Aihe: Mitä tarkoittaa rumpujen triggaus?
1 2 3 4 5 6 711 12 13 14 15
Legatus
18.11.2005 17:07:12
Jes! hyvähyvä! Mistä tilasit tuon DM5 ja oliko kalliskin? Veikkaan, että Ddrum tuli halvaksi? Claviahan on myynyt sen..(?)

Thomannilta Modulin, 299€ + pm. Ddrumin tilaan kuopion viiking musiikista, hintaa ei ole sovittu vielä. Samalla thomannilta Axiksiin jäykemmät jouset.
Janne pentele!!!!!!!
tuskarumpu
20.11.2005 19:18:17
Mä en kauheesti tiedä näistä elektronisista jutuista enkä ainakaan löytänyt vastausta kysymykseeni joten voiko joku kertoa että laitetaanko se moduli kiinni PA:han että saadaan se soundi sieltä ulos? vai mihin se laitetaan?
KoRn88.
20.11.2005 19:20:17
Mä en kauheesti tiedä näistä elektronisista jutuista enkä ainakaan löytänyt vastausta kysymykseeni joten voiko joku kertoa että laitetaanko se moduli kiinni PA:han että saadaan se soundi sieltä ulos? vai mihin se laitetaan?

PA:han voi laittaa tai sitten luureihin tai tietokoneeseen.
metallia Kemistä: UNIC
Valvetronic
30.12.2005 12:19:20
Muistakaa ihmiset että jotkin musiikkityylit vaativat triggaamisen. Jos on kuunnellut nopeita ja brutaaleita tai extreme/death/black metalleja ymmärtää sen että basarin triggerointi on kokonaissoundin kannalta välttämätön. Harvoin triggaamattomalla basarilla näissä musiikkityyleissä onnistutaan luomaan massiivinen ääniaalto. Muutenkin keikoilla ja treeneissä triggaus parantaa tarkkuutta koko bändillä koska rummut erottuvat suuren ääniaallon alta selkeästi. Oli sitten nopeat 16osa basarit tai kova blast-beat niin totuus on se, että trigger on tärkeä.

Jos ei pidä metallimusiikista, niin tämä forum on varmasti väärä paikka väitellä. Ihmisiä joita kiinnostaa mitä triggaus on, ei kiinnosta lukea väittelyjä.

Kunnioitetaan kaikki toisiamme, ei paheksuta genrejä ja käyttäydytään niinkuin sivistyneet muusikot. Kaikki harrastamme samaa asiaa joten tietynlainen toisen kunnioittaminen on hyvä asia. Itse ainakin pystyn kunnioittamaan muiden tyylien rumpaleita, vaikka itse olen jo useammaksi vuodeksi juuttunu tupliin ja blasteihin.

Antaa metallin olla metallia, rokin rockia, jazzin jazzia ja bluesin bluesia jne.

Ja vielä pitää lisätä, triggaamaton basari kuulostaa jokatapauksessa hirveältä nopeissa tuplabasarikompeissa, puuroutui se tai ei.
Legatus
02.01.2006 07:52:10
Valvetronic puhuu asiaa!!!!!
Janne pentele!!!!!!!
hollmi-5
08.01.2006 20:37:35
Valvetronic puhuu asiaa!!!!! No eikä. Puolustelee sitä, kun ei pysty tasaisesti ja kunnon volumella painamaan nopeasti. Triggerit ovat kuin silikonitissit...
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Valvetronic
09.01.2006 10:01:58
No eikä. Puolustelee sitä, kun ei pysty tasaisesti ja kunnon volumella painamaan nopeasti. Triggerit ovat kuin silikonitissit...

Sä et varmaan ymmärtäny koko mun jutun pointtia. Mä oon pahoillani jos et ymmärrä mitään metallimusiikin päälle. Mut en jaksa edes vaivautua ruveta sun kanssa väittelemään aiheesta kun et siitä kumminkaan mitään ymmärrä.

Ja btw, et oo ikinä kuullu mun soittoa niin vaatii pokkaa sanoa etten saa tasaisesti ja kunnon volumella poljettua.

GET A LIFE!!!
hollmi-5
09.01.2006 23:32:21
GET A LIFE!!! Mene poika treenaamaan niitä tuplabassareita, niin ehkä ne joskus rullaa tasaisesti. Olen kuullut sellaistakin rumpalia, jolta se sujuu ilman triggereitä.
Legatus
10.01.2006 07:53:39
Mene poika treenaamaan niitä tuplabassareita, niin ehkä ne joskus rullaa tasaisesti. Olen kuullut sellaistakin rumpalia, jolta se sujuu ilman triggereitä.

Missäs temmossa tämä kyseinen rumpali soittaa tuplia?? 150bpm?? Kyllä vois olla hiljaa tollaset mitkä ei tiiä hewimedallista mittää ja sen soitosta.
Roddy on jumala!!
Valvetronic
10.01.2006 10:27:51
Mene poika treenaamaan niitä tuplabassareita, niin ehkä ne joskus rullaa tasaisesti. Olen kuullut sellaistakin rumpalia, jolta se sujuu ilman triggereitä.
Niin pitkään kun se sulle kuuluu, mä harjoittelen päivittäin. Mä en siis todellakaan ymmärrä et mikä ihme sua vaivaa? Siis sulla täytyy oikeasti olla kuiva elämä jos ei oo mitään muuta tekemistä kuin aukoa päätä.. Ja aiheesta josta et tunnu tietävän mitään. Alkuperäisen kirjoituksen aihe oli juuri se, että puhutaan siitä TRIGGAAMISESTA mistä tässä on kyse, eikä tapella tyhmistä asioista. Mutta tämä tuskin menee sinulla jakeluun, koska se ei aikaisemminkaan mennyt.

Ps. Kokeile välillä naista, ne voi tyydyttää paremmin mitä miehet.
Shitmanek
10.01.2006 14:45:21
Missäs temmossa tämä kyseinen rumpali soittaa tuplia?? 150bpm?? Kyllä vois olla hiljaa tollaset mitkä ei tiiä hewimedallista mittää ja sen soitosta.

Kyllä ainakin 200bpm vauhdissa vielä pitäisi saada tuplat edes jotenkin kuulumaan ilman triggereitä.
Yarr! Seuraavaksi haluat varmaan yhden Rieseneistäni...?
Valvetronic
10.01.2006 15:04:12
voi olla joo mutta saattaa olla aika tuskaa ilman kunnon axiseja tai vrukin padeja.
hollmi-5
10.01.2006 15:45:57 (muokattu 10.01.2006 15:46:19)
Janne Pe ja Valve... : minä olen elänyt koko metallimusiikin olemassaolon ajan ja seurannut sen kehittymistä. Ja metallimusan soitossa tulee teille kummallekin turpaan 6-0. Vaikka miten triggaisitte. Lyödäänkö miten iso veto?
Deino
10.01.2006 15:51:33 (muokattu 10.01.2006 15:51:54)

Lyödäänkö miten iso veto?

Olisi mielenkiintoista kuulla/nähdä sinulta ääninäytettä soitosta. Mahdollista?
'M.net + Sarkasmin tapaista - Hymiö = Viha'
lethus1
10.01.2006 15:54:01 (muokattu 10.01.2006 15:55:11)
Voi juma...

Tästä tulee hauskaa! Millaista metallia ? Iron Maidenia, Grindia, Doomia, Panteraa (tm) ? Määritelkää eka tarkasti ettei jälkikäteen pääse osapuolet valittamaan.

Edit: Ainiin ja tuomariston valinta on myös tuikitärkeä ja merkittävä juttu tälläisessä skabassa. Metalli-ihmiset metallirumpalointia tuomitsemaan eller WAS ?

Come on antaa mennä jo!
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
Valvetronic
10.01.2006 16:15:00
oot hollmi aika itsevarma. Se ei kyllä vielä vakuuta että oot eläny koko sen ajan. Paas jotain linkkiä sun soitoista. Ja mä en edelleenkään ymmärrä miks sä jaksat vääntää triggeröintiä vastaan. Se huvittaa eniten että jos pidän triggereistä niin se tekee musta huonon rumpalin. Mutta tiedoksi, ainoastaan keikoilla käytän triggereitä. Osaan kyllä soittaa ilman niitäkin. ONKO RIKOS RAKASTAA TRIGGERBASAREITA VITUN PELLE!?!?!? Vittu otat mua kyllä niin päähän..
Deino
10.01.2006 16:17:14

ONKO RIKOS RAKASTAA TRIGGERBASAREITA VITUN PELLE!?!?!? Vittu otat mua kyllä niin päähän..

Tuolla asenteella jäät häviöön. Äläkä käsitä väärin, olen sinun kannallasi.
'M.net + Sarkasmin tapaista - Hymiö = Viha'
KoRn88.
10.01.2006 16:35:31 (muokattu 10.01.2006 16:37:10)
Lukkoa tälle ketjulle. Eiköhän täällä ole kaikki tarpeellinen triggauksesta jo kerrottu ja kun "keskustelu" alkaa mennä tälle tasolle niin...

EDIT: paitsi että se kisa olisi kyllä hauska nähdä. Ja hymiö tähän.

metallia Kemistä: UNIC
hollmi-5
10.01.2006 16:44:13
Voidaan me Valvetronic ottaa se matsi myös hanskat kädessä ;-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)