hemmo 30.07.2003 21:05:04 | |
---|
Tunnustan. Olen ollut Abba-fani jo Euroviisuista v. 74 asti. Hyllyssäni on Abban koko kokopitkä tuotanto sekä vinyylinä että cd:nä. Hienointa Abbassa on ehkä se miten erinomaisia sovituksia Andersson-Ulvaeus-kaksikko on biiseistään tehnyt ja mainitsen nyt erityisesti nerokkaat bassokuviot. Basso jää monesti pois kesken kipaleen, ja kun se tulee takaisin jumputtamaan, niin biisin noste on.. miten se nyt sanoisi, hirmuinen. Oma top 5-lista: 1. Mamma Mia 2. Hole In Your Soul 3. If It Wasn't For The Nights 4. I'm A Marionette 5. Take A Chance On Me Säröä beibi! |
Bonham 30.07.2003 21:12:46 | |
---|
Mulle Abba on loistavaa taustamusaa: En jaksaisi istua ja pelkästään kuunnella bändiä, mutta kelpo musaa silti. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
JC 30.07.2003 21:14:14 | |
---|
Enpä voi itseäni Abba-faniksi kutsua, mutta sen verran voin antaa kredittiä, että Knowing Me, Knowing You biisin kertosäkeen sovitus on yksi hienoimmista. |
Arseska 30.07.2003 21:45:24 | |
---|
Liian poppimaista... mut The Winner takes it All on vitun hyva. Metallica, boy! |
Bluesmies 30.07.2003 22:01:39 | |
---|
Abba on aivan kuningas. Suosikkibiisejäni: Dance (while the music still goes on) One of Us Happy New Year Kitara on tyhmä!! |
hahuusko 31.07.2003 03:01:17 | |
---|
Abbahan on aivan täydellistä poppia, tykkään kyllä kovasti. Suosikkikappaleitani ovat mm. That's Me, Eagle, As Good As New, Lay All Your Love on Me, Soldiers...on ne kaikki hititkin hyviä, kumma juttu kun niihin ei ole ollenkaan kyllästynyt vaikka ne on tullut kuultua jo vaikka kuinka monta kertaa. |
flimtrick 31.07.2003 11:41:06 | |
---|
Abban jäbät on popneroja. Niiden sovitukset ovat vailla vertaansa. Ja niiden tasosiin pop sävellyksiin ei moni poika pysty. Kun siihen lisätään vielä kaks helvetin hyvää naislaulajaa niin pakettihan on liki täydellinen! |
emmi.piironen 31.07.2003 11:49:28 | |
---|
no en mäkää hirveesti abbasta välitä mut parhaita biisëjä niillä on dancing gueen ja toisen nimee en muista.... |
vaiktutus 03.08.2003 23:27:25 | |
---|
Joskus vähän pienempänä tuli tuijotettua TV-shopin Abba-kokoelma mainosta aika paljonkin. Sitten isäni ystävä toi minulle jonkun greatest hits cd:n ja olin aivan myyty. Sitä ei tosin kestänyt kovin kauaa, mutta kyllä vieläkin on välillä erittäin mukavaa kuunnella Abbaa. Omistan edelleen vain sen yhden hitti-cd:n, mutta siltä parhaimpia biisejä ovat mm. Does your mother know, thank you for the music, take a chance on me ja Voulez vous. "Moninkertaiset huutomerkit ovat selvä sairaan mielen merkki" -velho Rincewind |
Abban levyistä "Arrival" löytyy hyllystä, mutta siihenpä se on sitten saanut jäädäkin. Arvostan silti yhtyettä tietyllä tavalla, sillä harva on onnistunut tekemään yhtä paljon tarttuvia popkappaleita. Omia suosikkejani ovat kai hieman naiivi avioerokuvaus "Winner Takes It All" ja riemastuttava "Take a Change On Me". The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Tellervo 05.08.2003 16:11:20 | |
---|
Ooh! Aah! Kivaa että on muitakin perverssejä. |
Jabe 05.08.2003 16:35:00 | |
---|
Abba on poppia parhaimmillaan. Soitan muuten itse Snabba -nimisessä Abba -coverbändissä (joka tosin ei ole keikaillut yli vuoteen). "Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". -Martin Luther King, Jr. |
Fortune 05.08.2003 16:41:03 | |
---|
Pidän ja suuresti. Myös sen nerokkaasti tuplauksia yms. käyttävän soundin takia, mutta ennenkaikkea biisien takia. Hämmästyttävästi ABBA:n tuotokset taipuvat niin akustisen yksinkertaistettuun esillepanoon kuin ison bändin tuutattavaksi, johtuen varmasti yksinkertaisesta kitara/piano-biisintekotavasta ja silkasta neroudesta sovitusten suhteen. Sanoitukset ovat pop-huttua, mutta ei kaikkien tarvitse parantaa maailmaa :) "Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" |
KTR 05.08.2003 21:27:00 | |
---|
Abba on paras. Mulla on Abban tuplacd-kokoelma sulassa sovussa cd-hyllyssä metalli- ja progelevyjen vieressä. |
Ulle 05.08.2003 22:10:25 | |
---|
Abba on kyllä parasta poppia ja sillä blondilla on hyvä peppu |