Elikkä tietääkö kukaan mistä netistä saisi näitä tongittua. Mielessäni ois tuo gibson les paul studio platinum mutta se näyttää melko painavalta eikä painoa meinaa löytyä joten löytyskö apuja. ..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::.. |
Juzzu 11.01.2006 07:48:57 (muokattu 11.01.2006 07:49:56) | |
---|
Ei se metallinhopea (?) väri sitä painoa kasvata. Yleensä nyky-lespat painaa sen n. 4,5kg ja vähemmän, jos tuo studio on sitä ohuempaa mallia niin sitten voipi olla kevyempikin. Paino sisänsä on yksilöllistä eikä siitä netistä löydy tietoa ellei juuri haluamaasi yksilöä ole punnittu niinkuin mm. jenkeissä on monella netissä Les Pauleja myyvällä liikkeellä tapana tehdä. Seuraava JYVÄSKYLÄN Operaatio:Live 20.1.2006 Ilokivessä! -Kapula Rattaissa - Kätyrit - Aivolävistys |
Jucciz 11.01.2006 08:30:52 | |
---|
Kevyimmät Les Paulit ovat alle neljä kiloa, raskaimmat lähempänä kuutta. Paino riippuu puulaaduista ja kevennysporauksista. Porauksia ei luonnollisesti tarvita, jos puu on valmiiksi kevyttä. Ensimmäinen Gibsonini (LP Custom) painoi noin 4,9 kiloa, nykyinen Standardini 4,2 kiloa. Deluxea en ole punninnut, mutta lähempänä sekin on neljää kuin viittä kiloa, näin perstuntumalta. |
darrell 11.01.2006 08:49:39 | |
---|
Minun -89 Standardi painaa aika tasan 5kg. |
Feggy 11.01.2006 09:01:46 | |
---|
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
Juzzu 11.01.2006 09:05:26 (muokattu 11.01.2006 09:18:11) | |
---|
Kevyimmät Les Paulit ovat alle neljä kiloa, raskaimmat lähempänä kuutta. Paino riippuu puulaaduista ja kevennysporauksista. Porauksia ei luonnollisesti tarvita, jos puu on valmiiksi kevyttä. No kaikki nyky-stankut porataan - mikä kertoo siitä ettei kevyet mahongit edes pääse vahingossa stankkujen valmistuslinjalle. Muutenhan sieltä tulisi ulos höyhenen keveitä lespoja, mutta ei tule, ei. Ja kun kyse on tuollaisesta uudemman sortin lespasta, voisi olettaa että se painaisi kevennyksien kanssa melko lailla samalla lailla kuin käytännössä muutkin uudet lespat - eli tuskin alta neljän, tuskin yli viittä. Kepeät mahongit päätynevät Gibbonillakin varmaankin suoraan Custom Shopin käyttöön. Mun omatekele väli-amerikan mahonkinen ilman kevennysreikiä painaa 4.2+ Tässä syssyllä sain todella kevyttä väli-amerikan mahonkia, tuosta Customista on tulossa hyvinkin kevyt näillä näkymin. Kitarapaja ilmoittaa sivullaan kitaroiden painot: aika tarkastihan nuo näyttää täysirunkoiset lespat asettuvan 4-4.5kg haarukkaan tuota yhtä vajaata vitosta lukuun ottamatta. Seuraava JYVÄSKYLÄN Operaatio:Live 20.1.2006 Ilokivessä! -Kapula Rattaissa - Kätyrit - Aivolävistys |