![]() 09.01.2006 16:09:21 | |
---|---|
Minusta Pattonilla ei ole "omaa" lauluääntä ollenkaan. Täh, en tajunnut. Sori. Minusta Patton on yksi monipuolisimmista ja lahjakkaimmista laulajista kautta aikain, mutta silti hänen työnsä jäljen tunnistaa heti. Jossain FNM:n biiseissä se nasaalisuus häiritsee minuakin vähän, mutta se on osa Pattonin tyyliä. | |
![]() 09.01.2006 16:43:16 | |
Oisko hyvät biisit mitään? Osuit naulan kantaan! En ole tainnut kuulla vielä yhtään hyvää Pattonin tekemää biisiä. Californiallakin ne parhaat (=ainoat hyvät) taitavat olla sen toisen jäbän tekemiä. | |
![]() 09.01.2006 21:53:42 (muokattu 09.01.2006 21:54:04) | |
Osuit naulan kantaan! En ole tainnut kuulla vielä yhtään hyvää Pattonin tekemää biisiä. Californiallakin ne parhaat (=ainoat hyvät) taitavat olla sen toisen jäbän tekemiä. Mutta millä logiikalla pitäisi olla hyvä säveltäjä voidakseen olla hyvä laulaja? http://www.mikseri.net/kiasma | |
![]() 09.01.2006 23:26:28 | |
Osuit naulan kantaan! En ole tainnut kuulla vielä yhtään hyvää Pattonin tekemää biisiä. Californiallakin ne parhaat (=ainoat hyvät) taitavat olla sen toisen jäbän tekemiä. "Sen toisen"? Kaikilla viidellä jäsenellä on sävellyskrediittejä Californialla. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | |
![]() 10.01.2006 08:42:32 | |
Kovin mahdollinen veto Pattonilta tähän väliin olis heittää levyllinen jotain ihan perustavaraa, ilman mitään sekoiluja ja hienosti laulettuna. Tyyliin joku hemmetin pop-levy! No tää sen (ilmeisesti?) sooloprojekti Peeping Tomhan on aika popahtavaa. Jahka hra. P sais julkastua muutakin kuin demoja netissä ko. nimellä. | |
![]() 10.01.2006 09:45:39 | |
Mutta millä logiikalla pitäisi olla hyvä säveltäjä voidakseen olla hyvä laulaja? En ole tätä väittänytkään. | |
![]() 10.01.2006 09:46:19 | |
"Sen toisen"? Kaikilla viidellä jäsenellä on sävellyskrediittejä Californialla. Olisikohan se ollut sitten se Spruance (tai jotain sinnepäin) joka oli tehnyt ne omat suosikkibiisini. | |
![]() 10.01.2006 10:59:25 | |
No tää sen (ilmeisesti?) sooloprojekti Peeping Tomhan on aika popahtavaa. Jahka hra. P sais julkastua muutakin kuin demoja netissä ko. nimellä. Aha, olen kyseisestä projektista kuullut mutta biisejä en. Täytynee katsastaa tuo ja pari muutakin Patton projektia joihin en ole vielä ehtinyt tutustua. On muuten pari päivää soinut päässä Angel Dustilta yksi biisi, josta en edes erityisesti pidä. RV:hän se oli. | |
![]() 10.01.2006 14:21:43 | |
Peeping Tom demoista: Then in 2001, six very catchy demos were leaked over the internet and were supposedly very early demos for Peeping Tom. However, according to Patton, Peeping Tom's sound will not resemble those. He says, "No they won't sound like that. We leaked those demos to throw people off." http://www.counterculture.co.uk/interview/tomahawk-mike-patton.html | |
![]() 10.01.2006 14:48:08 | |
Toivoisin Pattonilta vähitellen jo uuden lajin verta teurastamon lattialle - viimeiset tuotokset ovat mielestäni ajautuneet itseään toistaviksi. Kaikkein suurin shokkivaikutus tässä vaiheessa olisikin varmaan yhteistyöllä Jim "vähintään kahdet aurinkolasit päällekkäin" Martinin kanssa... "I'd love to talk philosophy, but I gotta take a piss. Man, that philosophy runs right through ya..." (David Lee Roth) | |
![]() 10.01.2006 17:56:34 | |
totuudeen sanoja täällä puhutaan! patton totisesti on mielestäni vaarassa karkottaa faninsa jossakin vaiheessa, jos uusia crediittejä ei tule. voihan tietenkin olla, että sitä mies juurikin haluaa: vittuilla ihmisille (?) vaikka patton omaakin jumalaisen kyvyn tuottaa upeaa ääntä itsestään niin halutessaan, tarvitsee hän kovan pumpun taakseen. -->FNM oli kaikilta osin helvetin tiukka yhtye (paitsi jim martinin). noh... poppia tai rokkia peliin mike! "Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula | |
![]() 10.01.2006 20:21:40 (muokattu 10.01.2006 20:25:00) | |
FNM oli kaikilta osin helvetin tiukka yhtye (paitsi jim martinin). Mä jotenkin perverssillä tavalla tykkäsin Martinin kuivasta hevisäröilystä. Ja mikä tärkeintä, tyypillä oli ulkonäkö kunnossa! Metalliriffien ja kasarikosketinsaundien yhdistelmä oli jotensakin persoonallisen älytön. Ja eikä niin pehmeää tai rauhallista balladia, etteikö Jim ala jyystää jotain thrash-riffiä jossain vaiheessa biisiä. http://www.mikseri.net/kiasma | |
![]() 10.01.2006 21:26:40 | |
Mä jotenkin perverssillä tavalla tykkäsin Martinin kuivasta hevisäröilystä. Ja mikä tärkeintä, tyypillä oli ulkonäkö kunnossa! Metalliriffien ja kasarikosketinsaundien yhdistelmä oli jotensakin persoonallisen älytön. Ja eikä niin pehmeää tai rauhallista balladia, etteikö Jim ala jyystää jotain thrash-riffiä jossain vaiheessa biisiä. Olen samaa mieltä. Ei käy kieltäminen, että eikö ne riffit siellä toimisi. Esim. Zombie Eatersin loppurymistelyt. Vitut, sano Vatanen | |
![]() 11.01.2006 00:25:14 (muokattu 11.01.2006 00:26:41) | |
Juu kyllä meitsinkin mielestä Jim soitti välillä ihan makeasti. Eikös esim. Epicissä ole aikas kohtalainen soolo? Mitäköhän Faith No Moren muut sällit puuhailevat nykyisin? "Mustanaamio ei paljon puhu, mutta hänellä on Salomonin viisaus." | |
![]() 11.01.2006 10:35:03 | |
Mitäköhän Faith No Moren muut sällit puuhailevat nykyisin? Roddy Bottum: http://www.imperialteen.com/ + tekee jotain leffamusiikkia Mike Bordin: Ozzyn kanssa soittelee kaiketi edelleen Billy Gould: http://www.koolarrow.com/aboutus.shtml Dean Menta: http://www.allsparks.com (soittaa bändin kitaristina) Trey Spruance: http://www.webofmimicry.com/ Chuck Mosleystä Wikipedia sanoo: Mosley is now a chef in Cleveland, Ohio. Ja sokerina pohjalla: Jim Martin: http://www.undercover.com.au/news/2003/20031103_faithnomore.html | |
![]() 11.01.2006 11:23:24 | |
Mä jotenkin perverssillä tavalla tykkäsin Martinin kuivasta hevisäröilystä. Ja mikä tärkeintä, tyypillä oli ulkonäkö kunnossa! Metalliriffien ja kasarikosketinsaundien yhdistelmä oli jotensakin persoonallisen älytön. Ja eikä niin pehmeää tai rauhallista balladia, etteikö Jim ala jyystää jotain thrash-riffiä jossain vaiheessa biisiä. mun mielestä martin teki fnm kitaristeista loppujen lopuksi ehkä parasta jälkeä. introducella on ehkä fnm:n parhaat riffit ja lisäksi martin ymmärsi jotain myös tonen päälle. ei siinä yhdistelmässä ole mun mielestä mitään outoa. jengi vaan ei jotenkin yleensä osaa laittaa FNM:ää oikeaan kontekstiin. säröskitta + synamattohan on ihan new wave- juttu. FNM vaan teki sen aggressiivisemmin yhdistämällä metal- riffejä niihin new wave juttuihin. itse asiassa mulle tulee introducen joistakin martinin riffeistä mieleen u2 Edgen kitaroinnit. en tiedä tuleeko muille. real thingiä en ole kuunnellut aikoihin, mutta mun mielestä se on ehkä FNM:n heikoin levy. ne pattonin pelleilyvokaalit ei toimi eikä levyllä muutenkaan ole yhtä tasainen jälki, kuin introducella. angel dust on ehkä mun suosikki muutoin, paitsi jos puhutaan pattonista, niin parhaat miehen FNM suoritukset löytyvät seuraavalta levyltä. angel dustilla fnm meni takaisin introducen suuntaan ja pois "stadion" rockista tai mitä helvettiä se real thing olikaan. ehkä parhaita juttuja levyllä on ne oudot atonaaliset "halpis kauhuelokuva" riffit. saundit on levyllä harmillisesti aivan anaalista puhumattakaan kitaratonesta. tälle levyllehän martin ei tainnut tehdä enää juuri mitään materiaalia, vaan suurin osa riffeistäkin on tietääkseni gouldin käsialaa. king for gaylla kitara tonea ei vain yksinkertaisesti ole, vaikkakin levyltä löytyy toki hyviä punk rock riffejä. kuitenkin ne "popimmat" biisit ei mun mielestä ole fnm:n vahvin puoli, vaan nimenomaan ne oudot punk- tribaalijutut. levyllä huomaa myös bottumin poissaolon (joka taisi hääriä toisen bändinsä imperial teenin parissa?). album of the year on tuotannollisesti ylivoimaisesti paras. levyn tuottajana hääri young godsista tuttu roli mossimann, joka mun mielestä väänsi saundit joka suhteessa juuri kohdalleen. tällä levyllä fnm palaa osittain taas "juurilleen" dissonoivilla punk riffeillä ja vahvoilla syntikkamatoilla. mä tykkään tällä levyllä ehkä vähiten niistä "hiteistä", kuten last cup of sorrrow ja strip search. joku home sweet home ja paths of glory on ihan helmi kamaa. uusi kitaristi jon hudson tekee myös kovaa jälkeä ja patton tekee tasaisen suorituksen levyllä. | |
![]() 11.01.2006 13:39:58 (muokattu 11.01.2006 13:40:16) | |
riffeistä mieleen u2 Edgen kitaroinnit. en tiedä tuleeko muille. Tulee mullekin. levyllä huomaa myös bottumin poissaolon (joka taisi hääriä toisen bändinsä imperial teenin parissa?) Ei, vaan hän kärsi tuohon aikaan erinäisistä henk.koht. ongelmista, eli muistaakseni isänsä kuolemasta ja aineiden väärinkäytöstä. | |
![]() 11.01.2006 20:01:48 | |
tälle levyllehän martin ei tainnut tehdä enää juuri mitään materiaalia, vaan suurin osa riffeistäkin on tietääkseni gouldin käsialaa. --> nimen omaan! tämä vahvistaa väitettäni siitä, että martin ei ole ollut oleellisesti tärkeä jäsen bändissä. gould on käsittääkseni vastannut pääosin myös kingin ja albumin riffeistä. ja tuottipa vielä cmx:n vainajalankin. hieno mies! "Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula | |
![]() 12.01.2006 09:23:20 | |
--> nimen omaan! tämä vahvistaa väitettäni siitä, että martin ei ole ollut oleellisesti tärkeä jäsen bändissä. gould on käsittääkseni vastannut pääosin myös kingin ja albumin riffeistä. ja tuottipa vielä cmx:n vainajalankin. hieno mies! joo, mut martin teki silti pari kunkku biisiä ad:lle. en muista olikohan tuo jizzlobber ja joku. suurin osa king for a gaysta on mun tietääkseni spruancen riffejä. niin tuo ainakin jossain haastattelussa sanoi. mä luulen taas, et album of the yearilla on vähän kaikkien juttuja. pattonhan on säveltänyt last cup of sorrow:n ja strip searchin. kyllä siellä muistaakseni hudsoniltakin löytyy kamaa. | |
![]() 12.01.2006 09:38:21 | |
joo, mut martin teki silti pari kunkku biisiä ad:lle. en muista olikohan tuo jizzlobber ja joku. Vain ja ainoastaan Jizzlobber. Malpractice oli Pattonin, loput suunnilleen Gould/Bottum/Bordin suurin osa king for a gaysta on mun tietääkseni spruancen riffejä. niin tuo ainakin jossain haastattelussa sanoi. Tuossa on jööti paketti KFAD-tietoa: http://www.feastorfamine.com/jyk/words/fnm/ | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)