Aihe: Tyhmiä kysymyksiä putkivehkeistä kitaralle
1 2 3
Perza
10.01.2006 15:17:06
Pieni putkicombo painaa 10-15 kiloa. Laney LC15R tai Fender Pro Junior. Näissä on lisäksi hyvä soundi kummassakin.

Sanoppa muuta kato!!! Mutta, ku pittää kato saada se, etunen sinne räkkiin ja hanureissa on jo tarpeeksi roudattavaa :)
Turhaa
oiva tumpeloinen
10.01.2006 15:21:07
Pieni putkicombo painaa 10-15 kiloa. Laney LC15R tai Fender Pro Junior. Näissä on lisäksi hyvä soundi kummassakin.

Tätä mä tällä vähän hainkin. Eikä taida keposimmat combot painaa ihan tuotakaan. Ne on kuitenkin sen kokoisia, että isompi mies melkein sellaisen taskuunsa työntää. :)
kulmahiomakone
10.01.2006 15:55:28
Tuo 12dB/oktaavi on aika laiha lohtu, kitaraelementissä se on keskimäärin 24dB/okt, jyrkimmillään reilusti enemmän...

Juu kyllä. Saahan tuolla alipäästösuotimella jyrkemmänkin vaimennuksen, vaikka sen 24 debeliä per oktaavi. Mutta en sitä kiellä, etteikö kyseessä olisi sekudäärinen ratkaisu. Halpa kuitenkin ja jos nyt on taipumuksia tuollaseen tee-se-itse meinikiin, niin tuon kokeileminen ei ole juttu eikä mikään.

Vaihtoehtona heitin. Itse olen käyttänyt moista ihan kelvollisin tuloksin.
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
humppahanuristi
10.01.2006 15:58:19

Liikaa roudattavaa, veikkaisin!
Joo, käy liian kalliiksi kun pitää ostaa sitten jo isompi auto.

Mutta jatketaan tästä 2 viikon päästä kun palaan lomilta ;)

Sinällään asia alkaa olla jo selvä minun osalta.
Haluaisiko kukaan ostaa VOX PF10:n? Ostin kotiharjoittelua varten mutta eihän siitä mitään tule:"mulla särkee päätä, et viiti nyt vinguttaa... Sen kerran kun telkkaria katon, niin täytyy pitää tuollaista mekkalaa..."
kulmahiomakone
10.01.2006 16:02:36
Näinhän se taitaa olla että yhellä konkalla saa vain tuon 6dB/oktaavi. Mutta käsittääkseni kytkentään ei tarvii sotkea keloja ja konkkia sen takia että saataisiin jyrkkyyttä. Eikös 12 dB/oktaavi saa kahdella konkalla oikeella kytkennällä? Korjaa jos olen väärässä. Eikö kela-/konkkayhdistelmää käytetä jos halutaa leikata soundia molemmista päistä.

http://ccs.exl.info/calc_cr.html
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
Aki
10.01.2006 17:10:26

Pieni putkicombo painaa 10-15 kiloa.

ToneLab painaa 2 kiloa ja soundaa paremmalta, ja on ennenkaikkea monipuolisempi kuin mikitetty pieni kaiutinelementti missä tahansa combossa.

Mun mielestä.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
saastara
10.01.2006 23:02:19
Perza, rauhoitu.
Sinun postimerkkisi palavat.
askomiko
11.01.2006 02:16:41 (muokattu 11.01.2006 02:17:32)
Ykkösvaihtoehdot olisi tähän käyttötarkoitukseen täysin selkeästi Podin eri versiot ja kopiot, esim Behringerin V-Amp, joka ei edes maksa juuri mitään. Pelkkä kitaraetuaste ilman mallinnuksia kuulostaa tässä käytössä huonolta, ja maksaa enemmän, eli en näe sen pointtia. PodXT lienee näistä se hifein, jos haluaa maksaa paljon. Hinta/hupi -suhteella V-amp lienee lyömätön, mitä se maksaa nykyään, 80e?
Aki
11.01.2006 03:49:42

Ykkösvaihtoehdot olisi tähän käyttötarkoitukseen täysin selkeästi Podin eri versiot ja kopiot... ...PodXT lienee näistä se hifein, jos haluaa maksaa paljon.

Puhtaihin ja sen lähimaaston soundeihin keskityttäessä ToneLab vetää Pod XT:stä pidemmän korren. Eikä todella ole Podin kopio tai versio, onneksi erittäin kaukana siitä. Koska Pod XT on keskittynyt rankempiin särösoundeihin, voisi Tonelabia kutsua "hifimmäksi".
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
humppahanuristi
02.03.2006 08:50:08

No niin, vaihtoehtoina voisi olla VOX Tonelab tai sitten Fender BLues Junior, kai se on taivuttava noihin oikeisiin kitaravehkeisiin :)
Kommenttia.

Olihan tuosta jo, että tonelab monipuolisempi mutta.

Rautalanka on siis tyylisuuntana ja väliin jotain iskelmäsäröhumppaa
Ilonpilaaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)