D A F C G C Niin että vasta alotin kitaroinnin ja tuollanen tuli, eikä tossa virittimessä ole esim C:tä joten en tiedä miten tuollainen viritetään :> apuja? |
simbabben 10.01.2006 15:50:37 (muokattu 10.01.2006 15:51:11) | |
---|
Onko tämä jonkin bändin vire? :P Minkä? Tai siis.. Käyttääkö joku bändi TÄTÄ virettä.. (olen kömpelö,elä välitä..) Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Cujo 10.01.2006 15:59:56 (muokattu 10.01.2006 16:00:59) | |
---|
Virität ensin D-vireeseen -- eli kaikki kielet sävelaskeleella alaspäin -- ja sitten puotat vielä paksuimman kielen uudelleen sävelaskeleen alas C:hen. e. Eli drop-C:hän tuo vissiin nimeltään on. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Cujo 10.01.2006 15:59:56 (muokattu 10.01.2006 16:00:12) | |
---|
Önkh, önkh, tuplat. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Tman 10.01.2006 18:12:01 | |
---|
Virität ensin D-vireeseen -- eli kaikki kielet sävelaskeleella alaspäin -- ja sitten puotat vielä paksuimman kielen uudelleen sävelaskeleen alas C:hen. e. Eli drop-C:hän tuo vissiin nimeltään on. no mites siirretään kieltä sävelaskeleella? Kuten sanoin, olen aivan aloittelija :> System of a Downin biiseissä tuollasta nähnyt. |
Cujo 10.01.2006 19:00:44 | |
---|
no mites siirretään kieltä sävelaskeleella? Kuten sanoin, olen aivan aloittelija :> System of a Downin biiseissä tuollasta nähnyt. No siullako on viritysmittari? Sitten voit tehdä suoraan vaikkapa niin, että lasket ala-e:n virettä niin paljon, että se on 4. välistä painettuna mittarin mukaan E. Sitten muilla kielillä lasket virettä niin paljon, että 2. välistä painettuna mittari näyttää sen kielen alkuperäisen sävelen. Siis A-kielellä A, D-kielellä D jne. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Tman 10.01.2006 19:43:43 | |
---|
kiitos paljon, oli eka posti ja mukavaa porukkaa näyttää täällä olevan. |
32788 10.01.2006 20:21:32 | |
---|
Joo. Noin se tapahtuu. Yksi nauha on aina yksi puolisävelaskel ja kaksi nauhaa on sitten kokosävelaskel. Eli jos painat 2. nauhalta ja virität E: hen, tulee D. Jos painat 1. nauhalta tulee E#. Paitsi E: n ja F: n välillä ja H: n ja C: n välillä ei ole tuota korotusjuttua, C on puolisävelaskeleen päässä H: sta. Eli tavallaan C=H# Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Cujo 10.01.2006 20:46:23 | |
---|
kiitos paljon, oli eka posti ja mukavaa porukkaa näyttää täällä olevan. Olepa hyvä vaan, ja muista sitten painaa niin kevyesti kuin mahdollista siltä nauhalta virityshommissa, että soi kieli vireisesti. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
32788 10.01.2006 21:00:24 | |
---|
Olepa hyvä vaan, ja muista sitten painaa niin kevyesti kuin mahdollista siltä nauhalta virityshommissa, että soi kieli vireisesti. Mutta siis kuitenkin sillä lailla, että se kieli osuu nauhaan. Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Cujo 10.01.2006 21:21:03 | |
---|
Mutta siis kuitenkin sillä lailla, että se kieli osuu nauhaan. Tämä on toki kielen soimisen kannalta myös hiukan oleellista. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
damn_pc 11.01.2006 11:50:27 | |
---|
Niin että vasta alotin kitaroinnin ja tuollanen tuli, eikä tossa virittimessä ole esim C:tä joten en tiedä miten tuollainen viritetään :> apuja? Jos kitarasi on ollut aiemmin"normaali" E-vireessä, ovat kielesi aivan liian ohuet dropped C:tä varten. Mikäli haluat soittaa vaikka pelkästään tabulatuureista (et originaali kappaleen päälle), niin mikset käyttäisi dropped D-virettä. Tällöin tiputat ala-E:n D:ksi ja that´s it. Kielten jännitys säilyy tutun tuntuisena paksuinta lukuunottamatta, joka siis löystyy hieman. Näin minä tekisin (ja säätäisin floikkaa joka tapauksessa 1/2 tuntia..., perkeleen droppedit) love ´em both; heavy & metal |
Väinämöinen 11.01.2006 16:34:39 | |
---|
Onko tämä jonkin bändin vire? :P Minkä? Tai siis.. Käyttääkö joku bändi TÄTÄ virettä.. (olen kömpelö,elä välitä..) Nopeasti mieleeni juolahtaa: Children of Bodom (In Your Face) Killswitch Engage (Rose of Sharyn) Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus (Kylmä tila) Mykkä kissa on mauton. |
secondarymind 12.01.2006 00:42:52 | |
---|
Tämä on toki kielen soimisen kannalta myös hiukan oleellista. Paitsi jos soittaa huiluääniä.:) En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
Cujo 12.01.2006 15:52:02 | |
---|
Paitsi jos soittaa huiluääniä.:) Tai slidella :) "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Tman 12.01.2006 16:26:09 | |
---|
No siullako on viritysmittari? Sitten voit tehdä suoraan vaikkapa niin, että lasket ala-e:n virettä niin paljon, että se on 4. välistä painettuna mittarin mukaan E. Sitten muilla kielillä lasket virettä niin paljon, että 2. välistä painettuna mittari näyttää sen kielen alkuperäisen sävelen. Siis A-kielellä A, D-kielellä D jne. nii kumpaas tarkotat tolla ala e:llä ? :p alinta kieltä vai matalimmalta kuulostavaa kielta ? : |
hugeli 12.01.2006 16:41:40 (muokattu 12.01.2006 16:42:15) | |
---|
nii kumpaas tarkotat tolla ala e:llä ? :p alinta kieltä vai matalimmalta kuulostavaa kielta ? : Ala-e:ksi kutsutaan sitä matalinta kieltä. |
Cujo 12.01.2006 17:59:04 | |
---|
nii kumpaas tarkotat tolla ala e:llä ? :p alinta kieltä vai matalimmalta kuulostavaa kielta ? : Matalin matalin. Ja todellakin, näissä hommissa auttaa jos tutustuu hiukankin musiikin teoriaan ja kitaran otelaudan säveliin. Sitten onkin helppo virittää vaikka mihin vireeseen. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
simbabben 14.01.2006 16:26:51 (muokattu 14.01.2006 16:27:11) | |
---|
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Tietysti Pauligin 17.01.2006 22:52:44 | |
---|
Kyllähän näillä matalilla vireillä kai irtoaa kivat heviriffelöt mutta jotenkin ei oo miun juttu. Standardi E:stä mennään, sillä pärjää minun tapauksessani. Ei noissa mitään vikaa ole, en minä sitä. Ja itse asiasta, jos meinaat noinkin paljon virettä pudottaa niin kuten jo mainittiin niin vaihda toki paksumpi kielisetti. 9-setti tuskin näitä jaksaa rokkailla. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |