Lennu 02.08.2003 03:47:30 | |
---|
Niin. Yleensähän hommat hoituvat ihan ookoosti, mutta niistä ei raportoida. Ne on ne harvat epäonnistumiset, joista äänekkäästi, ja syystä, äristään. |
the jokke 02.08.2003 12:57:46 | |
---|
mä oon pari kertaa nyt viikon sisällä sopinut hyvän ostosopimuksen.. molemmille kävi niin, että seuraavana päivänä se myyjä ilmoittaakin myyneensä tavaran jollekin muulle. vitun vittu. |
p130 04.08.2003 09:34:14 | |
---|
Niin. Yleensähän hommat hoituvat ihan ookoosti, mutta niistä ei raportoida. Ne on ne harvat epäonnistumiset, joista äänekkäästi, ja syystä, äristään. Näin on, paljon on kauppaa tullut tehtyä torin, huuto.netin, keltaisen pörssin jne kautta ja varmaan 99% kaupoista on mennyt hyvin. Suomalaiset ovat rehellistä kansaa. Edellämainitun Les Paulin lisäksi ei isompia ongelmia ole ollut. Jotain pientä kyllä aina joskus mutta se nyt melkeimpä kuuluu asiaan... Fostexista mailasin perjantaina, ei vastausta vielä. Pitänee soittaa tänään. HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
ostanut stage customin virvelin sadalla eurolla. myyjä olisi myynyt toiselle elen olisi pyytänyt pitämään sitä vielä viikon. Mä kans ostin 16" Paiste signaturre thin chinan sadallakolmellakymmenellä eurolla. Multa meni thunderin virveli+ständi hintaan 130€. Mä myös ostin jenkki-fenkun 1600 €. Ilmotus oli torilla 10 minuuttii ja sit mulle soitettiin. Hyvin on toreilu onnistunu tähän asti. Rules are meant to be broken; especially stupid ones like this.
-David Shandley |
Heguli 04.08.2003 19:34:46 | |
---|
Niin. Kyllähän näissä myynti/osto -ilmoituksissa pätee samat yleiset säännöt kuin muissakin kaupoissa. Eli tarjous sitoo tarjouksen tekijää ja siihen annettu vastaus puolestaan vastauksen antajaa. Laki siis velvoittaa tarjouksen tekijän luopumaan tuotteestaan, mikäli joku on halukas sen ostamaan tarjotuilla ehdoilla. Hyvin harvahan näitä oikeuteen vie, mutta onhan tuossa ainakin yksi asia johon vedota. Höpö höpö. Yksityisten välisiin kauppoihin ei tällaista lainsäädäntöä ole. Jokainen voi luvata myyvänsä mitä vain mihin hintaan tahansa ja perua jos huvittaa, Eri asia kuinka fiksua se on mutta ei tässä nyt mitään lakeja rikota... |
Fortune 05.08.2003 12:05:29 | |
---|
Höpö höpö. Yksityisten välisiin kauppoihin ei tällaista lainsäädäntöä ole. Jokainen voi luvata myyvänsä mitä vain mihin hintaan tahansa ja perua jos huvittaa, Eri asia kuinka fiksua se on mutta ei tässä nyt mitään lakeja rikota... Mutta toinen asia on, mikä tulkitaan sitten _sopimukseksi_. Sopimuksista suulliset ja kirjalliset ovat yhtä sitovia, ja mikseipä mailitse tehty sopimuskin sitoisi? "Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" |
Love Gun 05.08.2003 13:18:23 | |
---|
Höpö höpö. Yksityisten välisiin kauppoihin ei tällaista lainsäädäntöä ole. Jokainen voi luvata myyvänsä mitä vain mihin hintaan tahansa ja perua jos huvittaa, Eri asia kuinka fiksua se on mutta ei tässä nyt mitään lakeja rikota... Kyllä Suomessa on voimassa edelleen yksityisten välisiä oikeussuhteita koskevaa lainsäädäntöäkin! Mainitsemani yleiset periaatteet juontavat juurensa oikeustoimilaista (laki varallisuusoikeudellisista oikeustoimista) ja kauppalaista. Taidatkin viitata tekstissäsi kuluttajansuojalakiin, joka koskee vain elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välistä suhdetta. Baby I know what your problem is,
The first step of the cure is a KISS!
-G. Simmons 1976 |
p130 05.08.2003 18:24:07 (muokattu 05.08.2003 18:26:48) | |
---|
Kyllä Suomessa on voimassa edelleen yksityisten välisiä oikeussuhteita koskevaa lainsäädäntöäkin! Mainitsemani yleiset periaatteet juontavat juurensa oikeustoimilaista (laki varallisuusoikeudellisista oikeustoimista) ja kauppalaista. Taidatkin viitata tekstissäsi kuluttajansuojalakiin, joka koskee vain elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välistä suhdetta. Aivan. Valitettavasti vain suullisista puhelimessa tehdyistä sopimuksista on aivan turha alkaa kiistelemään. Ainakaan jos puhutaan nyt esimerkiksi vain tuhansista euroista. Sainpas myyjän lopulta kiinni puhelimella: "No kun se nyt oli yhellä mun kaverilla jo käytössä niin en mä sitten viittinyt alkaa sitä mihinkään lähetteleen". Kysäisin vielä miksei edes viitsinyt ilmoitella: "nokunsenyttoliniinvaikeaa ku oltiin mökillä ja tässä just tultiin..." Joo, selvä. Pesäpallomailasta tuollaiset tarvitsisivat. Perkele. Edit: Että repe632:n kanssa ei sitten kannata kauppaa käydä. Ilmoitushan oli täällä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=8438 HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |