Mulla ainaki toimii sellanen, että oikean jalan alle noin kolkyt senttiä korkee jakkara tai vastaava ja hyvä asento istuessa ja kitara vasemman jalan päällä. Klasaristaili..... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Tasapaino 10.01.2006 21:01:26 | |
---|
Mulla ainaki toimii sellanen, että vasemman jalan alle noin kolkyt senttiä korkee jakkara tai vastaava ja hyvä asento istuessa ja kitara vasemman jalan päällä. Ongelma tossa on vaan siinä, että tekniikkaa voi joutua muuttamaan noustessa seisomaa. Vaikkapa nopea sahaaminen ei onnistu samalla tavalla. Onko muuten kukaan nähnyt Farerin soittavan seisaaltaan? [( Vapaustaistelija Tasapaino )] |
dmntn 10.01.2006 21:10:44 | |
---|
Ongelma tossa on vaan siinä, että tekniikkaa voi joutua muuttamaan noustessa seisomaa. Vaikkapa nopea sahaaminen ei onnistu samalla tavalla. Onko muuten kukaan nähnyt Farerin soittavan seisaaltaan? Kitaran toi "lovi" seisaaltaan soittaessa on suurinpiirtein tossa vasemman jalan kohdalla ja kaula kulmassa ylöspäin, juuri niinku tos istuma-asennos? Nykyään mulla ainaki kipeytyy kyynärpää samantien, jos vähänkää jotain haastavampaa pitää soittaa tuos "perusasennos". Tuo "klasari-asento" vaan tuntuu paljo luonnollisemmalta ja siinä on parempi pääsy kaulalle ja muutenkin ei tartte oikialla kärellä kurkotella niin paljo ku tuos "normaalis" asennos. Sweepatessa roiskuu! |
jarkk0- 10.01.2006 22:20:27 | |
---|
opeta PARANOID! Rock'n Roll |
Bald Anus 11.01.2006 07:26:48 | |
---|
Jees, eli opettaisin kaverin pikkuveljelle vähän perusasioita, jotta hän pääsisi alkuun kitaransoitossa. Ajattelin opettaa nuottienlukua, rytmiä, sointuja, soittoasennon, sormiharjoituksia jne.. Ongelma on siinä, että en oikein tiedä mistä olisi hyvä aloittaa? Itse aloitin niillä asennoilla, rytmillä ja nuottienluvulla. Soinnut ja "1-2-3-4" -harjoitukset tuli myöhemmin. He's a hero, hän ei taivu! THV-Klubi #12 |
Tasapaino 12.01.2006 12:38:36 | |
---|
Kitaran toi "lovi" seisaaltaan soittaessa on suurinpiirtein tossa vasemman jalan kohdalla ja kaula kulmassa ylöspäin, juuri niinku tos istuma-asennos? Niin, mutta plektrakäsi on aivan eri kulmassa. Klassisessa istuma-asenna oikea käsi on suunnilleen kohtisuoraan kielten mukaisesti, mitä se ei luonnollisesti seisaallaan missään nimessä ole. Vasen käsi tosiaan saa olla samassa asennossa. [( Vapaustaistelija Tasapaino )] |
P.E.V 12.01.2006 13:33:22 | |
---|
Laitan tän mun oman kysymyksen tänne ku ei viitti uutta aihetta tehdä. Eli mulla on tällänen klassinen kitara, ja oon sillä näitä perussointuja ja sointusarjoja treenaillu jo vajaa vuoden verran. Parin kuukauden päästä ostan sähkökitaran. Ja sillä olisi sitten tarkoitus opetella kunnolla soittamaan. Sanokaapas jotain helppoja biisejä ja sooloja mitä vois sitten alkaa harjoittelemaan. Ja jotain vinkkejä aloittelijalle.. |
Ville81 12.01.2006 13:49:01 | |
---|
Laitan tän mun oman kysymyksen tänne ku ei viitti uutta aihetta tehdä. Eli mulla on tällänen klassinen kitara, ja oon sillä näitä perussointuja ja sointusarjoja treenaillu jo vajaa vuoden verran. Parin kuukauden päästä ostan sähkökitaran. Ja sillä olisi sitten tarkoitus opetella kunnolla soittamaan. Sanokaapas jotain helppoja biisejä ja sooloja mitä vois sitten alkaa harjoittelemaan. Ja jotain vinkkejä aloittelijalle.. Samaa kuin tässä ketjussa kerrottu, eli nuotinlukua, teorian perusteita, sointuotteita, tekniikkaa (vuorolyöntitekniikka, otelautakäden oikea asento, sormenpäillä painaminen), improvisointia. Tsekkaa vaikka alkuun pentatoniset skaalat ja kipioi rock- ja blueslevyiltä riffejä ja sooloja. Niitä voit käyttää melkein kaikessa musiikissa, vähnä vielä kun soveltaa. Ja jos tulee tunne, ettet tiedä mitä treenaisit, niin sointuja kannattaa aina harjoitella lisää. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |