi terävä kärki kiinnosti kokeilla. Toi materiaali näyttäis siltä, että olis kaikkea muuta kun helposti kuluvaa... |
McNulty 11.01.2006 13:30:58 | |
---|
Ben_D: testaa myös Ibanez Sandgrip Wizard (Heavy - 1.00mm) tai Ibanez Rubbergrip Wizard plektroja. Löytää kokeeksi vaikka HML:n TV-Sävelestä. Ne meinaan jämähtävät sormiin juuri sopivasti, kiitos kuminäppylöiden tai hiekkapaperin :) Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Ben_D 11.01.2006 13:32:14 | |
---|
Ben_D: testaa myös Ibanez Sandgrip Wizard (Heavy - 1.00mm) tai Ibanez Rubbergrip Wizard plektroja. Löytää kokeeksi vaikka HML:n TV-Sävelestä. Ne meinaan jämähtävät sormiin juuri sopivasti, kiitos kuminäppylöiden tai hiekkapaperin :) Täytyy käydä tsekkaamassa kun paksuuskin näyttäis olevan kohdallaan.. |
Mrezzye 11.01.2006 13:32:47 | |
---|
Ben_D: testaa myös Ibanez Sandgrip Wizard (Heavy - 1.00mm) tai Ibanez Rubbergrip Wizard plektroja. Löytää kokeeksi vaikka HML:n TV-Sävelestä. Ne meinaan jämähtävät sormiin juuri sopivasti, kiitos kuminäppylöiden tai hiekkapaperin :) Harmi ettei ainakaan vielä Levytukussa ole noita Sandgrippejä Extra Heavyinä. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
McNulty 11.01.2006 13:50:41 | |
---|
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Mrezzye 11.01.2006 13:55:39 | |
---|
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
|
gator 11.01.2006 14:00:28 (muokattu 11.01.2006 14:08:45) | |
---|
Ovat helppoja kulumaan? Just sen takia mä näitä otin testiin, että eivät olisi niin helppoja kulumaan ja toi terävä kärki kiinnosti kokeilla. Toi materiaali näyttäis siltä, että olis kaikkea muuta kun helposti kuluvaa... Materiaali on kovaa ja just siks hankautuu helposti jos tulee sellaisia raapaisuja kieliin. Siis tarkoitan jos sahaa välillä vahingossa plekua sivuttaissuunnassa kieliin nähden. Noihin big stubbyihin tulee sit vielä helposti sellasia pikku väkäsiä jotka sit ottaa kieliin kiinni helpommin kiinni. Eli esim. gatorit kuluu tasasemmin. Muuten kyllä törkeen hyviä plekuja. Varsinki toi kärki ja jämäkkyys on jeps. Tietty toi plektran muoto muutenkin, eli siis pysyy kädessä helposti. Toi materiaali vaan on semmonen kakspiippunen juttu. Eli hyvä mut just sen takia vähän huono. |
Progressiveland 11.01.2006 14:03:19 | |
---|
ite käyttäny stubbyja(2mm ja 3mm) kans jo hetken aikaa,ennemmin oli jazz III .. onko muuten stubby ja bib stybby sama? ku itellä on niitä pienempiä.. kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene |
Mrezzye 11.01.2006 14:05:58 (muokattu 11.01.2006 14:06:10) | |
---|
ite käyttäny stubbyja(2mm ja 3mm) kans jo hetken aikaa,ennemmin oli jazz III .. onko muuten stubby ja bib stybby sama? ku itellä on niitä pienempiä.. Big Stubby on normaaliplekun kokoinen ja pelkkä Stubby samankokoinen kuin esim. Dunlopin JazzIII, noin niinku palttiarallaa suurinpiirtein tasan. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
|
Progressiveland 11.01.2006 14:22:41 | |
---|
Big Stubby on normaaliplekun kokoinen ja pelkkä Stubby samankokoinen kuin esim. Dunlopin JazzIII, noin niinku palttiarallaa suurinpiirtein tasan. eli stubbyja vain ollut mulla.. kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene |
Ben_D 11.01.2006 21:54:31 | |
---|
Perun sanani. Noihan olikin jo 5 minuutin soiton jälkeen ihan hanurista. Luistaa kädestä veks kun vähän alkaa handy hikoileen. Samoin toi kärki on aivan liian terävä kun olen tottunut Tortexeihin. Onneksi ei tullut ostettua kun 6 kappaleen setti. |
Da Make 11.01.2006 21:56:39 | |
---|
Perun sanani. Noihan olikin jo 5 minuutin soiton jälkeen ihan hanurista. Luistaa kädestä veks kun vähän alkaa handy hikoileen. Samoin toi kärki on aivan liian terävä kun olen tottunut Tortexeihin. Onneksi ei tullut ostettua kun 6 kappaleen setti. Samanlaiset kokemukset minullakin, alkuun se tuntui mahtavan hyvältä.. mutta sitten siitä uupui vain sellainen tietty tatsi. .88 Tortex (vihreä) on kyllä tatsiltaan ehkä paras, mutta silti tykkään käyttää JAZZ III XL mustaa. |